צפייה בגרסה מלאה : מסוקי 450 לעומת 500
דניאל דקל
14-03-2009, 14:38:53
לאחר כשנה עם BELT CP 450, הגעתי למסקנות הבאות:
1. מסוק 450 מתחיל להיות בעייתי להטסה ברוחות מעל 15 קשרים (תיקון: גם הרבה פחות מכך)
2. כאשר המסוק מתרחק ממך בשדה, הוא הופך מהר מאוד לנקודה קטנה בשמיים והאוריינטציה מתחילה להיות בעייתית
לדעתי זו היתה טעות לרכוש מסוק 450, ולא 500.
כמובן שעדיף 600, אבל מסוקי ה 500 הינם פשרה טובה בין 450 ל 600, גם במחיר וגם בגודל.
אז מדוע בכל זאת אני רואה שאנשים ממשיכים לרכוש מסוקי 450?
אשמח לחוות דעתכם לפני רכישה אפשרית של מסוק 500...
ori_lavee
14-03-2009, 14:51:27
לאחר כשנה עם BELT CP 450, הגעתי למסקנות הבאות:
1. מסוק 450 מתחיל להיות בעייתי להטסה ברוחות מעל 15 קשרים
15 קשרים ???, גם מסוק 600 זה לא נעים להטיס ב 15 קשרים !
2. כאשר המסוק מתרחק ממך בשדה, הוא הופך מהר מאוד לנקודה קטנה בשמיים והאוריינטציה מתחילה להיות בעייתית
חוקי בטבע.
לדעתי זו היתה טעות לרכוש מסוק 450, ולא 500.
לדעתי אתה טועה.
כמובן שעדיף 600, אבל מסוקי ה 500 הינם פשרה טובה בין 450 ל 600, גם במחיר וגם בגודל.
אז מדוע בכל זאת אני רואה שאנשים ממשיכים לרכוש מסוקי 450?
כי זו העסקה ההגיונית והכלכלית ביותר למטיס מתחיל.
אשמח לחוות דעתכם לפני רכישה אפשרית של מסוק 500...
אם אתה מטיס בעל ניסיון ואתה יכול להרשות לעצמך מבחינת מחיר, מסוק 500 זו בחירה מצויינת.
למרות שמסוק 500 יהיה "נוח" יותר להטסה לא הייתי ממליץ עליו למתחיל בגלל העלויות הגדולות משמעותית ממסוק 450 גם ברכישה וגם בריסוקים.
אם אין בעיית תקציב מסוק 500 מתאים יותר, ואם כסף זו לא הבעיה אז 600, ואם יש לנו איזה 10,000 ש"ח שאנחנו חייבים להוציא עכשיו ומיד מסוקי ה 700 הם התשובה.
אורי
העדיפות על 450 היא מחירי הסוללות ובכלל האלקטרוניקה...
מסוק גדול לדוגמא הטירקס 500 דורש סוללה 6 תאים בקיבולת של 2200-3300 רוב המחירים נעים בין 100$-250$ לסוללה אחת. כנ"ל גם מנוע ובקר.
סוללות ל450 הם סוללות 3 תאים בקיבולת של 2000-2500(בערך) והמחרים נעים בסביבות ה 30$-60$
וכמובן שהכל תלוי בתקציב שלך... אם אתה רוצה מסוק גדול יותר אתה צריך להקציב לך תקציב גדול יותר.
לי היה טירקס 450 אבל לא נהנתי ממנו כל כך....(לא בגלל הביצועים ולא בגלל שלא ראיתי אותו)
עכשיו עברתי לטירקס 500 ואני מבסוט ממנו עד השמיים.
