PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מסוקים ! תחביב יקר ?



avishmuel
07-08-2013, 08:23:56
שלום לכולם !
יש לי שאלה:confused: :
נכנסתי לתחום המסוקים (חיידק אם אפשר לקרוא לזה) ובחצי השנה הראשונה הוצאתי 10,000 עשר אלף שקל. כרגע זה זה דיי התאזן
אני מאוד סקרן לדעת אם אפשר כמובן כמה עלה לכם הכניסה לתחום , פשוט מעניין אותי אם אני חריג או שככה זה במסוקים
אני מודה מראש למי שעונה

אבי :)

Friman
07-08-2013, 08:52:08
אתה לא חריג... יש שהוציאו הרבה פחות ממך ויש שהוציאו הרבה יותר ממך בתקופת זמן שכזו.
צריך לזכור ששידרוג המסוק בלי סוף לא יהפוך אף אחד למטיס טוב יותר... תנסה לשמור את ההוצאות בתחום ברמה שמתאימה לרמת ההטסה שלך... כלומר אם המסוק טס בצורה שטובה ונוחה לרמת ההטסה שלך, לא בטוח שחייבים את שידרוג הזנב החדש והמעולה והפגזי שעולה 100$... בהמשך אולי תזדקק לו כדי להטיס טוב יותר, אבל כרגע הוא הוצאה מיותרת... זו לפחות האידיאולוגיה שלי; בסופו של דבר מסוק מושקע באופן מוגזם שלא לצורך, לא באמת משפר את רמת ההטסה וגם לא מגדיל שום איבר פיזי בגופו של אף אחד (:)).

avishmuel
07-08-2013, 09:20:36
אתה לא חריג... יש שהוציאו הרבה פחות ממך ויש שהוציאו הרבה יותר ממך בתקופת זמן שכזו.
צריך לזכור ששידרוג המסוק בלי סוף לא יהפוך אף אחד למטיס טוב יותר... תנסה לשמור את ההוצאות בתחום ברמה שמתאימה לרמת ההטסה שלך... כלומר אם המסוק טס בצורה שטובה ונוחה לרמת ההטסה שלך, לא בטוח שחייבים את שידרוג הזנב החדש והמעולה והפגזי שעולה 100$... בהמשך אולי תזדקק לו כדי להטיס טוב יותר, אבל כרגע הוא הוצאה מיותרת... זו לפחות האידיאולוגיה שלי; בסופו של דבר מסוק מושקע באופן מוגזם שלא לצורך, לא באמת משפר את רמת ההטסה וגם לא מגדיל שום איבר פיזי בגופו של אף אחד (:)).

אם אני מחליף חלק מפלסטיק לאלומיניום אין יותר יציבות. הרי ברגים יחזיקו יותר חזק אלומניום מפלסטיק למשל Metal Tail Unit לא עדיף לשדרג ? יש הרבה חלקים שאחרי שעוברים שדרוג יש פחות רעידות פחות ברגים משתחרים. אני טועה ?

אבי

bendisar
07-08-2013, 09:42:56
אם אני מחליף חלק מפלסטיק לאלומיניום אין יותר יציבות. הרי ברגים יחזיקו יותר חזק אלומניום מפלסטיק למשל Metal Tail Unit לא עדיף לשדרג ? יש הרבה חלקים שאחרי שעוברים שדרוג יש פחות רעידות פחות ברגים משתחרים. אני טועה ?

אבי

תכלס לא כל כך
ברוב שידרוגי האלומיניום אין שום שיפור ממשי. לדוגמא תיבת זנב מאלומיניום לא נותנת כלום. זה סתם שוקל יותר מפלסטיק ועולה הרבה יותר.
הרוב המוחלט של השידרוגים האלה הם bling נטו. במיוחד בשוק ה450 שיש כל כך הרבה יצרנים. אם כבר רוצים להשקיע במסוק הדברים שהכי חשובים הם מערכת הפלייברלס בראש ובראשנה. בקר ומנוע. וכמובן הלהבים עצמם. כאשר הלהבים של אליין מספקים תוצאות מצויינות


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

LiorNT
07-08-2013, 10:44:26
?????
למסוק 450???
אם כן אז 10,000 נשמע לי מוגזם ביותר

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

avishmuel
07-08-2013, 10:59:40
?????
למסוק 450???
אם כן אז 10,000 נשמע לי מוגזם ביותר

