התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה כוון גוברנור RCE-G600 של ALIGN וכוון RUDDER



motti-74
10-03-2009, 23:26:53
שלום לכולם,
יש ברשותי גוברנור של ALIGN מוגדר בשלט JR 9303,הגוברנור מופעל ע"י AUX 2 שמשוייך לFMOD בשלט ז"א הגוברנור עובד במעברים בין מצבי טיסה.
נורמל - לא עובד יש גרף.
IDLE 1 - לא עובד יש גרף.
IDLE 2 - עובד ניתן לראות נורה ירוקה דולקת כאשר הגרף הוא קו שטוח.

אין לי אפשרות כרגע בהגדרה זו לכבות ולהדליק את הגוברנור פרט למעבר בין מצבי הטיסה השונים.

מצאתי מאמר שמפרט מס' דברים שכתובם גם בדף היצרן,להלן הקישור:
http://www.50-tuning.com/reviews/electronics/align-RCE-G600-governor.asp

1.האם כדאי לעבוד כך ? או שעדיף להגדיר הדלקה וכיבוי של הגוברנור עצמאית ע"י AUX 2 ע"י אי שיוך AUX2 ל-FMOD?
2. האם נכון להגדיר במוד טיסה IDLE 2 בו עובד הגוברנור קו שטוח- למי שקרא את המאמר שבקישור
בוודאי ראה שכאשר בגוברנור יש תקלה אז הוא עובר לעבוד עם הגרף שבשלט תחת אותו FMOD
,ולכן לא ממולץ לעבוד עם גרף ישר,האם לשנות לגרף IDLE רגיל?

3. RUDDER - בהזזת סטיק שמאל מהאמצע לאחד הכיווונים (GYRO כבוי - ללא שומר)ניתן לראות כי טווח תנועת הסרוו מפסיק בחצי תנועה ובקצוות ימין ושמאל אין בכלל השפעה ותנועה של הסרוו,נכנסתי לTRAVEL ADJ והורדתי טווחים מ- 95 % ל- 34% ימין/שמאל(בערך זה מתחיל הסרוו לזוז בשתי הכיוונים בקצוות)- עכשיו יש תזוזה בקצות הטווח,
האם דבר זה ישפיע באיזשהו אופן על רגישות הג'ירו?על התיקון האוטומטי כאשר הג'ירו מופעל?


תודה לעונים.

מוטי ואקנין.

ליאור זהבי
10-03-2009, 23:49:12
מוטי,

בעניין הגוברנור - לא הייתי נוגע.
בעניין סרבו הזנב - שגית. החזר את ה-END POINT לקרבת 100% כפי שהיה, התנועה שראית היא טבעית לחלוטין דרך ג'ירו, והורדת END POINT פשוט מורידה את קצה הפירואט ולא יותר.

כרגע המסוק שלך (34%) יבצע פירואטים סופר איטיים - לא מומלץ !

lior_bar_ami
11-03-2009, 02:10:55
אהלן מוטי מה שלומך?
אני מבין שאם זה לא דרך שי אנחנו לא נתראה/נטיס יחד... ;)
אגב המסוק שלו עבר טיסת מבחן מוצלחת יום שבת האחרון אני מניח שהוא עדכן אותך והראה לך את התמונות - ואת החופה המדהימה שלו :eek:;)
לשאלותיך:
1. אין שום בעיה לעבוד בצורה שתיארת, ז"א גוברנור תלוי מוד טיסה - רוב המטיסים פועלים בצורה כזו זה הרבה יותר נוח שהעסק פועל בצורה אוטומטית ועצמאית ולא ע"י הפעלה נוספת פרט לשינוי מוד הטיסה.
כמו כן ניתן לשעבד את הגוברנור שיהיה תלוי מפסק אך הדבר לא נוח (לגבי מומלץ - זו העדפה אישית, ואני אישית לא פועל ככה - אלא כמו שאצלך כרגע, גוברנור תלוי מצב טיסה).

2. אין סיבה שיהיה לך מוד IDLE UP ללא גוברנור, אדרבא רצוי שהגוברנור יהיה פעיל בכל מצב IDLE ע"מ למנוע מצב של OVER REV (סל"ד יתר) שיגמור לך את המנוע.
אם הסיבה היא מצב סטרילי בו אין רכיב שמפריע להמשכה התקין של הטיסה במקרה תקלה - הרי ששוב אני אמליץ לך מניסיון אישי על שימוש במוד ה NORMAL למטרה זו, כשבכל מצבי ה IDLE UP הגוברנור פעיל ושומר על הסל"ד.

