התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! עזרה בקשר למנוע



Drorramati
03-10-2013, 15:01:07
שלום חברים
יש ברשותי מנוע os ax 46
הוא נמצא אצלי כשנתיים, לאחר שקניתי אותו יד שנייה במצב חדש, במהלכן הוא עבד פיקס.
בשבועיים האחרונים הוא התחיל לגמגם ומגיע לקאטים באויר.
על הקרקע בהנעה ראשונה נראה שהכל עובד בסדר גמור ואחרי טיסה ראשונה וקאט המנוע לא מניע וגם אם כן נכבה אחרי כמה שניות
נראה כאילו לאחר הקאט כמעט ואין פולסים כשמסובבים את הפרופלור
כבר החלפתי פלאג וכיוון סיכת הדלק לא עזר
האם יש משהו לעשות לתיקון המצב?
דרך אגב הטיסן הוא 3d ומורכב כליו פרופ 3d סטנדרטי
תודה מראש לעונים

videoman4
03-10-2013, 16:11:20
שלום דרור מהיכן אתה?

flatspin
03-10-2013, 16:19:37
כשאתה כותב 'פולסים', אני מניח שאתה מתכוון שאין התנגדות של קומפרסיה בעת סיבוב הפרופלור.
אם אכן זה המצב, כנראה שהבלאי בין הבוכנה והשרוול גדול מידי. הפתרון הוא החלפת בוכנה ושרוול לחדשים.
אלא אם כן לא הבנתי נכון את הדבר.
בטיסות 3D המנוע מתחמם הרבה יותר מאשר בטיסות רגילות. ריחוף למשך זמן ממושך עשוי בהחלט לגרום לחימום יתר של המנוע ולבלאי המדובר.

Drorramati
04-10-2013, 10:09:57
אכן כמעט ואין התנגדות של קומפרסיה
לאחר מנוחה מרובה ההתנגדות חוזרת אבל לאחר ההנעה היא נעלמת
האם בכל זאת יש קשר לבוחנה ולשרוול ואם כן איפה ניתן להשיג אותם והאם ניתן להרכיב אותם לבד?
אני מנתניה

flatspin
04-10-2013, 11:32:58
חלפים למנועי OS ניתן להשיג אצל טיסן חיפה.
משאלותיך אני מסיק שאינך בקי ברזי מנועי הטיסנים. גם אם אתה סבור שתוכל לבצע את המלאכה בעצמך, אני מציע לך לחבור לטיסנאי מנוסה באיזורך, יפרק איתך את המנוע, ירכיב את החלקים החדשים (אולי צריך גם להחליף מיסבים) ויסביר לך במהלך העבודה מה הוא עושה ולמה. אין תחליף ללימוד יסודי של התהליך.

Drorramati
04-10-2013, 14:10:09
תודה רבה!
אעשה זאת
אני רק שואל שוב
ההתנגדות חוזרת לאחר מנוחה רבה של המנוע ואחרי הנעה נעלמת כמעט לגמרי
יש משהו אחר שאולי מפריע או שאלו רק הבוחנה והשרוול ומה גורם להתנגדות לחזור פתאום?

flatspin
04-10-2013, 17:31:27
בזמן פעולת המנוע המתכות מתחממות ומתפשטות. זה כולל את הבוכנה, השרוול, גוף המנוע וכל שאר רכיבי המנוע. כשהמנוע חם המרווח בין הבוכנה והשרוול גדל לשיעור כזה שרוב הקומפרסיה (תערובת האויר/דלק) שאמורה להיות בחלל תא השריפה נדחפת לבית גל הארכובה. לא זו בלבד שהיא חסרה בחלל תא השריפה, בחדירתה לחלל בית גל הארכובה היא משבשת לחלוטין את פעולת המנוע. זו הסיבה לקאט.
כשהמנוע מתקרר והמתכות חוזרות למצבן הבסיסי, המרווח שב וקטן, הקומפרסיה נבנית מחדש במידה מסויימת, אבל עדיין הרבה מתחת לנורמלי.
אין תקנה למנוע במצבו זה, אלא החלפת שרוול ובוכנה.

akajo
04-10-2013, 19:24:28
זה טבעי שהקומפרסיה חלשה כשהמנוע חם אך אינו עובד - יש תהליך התקררות והבוכנה מתקררת יותר מהר מהשרוול, ולכן הקוטר שלה מצטמצם יותר מהר.
כשהמנוע בעבודה הטמפ' זהה וההתאמה יותר טובה. לכן הקריטריון הוא קומפרסיה כשהמנוע קר ואם, כפי שנאמר, היא נמוכה מאד, זאת בעיה.
אתה יכול לנסות למצוא דלק בעל תכולת שמן קיק גבוהה (או תחליף קיק כמו benol, לקנות ולהוסיף לדלק שלך) וגם עם תערובת עשירה יותר, כך שיהיה יותר שמן בתוך המנוע, שמן הקיק אינו נשרף כמו הסינטטי.
אם זה משפר את המצב זה עוד סימו לבעית שחיקה, אבל אתה אולי יכול להמשיך להטיס ככה.
בכל מקרה הייתי פותח את ראש המנוע ובודק עם זכוכית מגדלת את השרוול, זו פעולה פשוטה. יכול להיות שקרה אחד מ-2 דברים - או קילוף של ציפוי הניקל (קורה לפעמים במנועי ABN), או חריצה כתוצאה מלכלוך קשה שעבר עם הדלק בין הבוכנה לשרוול. אלה דברים קלים לאבחנה. גם בחלק הפנימי של ראש המנוע רואים לפעמים סימני פגיעה / מכות במקרים כאלה. כשאתה סוגר חזרה, סגור תמיד ברגים נגדיים ובצע את הסגירה במס' צעדים. בהצלחה בפתרון הבעיה...

flatspin
04-10-2013, 20:00:21
בענין שמן קיק, אני נוהג באופן קבוע להשתמש בדלק 10% ניטרו ואני תמיד מוסיף לו 3% שמן קיק. הדבר מוכיח את עצמו והמנועים בטיסנים שלי מאריכים ימים הרבה מעל לממוצע. לצערי אני חושש שהמנוע המדובר עבר את נקודת האל-חזור מבחינה זו.
חריצים וקילופים בהחלט גורמים לאיבוד קומפרסיה, בלי תלות בטמפרטורה, בין אם קר או חם.
בין אם זו הסיבה, או האחרת, אין להימנע מהחלפת הצמד בוכנה ושרוול.

7YOAV7
05-10-2013, 22:08:27
הייתי שוקל קנייה של מנוע כזה מיד שנייה. החלקים הנ"ל מאוד יקרים ואולי לא כדאי להשקיע.

ilanmor
10-10-2013, 07:07:47
A+
אילן