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
בלי להכנס לפרטים היו עוד כמה מסוקים בדרך לא הכל על ה450 כמובן
אבי

hagpel
08-08-2013, 13:22:12
אתה לא חריג... יש שהוציאו הרבה פחות ממך ויש שהוציאו הרבה יותר ממך בתקופת זמן שכזו.
צריך לזכור ששידרוג המסוק בלי סוף לא יהפוך אף אחד למטיס טוב יותר... תנסה לשמור את ההוצאות בתחום ברמה שמתאימה לרמת ההטסה שלך... כלומר אם המסוק טס בצורה שטובה ונוחה לרמת ההטסה שלך, לא בטוח שחייבים את שידרוג הזנב החדש והמעולה והפגזי שעולה 100$... בהמשך אולי תזדקק לו כדי להטיס טוב יותר, אבל כרגע הוא הוצאה מיותרת... זו לפחות האידיאולוגיה שלי; בסופו של דבר מסוק מושקע באופן מוגזם שלא לצורך, לא באמת משפר את רמת ההטסה וגם לא מגדיל שום איבר פיזי בגופו של אף אחד (:)).

יופי של עצה!
רואים ושומעים על כל מיני שינויים ושדרוגים של אחרים ומרגישים שנשארת מאחור,
הכל צריך להיות במידה שמתאימה לך...

LiorNT
08-08-2013, 14:15:30
בלי להכנס לפרטים היו עוד כמה מסוקים בדרך לא הכל על ה450 כמובן
אבי

עכשיו זה נשמע קצת יותר הגיוני.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

shirankaner
08-08-2013, 18:18:23
איזור ה-70000₪ שנה ראשונה
וחבר עומד על איזור ה-40000₪ במהלך ה-10 חודשים האחרונים

yoreh
08-08-2013, 19:11:40
איזור ה-70000₪ שנה ראשונה
וחבר עומד על איזור ה-40000₪ במהלך ה-10 חודשים האחרונים

ואוו!! זה מטורף! (במובן הטוב של המילה :))

avishmuel
08-08-2013, 19:45:04
איזור ה-70000₪ שנה ראשונה
וחבר עומד על איזור ה-40000₪ במהלך ה-10 חודשים האחרונים

אחי התכוונת 7000 והחבר 4000
אז אם זה ככה אפשר להמשיך לשחרר מזומנים כי לי יצא בחצי שנה 10000 בשנה זה 20000 יש לי עוד 20000 ואז אני אגיע ל 40000
סתם צוחק ...

אחי איזה מסוק קנית שהגעת לסכום הנ"ל

אבי

Friman
08-08-2013, 20:56:28
אחי התקוונת 7000 והחבר 4000

אבי

אני לא בטוח...?

wind556
09-08-2013, 07:56:11
מסוקים, וטיסנאות בכלל, זה אחד התחביבים הכי זולים שהיו לי אי פעם
"דמי הכניסה" לנושא עומדים סביב ה5000 ש"ח (מסוק+ שלט+ מטען בסיסיים וכו'), ולאחר מכן כל אחד לוקח את זה לאן שבא לו לפי כיסו ותקציבו.
רק לשם השוואה, התעסקתי בעבר באופנועי שטח כתחביב (או רכבי 4X4 למשל). נסו את זה ותבינו שמסוקים זה חצי חינם :)

umbo
09-08-2013, 08:00:32
כדאי אולי שתדע שיש פתגם שאומר:
Airplane run on fuel, Chopper run on money

T_A
09-08-2013, 08:11:39
לפותח השירשור , מסוקים לא תחום יקר יותר מכל תחביב RC אחר (אולי למעט טיסנים , אבל קונים כמה)

תנסה פעם FPV רחפנים, מכוניות סקייל או 1/5 גדולות וכו .
באופן כללי, לדעתי 10K בשנה על תחביב למי שיכול להרשות לעצמו זה סביר ביותר ואפילו לא נחשב הרבה.

גם לדעתי עלויות נמדדות גם לפי 'דמי כניסה' וכל תחום ה RC הוא יחסית נוח, נסו להכנס לתחביב של רכבים (אמיתיים), טרקטורונים, אולטראלייט, צילום , דייג בקיאקים וכו וזה מתחיל בעשרות אלפי שקלים וצפונה.

avishmuel
09-08-2013, 10:01:48
לפותח השירשור , מסוקים לא תחום יקר יותר מכל תחביב RC אחר (אולי למעט טיסנים , אבל קונים כמה)


באופן כללי, לדעתי 10K בשנה על תחביב למי שיכול להרשות לעצמו זה סביר ביותר ואפילו לא נחשב הרבה.

גם לדעתי עלויות נמדדות גם לפי 'דמי כניסה' וכל תחום ה RC הוא יחסית נוח, נסו להכנס לתחביב של רכבים (אמיתיים), טרקטורונים, אולטראלייט, צילום , דייג בקיאקים וכו וזה מתחיל בעשרות אלפי שקלים וצפונה.