כל אחד והשיקולים שלו...:D
בהצלחה
wind556
14-03-2009, 15:30:42
אני מסכים עם כל מה שהגיבו עד כה-גם עם אורי ;)
מסוקי ה500 שיש היום בשוק הם מצויינים והמבחר גדול: טי רקס,פרוטוס-קופטר איקס,אווטרייג' ועוד
אבל ישנה עוד אופציה שלטעמי האישי (ואני מדגיש שלא בהכרח לטעמם של כולם)היא טובה יותר מאופציית ה500 ובעלות ממש מצחיקה וזה ההוריקאן 550 שגדול פיזית בהרבה[ מכל מסוקי ה500, שנראה היטב גם מרחוק, ושעובד על סוללות זולות (45$ לסט של 2 סוללות שמחוברת בטור)
ואם תרצה, תוכל גם לראות אותו במו עיניך לפני שתחליט,לי יש אותו ואני ממש אוהב אותו, התחזוקה זולה ביותר (יותר זולה ממסוקי ה450 אפילו),ולמרות ש15 קשר זו רוח חזקה, המסוק בהחלט יסתדר איתה גם אם אתה לא מטיס מומחה
הנה הקישור, ושים לב לפריטים אותם אתה מקבל בעיסקה הנ"ל
http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=3_30_36&products_id=1989
מאחל לך מסוק כזה
עודד מזור
14-03-2009, 16:18:26
אני מאוד מסכים עם דניאל ומופתע שלקח לו שנה לגלות את זה ;)
מי שמגיע מתחום הטיסנים יבין היטב את הדוגמא הבאה: תארו לכם שמישהו שלעולם לא הטיס טיסן, ייכנס לחנות טיסנים ויבקש טיסן למתחילים והמוכר ימליץ לו על טיסן סופר אירובאטי כנף תחתית אך יסביר לו שזה כדאי משום שזהו טיסן זול. הרי כולנו היינו אומרים שמדובר בחנות טיסנים מאוד לא מקצועית. הקונה צריך טיסן שילמד אותו את יסודות ההטסה ואת זה עושים טיסנים טריינרים. האם הוא לא יצליח ללמוד על טיסן כנף תחתית ? כמובן שיצליח בסופו של דבר אך זו היא לא הדרך.
בתחום המסוקים משום מה נוצר הרושם שהקטנים מיועדים למתחילים כשבפועל ההיפך הוא הנכון. מסוקי 500 מזכירים באופיים מסוקים גדולים הרבה יותר מאשר את אחיהם הקטנים (450) ולכן מאוד מומלצים. המחירים שננקבו פה לא ברורים לי וכיום ניתן להשיג אלקטרוניקה (כולל סוללות) במחירים שווים לכל נפש (אכן יקרים יותר מ-450 אך לא משמעותית). ברגע שלמדת להטיס על מסוק מתאים, קנה לך מסוק קטן ואירובאטי להשתעשע איתו, אך לא כשלב ראשון.
אף אחד לא מדבר על טירקס 700 כמסוק ראשון, אבל בחיית דינק, עשו טובה וצ'פרו את עצמכם במסוק מתאים (500+), לא תאמינו עד כמה תיהנו ממנו. זה שכולם כולל כולם קונים בהמוניהם את מסוקי ה-450 לא אומר שזו האפשרות הכדאית, על אחת כמה וכמה ששוק מסוקי ה-500 כל כך התפתח.
ניסן וצחי
14-03-2009, 16:23:03
אני כבר כמעט שנתיים מטיס מסוקי ניטרו (50 ו 90), ולאחרונה רכשתי לי טירקס 450
ואני רוצה להגיד לך דניאל שאני פשוט בעננים, מבסוט לאללה!!! וזו הסיבה שאני חושב שכל מי
שחדש בענף ורוצה להתחיל את דרכו עם מסוקים כדי לו להתחיל עם מסוקים גדולים יותר ויציבים
יותר, המסוק הרבה יותר קל להטסה ונראה הרבה יותר טוב מרחוק! אישית, אני חושב שההבדלים
המשמעותיים ברכישת 450 על 500 הם בעלות החלפים( ויש הבדל!) וכמובן במחירי הסוללות!
מעבר לכך ה450 מסוק מדליק ,חזק ,זריז ,זול ומטיס טוב יוציא ממנו ביצועים מטורפים.
אני אישית, בחודש שה450 נמצא אצלי ,קידמתי את רמת ההטסה שלי בכמה דרגות!
בקיצור אני מאוד ממליץ על ה450.
צחי
s.mario
14-03-2009, 16:25:24
עודד אהבתי מאד את הדוגמא שנתת , אך נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון היא שרבים מהמטיסים "מעיזים "יותר עם מסוקי ה450 ...וזאת משום שנראה בעיניהם מאיים פחות להטסה...
ולכן מבחינתם כדי להתקדם בהטסה הוא עדיף על גדולים (ומאיימים) ממנו...
דניאל דקל
14-03-2009, 16:55:46
עודד,האם ניתן לבצע עם ההוריקן גם אווירובטיקה בסיסית?
מקריאה ברשת, גם אני התרשמתי שמדובר במסוק טוב, יציב, ועלות חלפים סבירה
נדמה לי שהוא מוזכר לטובה גם במדריך למסוקים חשמליים שנעוץ בראש הפורום...
ולגבי הגודל, עשו ניסוי קטן
נסו להטיס מסוק 450 בסימולטור G4, אח"כ מסוק 600, ותיראו כמה משתפרת תחושת האורינטציה (לשם כך יש לנעול את התצוגה למצב שתמיד רואים את הקרקע)
אופטיקה פשוטה, מסוק שגדול ב 50% ממסוק שני ממרחק 0, יראה גדול יותר מהמסוק השני ב 50% גם במרחק X...
