צפייה בגרסה מלאה : אני מיואש, עזרה NAZA + JR סיבסובRUD ימינה קבוע לא משנה מה עושים
roib2210
20-09-2013, 17:52:45
הי,
הרחפן שלי פונה ימינה כל הסמן סביב צירו.
אלו הפעולות שעשיתי :
שדרוג ל 4
האשמתי את החיקוי של ה TBS חזרתי ל 450 PCB הרגיל
עשיתי את כל סוגי הקליברציות גם בשלט וגם בנאזה
החלפתי בקרים מאפרו לישנים שהיו לי שניהם צרובים סיימון
החלפתי פרופים
חזרתי למנועי NTM מהסאניסקיי החדשים
לא משנה מה אני עושה זה לא עוזר.
איפסתי את הנאזה
ישבתי עם דודי עד 11 בלילה מ LOOL TV (דודי אין עליך)
חשוב לציין שהכלי טס בעבר ובהווה מדהים, אבל אני לא עולה עם כלי שהוא לא ב 100% תקין (זו סריטה שלי)
מישהו מכיר ?
guymeg
20-09-2013, 17:56:19
אולי זה ישמע טיפשי, אבל תבדוק את כיוון הפרופים והמנועים, כנראה אחד המנועים מסתובב הפוך ממה שהוא צריך להיות.
אני אומר את זה על סמך מקרה שקרה לי עם ה LADYBIRD. נכון שאני מסתמך על רחפן צעצוע - אבל הם פועלים על אותו האופן...
roib2210
20-09-2013, 17:57:57
לא טיפשי בכלל , נבדק עשרות פעמים.
שוב הרחפן טס מושלם רק מסתובב על צירו כל הזמן.
jetisrael
20-09-2013, 18:14:55
איזה NAZA יש לך ואיזה JR יש לך ----תיראה אם קיים אפשרות ב-JR לעשות קליברציה לסטיקים מה שניראה לי שסטיק ימני תקוע.
אפשרות נוספת קח מקלט וסרוו על ה-RUDER ותיראה אם הסרוו נותן ימינה ושמאלה וחוזר למרכז.
תתקשר אליי מחר בבוקר ב-10 אני בשטח ההטסות אני ינסה לעזור לך.
motti
20-09-2013, 20:21:20
בדקת אם המנועים מסתובבים באותו מישור?
לא יודע היכן אתה גר, אבל אתה מוזמן מחר בבוקר לשטח ההטסה בארסוף ואנסה לעזור.
roib2210
20-09-2013, 20:24:09
אני גר בהרצליה, אבל מחר אני בטיול מוקדם בבקר לצפון בו רציתי לצלם... מפחיד אותי לעלות איתו לאוויר כשאני לא בטוח בכלי, בטח בסביבה שאני לא מכיר.
sharonx
20-09-2013, 21:29:46
הי, סליחה ששכחתי, אתקשר מחר, ואם לא אתה תמיד מוזמן להתקשר, תרגיש בנוח. יש לי רעיון איך לבדוק את הבעיה, חלק מזה זה מה ש JETISRAEL אמר, תבדוק מול סרוו ומול מסך SERVO MONITOR בשלט (אם קיים).
נפתור את זה , אל תדאג
roib2210
22-09-2013, 21:18:33
ראשית תודה למנסים לסייע.
אז ככה :
אחרי שיחה נוספת עם דודי איפסתי את ההגדרות של הNAZA M V1 ל Default. אני מקווה שעשיתי נכון (התפריט בו מכיילים אותו יש אופציה של שחזור איפוס ל Default)
וידאתי שוב שהכל מכוייל
חיברתי סרוו לRUD וראיתי שעובד מצויין כפי שהמליץ ג'ט ישראל (אגב אם זה היה מהשלט זה היה זז כל הזמן עם בתוכנה שאני מחובר למחשב)
מצאתי את הגישה לתפריט הנסתר של השלט JR X9303 שלי וכיילתי את הסטיקים.(מי שרוצה לדעת איך בשמחה, יש לבצע בזהירות אחרת מוחקים את כל המודלים)
הוצאתי את ה GPS וניסיתי להטיס ללא הGPS
בדקתי במוניטור של השלט ושל הNAZA אסיסטנט הכל פלס.
תוך כדי טיסה שיחקתי עם ה TRIM והוא הפסיק להסתובב לשניה ואז חזר.
ונחשו מה... ממשיך להסתובב סביב צירו.
