צפייה בגרסה מלאה : עזרה! לא מצליח לאזן טיסן
הטיסן הוא טיסן אדג 540 עם מנוע 52 גלגל זנב.
לפי הוראות היצרן סיגול מרכז הכובד הוא תשעה וחצי סמ משפת התקיפה של הכנף.
הטיסן מאוזן רק כאשר אני מוסיף באף 150 גרם! האם זה משקל הגיוני?
לא יכביד על הטיסן?
תודה רבה
flatspin
03-08-2013, 12:11:15
לא כתבת, אבל אני יוצא מהנחה שמדובר במנוע 52 סמ"ק. היה נחמד אם היית מפרט יותר, ואז התשובה תהיה יותר עניינית.
תוספת משקל של 150 גרם לטיסן כזה, סבירה לגמרי ולא תהיה מורגשת.
אם התכוונת לטיסן קטן, מנוע מתנול (ניטרו) 52, זה דבר אחר לגמרי.
מצטער שלא הסברתי את עצמי נכון....
אכן מדובר במנוע מתאנול 52.
יכול להיות אולי שאני לא מבצע את הבדיקה נכון?
כיצד מבצעים אותה?
mixerfix
03-08-2013, 12:46:36
תהפוך את הטיסן. כנף תחתית ואמצעית מאזנים הפוך. אם אתה עדיין אחורי, יש בעיה בהרכבה או בטיסן.
---MAV
Marc A Volovic
marc@bard.org.il
בדקתי גם הפוך, ועדיין הזנב יורד בתוספתמשקולת, איך אני צריך למקם אץ האצבעות?
כלומר כיצד מחזיקים אותו?
או שאולי אפשר להוסיף משקל בכזו כמות...
edgarfov
03-08-2013, 12:58:27
תזיז סוללות קדימה לכוון הכאול
הסוללה הכי קדימה שאפשר....
מ עוד אפשר לעשות?
לגבי בעיה בבניה, הכל בנוי בסדר גמור, זה כבר הדגם השני הזה שאני בונה...
mixerfix
03-08-2013, 13:15:10
האצבעות בבסיס הכנף, ליד הגוף.
---MAV
Marc A Volovic
marc@bard.org.il
mixerfix
03-08-2013, 13:15:47
אם תבוא אלי (מזכרת בתיה) - יש לי מתקן איזון, אעזור לך
---MAV
Marc A Volovic
marc@bard.org.il
תודה על ההצעה, אבל זה קצת רחוק ממני....
בכל מקרה, עכשיו בדקתי כפי שאמרתם, הטיסן הפוך, ואני מחזיק אותו בכנף קרוב לגוף.
עכשיו הצלחתי לאזן אותו ממש מושלם עם משקולת של חמישים גרם באף, נשמע סביר?
adibenbasat
03-08-2013, 16:51:19
סיום תהליך איזון טיסן בסופו של דבר נקבע באוויר, כרגע אתה מאזן על פי הוראות יצרן בנקודת ה-CG במומלצת וזה נכון וטוב,
אבל צריך לבדוק את איזון הטיסן בטיסה ולרוב נקודת ה-CG "זזה" מעט,
תוודא שמישהו שיודע לעשות את זה יעזור לך בטיסה הראשונה ו"תייצר" "משקל אף" מעט על פי ה-CG המומלץ לצורך הטסט,
אם אתה רוצה אעזור לך עם זה, אני גר ליד אשדוד.
בטיסה הראשונה הטיסן הפיל קצת אף , אז קיזזתי,
אבל איך אני יכול לדעת שזה באמת עניין של קיזוז ולא של איזון?
שבוע טוב
adibenbasat
03-08-2013, 21:44:44
א. טיסה הפוכה כחלק מבדיקות התנהגות באוויר.
ב. תטוס מספיק גבוהה תוריד מנוע לסרק תן קצת אפ ותן לו להגיע למצב של כמעט הזדקרות אבל עדיין מתקדם באוויר, מכן עזוב סטיקים ותראה אם הוא מוריד ראש ונופל בצליליה.
בדיקה ללא מנוע וללא תנועת סטיקים (עדיף קיזוז נטרלי כמה שיותר) וללא זרימת אוויר כמעט על גוף הטיסן מאפשרת אינדיקציה מאוד מדויקת של CG, זה מה שאתה צריך לנסות לעשות בניסיון הזה.
ג. שים לב, קיזוז לא אמור לתקן מרכז כובד לא נכון!
