PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX



efi_shams
10-09-2013, 17:27:22
שלום,
מדובר במנוע חדש שעבר הרצה ולאחר מכן כ-10 טיסות עד כה (סה"כ גלון וחצי).
המנוע מכוון (עשיר מעט), אין קאטים, מניע בקלות. ההחשה טובה.

הבעיה היא שלאחר כחצי דקה במצערת מלאה באויר, טמפרטורת המנוע חוצה את ה-100 מעלות צלסיוס (לא ניסיתי יותר מכך מחשש לגרימת נזק למנוע).
בחצי מצערת בטיסה הטמפ' יציבה סביב ה-80-85 מעלות.
בסרק על הקרקע כ-75 מעלות.
חיישן הטמפ' של הטלמטריה ממוקם כראוי, בחלקו האחורי של הצילינדר, בחלקו העליון.
הסל"ד המקסימלי עם כיוון הסיכות הנוכחי הוא בערך 10,500 (לא צורח).

מדוע המנוע מתחמם במצערת מלאה?
הדלק הוא Cool Power 10%.
הפרופלור המותקן הוא 11X 7.5.

בבדיקה על הקרקע עם מצערת מלאה (ללא רוח הטיסה) פתחתי בהדרגה סיכה ראשית, עד למצב בו המנוע מגיע עד למקסימום של 95 מעלות במצערת מלאה ואינו מתחמם מעבר, במשך כחצי דקה.
הבעיה היא שבמצב זה המנוע עשיר יחסית ואינו עובד חלק במצערת מלאה.

האם סביר לחצות את ה-100 מעלות בטיסה?

אשמח לקבל את עזרתכם.
אפי

haimgil
10-09-2013, 18:02:26
אין שום בעיה גם ב120 מעלות.מוזר שבאוויר הוא מתחמם יותר אמור להיות קר יותר בגלל זרימת האוויר.מוזר.אני לא הייתי ניכנס לזה יותר מידיי זה עובד וזהו.אולי המנוע שלך סגור בתוך כאול ולא מקבל מספיק אוויר גם יכול להיות.אולי גם לא עשית פתח ליציאת אוויר ואז יש לך אוויר עומד ולא מתחלף.תעלה תמונה או משהו.דרך אגב אחלה דלק זה אני משתמש בו בקביעות

Himel
10-09-2013, 18:03:32
מנוע שלא מכוון פיקס, גם לכיוום העשיר מנסיוני לעולם לא יתפקד טוב,דבר שני 100 מעלות זה עוד בסדר , בארצנו חם מאד אפילו, שמעתי שאנשים עוברים לדלק 20 אחוז כדי לקרר את המנוע טוב יותר , טרם ניסיתי.

efi_shams
10-09-2013, 18:11:05
אבהיר את דבריי : במצב של מצערת מלאה המנוע מטפס עד ל-100 מעלות ואף חוצה אותן, גם על הקרקע וגם באוויר.
אך באוויר, הדבר לקוח מעט יותר זמן (הרוח תורמת את חלקה לקירור).

שאלה נוספת:
בפתיחת מצערת מלאה על הקרקע לאורך זמן (20 שניות למשל), לעיתים המנוע אינו יציב כל כך בסל"ד, עולה ויורד בצורה איטית כזו. עד כדי שינויים של 500 סל"ד עפ"י הדיווח מהחיישן, וגם שומעים זאת.
האם תקין?

haimgil
10-09-2013, 18:18:16
זאת תופעה של סיכה סגורה מידי או פתוחה מידיי. נסה לסיגור כמה קליקים או ליפתוח כמה קליקים זה אמור להסתדר.אולי פלאג עייף

mironba
10-09-2013, 18:31:06
פלאג עייף
דלק ישן
חיישן מזייף
שחיקה מוגברת של הבוכנה מעידה על חום גבוה וחוסר הספק

תנסה להחליף דלק לאחד עם אחוז גבוה יותר


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

haimgil
10-09-2013, 18:52:17
פלאג עייף
דלק ישן
חיישן מזייף
שחיקה מוגברת של הבוכנה מעידה על חום גבוה וחוסר הספק

תנסה להחליף דלק לאחד עם אחוז גבוה יותר


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
המנוע שלו חדש.וחום גבוה בדרך כלל נובע ממנוע חדש עם קומפריסה חזקה.לפי דעתי כל הסיפור הוא עם הסיכה בלבד.עכשיו שאני חושב על זה גם בועות בצינורית הדלק יכולה לגרום לבעיות מהסוג הזה

efi_shams
10-09-2013, 19:09:26
הפלאג הוחלף בחדש ומקורי של OS, על אף שמצבו של הקודם נראה תקין.
הדלק חדש וטרי, הוא באחוז של 10%, האם אין זה מספיק?

חיים, איזו סיכה עליי לכוון? סיכת הדלק? ולאיזה כיוון.

