צפייה בגרסה מלאה : עזרה! TREX 500 או TREX 550
avishmuel
30-07-2013, 21:03:32
שלום לכולם !
יש לי טירקס 450 ואני רוצה קצת יותר גודל מה אתם ממליצים 500 או 550
תודה מראש לכל העונים . כל דעה תתקבל בברכה
אבי:)
bendisar
30-07-2013, 21:34:40
שלום אבי,
היה לי טירקס 450 רגיל ופרו, היה לי טירקס 500ESP, ויש לי עכשיו טירקס 550DFC
הטירקס 500 אמנם גדול מ-450, אבל ה-550 (במיוחד ה-DFC החדש) הוא בגודל של מסוק 600, ויש לו הרבה יותר נוכחות באוויר, ועמידות ברוחות
במסוק חדש המטרה היא תמיד ללכת על הגדול ביותר שאתה יכול להרשות, מכיוון שמסוק גדול יותר יותר עמיד לרוחות, יותר יציב, ובעל יותר נוכחות.
ההבדל בין המחיר של סופר קומבו של טירקס 500PRO DFC ובין טירקס 550DFC אינו גדול.
יש אתר שנקרא HELIKRAFT (http://www.helikraft.com/ALIGN+RC/Helicopters/), שפעם בחודש בערך עושים מכירה של 50% על כל החנות, אפשר לקנות שם את ה-500 ב- 470$, ואת ה-550 ב-510$. אני קניתי מהם את ה-550 ואני מאוד מרוצה מהשרות שלהם.
ה-500 משתמש בסוללות 6 תאים 2600-3000MAH, סוללה כזו (40C) תעלה 47$
ה-550 משתמש בסוללת 6 תאים 50000MAH, סוללה כזו תעלה 60$, הבדל של 13$ לסוללה
ה-550DFC החדש גדול בהרבה מה-500, ה-500 מסובב להבי 425ממ', וה-550 מסובב להבי 520ממ', כאשר אין שום בעיה לעלות ללהבי 550ממ' (בתנאי שזה דגם ה-DFC)
ה-550DFC מגיע עם הסקידים של הטירקס 700, הבום של ה-600 והראש של ה-600. ככה שזה נותן לך קנה מידה על כך שהמסוק הזה מאוד קרוב ל-600 בגודל שלו, הוא קצר ממנו רק ב-2 ס"מ
בנוסף לכך ה-550DFC מגיע עם בקר TALON של CASTLE מה שנותן לך אפשרות להשתמש בגוברנר
מבחינת מאפייני טיסה הם מאוד שונים, בגלל שה-550 כבד בקילו יותר מה-500 הוא טס בצורה הרבה יותר יציבה ואחידה. זה גם מסוק שמגיע עם סט אפ מאוד חזק, ויש לו כח לבצע כל תמרון, אני יכול בקלות לתקתק איתו במהירות והמנוע לא נחנק בכלל;)
בקיצור- לך על ה-550. זה מסוק הרבה יותר גדול, והדגם DFC החדש הוא גם מאוד מוצלח. כמו כל מסוק של אליין הוא לא מושלם ועל תהליך הבנייה, הבעיות שיש והפתרונות שלהם תוכל לקרוא בסקירה שכתבתי על ה-550DFC החדש (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?63898-%F9%F8%F9%E5%F8-%E1%F0%E9%E9%E4-%E5%F1%F7%E9%F8%E4-Trex-550DFC-%E1%E9%E7%E3-%F2%ED-%EE%F2%F8%EB%FA-IKON-FBL)
בנוסף לכל, אם תרצה "לגדול" אחר כך למסוק 700, אז הסוללות של ה-550 הן בדיוק בגודל ;)
avishmuel
30-07-2013, 21:47:02
ואוו ! תודה !:)
Trex450
30-07-2013, 21:52:09
במחירים של הליקראפט הייתי הולך על 600 בעיקר בגגל שזה סטאפ של 12 תאים ... שווה לבדוק את האופציה הזאת
bendisar
30-07-2013, 22:20:42
במחירים של הליקראפט הייתי הולך על 600 בעיקר בגגל שזה סטאפ של 12 תאים ... שווה לבדוק את האופציה הזאת
רק צריך לקחת בחשבון שז כבר נהיה יקר יותר בהרבה,
אמנם המחיר של הקיט לא גבוה בהרבה, אבל דווקא העובדה שזה סט אפ של 12 תאים מאוד מייקרת את העניין.
זה אומר שכל פאק יהיה של 2 סוללות, מה שמעלה את מחיר הסוללות לכמעט כפול
בנוסף לכך, כבר צריך עמדת הטענה רצינית בעלת הספק גבוה שזה גם עסק לא זול בכלל. הכל עניין של תקציב
avishmuel
31-07-2013, 04:16:52
זה אומר שכל פאק יהיה של 2 סוללות, מה שמעלה את מחיר הסוללות לכמעט כפול
למה הכוונה אחי ?
