PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! טיסן ראשון, מחפש ייעוץ ברכישת Bixler 2



nir_e
26-10-2013, 12:38:05
שלום לכולם, אני משתמש חדש ואני רוצה לומר שמערכת הפורומים פה מעולה.
אחרי קריאה של כמה שעות הצלחתי להבין מי נגד מי, תודה!
מילון המונחים היה מועיל במיוחד (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?26430-%EE%E9%EC%E5%EF-%EE%E5%F0%E7%E9%ED-%E1%F1%E9%F1%E9-%EC%EE%FA%E7%E9%EC-%E1%FA%E7%E1%E9%E1).

אני מעוניין לרכוש Bixler 2 בתור טריינר ולאחר חיפושים פה במקביל ל hobbyking אני מתלבט בין RTF, ל ARF.

לפי מה שהבנתי, היתרון ב RTF הוא שאפשר להתחיל להטיס מיד. כאשר החסרון הוא שלט לא מי יודע מה.

האלטרנטיבה (לפי מה שהבנתי כאן: http://www.efly.co.il/forums/archive/index.php/t-46724.html), היא רכישה של ARF, והזמנת שלט, בקר, מטען וסוללה.
כאן אני צריך את עזרתכם במציאתם, ככה שיתאימו ל Bixler.
בלינק שצרפתי המליצו על שלט X9, חפשתי וראיתי מספר דגמים, לדוגמא:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8992__Turnigy_9X_9Ch_Transmitter_w_Module_8ch_Re ceiver_Mode_2_v2_Firmware_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31544__Turnigy_9XR_Transmitter_Mode_2_No_Module_ .html

לא הבנתי מה המשמעות של no module והחשיבות שלו.

מה לגבי בקר? בלינק http://www.efly.co.il/forums/archive/index.php/t-46724.html המליצו על בקר 35 אמפר, כאשר ה RTF מגיע עם 20.
איך בוחרים סוללה? ומטען?

לסיכום, אצטרך את עזרתכם ב:
1. הבנה כמה באמת מהותי ההבדל בין RTF ל ARF, במיוחד בהתחשב בעובדה שאני מתחיל.
2. אם אני הולך על ARF, עזרו לי להתכנס על שלט, בקר, מטען וסוללה.

תודה רבה מראש לכל העוזרים,
ניר

tamos
26-10-2013, 13:25:06
בקיצור, rtf מביא איתו סטאפ לא טוב וarf אתה מרכיב לבד בדכ סטאפ יותר טוב(יקר יותר בדכ).

לגבי השלט אתה יכול לקחת עם המודול, זה על אותו עקרון כמו הטיסן, יש כאלה קונים בלי מודול ושמים מודול משלהם(מודולים טובים יותר שמגיעים למרחק יותר גדול לדוגמא או מודולים המותאמים למקלטים שכבר ברשותם) בשבילך מה שמגיע מספיק.

בקר הייתי לוקח את הטורינגי pulse 40amp.
מנוע,פרופ וסוללה זה תלוי, תסתכל על סטאפים מומלצים שאנשים ניסו באינטרנט.
לגבי הסוללות יש כרגע בעיה עם הסיני אז אי אפשר להזמין משם סוללות(מהמחסן הגלובאלי).

מטען תקח את האקיוסל 6, וספק תוכל לקחת ספק של מחשב ולחבר אותו למטען.

תסתכל עוד בפורום יש כבר שרשורים על כל זה, אתה תצטרך כנראה עוד קונקטורים ודברים קטנים.

בהצלחה.

nir_e
26-10-2013, 13:35:08
תודה רבה tamos, תוכל להפנות אותי ל setups מומלצים? איפה אני מחפש? תוכל לתת דוגמא?

לגבי השרשורים שהזכרת- חפשתי ויש מלא, תוכל להפנות למשהו ספיצפי?

שוב תודה.

אננס
26-10-2013, 17:31:26
לדעתי עדיף ביקסלר 1.1 מאשר 2, הוא בנוי יותר טוב ו2 מתאים יותר לFPV מאשר לטיסן מתחילים - אבל גם ה -2 אחלה אם כן תבחר בו..