3. לגבי הגרפים - שימוש בגרף שטוח של 100% נכון כאשר אתה משתמש ב"לימיטר" ואתה רוצה לקבל מקס' מהמנוע תחת עומס ללא מעבר מגבלה עליונה (OVER SPEED) ואין לרכיב יכולת לשמור מגבלה תחתונה (UNDER SPEED).
כך בעצם אתה מפצה על חוסר היכולת של רכיב הלימיטר לפתוח מצערת ולסגור את החוג הזה בגרף 100% שמטרתו לפתוח את המצערת כל הזמן עם מגבלת מעבר הסל"ד שהלימיטר מספק.
המקרה שלך הוא שונה מאחר ואתה משתמש ב"גוברנור" שהוא רכיב מעט יותר מתוחכם מבחינת חוגי הבקרה שלו והוא מאפשר שליטה בשני הכיוונים על המצערת - פתיחה שלה בחוסר סל"ד וסגירה שלה בסל"ד יתר.
מהסיבה הזו הגרפים שלך במקרה זה כן צריכים להיות גרפי V קלאסיים גם כדי לוודא פעולה תקינה של הגוברנור, וגם מהסיבה שציינת - במקרה של תקלה כשהגוברנור יוצא מהלופ.

4. לגבי הג'יירו, כמו שציין קודמי - אין קשר בין פונקציית ה TRAVEL ADJ של ערוץ הסרוו זנב (RUDDER) לבין רגישות הג'יירו או טווח התנועה של הסרוו.
הדבר היחיד שפונקצייה זו קובעת הינה קצב הפירואט שלך - משמע כמה סיבובים ליח' זמן תקבל על תנועת סטיק נתונה, כמו שציינו 34% זו תנועה איטית עד גיכוך וממש לא נוח להטיס ככה.
הדרך הנכונה לקביעת טווח תנועת סרוו הזנב הינה ע"י ביטול שומר הזנב בג'יירו (AVCS) וכניסה למוד RATE במצב זה תן פיקוד סטיק לתנועה מלאה של הזנב לאחד הכיוונים וכתלות בג'יירו שיש לך שנה את ערך התנועה בג'יירו כך שהוא לא יגיע למגבלות המיכניות שלו ויאמץ את הסרוו, בסיום בדוק את התנועה גם בכיוון השני.
לדוגמא: בג'יירו 401 של פוטאבה (אני מניח שזה מה שיש לך?) יש לך שני פוטנציומטרים עליו: הימני LIMIT והשמאלי DELAY - אתה צריך את הימני, פעל בצורה המתוארת מעלה וסובב את פוטנציומטר ה LIMIT עד שתגיע לתנועה תקינה באופן שתיארתי.
בהצלחה,
ליאור
(אם יש בעיות תרגיש חופשי להתקשר)

motti-74
12-03-2009, 22:55:57
תודה לעונים...העניין יבדק בסופ"ש.

motti-74
16-03-2009, 14:22:07
טוב העניין נבדק,ואכן קצב הפירואט ירד משמעותית - העליתי חזרה למה שהיה.
לגבי הגוברנור הצלחתי לכוון אותו אך לא 100% כמו שאני רוצה - יש עדיין איבוד סל"ד ריגעי ב"שבירה" של הסטיק.
לגבי שעבוד הגוברנור למפסק FMOD - השארתי כפי שהיה.

מקווה שאצליח לפתור את העניין השבוע.
תודה לעונים.:)

lior_bar_ami
16-03-2009, 16:47:27
צור איתי קשר ונוכל לקבוע בשטח,
אני בטוח שהסתכלות מהירה על הנושא תניב פיתרון מספק.
ליאור.
0546686485

motti-74
19-03-2009, 22:04:13
שלום ליאור,

יש מצב שמחר אגיע לאזור - אקבע איתך.
אגב אתה מטיס גם בברנר?
מוטי.

lior_bar_ami
19-03-2009, 23:27:20
אני לעיתים בברנר לא על בסיס קבוע,
מחר אני אהיה בבוקר בפלמחים ואחה"צ או בפלמחים או בגלילות,
אשמח לעזור לך במידה ויתאפשר - קבע איתי בטלפון...
0546686485
ליאור