תודה על התשובה זה מעודד:) !
לדיוק הוצאתי 10000 בחצי שנה . תחביב קודם שלי היה אופנועי כביש ולא הגעתי לסכום הנ"ל חוץ מהרכישה חד פעמית כמובן . ואפילו פעם הרכבתי מ0 GSX 400 למי שמכיר ההבדל העיקרי הוא שאחרי שאתה מרים אופנוע בזה זה נגמר . גרף הכסף מתאזן עד לקו ישר ובמסוקים לא . אני חושב שיש הבדל . ללמוד לרכב על אופנוע לוקח הרבה הרבה פחות מללמוד להטיס 3D ובדרך לשם הגרף לא נהיה ישר
שוב תודה לכול העונים . זה היה חשוב לי לדעת

אבי

Friman
09-08-2013, 10:17:38
גם במסוקים הגרף מתיישר פחות או יותר בשלב מסויים. כשאתה מגיע לרמה שכייף לך להטיס בה, ואתה מפסיק ללחוץ כל הזמן קדימה לעוד תרגילים ועוד תעוזה, מרסקים הרבה פחות ואז התחזוקה השוטפת כבר זניחה... סוללות פה ושם, קצת בלאי טבעי... כבר שנה אני עם ה600 שלי, אני מבחינתי מטיס ברמה בינונית אבל זו הרמה שנוח וכייף לי להטיס בה, וטפו טפו טפו התמורה להתמתנות בלחץ קדימה היא ששנה לא חוויתי ריסוקים... וזה אחרי ששנה קודם הייתי עם טירקס 500 ששילמתי עליו הרבה מאד ״שכר לימוד״... בעלויות שהוצאתי על התחזוקה של ה500 בשנה הראשונה, יכולתי לקנות עוד 600..

avishmuel
09-08-2013, 11:18:18
גם במסוקים הגרף מתיישר פחות או יותר בשלב מסויים. כשאתה מגיע לרמה שכייף לך להטיס בה, ואתה מפסיק ללחוץ כל הזמן קדימה לעוד תרגילים ועוד תעוזה, מרסקים הרבה פחות ואז התחזוקה השוטפת כבר זניחה... סוללות פה ושם, קצת בלאי טבעי... כבר שנה אני עם ה600 שלי, אני מבחינתי מטיס ברמה בינונית אבל זו הרמה שנוח וכייף לי להטיס בה, וטפו טפו טפו התמורה להתמתנות בלחץ קדימה היא ששנה לא חוויתי ריסוקים... וזה אחרי ששנה קודם הייתי עם טירקס 500 ששילמתי עליו הרבה מאד ״שכר לימוד״... בעלויות שהוצאתי על התחזוקה של ה500 בשנה הראשונה, יכולתי לקנות עוד 600..

זה מאוד מעודד אחי !
רק חבל שקניתי את ה 450 בתור המסוק הראשון שלי ושדרגתי אותו עד העצם כי ממה שהבנתי עקומת הלימוד ב 450 פחות טובה מ ה 500+ . רק אחרי שקניתי אותו בחור נחמד בשם נועם סיפר לי שיש את הפורום הזה ואז גיליתי שעדיף להתחיל עם 500 ומעלה . למי שקורה שרשור זה ועוד לא קנה תנסה ללמוד מנסיון אחרים ולהתחיל מ 500 +.

תודה אבי:)

Friman
09-08-2013, 11:38:38
זה מאוד מעודד אחי !
רק חבל שקניתי את ה 450 בתור המסוק הראשון שלי ושדרגתי אותו עד העצם כי ממה שהבנתי עקומת הלימוד ב 450 פחות טובה מ ה 500+ . רק אחרי שקניתי אותו בחור נחמד בשם נועם סיפר לי שיש את הפורום הזה ואז גיליתי שעדיף להתחיל עם 500 ומעלה . למי שקורה שרשור זה ועוד לא קנה תנסה ללמוד מנסיון אחרים ולהתחיל מ 500 +.

