PDA

צפייה בגרסה מלאה : הבטחתי כתבה על דלקים לא?הנה היא!!!



MYHOBBY
11-03-2009, 14:08:02
בהמשך לשירשור הזה:http://efly.co.il/forums/showthread.php?t=6525

החלטתי לכתוב על דלקים,מה הופך את הדלק לטוב יותר,איכותי יותר חזק יותר וכו...

קודם כל בואו נתחיל בהכרת הדלק,
הדלק מורכב מכמה חומרים:
מתנול,
המתנול הוא חומר בערה דליק אשר הדלק רובו מורכב מהמתנול,תפקידו היחיד בדלק הוא להתפוצץ ולגרום לאנררגיה.
בנוסך לזה למתנול תכונה שכאשר הוא בא במגע עם לחות הוא סופך לעצמו מים ומאבד מאיכותו.

ניטרו,
הניטרו הוא חומר דליק מאוד אשר מכיל בתוכו מולקולות אוויר,תפקידו בתוך הדלק מלבד להשרף ולהתפוצץ הוא גם לקבוע את מקדם ההצתה.

שמן קיק,
שמן קיק הוא שמן שתכונותו העיקרית היא להמשיך לעבוד ולשמן בטמפרטורות גבוהות.

שמן סינטטי,
לרוב שמן איכותי אשר תכונתו היא לשמן ברמה גבוה מאוד בטמפרטורות נמוכות יותר מאשר השמש קיק.

לאחר הכרות קצרה עם החומרים שממנו מורכב הדלק אפשר להתחיל ולחבר בינהם,
הדלק אשר מורכב מארבעת המרכיבים הללו גורם בסופו של דבר לפעולת מנוע,
המנוע בעזרת פעולת הבוכנה שואב לתוכו את הדלק ומכניס אותו לתוך תא הבערה,בתוך תא הבערה הבוכנה דוחסת את תרכובת הדלק ,כאשר הדלק יחד עם עוד הרבה חומרים אחרים נדחס הוא גם מתחמם.
תהליך הדחיסה גורם להתחמות הדלק ובעזרת התהליך הזה יותר קל לגרום לדלק להתפוצץ.
הניטרו הוא החומר הראשון שנדלק ומתפוצץ,תפקידו הוא לקבוע את תזמון הפיצוץ בעצם מתי יתרחש הפיצוץ ביחס למיקום הבוכנה.
למרות מה שהרבה אנשים חושבים ככל שנכניס יותר ניטרו הפיצוץ יקרה מוקדם יותר ובעצם תאורתית אמור לגרום לעבודה פחות טובה של המנוע.
בכדי למנוע את התהליך הלא רצוי הזה נפצה על כך בעזרת פתיחת הסיכה והזרמה גבוה יותר של דלק לתוך המנוע מהסיבה שככל שיש יותר ניטרו או כל חומר אחר יקח לו זמן רב יותר להדלק,לא רק זה אלה גם שבתוך הניטרו יש המון חמצן,חמצן הוא חלק בלתי נפרד מתהליך בערה והחמצן הוא אשר גורם לחומר להיות דליק כל כך.
כשאנחנו פותחים את הסיכה כפיצוי על כמות הניטרו הגבוה אנחנו מגדילים את כמות הדלק ביחס לכמות אוויר קבוע.
בעצם ניתן לומר שאנחנו משנים את התערובת לתערובת לא נכונה,על זה אנחנו מפצים בעזרת החמצן שנמצא בתוך הניטרו והתערובהת חוזרת להיות נכונה.

לאחר שהניטרו התחיל את תהליך הפיצוץ בתוך המנוע המתנול נדלק ואז נגרם הפיצוץ שבזכותו אנחנו מקבלים אנרגיה שאותה אנחנו מתרגמים בסופו של דבר לסיבוב(פרופלור,רוטור וכו..).

ממכיוון שיש בתוך המנוע חלקים נעים יש צורך לשמן את כל החלקים הללו בכדי שהחיכוך לא יהרוס אותם,
את החיכוך הזה אנחנו מונעים בעזרת השמן שהכנסנו לתוך הדלק,השמן עצמו מורכב משני שמנים שונים,סינטטי וקיק.
שמן הקיק נועד בכדי לשמן את המנוע גם כשהמנוע נמצא בטמפרטורות גבוהות,
לדוגמא:אנחנו ממריאים טיסן ולאחר ההמראה אנח שמים לב שהמנוע"עני" ומיד עושים הקפה לנחיתה.ללא שמן הקיק האופציה שהמנוע יהרס מחוסר שימון ללא שמן הקיק גבוה.

