PDA

צפייה בגרסה מלאה : זהירות! שריפה בזמן טעינה



avnerl
24-08-2013, 17:13:31
שלשום בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר פרצה שריפה בחדר הטיסנים ולקחה איתה טיסן יפיפה מסוג h9 extra 260 100cc.
נסיבות הארוע
בשעה 23 חיברתי מטען מסוג הייטק לסוללת ליפו של thunder powet .
הסוללה חוברה עם הבלנסר וכויילה לטעינה של כ 2700 מ"א.
הסוללות היו בתוך המטוס (טעות ).
למזלי הייתי נוכח בחדר בזמן תחילת הארוע .
שמעתי רחש של טיגון מכיוון המטוס בתור שועל ןתיק נחרדתי ורצתי לנתק את הסוללה מהמטוס, אבל לא הספקתי
היד נחרכה קלות הלהבה שפרצה היתה ענקית ופרצה את מיכל הדלק.
תוך 10 שניות הכל בער.
רצתי עם מטוס בוער לגינה תוך שמסלול הנסיגה בוער אחריי ובני המשפחה עובדים בכיבוי.
מה שנשאר מהמטוס הוא גוש חרוך
כל הארוע מתחילתו עד סופו ארך כ 30 שניות הודות לתגובה מיידית שלי ושל בני משפחתי שקמו במהירות בעקבות הקריאה שלי.
התוצאות הן ספה שרופה , 2 טיסנים שרופים אחד מלא ואחד חלקית.
מצ"ב תמונות.
המסקנות הוסקו והועברו לביצוע מיידי.
השמרו לכם כי בסיטואציה עם פחות מזל היה נשרף הבית.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

avnerl
24-08-2013, 17:14:12
http://img.tapatalk.com/d/13/08/24/u5y9e6yn.jpg

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

avnerl
24-08-2013, 17:15:22
http://img.tapatalk.com/d/13/08/24/eba7eryv.jpg

http://img.tapatalk.com/d/13/08/24/7eduzede.jpg

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

avnerl
24-08-2013, 17:16:52
http://img.tapatalk.com/d/13/08/24/unyhepuz.jpg

http://img.tapatalk.com/d/13/08/24/setatupu.jpg

סוללה שניה נעלמה. זה מה שנותר

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

Flying_student
24-08-2013, 17:46:30
עצוב לשמוע. אבל כל הכבוד על התושייה בזמן אמת.
שאלה, כל הארבע שעות זו הייתה אותה סוללה בהטענה?

Sent from my CR9A13-DC using Tapatalk 2

avnerl
24-08-2013, 17:49:12
כן ולא ברור מה גרם למטען לא להפסיק את הטעינה אחרי כשעה

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

nadavz
24-08-2013, 17:49:54
כמה מזל!

אני בחיים לא מחבר סוללה למטען שאני לא נמצא ליד הסוללה..
ועוד מקדם בטיחות להכניס את הסוללה לתיק טעינה חסין אש.

avnerl
24-08-2013, 17:51:13
תיק הטעינה שווה כקליפת השום הבלימה שלו היא בערך ב 5 שניות הראשונות.


Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

Himel
24-08-2013, 17:52:20
מצטער לשמוע... משתתף בצערך.
הייתי שמח לשמוע מה מסקנותייך לגבי האירוע

avnerl
24-08-2013, 17:58:08
מסקנות:
1 אזור הטעינה יצא אל מחוץ לבית. אם אין גינה או חצר יש לשים במרכז חדר ועדיך אפילו בתוך כלי חרס למניעת מעבר חשמל בזמן שריפה
2 איפה שאפשר לצמצם ליפו ולעבור ל life or a123 עדיף.
3 הורדת קצב הטעינה למרות שמותר לטעון כערך הסוללה.
4. מטף כיבוי חייב להיות באזור קרוב. מסוג גז ולא אבקה. יש לי חבר שהתקין מטף אוטומטי מעל אזור הטעינה עם חיישן עשן.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

edgarfov
24-08-2013, 18:32:57
למען הפרוטוקול
תדע שלייף לא חסינה משריפה, או פגם.
היה לי מקרה אי שם בטעינה , זמן התארך יתר על המידה , אני מתבונן במטען והוא לא מפסיק, אומנם בזרמים קטנים אבל טוען.
הגעתי אולי לשעתיים אני מבחין בסוללה שהיא כבר נפוחה קלות. המטען לא הפסיק את הטעינה.
מיד הפסקתי אותה , סוללה הוחלפה. יתועד שהיא הייתה חמה, ולדעתי עוד זמן טעינה והיא הייתה מתלקחת.

