התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קוואד לא מסבסב ימינה ?!



עודד מזור
29-08-2013, 19:47:35
באופן מפתיע, הקוואד שלי שטס עשרות רבות של טיסות מצויין, הפסיק לסבסב ימינה (הכוונה שאין yaw לימין).
כל שאר הפקודות עובדות מצויין (roll ימינה ושמאלה, קדימה אחורה וסבסוב לשמאל).

בדקתי הגדרות בשלט, חיבורים ברחפן... הכל פיקס ללא שינוי מטיסות קודמות.

לוח fy dos
שלדה 450
מנועים 2212 1000kv
ליפו 3s

אציין שלא מדובר בתגובה איטית או לסירוגין, אלא אפס תנועה סיבובית לצד ימין, לא משנה עד כמה הסטיק השמאלי מוטה ימינה.

רעיונות ?

guyst
29-08-2013, 19:59:31
שמאלני הקוואד?

sevet
29-08-2013, 20:03:28
לא מכיר את הלוח, כמו שציינת, אם יש תכנה הייתי מוודא דרכה שנקלטת התנועה מהשלט ואין בעיה בכיוון הרדיו, ואם כן שומר הגדרות, מבצע איפוס להגדרות יצרן ומנסה להגדיר מאפס (כמו פירמוט המחשב...)

עודד מזור
29-08-2013, 21:06:32
אין בתוכנת קרקע אפשרות לבדוק את פקודות השלט.

החלפתי לגירסא מוקדמת יותר ופה יש תנועה אם כי הייתי צריך לעלות מאוד את ה-GAIN של ה-YAW כדי שהסבסוב ימינה יהיה יעיל. העליתי לערכים שמעולם לא הגעתי אליהם. טס יציב והיתה תנועה לכל הכיוונים עד שבשלב מסויים החלה שוב סחיפה חזקה של סבסוב שמאלה ללא אפשרות לסבסב ימינה. הצליח לנחות.

על הקרקע שמתי לב שמנועים 1 (קדמי ימני נגד כיוון השעון) ו-3 (אחורי שמאלי נגד כיוון השעון) רותחים, בעוד ששני המנועים האחרים קרים.

מקדם אותנו ?

AvivT
29-08-2013, 22:00:15
אתה יכול להתחיל להצליב מנועים ובקרי מהירות, אבל זה לגמרי נשמע שפשוט נדפק ה fy dos.

ZvikaF
30-08-2013, 07:20:49
באמת מוזר.. איזה משדר ? יכול להיות ששינית טווח ואין לך פקודה ימינה ?
רק כדי לשלול, תבדוק עם סרוו על הערוץ

igalr
30-08-2013, 08:30:32
שוני בעוצמת הסבסוס יכולה לנבוע ממנוע שלא יושב בזווית ישרה

עודד מזור
30-08-2013, 10:36:30
שוני בעוצמת הסבסוס יכולה לנבוע ממנוע שלא יושב בזווית ישרה

בול פגיעה,
מסתבר שכדי שהסבסוב יהיה יעיל בפריים שאני משתמש בו, על המנועים להיות מוטים בזוית קלה כלפי פנים. ברגע שהוספתי את הזוית הנ"ל (שייבה קטנה בין המנוע לתושבת), הסבסוב חזר והקוואד טס PERFECT.

הייתי מצפה שגם בלי הזוית יהיה איזשהו סבסוב אבל תאוריה ומציאות לחוד.

בכל מקרה, תודה לעוזרים. הכל פיקס כעת.

guyst
30-08-2013, 10:59:38
ראיתי אותו הבוקר, הוא שמאלני, שלא יספר סיפורים :p

Observer
30-08-2013, 12:35:13
מעניין מאוד.
רק אתמול אמרתי לחבר שקנה Tarot TL 960 שאני מעדיף את ה S800 בגלל הזוית של המנועים/פרופים פנימה (דחף החוצה)
אשמח להבין את הפיזיקה ולמה זוית קטנה פנימה תורמת ל YAW - האם זהו אפקט הפרסציה / ג'ירו שבו שינוי מומנטום במישור אחד משפיע על האחר?

LiorNT
31-08-2013, 18:50:01
אם בסבסוב עסקינן אז שמתי לב שגם לרחפן שלי יש איזושהי תסמונת מוזרה.
מדובר על F450 עם בקר NAZA M , כשאני במצב GPS ומסבסב ימינה אני שם לב שהרחפן מסבסב יותר מהמצופה.
הדבר קורה רק המצב GPS ורק בסבסוב ימינה.
יכול להיות שזה גם קשור לזווית של המנוע ?
יש רעיונות ?
שבוע טוב לכולם

tav31
31-08-2013, 19:40:55
אולי הדוס חזר בשאלה :D

saito
01-09-2013, 19:50:44
הבחור אמר "הקוואד שלי שטס עשרות רבות של טיסות מצויין, הפסיק לסבסב ימינה"
הפסיק :) לסבסב ימינה, זאת אומרת הוא סבסב בהתחלה ימינה ללא הזוויות פנימה?! :)

AvivT
01-09-2013, 20:18:25
כן, גם לי זה לא היה ברור.
אולי הוא התכוון לומר
"הקוואד שלי שטס עשרות רבות של טיסות מצויין, הפסיק לסבסב ימינה אחרי שהוצאתי את השייבה בין התושבת למנוע":)

עודד מזור
01-09-2013, 22:30:16
הבחור פה בשביל לענות (-:

מאז שהקוואד נבנה היו שייבות להגברת אפקט הסבסוב. יתכן שהסבסוב הפסיק כתוצאה מתזוזת השייבות ושינוי זוית המנוע, אני לא בטוח.
בכל מקרה, מיקום השייבות ויצירת הזוית המתאימה, פתר את הבעיה.

גם לי נשמע מוזר...

ZvikaF
02-09-2013, 05:58:13
הייתי מבין אם אם הזרועות עגולות ותפוסות בתושבת שמאפשרת לסובב אותן :confused:

הרעיון בהטיית המנועים הוא תוספת וקטור לסבסוב - ככה זה עובד בטריקופטר,
בצורה רגילה המומנט לסבסוב נוצר מהמומנט הנגדי שמפעילים הפרופלורים על המנוע (שזה הסיבה שללא רוטור זנב במסוק רגיל הוא יסבסב ללא שליטה..)

guymeg
07-09-2013, 14:37:23
אפשר בבקשה הסבר על מה השוני בסיבסוב בין מנועים מוטים פנימה לבין מנועים אנכיים לזרועות?

במה הדבר עוזר? מה ההבדל?

תודה!

עודד מזור
24-09-2013, 20:19:39
מתנצל שלא שמתי לב שנושא הסבסוב חזר לכותרות.

בהחלט קל לפספס את העניין ולפרק את הקוואד לגורמים, בלי לעלות על נושא זוית המנועים. גם מטיסים מנוסים יכולים לפספס את עניין הזוית. אני מבין מרועי שהזרועות קיבלו איזשהו עיוות. אצלי, המנועים עצמם ישבו בזוית מסויימת. כדאי לזכור לשים לב ששינוי זוית של מספר מעלות בין המנוע לתושבת, עשה אצלי את ההבדל בין אפס סבסוב לבין סבסוב תקין.

שמח שהבעיה נפתרה.