השמן הסינטטי שהוא חומר סיכה מצויין תפקידו לשמן את המנוע בזמן פעולה בחום נמוך או בעצם נורמאלי.
הסינטטי עושה את רוב עבודת השימון ורוב הזמן הוא חומר הסיכה העיקרי בתוך המנוע.
שילוב של שני השמנים עושה את כל עבודת השימון ושניהם יחד משלימים עבודת שימון מושלמת.

כמובן שככל שהשמן איכותי יותר הוא עושה עבודה טובה יותר.
מה הופך שמן איכותי?
דבר ראשון שמן איכותי נמדד בעמידותו לחום.שמן במגע עם חום נוטה להפוך לדליל ובחום גבוה הוא הופך דליל ומאבד את תכונות הסיכוך.

דבר שני זה הצמיגות שלו ואיכותו כחומר.כמה בעצם הוא משמן וכמה שמנוני הוא.
כל חברת דלקים או שמנים מכינה שמן ליעוד מסויים,לדוגמא במנועים של מכוניות ישנות לרוב שמים שמש קיק,למרות שהוא שמן פחות טוב הוא מתאים יותר כי הוא עמיד יותר לחום.

מה בעצם גורם לדלק להיות טוב יותר??תאכלס!!!
איכות החומרים,ברור שככל שחומר איכותי יותר הוא טוב יותר.
מעבר לאיכות החומרים שאין לזלזל בה חשוב מאוד לשים כמויות נכונות מכל דבר,כמובן שאם נשים רק מתנול וניטרו יהיה לנו מנוע מאוד חזק..זה מצויין אבל המנוע הזה לא ישרוד זמן רב מידי ואולי אפילו לא יותר מכמה שניות.
אפשר לשחק עם כמויות השמן ביחס לדלק ומטיסים רבים אשר לא מעונינים להחזיק במנוע זמן רב מידי אלה רק לנצל אותו לתחרות שמים כמות שמן נמוכה יותר ועל חשבון השמן שמים ניטרו.
אנשים רבים חושבים שאם הם החליפו לדלק חדש והם"סגרו"את הסיכה משמע שהדלק טוב יותר.
להפך,אם מעלים את אחוז הניטרו כמו שאמרנו יהיה צורך לפתוח את סיכת הדלק.

דבר נוסף הוא איכות היצור,אם הדלק מיוצר בתנאים לא טובים והמתנול נשמר לא אטום וסופח לעצמו לחות הוא נהפך לפחות דליק ובעצם מתחיל להחיל בתוכו מים אשר אינם רצויים.

חשוב מאוד לשמור על הדלק אטום במקום מוצר ללא לחות.

בסופו של דבר כל השינויים בדלקים הם מינימלים.

Nlackrif
11-03-2009, 16:27:14
אחלה מאמר...

אגב, אתה יכול/יודע לתת לנו מושג לגבי ערבוב דלק, הכוונה אילו חומרים צריך כדי להכין דלק לדוגמא 5% וכמה אחוז מכל חומר יש להכניס...

תודה.

MYHOBBY
11-03-2009, 16:37:55
אחלה מאמר...

אגב, אתה יכול/יודע לתת לנו מושג לגבי ערבוב דלק, הכוונה אילו חומרים צריך כדי להכין דלק לדוגמא 5% וכמה אחוז מכל חומר יש להכניס...

תודה.

מאוד פשוט:
דלק =100%
מחולק ל:5 %ניטרו
16-22% שמן
השאר ניטרו.

פשוט לא?

כמובן שאם מעלים את אחוז הניטרו זה בא על חשבון המתנול

נח נח
11-03-2009, 16:47:17
כל הכבוד !

המאמר עזר לי מאוד!

saarordan
11-03-2009, 17:27:07
ממש מעניין כל הכבוד! :rolleyes:

AMIR
11-03-2009, 18:29:44
יואב אחי שיחקתה אותה...
כל הכבוד!!!
אחלה מאמר!!!

Chen Zarfati
11-03-2009, 20:31:48
אחלה מאמר...


מאוד פשוט:
דלק =100%
מחולק ל:5 %ניטרו
16-22% שמן
השאר ניטרו.

פשוט לא?

כמובן שאם מעלים את אחוז הניטרו זה בא על חשבון המתנול

*מתנול

MYHOBBY
11-03-2009, 20:45:54
אחלה מאמר...



*מתנול

:rolleyes:
מחילה,הכוונה היתה טובה.

