צפייה בגרסה מלאה : שאלה גם אצלכם הרחפן מת ב 10.9V ?
AdieLL
03-08-2013, 19:42:07
אני משתמש בבקר KK2, סוללה נאנו-טק 2.2 3תאים, בקרי טורניגי פלוס 20AMP ומנועי Aerodrive SK3 - 2826-1240kv.
משום מה אחרי טעינה מלאה של הסוללה זמן הטיסה שלי מאוד קצר, כ- 7 דקות בממוצע.
זה זמן סביר ביחס לנתונים או שיש איזה דפקט ברכיב כלשהו.
עוד משהו מוזר שקורה לי הרבה, אם הרחפן דולק והשלט דולק, ואני מחכה בטעות את השלט,
הרחפן מאבד אות וגם אחרי הדלקה של השלט הוא לא חוזר לפעול ואז צריך לנתק ולחבר אותו מחדש.
זה תקין או שגם פה יש בעיה או תכנות שיכול למנוע את הדרך הזו?
Htcfun
03-08-2013, 20:46:53
גם אצלי בקק2 לא חוזרת הקליטה של השלט רק לאחר כיבוי מלא של הקק. 7 דקות זה קצת מדי . אצלי יש משהו כמו 15-20 דקות אבל הזמן גם משתנה לפי אופי השימוש... חריף יותר בטיסה אז פחות זמן... אני עדיין בטיטולים...:eek:
AdieLL
03-08-2013, 21:03:29
גם אני עדיין בטיטולים, אני ממריא ל2 מטר גג, עדיין לא עליתי על הקואורדינציה בשביל לשלוט 100%.
אבל משהו לא בסדר לגבי הזמן טיסה.
Htcfun
03-08-2013, 21:18:49
תבדוק עם סוללה אחרת אמפר גבוה. אצלי יש 3700 3 תאים ומשהו כמו 20 דקות טיסה רגוע בגובה עיניים... ולקיקי2 יש חיבור לבאזר סוללה וחייבים להגדיר על 105 ככה שב10.5 אצלי הוא מצפצף. גם מאוד חשוב.
sevet
03-08-2013, 21:55:09
מה המשקל המלא בלי בטריה? מה משקל בטריה כמה תאים (3 לפי המתח...)? אילו פרופלורים?
אל תכבה את השלט בטעות!
תוודא שאתה מגדיר failsafe במקלט למה שאתה רוצה, עדיפות במקרה של לוח לא "חכם" אפילו כיבוי מנועים מלא, תוודה מספר פעמים שה- failsafe עובד בלי פרופלורים.
AdieLL
03-08-2013, 22:11:00
משקל בלי סוללה להערכתי לא יותר מקילו קילו וקצת.
הסוללה עצמה שוקלת 200 גרם.
אין לי מושג איך להגדיר, אני אבדוק.
sevet
03-08-2013, 22:13:55
אם זה קילו וקצת 7 דקות נשמע הגיוני, אילו פרופלורים.... שלי עם כל ה-FPV ו-GPS וכו' שקל 1100 גרם עם 1200 מחזיק כ-6 דקות פרופים 10".... עם סוללה 5000 של 380 גרם בערך 12 דקות עם פרופים 11"
AdieLL
03-08-2013, 22:25:35
הייתי בהתחלה עם פרופים 10 ועכשיו אני פרופים 9.
Flying_student
03-08-2013, 22:33:58
קילו או קילו וחצי, תחליט או תשקול. יש הרבה וריאביליות במה שאמרת אז אין מצב שנדע אם זה בסיידר או לא. בדקת צריכה תחת עומס?
Friman
04-08-2013, 07:36:00
עדי משנה גם איזה פרופים ולא רק המידה. לפרופים למשל שקיבלתי כשקניתי קומבו מrctimer יש פחות דחף משל גאמפן שאני משתמש כרגע. באותה מידת פרופ.
AvivT
04-08-2013, 09:07:59
1. מה זאת אומרת הרחפן "מת" ב 10.9V? האם הוא נוחת לבד עקב סוללה חלשה?
2. האם המדידה של 10.9V נעשית על הסוללה כשהרחפן על הרצפה או כשהוא בטיסה?
3. לפי מה אתה יודע מתי לנחות? אני מקווה שאתה לא מחכה שהרחפן ינחת לבד כשנגמרת לו הסוללה.
4. האם הסוללה נפוחה?
לפי מה שאתה מתאר יש לך לפחות תא פגום אחד בסוללה.
אם זה נכון, אז התא הפגום נפרק הרבה יותר מהר מהשאר, וזה מה שמקצר את זמן הטיסה.