לגבי גרסת RTF - ממש לא ממולץ - השלט לא שווה גרוש - המטען לא שווה כלום והסוללה קטנה מידי.
וגם בגלל שיש בו סוללה תוכל להזמין מסין רק בפדקס שזה משלוח יקר ואם תזמין מאירופה אז זה EMS מעל 75$ ותחטוף עמלה מטורפת.

גרסת ה ARF - בסדר גמור - רכשתי כזאת לפני שנתיים וחצי - הטיסן עבר תקופה קשה ולא מזמן רכשתי גרסת KIT והעברתי את המנוע והסרוואים של המאזנות לביקסלר החדש והכל עובד בסדר גמור..

זאת המלצתי - ל-3 חבילות - 90 + 80 +80 דולר בערך

יש קצת בעיה עם סוללות מסין ולכן בכל מקרה תצטרך לעשות הזמנה אחת מאירופה, זה אומר עוד 35 ש"ח ל EMS בארץ

זאת החבילה מאירופה:
סוללה ל 9X עולה 7.7$
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__46374__HobbyKing_1500mAH_LiFe_3S_9_9v_Transmitte r_pack_EU_Warehouse_.html
2 סוללות לטיסן 2200 עולה 11.28$
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21346__ZIPPY_Compact_2200mAh_3S_25C_Lipo_Pack.ht ml
מטען של 200W - עולה 35.23
חבל להתחיל ממטען חלש יותר - עם המטען הזה תוכל להטעין את 2 הסוללות בחצי שעה.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31508__HobbyKing_ECO6_10_200W_10A_6S_Bal_Dis_Cyc _Charger_w_acc_EU_warehouse_.html

כל המחירים פה אלו המחירים שמופיעים בצד אם משאירים את הדף פתוח לכמה דקות, אל תתפתה להוסיף מיד את המוצרים לסל, תפתח כמה לשוניות ותחכה..
סה"כ כ-65 דולר לחבילה מאירופה - אתה יכול להוסיף עוד דברים אבל על תעבור את ה 75$ אחרת העמלה של EMS תהיה הרבה יותר גבוה מ35 ש"ח (משהו כמו 170ש"ח)

כל מה שנותר מסין זה שלט 9X ב 54 דולר
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8992__Turnigy_9X_9Ch_Transmitter_w_Module_8ch_Re ceiver_Mode_2_v2_Firmware_.html
חבילה נפרדת בלי שום דבר נוסף....

ביקסלר גרסת 1.1 ARF - מספיק טוב בשביל מתחילים (תחכה מספיק ותקבל הנחה ל 52.65 במקום 56 )
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16544__Bixler_v1_1_EPO_1400mm_ARF_.html

בקר 25A - ה 30 אמפר לא במלאי למרות שהיה עדיף אותו..
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__2163__TURNIGY_Plush_25amp_Speed_Controller.html

זה 30 שהוא גם בסדר
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15205__Hobby_King_30A_ESC_3A_UBEC.html

וזה 35 אמפר שהיתרון שלו שהוא מגיע מוכן עם כל הפלגים מחוברים - וגם לא יקר יחסית (יש לי 4 כאלה כבר שנתיים על טיסנים שונים והם בסדר גמור)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14872__H_KING_35A_Fixed_Wing_Brushless_Speed_Con troller.html
הביקסלר והבקר ביחד באותה חבילה...

יש עוד דברים קטנים שכדאי לך לקנות
צפצפות למינהם (לסוללה לאיתור לטיסן)
דבק CA וזרז
אם תרצה קישורים פשוט תשאל.

wind556
26-10-2013, 19:21:23
אלו עצות מטעות ומכשילות. מבטיחות טיסן ירוד שיהפוך תוך זמן אפסי לגרוטאה מעופפת