MDreamer
11-03-2009, 21:54:01
פיצוץ שלך מאמר.. מועתק לתיאוריה!

silenser
11-03-2009, 22:03:00
וואלה.. אחלה מאמר יואב!!!!

ShaharBD
12-03-2009, 23:29:41
כל הכבוד על ההשקעה במאמר!

האם קיים קשר גם לצורה בה מערבבים את המרכיבים?
אשמח אם משהו יפרט...

שחר

MYHOBBY
12-03-2009, 23:49:46
כל הכבוד על ההשקעה במאמר!

האם קיים קשר גם לצורה בה מערבבים את המרכיבים?
אשמח אם משהו יפרט...

שחר

בוודאי וקיים קשר,
אם מכונה מערבבת את הכמויות המדויקות בכל פעם או שעושה את זה בן אדם בצורה מדוייקת תקבל בכל פעעם את אותו הדלק.
סדר העירבוב אינו חשוב למיטב ידעתי אבל הנושא העיקרי הוא הכמויות השוות כל פעם מחדש.

כמובן שבנוסף לזה צורת ההחסנה חשובה לא פחות ויש לשמור על החומ רים במקום מוצר ומוגן.

דורונצ'יק
12-03-2009, 23:58:22
אז לא להשאיר גלונים של דלק ברכב?
הגלונים נשארים אצלי ברכב משבת לשבת ואני לא מעלה אותם הביתה.
האם זה מזיק לדלק?

תודה מראש,

דורון ריבניק.

MDreamer
13-03-2009, 00:29:38
אז לא להשאיר גלונים של דלק ברכב?
הגלונים נשארים אצלי ברכב משבת לשבת ואני לא מעלה אותם הביתה.
האם זה מזיק לדלק?

תודה מראש,

דורון ריבניק.

זה קצת מתקשר לשאלה של שחר כמו פה:


כל הכבוד על ההשקעה במאמר!

האם קיים קשר גם לצורה בה מערבבים את המרכיבים?
אשמח אם משהו יפרט...

שחר

עקרונית הצורה הטובה להכין דלק היא בניעור/שקשוק ולא בבחישה

בברכה
ג'ימס בונד

MYHOBBY
13-03-2009, 02:27:32
זה קצת מתקשר לשאלה של שחר כמו פה:



עקרונית הצורה הטובה להכין דלק היא בניעור/שקשוק ולא בבחישה

בברכה
ג'ימס בונד


MS גיימס.
הדרך הטובה ביותר להכנת דלק היא בדוח ולא בבחישה.

עכשיו בנימה רצינית,

אני סבור שלהשאיר את הדלק בתא המטען של המכונית זה מהלך לא תקין ואפילו עשוי להיות מסוכן.
במקרה של תאונה הדלק עלול להתלקח במקרה מאוד נדיר אבל הסיכוי עדיין נמצא.
חוץ מזה בימים חמים החום בתוך האוטו גבוהה מאוד וללא ספק גורם לאידוי החומרים הנדיפים שבתוך הדלק.ללא ספק פוגע באיכותו ויש להוציאו מתא המטען בשעה שאינו בשימוש.

אופיר נחום
13-03-2009, 14:02:39
מאמר מצויין, רק לתקן את שגיאות הכתיב.

ori_lavee
13-03-2009, 16:44:54
מאמר מעניין וכתוב באופן ברור ומקצועי.
כ-ל- ה-כ-ב-ו-ד.

מה בנוגע לשימוש בדלקים ללא ניטרו, אלה שימוש "בתחליף ניטרו" (כמו המגנום למשל).
מה אתה יכול ללמד אותנו על זה ?
האם זה פוגע ו/או יכול לפגוע באיזה שהיא דרך בפעולתו הסדירה של המנוע ?
האם זה מקצר את חייו של המנוע ?

שמעתי הרבה מאוד תלונות על הדלק הזה,
אך מנגד יש חברים בפורום שמטיסים איתו וטוענים שעם הכיוון הנכון אין להם בעיות.
הנושא חשוב מאוד, כי המחיר של המגנום באמת אטרקטיבי.

תודה
אורי

MYHOBBY
13-03-2009, 18:10:15
מאמר מעניין וכתוב באופן ברור ומקצועי.
כ-ל- ה-כ-ב-ו-ד.

מה בנוגע לשימוש בדלקים ללא ניטרו, אלה שימוש "בתחליף ניטרו" (כמו המגנום למשל).
מה אתה יכול ללמד אותנו על זה ?
האם זה פוגע ו/או יכול לפגוע באיזה שהיא דרך בפעולתו הסדירה של המנוע ?
האם זה מקצר את חייו של המנוע ?