תודה

haimgil
10-09-2013, 19:19:35
סיכת הדלק כמובן .אמרתי או פתיחה או סגירה תצטרך לנסות זאת תופעה שיכולה להיות מחוסר דלק או עודף.זה תלוי ברעש ובכמות השמן שהמנוע פולט טלכן אמליץ לךך כמו שאמרתי ליסגור או לפתוח.אחד מהם יפטור לך את הבעיה.כמובן בקליקים עדינים ולא בחצאי סיבוב וכאלה.

flatspin
10-09-2013, 20:35:13
100 מעלות מעלה אצל רובנו אסוציאציות של גבול עליון, בגלל נקודת רתיחה של המים. אין לזה כלל קשר עם חום המנוע. המנוע יכול להתחמם גם עד 120 מעלות ויותר, ללא כל בעיה.
לשיפור השימון במנוע בתנאי טמפ. גבוהה במיוחד, אני נוהג להוסיף לדלק 3% שמן קיק. אני משתמש בדלק 10% ניטרו. התוצאות מרשימות.

e-nigma
12-09-2013, 09:54:48
מנועי ניטרו לא אמורים לעבור 90 מעלות על הקרקע ברשותי כמויות של של מנועי OS המון שנים כבר:

1. הרצה לא נכונה תגרום לחום מנוע
2. שימוש בדלק לא נכון יגרום לחום מנוע
3. מנוע חנוק בתוך קיאול ללא יציאת אויר יגרום לחום מנוע
4. קרבורטור מלוכלך אן קצת סתום יגרום לחום מנוע
5. מיכל מלוכלך ולא מסונן ילכלך את הקרבורטור ויגרום לחום מנוע

הסיבות עוד רבות פלאג , קומפרסיה , BACKPLATE משוחרר ועוד ....

מעולם לא בדקתי חום מנוע באויר, הדבר היחיד שאני עושה בכדי לוודא חום תקין הוא:

מוודא שהטיסן מעשן טיפה בפול מצערת באויר ( על רקע שמים כחולים ניתן לראות זאת בבירור )
שם לב לירידת ביצועים של המנוע ( אם אין ירידה בסל"ד או בכוח אין התחממות יתר )
מיד לאחר הנחיתה בודק עם מד חום מעולם לא היגעתי ל- 90 מעלות תמיד עמדתי על 70 -75 לאחר נחיתה.
ניתן לבדוק גם עם טיפה רוק על ראש מנוע ( אם זה מבעבע אז המנוע חם )

* יכול מאוד להיות שבאויר החום עולה אבל גם מתקרר מהר היות ובגובה האויר יותר קר.

flatspin
12-09-2013, 17:52:06
מנועי ניטרו לא אמורים לעבור 90 מעלות על הקרקע

אני לא מתווכח איתך.
מאידך, אני לא מסכים עם קביעתך.

efi_shams
12-09-2013, 18:45:49
e-nigma תודה על התגובה המפורטת.
טמפ' המנוע בנחיתה אצלי נעה גם כן סביב 70 מעלות ביום חם, אך למה שבדקתי באמצעות הטלמטריה, המנוע מתקרר במהלך הפיינל ועד לסיום הנחיתה בצורה משמעותית.
מאחר ואני נמסך על טלמטריה בזמן הטיסה, קל לי לדעת מהי הטמפ' בכל שלב.
היום, לאחר כיוון המנוע, לא עברתי את ה-85 מעלות במצערת מלאה באויר.

תודה על עזרתכם.
אפי

TazmanianDevil
13-09-2013, 09:30:51
טמפרטורת ההתלקחות של מטאנול היא 76 מעלות צלזיוס כך שכל טמפרטורה קטנה מזה תגרום למנוע לא לעבוד בצורה טובה בלשון המעטה.
מנועי מטאנול יכולים לעבור את המאה מעלות הם בנויים ומיועדים לכך.
טמפרטורת עבודה נכונה של מנועי ניטרו היא בין 104 עד 120 מעלות צלזיוס.
מעבר לכך תשמעו רעש של ביצים נשברות בתא השריפה עקב דטונציה בתא ולא שריפה מהירה כי גם החום וגם הלחץ יהיו מאוד גבוהים נ

adibenbasat
13-09-2013, 11:56:00
שרשור חשוב וטוב שכתבו בו חברים שיודעים על מה הם מדברים.. אוסיף פרט נוסף שלא הוזכר, פרופ יותר מומלץ ל-OS55 מ-11X7.5 הוא 11X7, הבדל קטן אבל כן משפיע על הטמפרטורה,
דבר חשוב יותר הוא פרופ מאוזן, מה שהרבה מטיסים עם מנועי ניטרו לא מתייחסים לזה בכובד ראש, לעיטים הפרופים חוטפים מכה מהמסלול ומאבדים איזון,
לפעמים זה ממש הזוי לראות מטיסים עם פרופים שבעין אתה רואה שהם רחוקים מאיזון, בכול מקרה חשוב לאזן כול פרופ לפני התקנתו,
אי איזון של פרופ כמובן גורם לתופעות כמו עבודה לא מאוזנת שהיא נשמעת כרצף לא אחיד של המנוע, פגיעה במייסבים (שבסופו של דבר הולכים),
ויברציות וכמובן עלייה בטמפרטורה שהכול במקביל לירידה בתפוקה של המנוע, ולא לשכוח שאנחנו בתקופה חמה!
אז דבר פשוט אבל חשוב..
דלק 5% מצוין וגם איתו לא אמורה להיות בעיית טמפ', שים אומגה (קול פאוור) וסע לשלום, גמר חתימה טובה לכולנו:)

ofir181
14-09-2013, 15:42:35
וואלה 100 מעלות נשמע בסדר.

