PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! לא מצליח לכוון מנוע.



GreT
17-09-2013, 17:41:10
אהלן,
מדובר במנוע asp 52,
הבעיה היא כזו- על הקרקע המנוע מתנהג סבבה, גם ב90 גם רגיל. הבעיה היא בעצם רק באוויר, מרגע ההמראה המנוע מוריד טורים ואז כל הטיסה( לדוגמא בפול מצערת) המנוע מתנהג כאילו הוא על סרק.
כמובן כאשר אני מנסה לנחות ומוריד באמת לסרק המנוע נכבה.
מה יכולה להיות הבעיה? בדקתי את המיכל והצינורות אינם הפוכים. ושוב אני מזכיר, על הקרקע מתנהג כראוי.


עצות? תודה רבה.

flatspin
17-09-2013, 19:36:50
אני מניח שסיכת הסרק אינה מכוונת נכון. לדעתי סגורה מידי. אלא שפתיחתה מחייבת שינוי בסיכה הראשית, בהתאמה.
מאחר ותיאום סיכות במנוע מחייב הבנת הנושא וידע מסויים, אני מציע לך להעזר במטיס מנוסה במנחת בו אתה מטיס, הוא יכוון עבורך ותוך כדי כך יסביר לך מה הוא עושה ולמה. בפעם הבאה כבר תדע לבצע זאת בעצמך.

haimgil
17-09-2013, 21:18:36
1 סיכת דלק סגורה מידיי .נסה ליפתוח שלוש קליקים.
2 דיחוס סתום או לא מספיק.נסה לבדוק שאין דליפות בצנרת .
3 חזק את הניפלים הקטנים שנימצאים על המנוע אלה שהצינורות מתחברים אליהם
4 תבדוק ששני הברגים שתופסים את הקרבורטור קיימים ולא עפו.
5 פרופ לא מתאים למנוע
6 אגזוז משוחרר או אטם פרוץ
7 נסה לפתוח מעט את סיכת האוויר ולכוון את הסל"ד הנמוך ע"י המיצערת
8 הכי חשוב נסה להפגש עם מישהו שמכיר את המנוע הזה ואת המחלות שלו ויש לו מחלות למרות שהוא מנוע יחסית טוב ואנשים מרוצים.
9 פתח את הסיכה של הדלק(הגדולה) לגמרי (הוצאה מחוץ לבית הסיכה) ותנסה לסובב את הפרופ כאשר אתה סוגר את החור באגזוז. אמור לצאת משם דלק בחופשיות. אם יש סתימה זה אמור להשתחרר.

flatspin
18-09-2013, 09:51:52
חיים גיל, זה לא התרגיל :D
מדבריו של פותח השירשור משתמע שאיננו מצוי ברזי המנוע הזה, ומנועי דלק בכלל.
לפיכך אני חושב שכל הסעיפים שרשמת לו, למרות שהם נכונים בהחלט, לא ייעזרו לו. רק סעיף 8 ברשימתך יוכל להואיל לו. זו גם היתה הצעתי בתגובה הקודמת.

haimgil
18-09-2013, 10:08:56
אולי הוא מוכשר ויסתדר.ואם ללא יש הרבה שירצו לעזור בשימחה.חוץ מזה גם ככה משעמם אז מה איכפת לי לרשום.אולי זה יעזור לאנשים אחרים ולוו דווקא לבחור הספציפי

flatspin
18-09-2013, 10:17:02
קיבלתי בברכה
התרגיל הצליח :D :D :D

GreT
19-09-2013, 17:48:26
תודה רבה לכם על ההסבר הענייני והמפורט.
*עניין אחר- יש לי שאלה אחרת לגבי מנוע או אס 55 ax, המנוע כבן שלוש בערך, והקומפרסיה חלשה. ובנוסף לזה הוא קצת חלש, יכול להיות שהגיע הזמן להחליף?

תודה רבה!

haimgil
19-09-2013, 19:09:17
אם הוא לא עושה בעיות אין הרבה מה לגעת.תשתמש בדלק עם אחוז נייטרו גבוה יותר ופרופ עם קוטר קטן יותר ואותה פסיעה.
אופציה נוספת היא להחליף סליב ובוכנה.אין טעם להחליף את הכל

GreT
26-09-2013, 18:19:44
אהלן, שוב חזרתי לגבי מנוע ה52 asp, בכמה טיסות האחרונות עבד יחסית טוב, אבל אחרי שתיים שלוש דק מההמראה המנוע קצת מגמגם, ובעיקר במצערת מלאה טורים נמוכים מאוד. דבר נוסף, בבדיקה של תשעים מעלות עם מצערת מלאה הטורים יורדים.

קשורים שני הדברים? ואיך אני מכוון את המנוע במקרה זה?


תודה וחג שמח, רועי.

haimgil
26-09-2013, 18:33:53
פתח סיכת דלק ב90 מעלות עד לעבודה תקינה ורצויה של המנוע.וצוי גם להוריד לסרק למס שניות ולפתוח במכה לפול גז

flatspin
26-09-2013, 18:38:37
מזכיר לי במידת מה לימוד שחיה בהתכתבות.
עצות בפורום תוכל לקבל הרבה. איזו מהן מתאימה למצב המסוים של המנוע שלך, אי אפשר לדעת.
כל טיסנאי במנחת בו אתה מטיס ישמח לעזור לך. חבל שלא תלמד מניסיונם של אחרים, מנוסים ומבינים ענין. גם זו עצה, אבל נושאת ברכה בצידה.

GreT
27-09-2013, 10:59:12
תודה רבה, ומה לגבי המצב בו דקות ספורות לאחר ההמראה המנוע דואך לאט לאט כאשר הוא במצירת מלאה? גם זה קשור לסיכת דלק?

flatspin
27-09-2013, 11:45:18
נכנעתי.
אני מרים ידיים.
אתה מתעקש להבין מהכתוב דבר המחייב בחינה של התופעה שאתה מצביע עליה, במקום, בתנאי פעולה של המנוע, על הקרקע ובטיסה. כל זאת ע"י טיסנאי מנוסה ובקי ברזי המנוע.
מצטער.
נגמרו לי העצות. אולי לאחרים יש.

e-nigma
02-10-2013, 11:40:26
מזכיר לי במידת מה לימוד שחיה בהתכתבות.
עצות בפורום תוכל לקבל הרבה. איזו מהן מתאימה למצב המסוים של המנוע שלך, אי אפשר לדעת.
כל טיסנאי במנחת בו אתה מטיס ישמח לעזור לך. חבל שלא תלמד מניסיונם של אחרים, מנוסים ומבינים ענין. גם זו עצה, אבל נושאת ברכה בצידה.

flatspin צודק בהחלט לכל הקשור בתקלות וכיווני מנועים ,
לומדים מזה רק בשטח הגורמים והסיבות הן אינסופיות תצמד לטיסנאי וותיק עם נסיון
תלמד לכוון מנוע לא רק לפי הספר אלא לפי ההבנה הבסיסית של פעולת המנוע
תקרא ותלמד המון על אופן פעולות המנועים , תעזר באנשים בשטח הרי שכל אחד מהם עבר תקלה כזו או אחרת
לאט לאט תצבור ידע אישי וידע מטיסנאים מנוסים , ובכך תצמצם את התקלות וזמן הטיפול בהן.
בהתכתבות כזו או אחרת לא תצליח לגבש את הידע והנסיון הדרוש.

ilanmor
10-10-2013, 07:08:28
A+
אילן