ממה שאני חושב, מה שנשאר לי להחליף זה את ה NAZA ואת המקלט שלי.
עוד רעיונות ?
תודה,
רועי
ZvikaF
23-09-2013, 09:07:21
יש מצב שבפקודת סבסוב אתה מפסיק את הסבסוב ?
שניסית להטיס בלי GPS היה הבדל (המצפן) ?
ייתכן שגיירו הסבסוב של הנאזה דפוק .. :confused:
עשית כיול של הסנסורים והכיול הושלם ?
roib2210
23-09-2013, 09:26:40
מה זה פקודת סבסוס ? קיזוז לצד שני ? אם כן אז כן..
הוצאתי את ה GPS וניסיתי להטיס ללא הGPS - רשמתי
כיילתי עשרות פעמים סיים בהצלחה.
גם אני חושד בנאזה, השאלה אם יש עוד משהו לנסות...
רועי
s.mario
23-09-2013, 12:26:59
כיוון קצת שונה ששווה לבדוק,
כיול טווח מצערת בבקרים.
במידה שהכיול בכל הבקרים אינו זהה - ניתן לצפות לתופעה כזו\משיכה לכיוון מסויים של הרחפן.
לא ראיתי שכתבת שביצעת\בדקת.
בהצלחה,
איתי.
roib2210
23-09-2013, 13:23:22
לא יודע איך לבדוק את כיול הבקרים הרי מדובר על הנזה ששולט בהם.
אבל עשיתי יותר מזה, החלפתי את הבקרים...
תודה,
רועי
s.mario
23-09-2013, 14:46:07
כיול בקרים הכוונה לתת לכל ארבעת בקרי המהירות טווח תנועת סטיק שווה - ע"מ לקבל מהלך מנוע זהה בכולם.
חובה לבצע כיול טווח מצערת בקרים!!
מבצעים רגיל כמו בכל טיסן\מסוק , או לחילופין בונים מודל בשלט שער' 1-4 נשלטים במצערת , מחברים את 4 בקרי המהירות לערוצים אלו , ומבצעים כיול טווח מצערת לכולם יחד.
זה שהחלפת לחדשים בוודאות לא אומר שאלו מכויילים!
איתי.
guy1a
23-09-2013, 14:52:00
כיוון קצת שונה ששווה לבדוק,
כיול טווח מצערת בבקרים.
במידה שהכיול בכל הבקרים אינו זהה - ניתן לצפות לתופעה כזו\משיכה לכיוון מסויים של הרחפן.
לא ראיתי שכתבת שביצעת\בדקת.
בהצלחה,
איתי.
דווקא חושב שזה לא יקרה.
נניח שהבקרים נותנים משהו אחר לכל מנוע, הנאזה יבצע את השינויים הדרושים על מנת לייצב את הרחפן...
s.mario
23-09-2013, 15:11:53
מנסיון של אתמול ב22:30 בלילה , טסט להקסה חדשה.
הרחפן עם סטייה קבועה מושך ימינה.
ניתן היה לשמוע שהמנוע השמאלי עובד בסלד גבוה מהשאר.
ואכן כיול בקרים מחדש פתר את הבעיה - והרחפן כאילו תלוי חוט (:
motti
23-09-2013, 15:54:04
כיול הבקרים מונע סחיפה(DRIFT )ומשפיע במידה מועטה על הסבסוב ( YAW )
שאלה קטנה: מה קורה כשאתה מטיס ב -MANUAL
guyst
23-09-2013, 16:35:50
ניסית לבדוק את זוית המנועים?
תקרא בשירשור הבא:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?66413-%F7%E5%E5%E0%E3-%EC%E0-%EE%F1%E1%F1%E1-%E9%EE%E9%F0%E4-!
roib2210
24-09-2013, 14:03:36
טוב, נתחיל בזה שנראה שהבעיה הסתדרה.
אתמול שוב הייתי אצל דודי בלול, כל מה שנשארה היה להחליף נאזה ומקלט משדר.... אז זהו שגם זה לא עזר.
ואז אני אומר לדודי הדבר היחיד שלא הוחלף זה הזרועות, דודי אומר לי לבדוק שהמנוע ישר ובאורך פלא 2 מנועים אלכסוניים קיבלו זווית לכיוונים הפוכים. (גורם לסבסוס ימינה)
קניתי 4 זרועות חדשות של DJI מקוריות, היום הרכבתי אותם וביצעתי בדיקה קלה בבית, עכשיו אני הולך להטיס בחוץ ואדווח.