העומס קצת גבוה,לכן אתה מסובב אותו רק ב 10,500

המנועים האלה אמורים לתת 12000-14000 סיבובים לדקה.

שם לו 11 על 6

flatspin
14-09-2013, 17:42:26
המנועים האלה אמורים לתת 12000-14000 סיבובים לדקה.




תיקון קל:
המנועים הללו מסוגלים, בתנאים מסויימים (פרופלור קטן, צינור תהודה), להגיע ל-12000 סל"ד ומעלה.
אין פירושו של דבר שהמנוע צריך תמיד לעבוד בסל"ד הגבוה הזה. 10500 סל"ד זה סביר מאד.
פרט לכך, לענין הטמפ., חום המנוע עולה רק בפעולה ממושכת במצערת מלאה. במצב שיוט המנוע שומר על 80-85 מעלות. זה מצב נורמלי ובריא.

ofir181
14-09-2013, 18:02:41
תיקון קל:
המנועים הללו מסוגלים, בתנאים מסויימים (פרופלור קטן, צינור תהודה), להגיע ל-12000 סל"ד ומעלה.
אין פירושו של דבר שהמנוע צריך תמיד לעבוד בסל"ד הגבוה הזה. 10500 סל"ד זה סביר מאד.
פרט לכך, לענין הטמפ., חום המנוע עולה רק בפעולה ממושכת במצערת מלאה. במצב שיוט המנוע שומר על 80-85 מעלות. זה מצב נורמלי ובריא.

לא צינור תהודה ולא בטיח.עם האגזוז הרגיל ופרופ 11 על 6 הוא עושה 12000

flatspin
14-09-2013, 18:34:43
הוא שאמרתי.
לפי היצרן הפרופלור המומלץ למנוע OS 55 AX נע בין 12X7-8 ו-13X6-7.
פרופלור 11X6 קטן עליו, ומכאן הסל"ד הגבוה.

ofir181
15-09-2013, 02:30:21
במפרט גם רשום שהמנוע עושה 17000-16000 סיבובים לדקה

e-nigma
15-09-2013, 10:10:28
אני שוב מדגיש את הנקודה :

על הקרקע בלבד המנוע לא אמור לעבור 90 מעלות
באויר הכל יכול לקרות אני לא בודק חום מנוע באויר כי זה מיותר ולעיתים לא אמין באמצעות חיישנים מסוגים שונים
בכלל למנועי ניטרו כמו שרשמתי קודם כל עוד לאחר הנחיתה המנוע מתחת ל-90 הכל טוב
מנוע שהגיע לנחיתה ונמדד לו 100 מעלות , זה אומר שבאויר הוא היה לפחות על 150 ( וזה כבר חם מאוד ) . במצב זה כבר תורגש ירידה משמעותית בביצועים ואפילו קאטים.

adibenbasat
15-09-2013, 11:23:09
המנוע הזה מגיע ל-12,500סל"ד מקסימום, לדעתי 12X7 הוא פרופ בעל התנגדות מושלמת למנוע הזה, איתו הוא אמור לעבוד בין 11,000-11,500 ולשמור על טמפ' "בריאה".
ניתן לדחוק אות המנוע ל-12,500 עם פרופ קטן כמו 11X6, זה לא מומלץ לדעתי, המנוע בנוי לעומס מסוים, זה שהוא מגיע לסל"ד יותר גבוה זה לא אומר שזה טוב לו וגם לא תרוויח שום דבר.
אגב, קשה לי להאמין שהמנוע מגיע ל-150 מעלות בטיסה, בטח לא אם יש עליו זרימת אויר טובה:rolleyes:

ofir181
15-09-2013, 18:21:11
המנוע הזה מגיע ל-12,500סל"ד מקסימום, לדעתי 12X7 הוא פרופ בעל התנגדות מושלמת למנוע הזה, איתו הוא אמור לעבוד בין 11,000-11,500 ולשמור על טמפ' "בריאה".
ניתן לדחוק אות המנוע ל-12,500 עם פרופ קטן כמו 11X6, זה לא מומלץ לדעתי, המנוע בנוי לעומס מסוים, זה שהוא מגיע לסל"ד יותר גבוה זה לא אומר שזה טוב לו וגם לא תרוויח שום דבר.
אגב, קשה לי להאמין שהמנוע מגיע ל-150 מעלות בטיסה, בטח לא אם יש עליו זרימת אויר טובה:rolleyes:

+1