LiorNT
31-07-2013, 06:22:31
זה אומר שכל פאק יהיה של 2 סוללות, מה שמעלה את מחיר הסוללות לכמעט כפול
למה הכוונה אחי ?
הכוונה שבשביל להטיס אותו אתה צריך 2 סוללות של 6 תאים כל אחת.
כלומר, אם יש לך 2 סוללות... עם 550 תוכל להטיס פעמיים ועם 600 רק פעם אחת.
למה מייקר? פשוטו כמשמעו.
גם לי יש 450 שתמיד ישאר והוספתי גם 550.
באמת הבדל מטורף.
אה... וגם אני לא עברתי ל 600 בגלל סוגיית הסוללות.
בהצלחה
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
wind556
31-07-2013, 09:07:45
עדיף ללכת על X5 . זה מסוק מושלם
הטוב ביותר בקטגוריה
Friman
31-07-2013, 09:13:46
אני מסכים עם רוב מה שנאמר לך פה... ובעיקר - אם אתה כבר מתחדש במסוק חדש ועולה בגודל, ככל שתעלה למסוק גדול יותר כך תרגיש יותר בהבדל. מסוק 500 הוא גדול, חזק, יציב ובעל נוכחות רבה יותר ממסוק 450 בוודאי, אבל לעומת מסוק 550 או 600, גם ה500 קטנצ׳יק ;).
לגבי מה לבחור בהתאם למסקנה הנ״ל, אני מעלה לך לחשיבה כיוון נוסף - שווה לך לשקול לקנות Trex 600esp יד שנייה בתצורת 6 או 8 תאים, אם תמצא אחד כזה במצב טוב. לפני שנה קניתי מסוק מהדגם הנ״ל במצב מעולה, שדרגתי לפלייברלס (לא חובה, הוא טס מצויין גם בגרסת הפלייבר) ומאז אני נהנה מהמסוק הזה מאד. מדובר אמנם בדגם קצת מיושן ומעט כבד ביחס לדגמי ה600 החדשים, אבל:
א. זהו דגם מאד רובוסטי ועמיד. הוא בנוי חזק וטוב.
ב. למשקל הנוסף יש יתרון ביציבות מוגברת. למטיס ברמת ביניים, שעדיין איננו בשלב של 3D מטורף, מסוק כזה ירגיש הרבה יותר יציב ובטוח לדעתי ממסוק חזק ופראי כמו 550 או ביחס ל600 בתצורת 12 תאים, שלא לדבר על 700.
ג. המסוקים הללו זולים מאד היום לקנייה ביד 2. גם עלות החלפים שלהם זולה למדי.
ד. להטיס מסוק 6 תאים זה זול משמעותית בעלויות הסוללות מאשר להטיס מסוק 12 תאים. אפילו שכשמדובר ב600 12 תאים הסוללות קטנות יותר מסוללה בודדת של 600 6 תאים.
ה. במסוקים לגודל יש משמעות. ל600 יש דיסקה רחבה ב20 ס״מ משל 550. זה יותר נוכחות ויותר יציבות.
אז אם לסכם את דבריי, אני חושב שמסוק 600 שרץ על 6 תאים הוא אחלה טריינר למטיס בדרגת הביניים, וגם הסוללות שלו יתאימו ל700 שאולי פעם תרצה לקנות. החסרונות: אין לו כח מטורף כמו 700 וכנראה יהיה גם פחות חזק מה550 שבכל זאת קל יותר, וכן ההסתמכות על 6 תאים בלבד למסוק כבד יותר מובילה לצריכת זרם גבוהה יותר, ששוחקת את הסוללות קצת יותר מהר. אבל בהבדלי העלות בין 550 חדש ל600esp יד שנייה, יישאר לך די והותר עודף לסוללות.
bartovmoti
31-07-2013, 10:15:40
550
נולד לטוס
31-07-2013, 13:42:58
X5 כמו מסוק 500 ליד ה550 DFC
Yogev
31-07-2013, 15:45:05
בתור בעל טירקס 500 אם כסף זה הבעיה שלך תלך על ה500 העלויות מאוד נמוכות, והמסוק לא רע בכלל.
כמובן שאם אין בעיית תקציב תמיד עדיף ללכת על ההכי גדול עם הסטאפ הכי איכותי..
avishmuel
31-07-2013, 16:50:27
מה שהבנתי עד כה שלא ידעתי זה שלהחזיק 550 לעומת 450 זה הבדל של לפחות פי שנים
ה550 הרבה יותר יציב ועם הרבה יותר נוכחות
האם לכוון 550 זה פחות או יותר כמו 450 לי יש DFC FBL או שגם שם זה יותר מסובך ?
אני ממש מודה לכם חברה אתם ממש עוזרים לקבל תמונה ברורה .