א.

adibenbasat
24-08-2013, 18:35:54
מבאס והאמת די נדיר, במיוחד שהציוד שאתה משתמש זה ציוד איכותי ברמה גבוהה, כול הכבוד על התגובה המהירה..גם הבית היה יכול להישרף חס וחליליה..
בכול מקרה תנסה לחקור את הנושא, אולי תמצא את נקודת הכשל..
אוסף שאני בהחלט מסכים איתך לגבי שק הטעינה.. שווה כקליפת השום ובמקרים מסוימים אף מחמיר את המצב.
אגב, גוף הטיסן נראה בר תיקון ללא בעיה..

ופיתרון לטעינה בטוחה שלא בשק טעינה הוא כד חרס, עמיד בחום, לא דליק, יש בוא אויר שאם יש דלקה רק מה שדולק יבער,
מעבר לזה, אני מטעין בבית בכיור, תנאים דומים לכד ודי בטוח..חומצז'ה אם יש אש המים קרובים;)

flatspin
24-08-2013, 19:31:25
מצער לשמוע. עם זאת אני מברך אותך על גילוי תושיה ופעולה זריזה שמנעה אסון.
מיותר לדבר על לקחים. ברור שהמסקנות הופקו על ידך, אם כי בדרך הקשה.
מאחל לך עתיד טוב ובטוח בהמשך.

Flying_student
24-08-2013, 20:52:56
השאלה שלי הייתה מאחר וכן יש משהו שאפשר שיציל מהשריפה הבאה. ברוב המטענים החכמים יש הגדרה שאם הסוללה לא טעונה אחרי X זמן אז ההטענה מסתיימת ויהי מה, וזה כדי למנוע מצבים כאלו בדיוק. זה פיצ'ר שאני מוצא יותר יעיל מאשר הפסקת טעינה אחרי X אמפר מאחר וגודל הסוללה יכול להשתנות. (שימו לב שהגדרות אלו הן בנוסף לסיום הטעינה ברגע שהסוללה מגיעה למתח המקסימלי שלה)

יכול להיות שבמקרה הזה הפעלת הפיצ'ר הזה היתה מצילה את המצב. אלא אם זמן טעינה של 4 שעות היה צפוי? (משעה 23:00 עד 3 בבוקר?)

Boaz Barnea
24-08-2013, 21:40:28
מבאס והאמת די נדיר, במיוחד שהציוד שאתה משתמש זה ציוד איכותי ברמה גבוהה, כול הכבוד על התגובה המהירה..גם הבית היה יכול להישרף חס וחליליה..
בכול מקרה תנסה לחקור את הנושא, אולי תמצא את נקודת הכשל..
אוסף שאני בהחלט מסכים איתך לגבי שק הטעינה.. שווה כקליפת השום ובמקרים מסוימים אף מחמיר את המצב.
אגב, גוף הטיסן נראה בר תיקון ללא בעיה..

ופיתרון לטעינה בטוחה שלא בשק טעינה הוא כד חרס, עמיד בחום, לא דליק, יש בוא אויר שאם יש דלקה רק מה שדולק יבער,
מעבר לזה, אני מטעין בבית בכיור, תנאים דומים לכד ודי בטוח..חומצז'ה אם יש אש המים קרובים;)

ליפו ומים מתקון בטוח לשרפה לא מבוקרת שתכלה כל מה שסביבה
ליטיום בוער באיזור ה 4000 מעלות בתחום הזה המים מתפרקים לחמצן ומימן ואז...
הפתרון היחידי הוא לחנוק את האש ולבודד ככל שניתן הסוללה משאר הרכוש
תמיד להחזיק כפפה חסינת אש ומטף גז הלון בהישג יד ולא בקירבת המטען והניטען
אגב למקלטים עדיף תאי A123 הקשיחים כאלה שאינם נדלקים
כפי שהסוללה נראית יתכן והבלנסר או כבלי הבלנסר השתתפו או גרמו?

