צפייה בגרסה מלאה : חופש בציר הראשי.
kobi42
14-03-2009, 15:04:44
שלום לחברי הפורום.
ברשותי RAPTOR 30 V2.
באחת הבדיקות שביצעתי הבחנתי בחופש קל בציר הראשי (כשמזיזים אותו לצדדים).
כמו כן בזמן תזוזת הציר הראשי אני יכול להבחין בחופש של המיסב העליון בתוך ה"בית" שלו בגוף המסוק (רצ"ב תמונה).
אציין כי אני מטיס את המסוק למרות החופש שציינתי (מזה מס' שבועות) ואני לא מרגיש התנהגות מוזרה או חריגה במסוק.
בנוסף אציין כי אני מבצע הקפות פשוטות (אך במהירות גבוהה) ללא תרגילים אירובטיים.
חשוב לי לדעת האם החופש הנ"ל מסכן את המסוק ולמה?
האם יש דרך לבטל את החופש וכיצד?
מודה מראש לכולם.
תודה.
אני יודע שאנ ילא הייתי עולה לטוס ככה! זו לא רק סכנה לעצמך אלא סכנה לסביבה!!!
כל עיניין החופש מצריך קרקוע של הכלי! ועד שלא תמצא את מקור התקלה אסור לך להטיס אותו!!!
כדי לעזור לך אני חושב שצריך לראות את הכלי אני מניח כי יהיה צורך בפירוק של כמה מכללולים....
אסיים כשאדגיש!!! " מסוקים מונחי רדיו אינם צעצוע!!!
אליקופטר
14-03-2009, 15:49:20
קובי שלום,
לפי התמונה אני מבין כי אתה מתכוון לחלק הנקרא בספרות Main Shaft Lock Ring מאחר והמייסב שנמצא שם הוא בתוך הגוף ומייסב תקול היה אמור להשמיע רעש ולא רק חופש(אם לא התכוונת לחלק הכסוף שבולט אל תמשיך לקורא).
כשמו הוא אינו מייסב אלא נועל של הציר ראשי .לידעתך במסוק זה ישנם מיסביים רק בתוך הגוף ואינם בולטים החוצה ,הצי ר הראשי ניכנס בין שני מיסביים הנמצאים בתוך צידי הגוף.
לגבי השאלה שלך אתה צריך פשוט לפתוח מחדש את שני ברגיי האלן של הנועל המדובר טיפה של לוקטייט ולסגור מחדש ואז שוב לבדוק חופש בגדול אין שם משהו מיוחד פשוט טבעת נעילה על הציר כך שאין סיבה שיהיה חופש אלא אם הברגים חופשיים, אין ספק כי הטסה ללא חיזוק עלולה להסתיים באסון לנפש ולגוף!!.
בדוק כי ההברגה של אותו נועל לא גמורה מה שאומר כי לא תגיע למצב חיזוק אפטימאלי ,ויהיה עליך להחליף את החלק הנל שעולה מספר דולרטים בודדים ניתן להשיגו בצבעים שונים .
בצע את החיזוק שהצעתי לך ובדוק שוב חופשים.
ועדכן.
אלון.
kobi42
14-03-2009, 17:05:42
קובי שלום,
לפי התמונה אני מבין כי אתה מתכוון לחלק הנקרא בספרות Main Shaft Lock Ring מאחר והמייסב שנמצא שם הוא בתוך הגוף ומייסב תקול היה אמור להשמיע רעש ולא רק חופש(אם לא התכוונת לחלק הכסוף שבולט אל תמשיך לקורא).
כשמו הוא אינו מייסב אלא נועל של הציר ראשי .לידעתך במסוק זה ישנם מיסביים רק בתוך הגוף ואינם בולטים החוצה ,הצי ר הראשי ניכנס בין שני מיסביים הנמצאים בתוך צידי הגוף.
לגבי השאלה שלך אתה צריך פשוט לפתוח מחדש את שני ברגיי האלן של הנועל המדובר טיפה של לוקטייט ולסגור מחדש ואז שוב לבדוק חופש בגדול אין שם משהו מיוחד פשוט טבעת נעילה על הציר כך שאין סיבה שיהיה חופש אלא אם הברגים חופשיים, אין ספק כי הטסה ללא חיזוק עלולה להסתיים באסון לנפש ולגוף!!.
בדוק כי ההברגה של אותו נועל לא גמורה מה שאומר כי לא תגיע למצב חיזוק אפטימאלי ,ויהיה עליך להחליף את החלק הנל שעולה מספר דולרטים בודדים ניתן להשיגו בצבעים שונים .
בצע את החיזוק שהצעתי לך ובדוק שוב חופשים.
ועדכן.
אלון.