להלן רשימת הקניות לביקסלר שיגרמו לו להיות טיסן משובח ומאריך ימים:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?63533-%E1%E9%F7%F1%EC%F8-1-1-%EE%E4-%F6%F8%E9%EA-%EC%F7%F0%E5%FA
לגבי סוללה, אין שום בעייה להשיג סוללה מתאימה בזול ובלי שום ענייני הוביקינג

turh
26-10-2013, 19:28:14
גם אני ממליץ על ביקסלר ARF לא RTF מניסיון אישי השלט, מטען, סוללה לא טובים בכלל אבל הטיסן עצמו מעולה
בשום פנים ואופן לא RTF!!!
בכל מקרה בהצלחה!!!

turh
26-10-2013, 19:34:48
אלו עצות מטעות ומכשילות. מבטיחות טיסן ירוד שיהפוך תוך זמן אפסי לגרוטאה מעופפת

להלן רשימת הקניות לביקסלר שיגרמו לו להיות טיסן משובח ומאריך ימים:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?63533-%E1%E9%F7%F1%EC%F8-1-1-%EE%E4-%F6%F8%E9%EA-%EC%F7%F0%E5%FA
לגבי סוללה, אין שום בעייה להשיג סוללה מתאימה בזול ובלי שום ענייני הוביקינג
אין שום חובה לעשות את הדברים האלו....
אצלי הטיסן טס יפה והמון זמן והוא לא גרוטאה מעופפת!
גרסת הARF מספיקה בהחלט
זה לא אומר שהשיפורים האלו לא מוסיפים פשוט הם לא נצרכים...

אננס
26-10-2013, 20:26:36
תודה עודד,

אני בהחלט מסכים עם עודד,
אם צריך טיסן חזק עם מנוע של 400W, בקר של 40 אמפר וסוללה של 30C אז חייבים לחזק את כל הטיסן אחרת הוא עלול להתפרק באויר...

הביקסלר שלי, עם מנוע של 200W, בקר של 20 אמפר ובדר"כ אני מטיס אותו בחצי מצערת וזה יותר ממספיק (חוץ מההמראה שהוא במצערת מלאה עולה תוך שניות)
לאחר 20 דקות שאני מנחית אותו עדיין יש לי 40% בסוללה של 2200 (חישוב קל יראה שהזרם הוא 4 אמפר)

אבל בסה"כ כל אחד יכול לבנות מה שבא לא, ואין ספק שההצעה של עודד הינה הטופ שבטופ שאפשר להוציא מביקסלר (למרות שכבר שמעתי על מישהו שניסה לחבר לו מניפה)..
אבל זה לא אומר שאי אפשר להסתפק בפחות...


נ.ב.

אם אתה שואל פה בפורום אני מניח שאין לך מדריך שמלווה אותך,
אז סביר להניח שבכל מקרה לאחר שבועיים הטיסן יעבור כמה תיקונים שזה כבר לא משנה מאיזה גרסה התחלת...

Flying_student
26-10-2013, 21:10:42
אני לא אתווכח, אפילו לא אתקוף... אגיד שרוב מי שאני מכיר (בתכלס 99.99999%) מעלים ביקסלר עם מנוע שעולה 10 דולר (גם אני, וגם בביקסלר שמשמש ללימוד מתחילים) ובקר 30-40 אמפר ומעלים אותו בקלות, ויש לו המון כוח וזמן טיסה ארוך... אפילו בסטאפים של FPV בביקסלר ששוקל כמו אפרנטיס אנשים (לדעתי כבר בהגזמה) עלו עם המנוע המוכר לכולם (2826-6 2200KV של rctimer או של turnigy - מי שבא לך).

אם תהיה נחמד אפילו אתן לך סיבוב על ביקסלר כזה.

והכל בחיוך (ראיתם את השער של סנצ'ז? :D)

ראה מעברים מהירים באמצע הסרטון

http://www.youtube.com/watch?v=bnUWZD8m8No

guyst
26-10-2013, 22:48:22
אז גם אני הבעלים הגאה של גרוטאה מעופפת (חבל שהגישה לא משתנה...).
אני גם משתמש במנוע 2826 2200KV בלי חיזוקים מיוחדים למעט דבק סיבי זכוכית על הכנפיים.
הביקסלר משמש אותי לטיסות FPV , קרי בתוספת משקל של כ-500 גרם, עבר 2 ריסוקים קשים בעקבות כשל הטייס האוטומטי, וממשיך לטוס מצויין!
אני מניח שגם בנייה רגילה כמו שרבים פה בנו, תביא את הגוש קצף "סטייט אוף די ארט" הזה לביצועים מרשימים לא פחות.