תודה אבי:)

נכון מאד.
ויותר מזה... למי שיש תקציב להתחיל מ550 או 600 (כולל עלויות התחזוקה והתיקונים הגבוהות יותר)- אפילו עדיף

avishmuel
09-08-2013, 13:02:28
נכון מאד.
ויותר מזה... למי שיש תקציב להתחיל מ550 או 600 (כולל עלויות התחזוקה והתיקונים הגבוהות יותר)- אפילו עדיף

מה ההבדל בין עלות תחזוקה לא ריסוקים בין 450 ל 550 ? במקרה של מישהוא שמטיס ברמה בינונית

תודה אבי

Friman
09-08-2013, 13:08:38
מה ההבדל בין עלות תחזוקה לא ריסוקים בין 450 ל 550 ? במקרה של מישהוא שמטיס ברמה בינונית

תודה אבי

ללא ריסוקים, ההבדל בהוצאה השוטפת הוא בעיקר במחיר הסוללות... סוללות ל550 (6 תאים, 5 אמפר) עולות פי 3-4 מסוללות ל450 (3 תאים, 2.2 אמפר), ודורשות מטען יותר חזק (המינימלי עולה בערך פי 2 מאקוסל 6 הנפוץ למסוקי 450) וספק יותר חזק. מטען אין סיבה שיישחק עם הזמן כך שזה חלק מההוצאה הראשונית למעשה, סוללות, אם לא מרסקים אותן קודם, מחזיקות בסטטיסטיקה האישית שלי סביב שנה בממוצע, לפני שהן מתחילות לעשות בעיות. כך שלמעט סוגיית הריסוקים, ההבדל בעלויות האחזקה די זניח.

wind556
09-08-2013, 13:59:30
רוצים תחביב יקר? נסו את זה:
http://www.theride.co.il/%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%A5-%D7%A9%D7%9C-%D7%9C%D7%99%D7%A8%D7%9F-%D7%A1%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%91-%D7%95%D7%A1%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%A0%D7%94.html

(הרכב בכתבה שייך לבן אחי)

LiorNT
10-08-2013, 20:22:05
מה ההבדל בין עלות תחזוקה לא ריסוקים בין 450 ל 550 ? במקרה של מישהוא שמטיס ברמה בינונית

תודה אבי

אני אישית תומך תמיד ב 450, גם בהתחלה וגם בהמשך...
- בהתחלה בגלל העלות הנמוכה של החלפים (אני אישית אם הייתי מתחיל עם 550 הייתי מפסיק לצערי עם התחביב בגלל פסיכולוגיה מטורפת של הוצאות)
- בהמשך בגלל הניידות שלו והאומץ להתאמן עליו. (שוב, ריסוק = תיקון יחסית זול)

כיום יש לי גם 550 ועד עכשיו אני פוחד לרסק אותו :-)

avishmuel
10-08-2013, 20:32:54
אני אישית תומך תמיד ב 450, גם בהתחלה וגם בהמשך...
- בהתחלה בגלל העלות הנמוכה של החלפים (אני אישית אם הייתי מתחיל עם 550 הייתי מפסיק לצערי עם התחביב בגלל פסיכולוגיה מטורפת של הוצאות)
- בהמשך בגלל הניידות שלו והאומץ להתאמן עליו. (שוב, ריסוק = תיקון יחסית זול)

כיום יש לי גם 550 ועד עכשיו אני פוחד לרסק אותו :-)

אתה צודק אבל מה אתה אומר על עניין ההתקדמות: למשל אמרו לי שלעשות הקפות עם 500 ומעלה זה משהוא אחר מ 450 יותר קל כמובן
?
תודה אבי

guy1a
11-08-2013, 07:23:36
הכי קל לעשות הקפות עם קוארק .. אמנם עולה כמו ציצים מסיליקון
אבל גם יציב כמוהם ....

LiorNT
11-08-2013, 09:06:13
אתה צודק אבל מה אתה אומר על עניין ההתקדמות: למשל אמרו לי שלעשות הקפות עם 500 ומעלה זה משהוא אחר מ 450 יותר קל כמובן
?
תודה אבי

ברור שככל שהמסוק יותר גדול רואים אותו יותר טוב והוא יותר יציב ועוד ועוד...
אני התאמנתי המממוווון על הסימולטור, ואחרי בערך 4 פעמים שירדתי לשטח כבר הצלחתי לרחף וכמות הריסוקים ירדה משמעותית...
בכל מקרה, כמו שאמרתי, הכל אפשרי עם ה 450, מה שכן... תתאמן יותר על סימולטור

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

strikey
16-08-2013, 21:25:23
ללמוד לרכב על אופנוע או רכב, זה לא שונה מללמוד לטוס או 3D... פשוט צריך ללמוד , כמובן שברכב זה 2D אם אפשר לקרוא לזה כך :)

אני כחובב נהיגה ספורטיבית ומשתתף באירועים ומסלולים, כל הזמן ניתן ללמוד עוד ולשפר ביצועים וזמנים...
בקשר לעלות התחביב - רק הדלק של ארוע אחד יכול להגיע ל 1000 שח... שלא נדבר על טיפולים/תקלות או חס וחלילה יציאה מהמסלול ...