שמעתי הרבה מאוד תלונות על הדלק הזה,
אך מנגד יש חברים בפורום שמטיסים איתו וטוענים שעם הכיוון הנכון אין להם בעיות.
הנושא חשוב מאוד, כי המחיר של המגנום באמת אטרקטיבי.

תודה
אורי


אורי שלום,התחליף בדלק לא בא להחליף את הניטרו אלה מחליף את המתנול.
החומר החדש הוא אתנול ולאחר ניסיון קצר עם הדלק המסכנות שהגעתי הם כאלה:
המנוע שקט בהרבה וללא ספק שייך לפורם החשמליים.
המנוע חלש! ב35% לדעתי ולפי הוראות היצרן שחברת OS עשו לגבי המנוע החדש שלהם(OS 55 AXE שלכבודו הוציאו דלק שבסיסו על אתנול.
אני חושב שהדלק החדש זה דבר יפה מאוד ונחמד מאוד אבל אני חושב שהזיהום הגדול בכדור הארץ לא יושפע לטובה או לרעה מכמות המטיסים שיש בעולם,אני חושב שיש צורך לנסות ולהזמין דברים יותר"אקולוגים"למשל שמתי לב שהאתר ההונקונגי HOOBY KING שולח כל דבר עטוף בניילון.אם מזמינים מאה פרופלורים כל אחד מהם מגיע בתוך נילון קטן במקום נילון אחד גדול.
בואו נתרכז בחיסכון אקולוגי כזה ולא נחפש פתרונות שבסוף עשויים לעלות יותר יקר מהפיתרון הקיים.

שבת שלום לכולם והטסות נעימות.

ori_lavee
13-03-2009, 20:37:49
MYHOBBY

תודה על התשובה.
אך אני חייב להודות שלא הבנתי על מה אתה מדבר :)

אני התכוונתי ל Magnum Fuels 30%
מה המרכיבים שלו ?
האם יש עם זה איזה שהיא בעיה עם המנועים ?
האם אתה ממליץ עליו ?

תודה
אורי

MYHOBBY
13-03-2009, 20:42:28
MYHOBBY

-1אך אני חייב להודות שלא הבנתי על מה אתה מדבר :)

2-האם אתה ממליץ עליו ?



os1 הוציאו מנוע חדש שמיועד לפעול הדלק שלהם,הדלק החדש של OS מחליף את המתנות באתנול.


2-אני חייב להודות שלא השתמשתי בדלק החדש,אני לא יכול להמליץ לך כן להשתמש או לא להשתמש.
הדרך הטובה ביותר בשבילך זה להשתמש במנוע לפי הוראות היצרן,אם לא מופיע תשלח מייל וכמובן מנסיונם של אחרים

ori_lavee
13-03-2009, 20:49:33
os1 הוציאו מנוע חדש שמיועד לפעול הדלק שלהם,הדלק החדש של OS מחליף את המתנות באתנול.
אבל מה הקשר למגנום ?

האם במגנום זה אתנול ???
האם במגנום יש ניטרו, או תחליף ניטרו ?



אורי

MYHOBBY
13-03-2009, 20:55:00
אבל מה הקשר למגנום ?

האם במגנום זה אתנול ???
האם במגנום יש ניטרו, או תחליף ניטרו ?



אורי

שאלה טובה,לצערי לא יודע לא השתמשתי מעולם במגנום המדובר.

TooLy
13-03-2009, 22:17:30
אז כפי שפרסמתי בעבר (http://efly.co.il/forums/showthread.php?t=6182)
ל-OS יש כרגע מנוע 55 לטיסנים המותאם לדלק שלהם שהוא BIO FUEL, המנוע הנ"ל חלש יותר בביצועיו מאשר מנוע 46 אפילו, אך חסכוני יותר.
BIO FUEL יכול לעבוד למיטס ידיעתי על מנועי בנזין ללא שוני מיוחד.

הדלק של מגנום נועד למנועי ניטרו ואינו פוגע בביצועים, לגבי הרכב החומרים אין לי עדיין מידע בנושא.

אחלה כתבה יואב ;)

AMIR
13-03-2009, 23:32:14
אורי אחי בשבילך...
מהשיואב התכוון לומר זה שבמגנום הוציאו את המתנול ושמו אתנול במקום...
בכל הנוגע לניסיון עם הדלק הזה אתה יודע שאני לא הכתובת...;)

נ.ב- יא נקניק התגעגעתי אליך אח יקר!!!! איפה הטלפון השבועי לילד???