AdieLL
04-08-2013, 21:23:55
1. הרחפן פשוט לא מאיץ, הוא לא נותן מצערת. המנועים מסתובבים אבל ממש באיטיות הוא לא ממריא.
2. המדידה 10.9 לאחר פירוק של הסוללה ובדיקת מתח.
3. אני פשוט לא ממריא לגבהים משוגעים ככה שאני פשוט מרגיש שמשהו לא בסדר ואז מוריד גובה.
4. הסוללה לא נפוחה.
אם היה תא אחד פגום הוא לא היה עושה באלנס לכל התאים לא?
כשאני עושה באלנס אני לא רואה בהתחלה שאחד נמוך ואחד גבוה, כולם באותה הרמה.
Friman
04-08-2013, 21:37:34
עדי, עם איזה מנועים אתה? אם אתה עם מנועי 1000kv וסטאפ 3 תאים, פרופים של 9״ קטנים מדי עבורם... ההמלצה למנועים כאלו היא פרופ 10״. אם אין לך מנועים עם kv גבוה מ1000, זה מסביר למה אין לך מספיק כח- הפרופים הקטנים מדי פשוט לא מייצרים מספיק דחף. בבדיקת דחף שעשיתי עם מנוע rcTimer 2830 1000kv למשל בטיסן, ראיתי שעם פרופ 9x5 הוא מייצר 440 גרם דחף, ועם פרופ 10x5 הוא מייצר 520 גרם דחף. תכפיל 80 גרם הפרש ב4 מנועים= הבדל של 300 גרם בדחף פלוס מינוס, זה לא מעט הבדל לרחפן ששוקל קילו ורבע... אני מניח שהפסיעה של הפרופים שלך שונה קצת (בטח 10x4.5 ו 9x5 או 9x4), בכל מקרה אני מניח שההבדלים בדחף שציינתי דומים - הדחף תלוי יותר בקוטר הדיסקה מאשר בפסיעה.
AvivT
04-08-2013, 22:10:23
גיל, הוא אמר בהודעה הראשונה שהמנועים שלו הם 1240KV. פרופים 9" בהחלט אמורים להספיק.
עדיאל, אסור לך להטיס "עד שאתה מרגיש שמשהו לא בסדר". אתה תהרוס את הסוללות.
עד שתתחיל להטיס FPV ותראה את מתח הסוללה ב OSD, אתה חייב לשים באזר שיצפצף לך כשהמתח יורד מתחת לסף מסוים. ובסוללות תקינות זה קורה הרבה לפני שלסוללה כבר אין כוח להחזיק את הרחפן באוויר.
אבל זה לא מסביר למה ב 10.9 לרחפן שלך אין כוח, אלא אם כן כל התאים דפוקים במידה שווה, ואז אתה לא רואה הבדל כשאתה מאזן אותם.
כשתא נדפק, אז מרמת מתח יחסית גבוהה הוא מתחיל להתפרק מאוד מהר. בתא תקין זה לא יקרה לפני שהוא יגיע ל 3.3 וולט בערך. בתא דפוק זה יקרה קודם, וזה מה שגורם לזמן טיסה להתקצר.
יכול להיות שאם אתה תמיד מטיס עד שלרחפן אין כוח, באמת דפקת את הסוללה סופית.
AdieLL
04-08-2013, 22:39:13
אביב זמני הטיסה שלי מאוד קצרים כי אני בכל מקרה לא כל כך שולט.
ככה שאני מטיס, בלי צפייה במסך כי שוב, עדיין לא שולט כל כך.
אני לא מגיע לרמת פריקה מוחלטת של הסוללה כל פעם, זה קרה לי אולי פעמיים. (אבל זה מצחיק.)
איך אוכל לוודא אם הסוללה תקינה?
AvivT
05-08-2013, 22:31:36
אני לא מבין את הקשר בין זמן טיסה ליכולת שליטה.
לרוב מספיק פעם אחת לפרוק את הסוללה עד הסוף בשביל לפגוע בה.
קשה להגדיר איך לוודא אם סוללה תקינה.
אם יש לך מטען חכם עם יציאת USB אז אתה יכול להקליט טעינה ופריקה ולראות איך זה נראה.
אתה יכול למדוד זמן טיסה עד שהתא הראשון מגיע ל 3.7V (לא תחת מתח אלא כשהסוללה מנותקת מהרחפן) ואז לראות אם זה זמן סביר לסוללה הספציפית.
לא סביר שבסוללה שלא מחוברת לרחפן ומראה 10.9V יש איזון טוב בין התאים. 10.9V בסוללה אומר שבכל תא יש 3.63V. זה קצת מעבר למה שאתה רוצה להגיע אליו (עדיף לעצור כשהתא הראשון מגיע ל 3.7V), אבל עדיין אמור להיות לרחפן כוח במצב הזה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.