תודה על התשובה זה מעודד:) !
לדיוק הוצאתי 10000 בחצי שנה . תחביב קודם שלי היה אופנועי כביש ולא הגעתי לסכום הנ"ל חוץ מהרכישה חד פעמית כמובן . ואפילו פעם הרכבתי מ0 GSX 400 למי שמכיר ההבדל העיקרי הוא שאחרי שאתה מרים אופנוע בזה זה נגמר . גרף הכסף מתאזן עד לקו ישר ובמסוקים לא . אני חושב שיש הבדל . ללמוד לרכב על אופנוע לוקח הרבה הרבה פחות מללמוד להטיס 3D ובדרך לשם הגרף לא נהיה ישר
שוב תודה לכול העונים . זה היה חשוב לי לדעת

אבי

wonderd
17-08-2013, 08:43:03
סף הכניסה לתחום המסוקים לאדם סביר עומד על כ 3000-4000 שקל, מעבר לכך זאת סתם קפיצה גבוהה מדי לטעמי ובמקרה שעברת את ה 5000 שקל אז יש סיכוי טוב שתפרוש לאחר כמה ריסוקים כואבים, גם אם אתה מיליונר. אם הגעת ל 10,000 בחצי השנה הראשונה אז משהו בדרך שלך לא היה נכון, תחליף ממליצים ו/או תתחיל לשלוט בעצמך אם אתה לא רוצה לפרוש מהר.
לגבי גרף ההוצאות - הוא רק הופך תלול יותר עם הזמן מכיוון שאתה עולה ברמה ואז קונה מסוקים טובים יותר וכל הוצאה/ריסוק הופך כבד יותר על הכיס..
אם ריסוק של 450 עולה 100-200 שקל אז ריסוק של מסוק 600/700 הוא פי 10 בערך וכנ"ל לגבי שדרוגים ותיאבון שרק גודל עם הזמן.

avishmuel
17-08-2013, 09:51:20
סף הכניסה לתחום המסוקים לאדם סביר עומד על כ 3000-4000 שקל, מעבר לכך זאת סתם קפיצה גבוהה מדי לטעמי ובמקרה שעברת את ה 5000 שקל אז יש סיכוי טוב שתפרוש לאחר כמה ריסוקים כואבים, גם אם אתה מיליונר. אם הגעת ל 10,000 בחצי השנה הראשונה אז משהו בדרך שלך לא היה נכון, תחליף ממליצים ו/או תתחיל לשלוט בעצמך אם אתה לא רוצה לפרוש מהר.
לגבי גרף ההוצאות - הוא רק הופך תלול יותר עם הזמן מכיוון שאתה עולה ברמה ואז קונה מסוקים טובים יותר וכל הוצאה/ריסוק הופך כבד יותר על הכיס..
אם ריסוק של 450 עולה 100-200 שקל אז ריסוק של מסוק 600/700 הוא פי 10 בערך וכנ"ל לגבי שדרוגים ותיאבון שרק גודל עם הזמן.

אחי אהבתי את התשובה שלך .
לגבי הכניסה לתחום כנראה שהייתי נלהב מידי . קניתי 3 מסוקים שרק הקניה שלהם הייתה 7500 שקל . יש מצב שאם הייתי חבר פורום בהתחלה הייתי מתנהל שונה בתכלית וזה בטוח . ולמי שקורא שרשור זה תלמד מנסיון אחרים לך תראה מטיסים בשטח שאל שאלות + תקרא בפורום ורק אז תקנה .
לגבי החצי השני של התשובה . מקווה שאתה טועה כי אם זה נכון מפחיד לעלות ל550 מבחינה כלכלית

תודה אבי

bendisar
17-08-2013, 13:21:03
אחי אהבתי את התשובה שלך .
לגבי הכניסה לתחום כנראה שהייתי נלהב מידי . קניתי 3 מסוקים שרק הקניה שלהם הייתה 7500 שקל . יש מצב שאם הייתי חבר פורום בהתחלה הייתי מתנהל שונה בתכלית וזה בטוח . ולמי שקורא שרשור זה תלמד מנסיון אחרים לך תראה מטיסים בשטח שאל שאלות + תקרא בפורום ורק אז תקנה .
לגבי החצי השני של התשובה . מקווה שאתה טועה כי אם זה נכון מפחיד לעלות ל550 מבחינה כלכלית

תודה אבי

אלעד (WONDERED) לא טועה, הוא צודק לחלוטין.
תפסיק לזרוק כסף על ה-450, במילא 99% מהשדרוגים לא יתנו לך כלום, במיוחד לא בתור מתחיל.