בהצלחה!

wind556
27-10-2013, 08:17:00
חברים יקרים
במקום להעלב ולקחת את זה למקומות אישיים, תקשיבו לנסיון לא רק שלכם
בניתי מאות ביקסלרים (יותר מ200) ובכל פעם שידרגתי משהו נוסף עד התוצאה האחרונה שמספקת טיסן מהמם שטס הכי קרוב שאפשר לטיסן בלזה
חלק מהאנשים שהטיס את הביקסלר במתכונת הרגילה והנפוצה הטיסו גם את הגירסה המשודרגת, וטענו שההבדל כל כך גדול, כאילו קנו טיסן אחר
כל דבר ששמים עליו מנוע טס, אבל יש טס ויש טס. הגירסה שלי טס מאד מדוייק, מאד עמיד מאד קל ונעים להטסה. נוסק בקלילות עם מצערת חלקית, חסכוני בחשמל, דואה היטב ואפילו מאפשר אירובטיקה בסיסית בקלות רבה
הכי קל לפסול, בעיקר מחוסר נסיון. אני לא מכיר אחד שאמר שהוא מצטער על ההשקעה הנוספת (שהיא ממילא קטנה ביותר) או שהיא מיותרת לאחר שהטיס והתנסה, ולא מסתם התרשמות ללא התנסות ופסילה ללא הכרות עם האפשרות האחרת. לעומת זאת כל מי שהטיס את הסטנדרטי ואת המשודרג, הבין היטב על מה אני מדבר
אז כל אחד ואחד מהחברים כאן, עד שלא תטיסו את המשודרג לא תבינו על מה אני מדבר ותמשיכו להסתפק בכל כך מועט (יחסית כמובן)
וצאו מהקטע האישי, אנחנו מדברים על מוצר, לא על אנשים

Flying_student
27-10-2013, 12:12:32
אני גם משתמש במנוע 2826 2200KV בלי חיזוקים מיוחדים למעט דבק סיבי זכוכית על הכנפיים.
בהצלחה!

החיזוק היחידי גם אצלי. לא צריך שום דבר אחר.

עודד, כשאראה מדידות ומספרים אאמין. כרגע קשה לי להבין איך מנוע כבד יותר ממנוע שכבר מספק את כל הכוח הדרוש ומעבר מניב תועלת לציבור הביקסלרים.

wind556
27-10-2013, 13:12:30
החיזוק היחידי גם אצלי. לא צריך שום דבר אחר.

עודד, כשאראה מדידות ומספרים אאמין. כרגע קשה לי להבין איך מנוע כבד יותר ממנוע שכבר מספק את כל הכוח הדרוש ומעבר מניב תועלת לציבור הביקסלרים.


כולם מסכימים שביקסלר יכול לסחוב משקל רב גם עם המנוע הקטן, כך שתוספת של 30 גרם למשקל המנוע היא לחלוטין זניחה. מצד אחד מוסיפים לו חצי קילו וטוענים שאין עם זה בעייה בכלל ומצד שני תוספת של 30 גרם שחטאה היחיד הוא שזה לא על הטיסן שלכם פתאום הופכת להיות קריטית
המנוע שאתה משתמש בו מספק חצי מהכוח של המנוע שאני ממליץ עליו. זה מקל מאד על כולם, במיוחד על המתחילים שלא מזדקרים יותר בנסיקה. ובנוסף גורם עונג רב ביותר למטיסים מנוסים. הרבה יותר מהערסי
עקב יעילות המערכת עם המנוע החזק זמן הסוללה מתארך כי משתמשים בהרבה פחות זמן מנוע
וכשתטיס את הביקסלר עם המנוע החדש, תדע את ההבדל אם תהיה מספיק ישר עם עצמך להודות שטעית.
אין ספק שביקסלר טס גם עם המנוע המקורי, אבל יש הבדלי איכות עצומים עם כל שידרוג, למה להעצר בערסי? כי זה עולה 9$ ולא 20$ ?
מבטיח שאם אמצא מנוע טוב יותר מהמומלץ אבדוק גם אותו, זאת המהות של התחביב הזה, להשתפר ולהתקדם עם הטכנולוגיה שלא נעצרת. בינתיים המנוע SK3 הוא הטוב ביותר והמתאים ביותר מכל בחינה עבור הביקסלר וכל שאר המנועים הנפוצים שפעם נחשבו לשיא, רחוקים היום מרחק רב מהאפשרות הזאת