האבסורד הגדול הוא שהגעתי הביתה ראיתי מה שכתב Guyst צחקתי בלב ואמרתי לעצמי איפה היית בתחילת שבוע....
תודה ענקית לדודי מלולטיוי שבילה איתי שעות בסבלנות אין קץ ובסוף עלה על הבעיה (זה ממש לא מובן מאליו לא קניתי אצלו את המערכת), תודה לשרון X שניסה לעזור והציע להפגש, תודה לכל מי שנתן טיפים, ולגיא שאם היה מדבר קודם היה חוסך לי המון תסכול :)
אני מקווה שהטיסת מבחן תעבור חלק, אעדכן שאחזור.
רועי
motti
24-09-2013, 14:19:31
שמח שהבעייה נפתרה, אבל אם הייתה עושה מה שכתבתי בהודעה 5 בשירשור הייה לך פחות כאבי ראש
ZvikaF
24-09-2013, 15:57:41
זבוב בלי כנפיים לא שומע :o
פקודת סיבסוב זו פקודה של הסטיק השמאלי, במקרה שלך תנועה שמאלה ...
roib2210
24-09-2013, 16:32:21
מוטי אתה ממש צודק רק שאני הבנתי ממה שכתבת לוודא שהם מיושרים מבחינת הגובה. יצאתי חומוס ...
בקיצור הטסתי ברוח מאוד חזקה. עמד פלס ולא זז מילימטר.
אעלה את הוידאו בערב אם הוא יהיה מעניין...
שוב תודה לכולם.
תודה,
רועי
jetisrael
24-09-2013, 18:44:40
אני ממש לא מבין את האנשים יש דברים בסיסים שחייב לבדוק ואנחנו מנסים לעזור בדרך הקשה ביותר.
מה לא רואים שהזרועות עקומות או מנועים שיושבים עקום או כשמפעילים מנוע לא רואים להב מוטה ימינה או שמאלה..........................:confused:
אם הייתה מסוקאי הייתה פותר את הבעייה בשנייה..!
עודד מזור
24-09-2013, 20:21:38
אני ממש לא מבין את האנשים יש דברים בסיסים שחייב לבדוק ואנחנו מנסים לעזור בדרך הקשה ביותר.
מה לא רואים שהזרועות עקומות או מנועים שיושבים עקום או כשמפעילים מנוע לא רואים להב מוטה ימינה או שמאלה..........................:confused:
אם הייתה מסוקאי הייתה פותר את הבעייה בשנייה..!
אני לא בטוח. מנסיון. לא קל לעלות על הבעיה גם למטיסים ותיקים.
roib2210
24-09-2013, 23:41:29
גבי שלום,
הבעיה נפתרה, אגב אני מסוקאי כבר המון שנים.
יש לי הרבה מה לענות לך אבל אני כל כך שמח שהבעיה הסתדרה שאני מעדיף להשאיר את השרשור נקי ואינפורמטיבי.
שוב תודה לעוזרים.
רועי
ZvikaF
26-09-2013, 22:45:32
משהו קצת לא מובן לי..
אם ההטייה לא הייתה מעבר ליכולת התיקון של המנועים (הבנתי שהצלחת לעצור את הסבסוב עם פקודה..)
הרי שהנאזה הייתה צריכה לתת את התיקון ולייצב, ממשוב הגיירו והכיוון ... :confused:
וכל הכבוד לדודי
sharonx
27-09-2013, 21:15:09
צודק צביקה, זה מוזר.
אולי הנאזה לא יודעת לתת פקודת תיקון מקסימלית כמו שהרדיו נותן אלא מוגבלת לטווח מסויים ?
עוד משהו, אני מסכים עם מה שאמר guy1a שחוסר כיול לא אמור לגרום לסחיפה כי הנאזה ייתן יותר פקודה למנוע ה"איטי" יותר, אבל אני גם מאמין לs.mario ומוטי שראו בעיניים שזה משפיע, אז מה ההסבר לכך ?
עוד לקח חשוב מהסיפור הזה הוא להשקיע את המאמץ מהסיבה הסבירה יותר לסבירה פחות, ולא ההיפך.
שמח שהבעיה נפתרה.
שרון
אריה הלפרין
30-11-2013, 13:47:40
לי יש את אותה הבעיה
הולך לבדוק את תושבות המנועים
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.