ריסוק של מסוק 450 זה 30$-50$ לריסוק סטאנדרטי (צירים, להבים וגג"שים)

ריסוק של 550 עולה 150$-200$, (להבים 50$ מינימום,חופה 60$, וכו' וכו')

ככה שעדיף לשמור את הכסף לסוללות וריסוקים מאשר לשדרוגים שכנראה לא יעזרו לך.

avishmuel
17-08-2013, 14:39:27
ריסוק של 550 עולה 150$-200$, (להבים 50$ מינימום,חופה 60$, וכו' וכו')

200$ לריסוק !? . ז"א שני ריסוקים של 550= מסוק 450 חדש .
כנראה שלא סתם הציעו כאן להשאר עם 450
אלעד אל תכעס עלי :) אבל אני קצת מסתייג מהאימרה שלא צריך שידרוגים ואני אסביר :
1)יש לי רצועה והיה לי TAIL UNIT מפלסטיק שהייתי צריך לחזק כל טיסה והחגורה הייתה משתחררת אחרי שהחלפתי לאלומיניום זה נעלם כליל לא נדרש חיזוקים
2)היה לי ראש פליברלס מפלסטיק שנשבר הגריפ אחרי נגיעה קלה עם הלהב ברצפה הלפתי לאלומיניום ומאז כמה שנגעתי רק נשבר הלהב
3)TAIL BOOM BRACE END היה משתחרר לעיתים מה BOTTOM PLATE ולא היה ניתן לחיזוק כי הוא מפלסטיק וכאשר החלפתי את הBOTTOM PLATE זה נעלם כליל
ויש עוד דוגמאות כנראה שבמסוקים 500 + יש יותר עובי בחומרים שעשויים מפלסטיק אז הם יותר חזקים

אבי

bendisar
17-08-2013, 14:49:45
חוץ מהגריפ מפלסטיק שנשבר, שאם זה נשבר אז כדאי כבר לעבור למתכת, כל שאר הבעיות- החגורה שמשתחררת, התומכי בום שמשתחררים וכו' נובעות מבנייה/הרכבה לקוייה ו/או חוסר שימוש בלוקטייט/CA כשצריך:D
ואני מדבר פה מנסיון עם מספר מסוקים בגדלי 450 ו-250

Friman
17-08-2013, 15:13:11
קח בחשבון גם אבי שבמסוקים יש ״פיוזים״; כלומר, כשיש שרשרת של רכיבים מכאניים שמניעים זה את זה, אם כולם קשיחים אז במצב של פגיעה - כולם ייפגעו. למשל אם ניקח את מנגנון הנעת הזנב בטורק טיוב כדוגמא - אם הלהבים מקרבון, הגריפ ממתכת, זרוע ה90 מעלות ממתכת, תושבת הזנב ממתכת, הגירים של הטורק טיוב ממתכת וכו׳ וכו׳, זה אומר שבמקרה של פגיעת להבי הזנב ברצפה (דבר שיכול לקרות בקלות, לאו דווקא כתוצאה מריסוק גדול) המכה עוברת לכל הרכיבים שבשרשרת וכולם נפגעים. לכן גם כשמשדרגים למשל את קורונות הטורק טיוב למתכת, נהוג להשאיר לפחות במקום אחד חלקים מפלסטיק, כ״פיוז״ שיספוג ויישבר במקרה של פגיעה, וימנע את העברת הנזק לכל יתר הרכיבים הנעים הקשורים זה בזה.
ולסיכום - עודף שדרוגי מתכת לא רק שלא בהכרח משפר, במצבים מסויימים הוא אף עשוי לגרוע.

LiorNT
17-08-2013, 19:37:29
קח בחשבון גם אבי שבמסוקים יש ״פיוזים״; כלומר, כשיש שרשרת של רכיבים מכאניים שמניעים זה את זה, אם כולם קשיחים אז במצב של פגיעה - כולם ייפגעו. למשל אם ניקח את מנגנון הנעץ הזנב בטורק טיוב כדוגמא - אם הלהבים מקרבון, הגריפ ממתכת, זרוע ה90 מעלות ממתכת, תושבת הזנב ממתכת, הגירים של הטורק טיוב ממתכת וכו׳ וכו׳, זה אומר שבמקרה של פגיעת להבי הזנב ברצפה (דבר שיכול לקרות בקלות, לאו דווקא כתוצאה מריסוק גדול) המכה עוברת לכל הרכיבים שבשרשרת וכולם נפגעים. לכן גם כשמשדרגים למשל את קורונות הטורק טיוב למתכת, נהוג להשאיר לפחות במקום אחד חלקים מפלסטיק, כ״פיוז״ שיספוג ויישבר במקרה של פגיעה, וימנע את העברת הנזק לכל יתר הרכיבים הנעים הקשורים זה בזה.
ולסיכום - עודף שדרוגי מתכת לא רק שלא בהכרח משפר, במצבים מסויימים הוא אף עשוי לגרוע.