avnerl
24-08-2013, 21:49:47
זאת הסוללה שלא היתה בטעינה. הראשונה התאדתה.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

adibenbasat
24-08-2013, 22:39:08
חבל שאתה מתייחס לבדיחה שלי בשורה האחרונה כאילו היא כול תוכן הפסקה שכתבתי..או זו השורה היחידה שקראת?
בכול מקרה, כנראה שאתה מטעין עם שק הזבל הסיני הזה, אני עדיין מעדיף לשים בכלי חרס או בכיור (שעשוי קרמיקה).
כמובן שליד הכיור יש לי כפפה חסינת אש ומטף.
אתה יודע שליטיום בוער ב-4000 מעלות.

eransa
24-08-2013, 22:47:12
אני מציע להטעין בארגז תחמושת של כדורי רובה, עושים חריץ עם דיסק ואז ניתן לסגור את הארגז כאשר הסוללה הנטענת בתוכו.

copilot16
24-08-2013, 23:12:56
חברים מה לגבי אחסנת הסוללות לא בטעינה מה הסכנות

flyinglizard
25-08-2013, 00:27:36
אני מציע להטעין בארגז תחמושת של כדורי רובה, עושים חריץ עם דיסק ואז ניתן לסגור את הארגז כאשר הסוללה הנטענת בתוכו.

כל עוד אתה משאיר את המיכל פתוח כך שזה לא הופך לפצצה...

לגבי שקי ליפו, הסיניים לא שווים כלום. השקים המקורים של http://www.liposack.com/ עובדים היטב, אבל עולים לא מעט. זה עדיין לא היה מונע את העשן.

silverwing
25-08-2013, 08:13:28
סוללות ישנות עדיף להטעין ללא בלנסר, מכיוון שכמעט ולא ניתן לאזן את התאים והמטען כל הזמן מתעקש ולא מפסיק עד שלא מצליח או שגורם לשריפה לאחר שעות של טעינה.
המלצה שלי בלנסר פעם ב4 טעינות רגילות ורק עם השגחה.
שמעתי המון מקרים של התלקחות ליפו וכולן עם בלנסר

eransa
25-08-2013, 08:40:25
מה הבעיה עם טעינה בקופסה של תחמושת סגורה? זה מרגיש מאוד בטוח כאשר סגר הקופסה מאובטח היטב, כמוכן אני נוהג לאכסן את הסוללות בקופסה כזו

copilot16
25-08-2013, 10:11:48
היי
אודה אם תוכל להעביר קישור לרכישת שק איחסון/טעינה מקורי

guyst
25-08-2013, 10:43:28
לדעתי, השגחה זה עצם העניין, וגם במקרה הזה.
אני לעולם לא משאיר סוללות ללא השגחה, אפילו אם יורד להוריד את הזבל, מפסיק את הטעינה וממשיך כשחוזר.

flyinglizard
25-08-2013, 16:32:00
מה הבעיה עם טעינה בקופסה של תחמושת סגורה? זה מרגיש מאוד בטוח כאשר סגר הקופסה מאובטח היטב, כמוכן אני נוהג לאכסן את הסוללות בקופסה כזו

הבעיה היא שסוללות ליפו לא דורשות חמצן בשביל לבעור, הן מבצעות בעירה כימית. זה אומר שלא משנה איך תאבטח את המיכל, הסוללה עדיין תבער. אם ראית פעם בעירה של ליפו, אתה מבין שלא מדובר רק באש אלא בהמון גז שנפלט ממנה בלחץ גבוה. תכניס את כל זה לתוך מיכל קשיח ואטום בלי יכולת אוורור ויצרת חתיכת פצצה בתוך הבית שלך. ממש, אבל ממש אל תסגור את הקופסא בצורה הרמטית. תשאיר אותה פתוחה מלמעלה.

Boaz Barnea
25-08-2013, 17:45:31
הבעיה היא שסוללות ליפו לא דורשות חמצן בשביל לבעור, הן מבצעות בעירה כימית. זה אומר שלא משנה איך תאבטח את המיכל, הסוללה עדיין תבער. אם ראית פעם בעירה של ליפו, אתה מבין שלא מדובר רק באש אלא בהמון גז שנפלט ממנה בלחץ גבוה. תכניס את כל זה לתוך מיכל קשיח ואטום בלי יכולת אוורור ויצרת חתיכת פצצה בתוך הבית שלך. ממש, אבל ממש אל תסגור את הקופסא בצורה הרמטית. תשאיר אותה פתוחה מלמעלה.


אלא אם יוסיף שסתום פורק לחץ חד כיווני כפי שנהוג במזוודות אחסון לליפו