PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקנת Co-Pilot



mini_guy
11-03-2009, 07:29:03
אני מעוניין להתקין co-pilot על האיזי סטאר
מה המיקום המומלץ לקבלת התוצאה הטובה ביותר?
אשמח לרעיונות/תמונות של התקנות...

הערה: על גב הטיסן יש לי את הבקר מהירות , חשבתי לבנות מעליו במה קטנה ולהתקין את החיישן עליה

Nlackrif
11-03-2009, 08:42:58
כך שלי מותקן...

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7171&stc=1&d=1236757246

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=7172&stc=1&d=1236757246

זה מאובטח עם סקווטש וטיירפ...

שים לב שהתקנה של החיישן באלכסון דורשת שינוי של המפסקים בקופסת בקרה.

mini_guy
11-03-2009, 09:40:35
רעיון טוב
האם הכבל נתונים שמגיע עם המערכת מגיע עד לתא שהמקלט יושב בו?
אין בעיה שהאוויר שיוצא מהמדחף ומקרר את החיישנים מבלבל את המערכת?

Nlackrif
11-03-2009, 09:45:36
רעיון טוב
האם הכבל נתונים שמגיע עם המערכת מגיע עד לתא שהמקלט יושב בו?
אין בעיה שהאוויר שיוצא מהמדחף ומקרר את החיישנים מבלבל את המערכת?

כבל הנתונים מגיע...

לגבי האוויר שמגיע מהפרופ'...לא חשבתי על זה שווה בדיקה:rolleyes:.

איציק רונן
11-03-2009, 20:44:43
יש לכם מאזנות?

MDreamer
11-03-2009, 21:46:13
רעיון טוב
האם הכבל נתונים שמגיע עם המערכת מגיע עד לתא שהמקלט יושב בו?
אין בעיה שהאוויר שיוצא מהמדחף ומקרר את החיישנים מבלבל את המערכת?
הייתי יותר דואג מהחום שהמנוע פולט ועף על החיישנים או מה"רעש" האלקטרומגנטי שהמנוע עושה

mini_guy
12-03-2009, 04:44:04
לא , כרגע אין לי מאזנות (עד שאני אקנה מחליף ל JR)

Nlackrif
12-03-2009, 05:35:01
הייתי יותר דואג מהחום שהמנוע פולט ועף על החיישנים או מה"רעש" האלקטרומגנטי שהמנוע עושה

לדעתך יש מקום טוב יותר להתקין את המע'?

mini_guy
12-03-2009, 14:23:27
אני מבין שהתקנה מאחורה לא תהיה מוצלחת
האם יצירת הגבהה ע"י מוט שבחלקו העליון יהיה מגש ועליו ישב הסנסור יהיה יעיל יותר?

s.mario
12-03-2009, 16:41:09
אני מבין שהתקנה מאחורה לא תהיה מוצלחת
האם יצירת הגבהה ע"י מוט שבחלקו העליון יהיה מגש ועליו ישב הסנסור יהיה יעיל יותר?

נראה לי שהפרופ שלך לא מאוזן משהו....:D

איציק רונן
13-03-2009, 00:15:40
אני מבין שהתקנה מאחורה לא תהיה מוצלחת
האם יצירת הגבהה ע"י מוט שבחלקו העליון יהיה מגש ועליו ישב הסנסור יהיה יעיל יותר?
אני לא חושב שצריך. מספיק לשים את הסנסור בין החופה למנוע כשהסנסורים באלכסון.
איציק

Nlackrif
13-03-2009, 07:14:27
לפי השרטוט שלו הבקר יושב שם...

mini_guy
13-03-2009, 14:26:53
כמו שניר כתב , הבקר יושב שם
מצורפת תמונה של הטיסן ומיקום הרכיבים עליו