מסכים ב 100% עם גיל,
פיסיקה פשוטה!!!
אחד מהרכיבים חייב לאכול אותה, תשדרג קורונה, יילך הטיוב, תשדרג טיוב, יילך זנב.
לא משנה מה, חייב להשאיר פלסטיקה בדרך שתספוג

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Friman
17-08-2013, 19:47:49
מסכים ב 100% עם גיל,
פיסיקה פשוטה!!!
אחד מהרכיבים חייב לאכול אותה, תשדרג קורונה, יילך הטיוב, תשדרג טיוב, יילך זנב.
לא משנה מה, חייב להשאיר פלסטיקה בדרך שתספוג

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

ותודה לציקי שלימד אותי את עיקרון ה״פיוזים״... וחסר פה בפורום בשנה האחרונה; חבל.

wonderd
18-08-2013, 17:59:46
באופן כללי אני מסכים עם זה שאין צורך ממשי בשידרוגים למיניהם, לפעמים הם אפילו מקשיחים את המערכת ויכולים לגרום לנזקים גדולים יותר כמו שכתבו פה.
למרות זאת מדי פעם יוצא איזה שידרוג אמיתי שכדאי בהחלט לשקול לרכוש, אבל לא במסוקי 450 אלא במסוקים גדולים יותר. לדעתי.
אבי - כמו שנשמע ממה שאתה מתאר - היה לך מסוק מדגם מעאפן, לכן היית צריך להחליף ולשדרג כל מיני חלקים. בשביל זה מתייעצים ובודקים לפני שרוכשים..


אחי אהבתי את התשובה שלך .
לגבי הכניסה לתחום כנראה שהייתי נלהב מידי . קניתי 3 מסוקים שרק הקניה שלהם הייתה 7500 שקל . יש מצב שאם הייתי חבר פורום בהתחלה הייתי מתנהל שונה בתכלית וזה בטוח . ולמי שקורא שרשור זה תלמד מנסיון אחרים לך תראה מטיסים בשטח שאל שאלות + תקרא בפורום ורק אז תקנה .
לגבי החצי השני של התשובה . מקווה שאתה טועה כי אם זה נכון מפחיד לעלות ל550 מבחינה כלכלית

תודה אבי
7500 ש"ח לשלושת המסוקים הראשונים?? אני מאחל לך רק בריאות.. :)
אילו מסוקים אלה אם אפשר לשאול?

זה בכלל לא מפחיד כלכלית לעלות לגודל 550, פשוט צריך להיות עם קצת ניסיון קודם או עם מדריך טוב ולהבין לאן בדיוק אתה נכנס. לשם כך יצרו את המסוקים הקטנים והזולים יותר.

דרך אגב - לא הוזכר פה אבל מעבר לעלויות ישנה גם משמעות של בטיחות, מסוקים גדולים יותר הם גם הרבה יותר מסוכנים וכדאי מאוד שתדע את כללי הבטיחות ושליטה קצת מעבר לבסיסית במסוק לפני שאתה מטיס מפלצת גדולה שיכולה להרוג אותך, לא אני לא מגזים, יש הוכחות בשטח.

flyinglizard
18-08-2013, 18:08:07
תקופת הטיסנאות הכי מרתקת שלי הייתה כשהפסקתי עם המסוקי זבל (450 וכו') וקניתי טירקס 700 ניטרו. מקורי (חופה צהובה), בלי שום שידרוג (רק החלפתי ברגים בגריפים בזנב). הוא טס טוב, טס תמיד, אמין לחלוטין וקל מאוד לשליטה באוויר.

שדרוגים זה בזבוז כסף כמעט תמיד (אלא אם יש נקודת כשל ידועה במסוק). גם יקר, גם עשוי להזיק לרכיבים אחרים ובעיקר מעצבן למצוא כאלו שוב אחרי ריסוק (כשהכל סטוק, הכל קל להשגה, במיוחד באליין).

יותר מסוקים זה לא יותר שמחה, להפך. בטיסנים אני מאוד ליברלי (יש לי כבר חמישה, אין הרי תחזוקה) אבל מסוקים? מספיק לי אחד מתוחזק היטב. אין לי זמן ליותר מזה.

avishmuel
18-08-2013, 20:31:06
תקופת הטיסנאות הכי מרתקת שלי הייתה כשהפסקתי עם המסוקי זבל (450 וכו') .