צריך לזכור את האימרה הזאת: "האויב של הטוב הוא היותר טוב"
ואתם כולכם בינתיים בלי אף יוצא מין הכלל מתייחסים לשיפור בנושא כאל אויב
מעניין למה כל שידרוג מאיים כל כך :)

Flying_student
27-10-2013, 13:47:03
צריך לזכור את האימרה הזאת: "האויב של הטוב הוא היותר טוב"
ואתם כולכם בינתיים בלי אף יוצא מין הכלל מתייחסים לשיפור בנושא כאל אויב
מעניין למה כל שידרוג מאיים כל כך :)

יפה אמרת, שידרוג כשלעצמו אינו מאיים כלל וכלל, אבל יש הבדל בין להגיד שזה שיפור לבין גישתך בתחילת השרשור -"אלו עצות מטעות ומכשילות. מבטיחות טיסן ירוד שיהפוך תוך זמן אפסי לגרוטאה מעופפת". אף אחד לא מטעה, ואף אחד לא מרמה ואף אחד לא משקר - וזה מה שגרם לי להגיב.

MDreamer
27-10-2013, 14:56:06
תודה עודד,

אני בהחלט מסכים עם עודד,
אם צריך טיסן חזק עם מנוע של 400W, בקר של 40 אמפר וסוללה של 30C אז חייבים לחזק את כל הטיסן אחרת הוא עלול להתפרק באויר...

הביקסלר שלי, עם מנוע של 200W, בקר של 20 אמפר ובדר"כ אני מטיס אותו בחצי מצערת וזה יותר ממספיק (חוץ מההמראה שהוא במצערת מלאה עולה תוך שניות)
לאחר 20 דקות שאני מנחית אותו עדיין יש לי 40% בסוללה של 2200 (חישוב קל יראה שהזרם הוא 4 אמפר)

אבל בסה"כ כל אחד יכול לבנות מה שבא לא, ואין ספק שההצעה של עודד הינה הטופ שבטופ שאפשר להוציא מביקסלר (למרות שכבר שמעתי על מישהו שניסה לחבר לו מניפה)..
אבל זה לא אומר שאי אפשר להסתפק בפחות...


נ.ב.

אם אתה שואל פה בפורום אני מניח שאין לך מדריך שמלווה אותך,
אז סביר להניח שבכל מקרה לאחר שבועיים הטיסן יעבור כמה תיקונים שזה כבר לא משנה מאיזה גרסה התחלת...


אז גם אני הבעלים הגאה של גרוטאה מעופפת (חבל שהגישה לא משתנה...).
אני גם משתמש במנוע 2826 2200KV בלי חיזוקים מיוחדים למעט דבק סיבי זכוכית על הכנפיים.
הביקסלר משמש אותי לטיסות FPV , קרי בתוספת משקל של כ-500 גרם, עבר 2 ריסוקים קשים בעקבות כשל הטייס האוטומטי, וממשיך לטוס מצויין!
אני מניח שגם בנייה רגילה כמו שרבים פה בנו, תביא את הגוש קצף "סטייט אוף די ארט" הזה לביצועים מרשימים לא פחות.

בהצלחה!


החיזוק היחידי גם אצלי. לא צריך שום דבר אחר.