אבי סירוטה
13-03-2009, 15:12:57
גיא,
אפשר להתקין את יחידת החיישנים בכל מקום כל עוד הם:
1-פונים ב-45 מעלות לכל הכוונים ללא הפרעה ב"קו האווירי". הכוונה היא כי לא יהיו מכשולים ויזואילים ו\או פולטי חום מול אחד או יותר מהתאים (אינפרא אדום).
2- מפולס לחלוטין ולכן עדיף על מגש קטן עם וולקרו(סקוץ'). אזיקון כאבטחה שניה בלבד ולא כאוחז יחידי!
3-בכל מקום בו החיישנים לא מוסתרים. הרעיון לבנות מדף מוגבה הוא חביב אבל לא מתאים. גרר, רעידות בתדר גבוה, שבר אפשרי וכיו"ב. האידאלי בגחון כך שאין בכלל גורמים מפריעים אבל לא פרקטי בגלל הנחיתות.

אצלי במסוק הוא היה על מדף קטן ב-Boom כך שלא הושפע מאף אחד מהגורמים העויינים ויכול היה לדגום טמפרטורה הסביבה\אדמה\שמיים בלי הפרעה.

אצל ניר לקריף זה במיקום טוב מאוד אולם הייתי מכין מגש+וולקרו ואזיקון כאבטחה.
בהצלחה!

Nlackrif
13-03-2009, 18:03:46
גיא,

הייתי היום בשטח ובעזרתו של דריימר היקר המע' פעלה בסדר גמור.

אבי, זה בדיוק מה שאני הולך לעשות תודה רבה.

MDreamer
13-03-2009, 18:57:07
בכיף ניר. העיקר שהכל הסתדר.
תודה על העזרה שלך עם טיסות ה FPV שלי וההכוונה של הבחור לשטח בזמן ש"הייתי בקוקפיט"

איציק רונן
13-03-2009, 21:05:17
כמו שניר כתב , הבקר יושב שם
מצורפת תמונה של הטיסן ומיקום הרכיבים עליו
כדאי לבנות במה קטנה מעל הבקר (שולחן קטן) שיאפשר איוורור של הבקר, ומקום לרתימת החיישן.
יש לי שתי מערכות כאלו, אחת ב90 מעלות ואחת ב 45. שתיהן עובדות מצויין, הן תמיד האביזר הגבוה בטיסן.
איציק

Nlackrif
13-03-2009, 21:10:43
כדאי לבנות במה קטנה מעל הבקר (שולחן קטן) שיאפשר איוורור של הבקר, ומקום לרתימת החיישן.
יש לי שתי מערכות כאלו, אחת ב90 מעלות ואחת ב 45. שתיהן עובדות מצויין, הן תמיד האביזר הגבוה בטיסן.
איציק

החיישן שלך יושב מעל הבקר?

איציק רונן
14-03-2009, 05:26:32
החיישן שלך יושב מעל הבקר?

לא, אצלי הבקר בפנים, למה?

Nlackrif
14-03-2009, 06:13:58
לא, פשוט בגלל מה שרשמת חשבתי שהחיישן שלך יושב מעל הבקר...

אגב אין בעיה שזה יותקן מעל הבקר? (בגלל החום שהבקר פולט)

איציק רונן
14-03-2009, 11:04:55
לא, פשוט בגלל מה שרשמת חשבתי שהחיישן שלך יושב מעל הבקר...

אגב אין בעיה שזה יותקן מעל הבקר? (בגלל החום שהבקר פולט)
אני מאמין שאין בעיה, חום נמוך לא יפריע לו, העיקר שלא "יראה" את המקור. אגב, זו הסיבה שאמרתי "שולחן". אתה צריך רווח קטן בין המשטח שמחזיק את הסנסור לבקר. מרווח אוויר של שני מילימיטר יפיל את הטמ"פ מאוד.
ואין לי חישן על הEZ*.
איציק

mini_guy
16-03-2009, 06:40:34
אז לקחתי את כל הרעיונות שהועלו כאן ובניתי במה אחורית , מקווה לנסות את המערכת בסוף השבוע(אם יהיה יפה) ושבוע אחרי זה לחזור לטיסות FPV
גיא