בסופו של דבר הטיסן אמור לטוס פלס בכ-80% מצערת, שיש זרימת אוויר טובה על גוף הטיסן, שזווית המנוע נכונה, שהקיזוז מתקן את טורק המנוע ושמרכז הכובד מדויק, לשם אתה צריך להגיע.
wind556
04-08-2013, 10:15:32
חפש בריכוז המידע בחתימה שלי את הנושא: "מציאת מרכז כובד בטיסנים"
noam_h
04-08-2013, 10:27:05
אני לא מבין. כתבתי לך פה:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?64760-Seagull-edge-540&p=432756#post432756
שאנשים אומרים שהטיסן יוצא אחורי מידי ולכן כדאי מנוע גדול יותר מ- 46 בשביל לא להוסיף משקל סתם. אתה כתבת שהוא מאוזן פיקס.
אז איך עכשיו עם מנוע 52 ששוקל יותר הוא פתאום אחורי?
TazmanianDevil
04-08-2013, 18:31:57
שים לב להוראות הנ"ל למציאת מרכז כובד בצורה הנכונה,
1. הטס את הטיסן מול הרוח המצערת מלאה.
2. משוך לטיסה בזווית של 45 מעלות כלפי מעלה.
3. ספור 21...22...ואז בצע חצי גלגול לטיסה הפוכה, אתה יכול להשתמש בהגה גובה עם UP כדי שלא יאבד גובה.
4. ספור 21...ואז הורד את המצערת לסרק...
עכשיו שלוש אופציות עומדות לרשותך,
1. אם הטיסן ממשיך בטיסה ישרה באותה זוית של 45 מעלות, ולאט לאט מאבד גובה או לא מאבד גובה כלל, אתה במרכז כובד נכון לטיסה.
2. אם הטיסן עולה כלפי מעלה כלומר מטפס, אתה עם מרכז כובד אחורי, כלומר, תצטרך להוסיף עוד קצת משקל באף.
3. אם הטיסן ישר מאבד גובה איך שהורדת מצערת, אתה עם מרכז כובד קדמי מאוד, הוסף טיפה משקל בזנב.
מרכז כובד הוא דבר מאוד יחסי בטיסנים כי ישנם מטיסים שיעדיפו את הטיסן שלהם מאוד אחורי, או קדמי, זה עניין של טעם...לטעמי מרכז כובד טיפה קדמי, כלומר האופציה הראשונה היא הכי טובה.
לבדיקה יותר מדוקדקת ישנה בדיקה נוספת, אבל תעשה את זאת קודם.
בהצלחה.
עדי
אני לא מבין. כתבתי לך פה:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?64760-Seagull-edge-540&p=432756#post432756
שאנשים אומרים שהטיסן יוצא אחורי מידי ולכן כדאי מנוע גדול יותר מ- 46 בשביל לא להוסיף משקל סתם. אתה כתבת שהוא מאוזן פיקס.
אז איך עכשיו עם מנוע 52 ששוקל יותר הוא פתאום אחורי?
נכון, עם מנוע 46 הטיסן באמת אחורי במקצת, אבל שים לב שמנוע ASP 52 שוקל פחות או כמעט אותו דבר כמו מנוע OS 46AX.
אצלי הורדתי את המאריך לאגזוז ככה שהופחתו כמה גרמים נוספים.
בנוסף לכך, הטיסן המדובר באשכול הקודם שלי הוא אכן אותו דגם, אבל הטיסן הנ''ל טיסן חדש שעבר אתמול טסט.
mixerfix
04-08-2013, 19:38:52
תקשיב לעדי.
---MAV
Marc A Volovic
marc@bard.org.il
אני רוצה לדעת אם הבנתי נכון.
השלבים הולכים ככה:
1.טיסה אופקית וישרה מול הרוח.
2.UP לטיסן לזווית של 45 מעלות.
3.הורדת המצערת לסרק ולבדוק מה קורה.
לא הבנתי כל כך את השלב שכולל חצי גלגול, אבל חוץ מזה?
haimgil
05-08-2013, 18:09:55
אתה מוזמן לבוא לבית אריה בשבת ונכוון לך אותו עד שתסופק.
haimgil
05-08-2013, 18:10:34
אתה יכול ליצור איתי קשר טלפוני 0525446927
TazmanianDevil
05-08-2013, 20:32:31
החצי גלול הוא לטיסה הפוכה...אתה צריך לראות מה קורה רק שהטיסן הפוך...ב-45 מעלות.
e-nigma
07-08-2013, 06:57:29
הומלץ לך OS55 ....
הוא שוקל יותר מה-52 ב-50 גרם
בדיוק המשקל שהיה חסר לך קדימה
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.