אבי
paylot
31-07-2013, 16:56:23
+1 =550:cool:
naor14
31-07-2013, 19:09:01
מצטרף להמלצה על ה550DFC, מסוק מצוין ,אמין וחזק שמגיע עם אלקטרוניקה אמינה,
לי אישית היה טירקס 500 פלייבר וגם אני קפצתי מ450 פלייברלס ל550DFC ואני מרוצה מאוד,
בעניין העלויות, הפתיע אותי שאומנם העלות של החלקים גדולה יותר אך הבלאי במסוק הזה הוא איטי מאוד לעומת 450,
(בהתחשב בזמן שיש לי את ה550 ב450 כבר הייתי מחליף מזמן איזה 3-4 צירי זנב וקורונות),
עלויות בריסוק זה לא דבר שבדקתי מכיוון שעוד לא ריסקתי (טפו טפו טפו)
לגבי הכיוונים, הכל זהה בין כל המסוקים בשוק
bendisar
31-07-2013, 20:00:08
מה שהבנתי עד כה שלא ידעתי זה שלהחזיק 550 לעומת 450 זה הבדל של לפחות פי שנים
ה550 הרבה יותר יציב ועם הרבה יותר נוכחות
האם לכוון 550 זה פחות או יותר כמו 450 לי יש DFC FBL או שגם שם זה יותר מסובך ?
אני ממש מודה לכם חברה אתם ממש עוזרים לקבל תמונה ברורה .
אבי
כמובן שהיות והמסוק גדול פי 3 ממסוק 450, חלקי החילוף שלו יהיו יקרים יותר
החלקים הכי יקרים לריסוק הם הלהבים (50-80$ תלוי מה קונים) והחופה (65$), כמובן שהחופה לא הולכת בכל ריסוק :rolleyes:
מבחינת כיוונים זה בדיוק אותו הדבר כמו ה-450DFC שלך, הכיוונים המכאניים מאוד פשוטים תודות לראש ה-DFC הפשוט. מבחינת מכלולים הם גם מאוד דומים- לשניהם יש את ראש ה-DFC, את הזנב V2 החדש (שאמנם מסובך יותר מכאנית מהקודמים אבל הוא מצוין וכמעט נטול מחופשים)
ואותו מבנה של טורקטיוב עם מיסב 1 באמצע, וסרוו זנב שמותקן בתוך שילדה- פשוט שב-550 יש הרבה יותר מקום לעבוד על המסוק :)
כמובן שצריך להבין שזה מסוק גדול, ובבנייה יש צורך לשים תשומת לב יתרה לחיזוק הברגים כראוי ושימוש נכון בלוקטייט.
בקשר לשאר המסוקים-
ה- X5 של גאווי אמנם מסוק מצוין, אבל יקר בהרבה וקטן יותר משמעותית מה-550DFC
ה-600ESP הישן של אליין מסוק שאמנם יהיה זול גדול ובעל הרבה נוכחות, אבל חלש משמעותית מה-550, וברגע שעולים לרמת הטסה גבוהה יותר (תקטוקים פאנלים וכו') הוא "רוצח" את הסוללות 6 תאים שלו בגלל הזרמים הגבוהים- מסוקי 600 לא אוהבים לעבוד על סט אפ של 6 תאים
אם עולים לסט אפ של 8 תאים ומעלה המסוק הופך להיות כבד יותר, ובעל בלאי מואץ.
ה-550 הוא מסוק שמאוד נוח "לגדול" איתו, אפשר לעלות ללהבי 550 כדי לקבל קצת יותר יציבות ו-HANG TIME (על חשבון זמן טיסה ואימוץ המערכת). וכמובן הסוללות שניתן אח"כ להשתמש בהן לטירקס 700
אני אישית מטיס את ה-550DFC שלי עם מערכת IKON, ולא ה-3GX שמגיעה איתו. עם המערכת הזו המסוק מאוד מאוד יציב וצפוי, בעל ביצועי זנב מושלמים. אבל גם זריז מאוד ומהיר מספיק לבצע כל תמרון
372001
01-08-2013, 10:00:04
X5 כמו מסוק 500 ליד ה550 DFC
ה-x5 נראה כמו 500 לעומת ה-550 dfc בגלל ה-trex 550 בנוי מגודל 600 שזה ה-super combo
372001
01-08-2013, 10:01:22
ה-x5 הוא מסוק מומלץ מניסיון,אבל יותר שווה להשקיע בסכום הזה על trex 550 dfc
נולד לטוס
01-08-2013, 11:15:02
ה-x5 נראה כמו 500 לעומת ה-550 dfc בגלל ה-trex 550 בנוי מגודל 600 שזה ה-super combo
סופר קומבו זו חבילה של הכל כלול
x5 נחשב כמסוק 520
550 DFC הוא מסוק 550 השלדה שונה מה 600 הרבה יותר קלה וקטנה בממדים אך בדגם החדש הבום והחופה הם הכן גדולים יותר מהדגם הקודם
ולכן המסוק יותר גדול משמעותית מ ה X5 ובמחיר דל הלי קראפט בכלל אין מה לחשוב
מסוק מעולה
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.