איציק רונן
16-03-2009, 07:36:14
אז לקחתי את כל הרעיונות שהועלו כאן ובניתי במה אחורית , מקווה לנסות את המערכת בסוף השבוע(אם יהיה יפה) ושבוע אחרי זה לחזור לטיסות FPV
גיא

הסנסור אופקי/מקביל לטיסן?
למה הבמה גבוה מעל הגוף?
נראה לי שאתה לא צריך את האזיקונים, וולקור מספיק, אין לחיישן הזה משקל בכלל.
עבודה יפה, מעניין מה הוא יעשה ל EZ*, ותזהר בימים מעוננים.
איציק

mini_guy
16-03-2009, 08:11:13
נראה לי שזה חובה לשים אזיקונים
כי אם ניקח מצב תיאורטי שבתימרון חד החיישן מתנתק מהגוף ונמצא במצב פעיל , הלך טיסן הוא יאזן אותו בהתאם להתנדנדות שלו מתחת לטיסן עד לקרקע :confused:

הבמה נועדה לדאוג שהחיישן ישאר מאוזן , הגוף של ה EZ קמור בחלק האחורי.

אחרי שכמעט ריסקתי אותו בהעברת השלט לספוטר אני מקווה שלפחות במצב חירום הוא ישמור אופקית וישרה, ואם כבר מייצב את הטיסן הוא יאפשר להנות מהנוף כשהכיוון הוא על הטיסן הבא שאמור לנחות על גלגלים וה co pilot יעזור להגיע יציב ומיושר לנחיתה.

MDreamer
16-03-2009, 10:24:35
אם כבר מייצב את הטיסן הוא יאפשר להנות מהנוף כשהכיוון הוא על הטיסן הבא שאמור לנחות על גלגלים וה co pilot יעזור להגיע יציב ומיושר לנחיתה.
רעיון רע מאוד.
בנחיתות עדיף בלי co-pilot

mini_guy
16-03-2009, 10:30:51
זאת רק מחשבה ראשונית... עוד לא הטסתי אף טיסן עם co-pilot
לך יש קצת יותר נסיון בזה ממני.
מנסיונך ,למה זה רעיון גרוע?

MDreamer
16-03-2009, 10:34:18
גליטצ' הכי... כיוון של נכון של ה GAIN.. תזדקר טיפה מוקדם מדי(תשכח מלתקן את זה) ותגלה את מאוחר מדי.
לפי דעתי או שעושים נחיתה אוטומטית לגמרי או ללא CO-PILOT

mini_guy
16-03-2009, 10:48:12
OK , נינחת בלי
בסך הכל היום אני נוחת בלי והכל תקין.
על מה איתי מסתמך כשהוא נוחת עם ה shadow?

Nlackrif
17-03-2009, 11:24:00
גליטצ' הכי... כיוון של נכון של ה GAIN.. תזדקר טיפה מוקדם מדי(תשכח מלתקן את זה) ותגלה את מאוחר מדי.
לפי דעתי או שעושים נחיתה אוטומטית לגמרי או ללא CO-PILOT

מסכים לחלוטין...

עדיף לנחות בלי ה-CO-PILOT מחובר

איציק רונן
17-03-2009, 17:31:41
אני לא יודע על מה מבוססות האמירות הקודמות, אבל מנסיון, אני יכול להגיד שטיסן עם CP נוחת לבד! את ה CP הראשון חיברתי על האיזי גליידר כשהתחילו לשווק אותו (בערך לפני שנתיים וחצי - שלוש), אתה מתיישר על המסלול, סוגר מנוע והוא יורד לבד.

MDreamer
17-03-2009, 20:46:38
איציק, מה שאתה אומר נכון אבל במקרה של גליט'צ או תקלה הכי קטנה הסיכוי לתקן בהצלחה יורד דראסטית. כמו כן במקרה של הזדקרות מוקדמת (פונקציה של משקל, מרכז כובד ויציבות טבעית של הכלי במקרה שלנו) או משב חזק ה CO PILOT לא יעזור אלא להפך הוא יזקר את הכלי (תלוי ב GAIN).