Adam.D
14-03-2009, 17:22:08
עודד מזור, האם ניתן לבצע עם ההוריקן גם אווירובטיקה בסיסית?
מקריאה ברשת, גם אני התרשמתי שמדובר במסוק טוב, יציב, ועלות חלפים סבירה
נדמה לי שהוא מוזכר לטובה גם במדריך למסוקים חשמליים שנעוץ בראש הפורום...
X...
השאלה הזאת היא לעודד ;) wind556
עודד מזור
14-03-2009, 17:47:59
דווקא יתרון גדול שיש למסוקים על פני טיסנים היא שגם מסוקי ה-500+ שמתאימים ללימוד, יעשו ארובאטיקה מאוד מאוד מתקדמת, לעומת טיסנים טריינרים שיישארו תמיד טריינרים.
הוריקאן יעשה ארובאטיקה מאוד מתקדמת בלי שום בעיה וכך גם כל חבריו למשפחת ה-500. הכל תלוי בכיוון ו-SETUP.
lior_bar_ami
14-03-2009, 18:24:48
מניסיון עם המסוקים שצויינו, אני חייב להסתייג ולא כ"כ להסכים...
נתחיל מזה שעלות הריסוק הממוצעת בין מסוק 500 ל 450 ממש לא כזו גדולה, גם ההבדל בין עלות הלהבים היא ממש מינורית...
חווית ההטסה של מסוק 500 עולה בהרבה על חווית הטסה של מסוק 450 ולמתחיל אין ספק שהבדל הגודל יבוא לידי ביטוי.
לגבי ההצהרה הנ"ל:
"מסוק גדול לדוגמא הטירקס 500 דורש סוללה 6 תאים בקיבולת של 2200-3300 רוב המחירים נעים בין 100$-250$ לסוללה אחת" (ציטוט של דור),
ההצהרה אינה נכונה ומטעה, המסוק יודע לעבוד עם מגוון רחב של סוללות החל מ 4 תאים ועד ל 6 תאים, למתחיל שבשלבי לימוד של ריחוף ואף אווירובטיקה בסיסית אין מה לחפש ב 6 תאים, הדבר ייקר לו את החיים בצורה משמעותית ולא מוצדקת לשלבו.
ניתן להסתפק בשלב זה ב 5 תאים או אפילו ב 4 תאים עם פיניון גדול ולהוזיל עלויות, כמובן שתמיד קיימת אופצית השירשור 2 סוללות של 3S ולהגיע כך ל 6S ולקבל את אותם הביצועים.
מזכיר לכם גם חלופות סיניות לסוללות שיתנו בשלב הלמידה תמורה הולמת לגמרי (ואף יותר מזה) למה שהן ידרשו לתת (ריחופים, ריחופים, ריחופים, הקפות ואולי אווירובטיקה בסיסית).
סה"כ גם 450 וגם 500 בראייתי הן בחירות לא טובות למתחיל ואמליץ בכל יום על מסוק 600 שלא מהשורה הראשונה כיום (ראפטור/סקידו) וניתן להשיגם במחירי בדיחה לעומת מסוק 450/500 מודרניים (אגב גם טירקס V2 לצורך העניין כבר לא כזה מודרני שלא נדבר על קופטר X ושאר משתתפי הוויכוח העקר הזה) שיהיו יקרים לרכישה בצורה משמעותית מהקודמים (זולים באחזקה ותחזוקה) ויתנו פחות חווית הטסה או קלות ללמידה עקב גודלם.
אך אם אני צריך לבחור אחד להמליץ 450 או 500 - אני אמליץ על ה 500 כמתאים יותר.
אתם שוכחים כמה דברים :)
מסוק 500 אשר יציב יותר הריסוק בו יהיה לעיתים רחוקות ולכן העלויות ריסוק משתוות לריסוק של 450.
לגבי חווית ההטסה אין ספק שה-500 הרבה יותר יציב ויותר נוח לכל מטיס מתחיל.
לגבי הסוללות בשביל מטיס מתחיל אפשר להסתפק ב-2 סוללות המחוברות במקביל (עלות של עד 250 שקל לשתיהן)
ובכל שלב אפשר להתקדם עם מסוק ה-500 להגדרות חריפות יותר ולהשיג ביצועים לא פחות טובים ממסוקי ה-450.
אני כבר כמעט חצי שנה מטיס את הבלייד 400 וטירקס 450 והצלחתי לחוות הטסה של 500 וזה פשוט עולם אחר !
המלצה שלי להתחיל עם ה-500 בסופו של דבר זה משתווה בהוצאה כמו ל-450 אבל פחות ריסוקים.
ולהזכירכם בכל ריסוק הבטחון העצמי לפעמים יורד.
שיהיה שבוע טוב לכולם !
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.