אח יקר מה שאני מבין ממך ותקן אותי אם אני טועה זה שמסוקי 450 זה בזבוז זמן מפני שהם לא יציבים מטבעם ? ולהתעסק איתם זה די ביזבוז זמן ?

תודה אבי

flyinglizard
18-08-2013, 20:40:03
הם לא יציבים (למרות שעם FBL אפשר לייצב גם מטוס מנייר), לא רואים אותם טוב (הרבה מהריסוקים ב450 זה פשוט אובדן אוריינטציה) וכשהם מתרסקים, מעצבן לאללה לתקן אותם (הכל מיניאטורי). היה לי 450, ריסקתי אותו איזה 10 פעמים. עברתי ל600, לא ריסקתי בכלל. קניתי עוד 600 ועדיין לא ריסקתי בכלל. קניתי את ה700 והמשכתי במגמה לא לרסק. רמת ההטסה שלי עלתה פלאים, ונהניתי מכל רגע. כפועל יוצא, ה450 עלה לי יותר מה700 (בגלל הריסוקים).

הסייג היחידי כאן הוא שהמסוקים הגדולים יותר דורשים בגרות נפשית. אם אתה טמבל אתה תרסק כל דבר שיפול לך לידיים, ומסוקים בגודל הזה מסוכן ויקר לרסק (כשכל ריסוק מתחיל באלפיה אתה חושב פעמיים ושלוש). אם אתה בעל שליטה עצמית, סבלנות וכושר שיפוט סביר, קח את המסוק הכי גדול שאתה יכול להרשות לעצמך ותתחיל להנות.

avishmuel
18-08-2013, 21:04:51
הם לא יציבים (למרות שעם FBL אפשר לייצב גם מטוס מנייר), לא רואים אותם טוב (הרבה מהריסוקים ב450 זה פשוט אובדן אוריינטציה) וכשהם מתרסקים, מעצבן לאללה לתקן אותם (הכל מיניאטורי). היה לי 450, ריסקתי אותו איזה 10 פעמים. עברתי ל600, לא ריסקתי בכלל. קניתי עוד 600 ועדיין לא ריסקתי בכלל. קניתי את ה700 והמשכתי במגמה לא לרסק. רמת ההטסה שלי עלתה פלאים, ונהניתי מכל רגע. כפועל יוצא, ה450 עלה לי יותר מה700 (בגלל הריסוקים).

הסייג היחידי כאן הוא שהמסוקים הגדולים יותר דורשים בגרות נפשית. אם אתה טמבל אתה תרסק כל דבר שיפול לך לידיים, ומסוקים בגודל הזה מסוכן ויקר לרסק (כשכל ריסוק מתחיל באלפיה אתה חושב פעמיים ושלוש). אם אתה בעל שליטה עצמית, סבלנות וכושר שיפוט סביר, קח את המסוק הכי גדול שאתה יכול להרשות לעצמך ותתחיל להנות.

אחי הבאת פה 2 טון חומר למחשבה .

תודה אבי

flyinglizard
18-08-2013, 21:17:48
בבקשה. התקדמות זה דבר מאוד אינדיבידואלי.

אם יש לך סבלנות ללמוד את התחום, אני מאוד ממליץ על מסוקי ניטרו. הם זולים מאוד, במיוחד כיד שניה, והתחזוקה ממש לא נוראית (אני אפילו נהנה מזה). טירקס 700 ניטרו יד שניה אתה יכול לקנות כיום סביב ה3000 ש"ח ואולי גם פחות. עוד כמה מאות שקלים בשביל לחדש את המסוק (מיסבים, אוברול מנוע וכו') ויש לך מכונה חדשה לגמרי.

מסוקים חשמליים גדולים זה בעיה של לוגיסטיקה וכסף. הרבה סוללות גדולות ויקרות שצריכות טעינה ומספיקות לדקות בודדות של טיסה, וגם המסוקים החשמליים החדשים יותר מדי קיצוניים לדעתי מבחינת הביצועים. אני אוהב מסוקים רגועים ואיטיים, שמתאימים לאדם רגוע ואיטי כמוני.

אני אשמח לעזור אם אתה צריך משהו.

avishmuel
18-08-2013, 21:59:28
7500 ש"ח לשלושת המסוקים הראשונים?? אני מאחל לך רק בריאות.. :)
אילו מסוקים אלה אם אפשר לשאול?
.
solo pro 228 = 1000
hirobo sg = 3500
align450 = 3000 כולל שלט
וכן לא היה לי את מי לשאול :confused:.לא הייתי חבר פורום בעת הקניות :(. וחוכמה בדיעבד זה לא חוכמה :rolleyes:. ולא מצטער על כלום :o

תודה אבי