======================================
היי אלון,
אכן התכוונתי ל- Main Shaft Lock Ring.
חוששני שהובנתי לא נכון, הציר הראשי אינו חופשי בתוך טבעת הנעילה כי אז נכון היה לחזק את שני הברגים שבטבעת ולפתור את הבעיה.
מה שהתכוונתי אליו זה שניתן להזיז את הציר הראשי שמאלה וימינה ביחס לגוף המסוק וניתן לראות גם את טבעת הנעילה זזה ימינה ושמאלה יחד עם הציר.
מדובר על תנועה קלה מאד של 3-4 עשיריות המ"מ של טבעת הנעילה בתוך ה"בית" שלה ונראה כאילו שקוטר בית הטבעת (בפלסטיק של גוף המסוק) גדל מעט.
תודה.
liran
14-03-2009, 17:39:56
צר לי אם אני לא שותף למפלס הפאניקה כאן, אבל אין שום סכנה במצב שאתה מתאר.
מה שעושים כדי למנוע את התזוזה של המיסב בתוך הבית זה לפרק את המסוק כך ששני צידי הגוף (side frames) מופרדים אחד מהשני ואז בעדינות רבה לשייף קצת מאוד ובזהירות את הדפנות שיוצרות את בית המייסב בסגירה (שני חצאי העיגול) כך שבסגירה הבאה צידי הגוף יחבקו יותר טוב את המיסב ללא חופש. התופעה הזו מוכרת מאוד ברפטור ואין לחשוש ממנה. בהצלחה.
אליקופטר
14-03-2009, 18:38:15
לא ההיתי מייעץ למטיס ללא נסיון (כך נראה )לצאת מנק' מבט שלא צריך להתייחס ברצינות לחופש כל שהוא במסוק .
נכון לפעמים הפיתרון מאוד פשוט רק לא לזה שלא יודע .
נכון יתכן מאוד שהפתרון נורא פשוט אך תלוי למי .
קובי אשמח לעזור לך בכל מקרה .
אני מקרית גת .
או בטלפון.
0508813663
liran
14-03-2009, 18:47:20
אלון, לא אמרתי שאין להתייחס ברצינות לחופש אלא רק לעובדה שאין בכך שום סכנה.
בכל אופן אני מחזק את דבריך בכך שאין להזניח חופשים במסוק באשר יהיו, ספציפית למקרה הזה, לא יקרה שום אסון אם העניין לא יטופל מייד.
בכל אופן, במידה וחשקה נפשך לטיול לרחובות, אשמח גם אני לעזור.
לירן 0509469783.
אליקופטר
14-03-2009, 18:56:38
אלון, לא אמרתי שאין להתייחס ברצינות לחופש אלא רק לעובדה שאין בכך שום סכנה.
בכל אופן אני מחזק את דבריך בכך שאין להזניח חופשים במסוק באשר יהיו, ספציפית למקרה הזה, לא יקרה שום אסון אם העניין לא יטופל מייד.
בכל אופן, במידה וחשקה נפשך לטיול לרחובות, אשמח גם אני לעזור.
לירן 0509469783.
:) שבוע טוב.
kobi42
14-03-2009, 21:59:37
צר לי אם אני לא שותף למפלס הפאניקה כאן, אבל אין שום סכנה במצב שאתה מתאר.
מה שעושים כדי למנוע את התזוזה של המיסב בתוך הבית זה לפרק את המסוק כך ששני צידי הגוף (side frames) מופרדים אחד מהשני ואז בעדינות רבה לשייף קצת מאוד ובזהירות את הדפנות שיוצרות את בית המייסב בסגירה (שני חצאי העיגול) כך שבסגירה הבאה צידי הגוף יחבקו יותר טוב את המיסב ללא חופש. התופעה הזו מוכרת מאוד ברפטור ואין לחשוש ממנה. בהצלחה.
====================================
היי לירן.
אני מסכים עם דעתך.
אגב גם אני מרחובות ואני מטיס מסוקים כבר מעל שנתיים.
גם אני כמוך חושב שאין סכנה בסוג זה של חופש אך מאחר וזה מטריד אותי ומאחר וגם אני חושב שחופשים במסוק מצריכים התייחסות וטיפול, החלטתי להציף את השאלה ולשמוע חוות דעת והמלצות לתיקון הבעיה.
הצעתך לתיקון הבעיה ע"י שיוף דפנות הבית נשמעת לי מאד הגיונית ואני אבדוק אותה בהזדמנות הראשונה שיצא לי.
תודה רבה.
תודה גם לאלון ולכל אלו שהשתתפו ונתנו דעתם בנושא.
המשך שבוע טוב לכולם והמשך הטסות מהנות :)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.