עודד, כשאראה מדידות ומספרים אאמין. כרגע קשה לי להבין איך מנוע כבד יותר ממנוע שכבר מספק את כל הכוח הדרוש ומעבר מניב תועלת לציבור הביקסלרים.

אני מחזק את דברי החברים. אל תיכנס להרפתקאה של "חיזוקים וגרוטאות". ככל שאתה מעמיס את הטיסן בסוללה חזקה יותר (=משקל עודף), בקר גודל יותר (=משקל עודף), מנוע חזק וגדול יותר (=משקל עודף), אתה מגדיל את משקל הטיסן וכתוצאה מכך את האנרגיה שהוא ייצור כאשר הוא יפגע בקרקע (והוא יפגע :), אתה מתחיל וזה יקרה) תהיה גדולה מאשר שהוא יהיה קל יותר. אם תעלה במשקל תצטרך "לחזק את הגרוטאה". המלצתי, אל תעשה זאת. שמע למנוסים.

ברוך הבא לתחביב, תהנה :)

wind556
27-10-2013, 15:26:55
אני מחזק את דברי החברים. אל תיכנס להרפתקאה של "חיזוקים וגרוטאות". ככל שאתה מעמיס את הטיסן בסוללה חזקה יותר (=משקל עודף), בקר גודל יותר (=משקל עודף), מנוע חזק וגדול יותר (=משקל עודף), אתה מגדיל את משקל הטיסן וכתוצאה מכך את האנרגיה שהוא ייצור כאשר הוא יפגע בקרקע (והוא יפגע :), אתה מתחיל וזה יקרה) תהיה גדולה מאשר שהוא יהיה קל יותר. אם תעלה במשקל תצטרך "לחזק את הגרוטאה". המלצתי, אל תעשה זאת. שמע למנוסים.

ברוך הבא לתחביב, תהנה :)



משקל הטיסן גדל ב30 גרם, זה זניח לחלוטין, לא בשביל זה מחזקים אותו. החיזוק נעשה כי היצרן השקיע בו כמה שפחות מטעמי רווח והפסד ולא טרח לבצע אופטימיזציה
מה שכן אני מסכים איתך לגמרי שצריך לשמוע למנוסים
ולא לכאלה שהנסיון שלהם כולל ביקסלר אחד או שניים ללא כל שידרוג ושמעולם לא ניסו משהו אחר עם הטיסן הזה
גם אתה עצמך לא ניסית את זה, כך שלהמלצות שלך אינן מבוססות על נסיון אלא על ניחוש.

MDreamer
27-10-2013, 17:26:53
אני לא צריך לנסות להוסיף לטיסן משקל כדי לדעת שזה:
.יפגע בביצועים שלו
.יקטין את זמן השהיה שלו
המטיס המתחיל יתקשה יותר מכיוון שכאשר מגדילים את המשקל ללא הגדלת
שטח הכנף הטיסן צריך לטוס מהר יותר ומהירות ההזדקרות עולה.
.

אתה לא יודע כמה ביקסלרים בניתי בחיי למתחילים וגם לימדתי אותם להטיס.
אין לך את הניסיון שלי של כמה עשרות ביקסלרים שהוסבו ל fpv ואנשים העמיסו והעמיסו והעמיסו אותם וגם ליכלכו אותם אווירודנאמית ע"משדרים
שונים ואנטנות.
פשוט המלכת את עצמך מעל כולם שפחות מתבטאים בצורה נחרצת ובלתי ניתנת לערעור (שלדעתי האישית ולדעת רבים שגויה)

אתה קבעת שאין לי ניסיון או ידע. אני לא מתכוון להתנצח איתך פה מי צודק, מי הדריך יותר חניכים ואנשים בחייו ולמי יש יותר גדול.

נתתי פה את עצותיי והשואל והחברים יכולים להבין מפה מה שהם רוצים.

אני ממליץ להישאר עם כלי כמה שיותר קל אפילו במחיר של אנמיות של הסטאפ.

אני חושב שמארק טוין אמר שאסור להתווכח עם אנשים שבטוחים מעבר לכל ספק בצקדתם הבלתי ניתנת לערעור, הצופה מהצד עלול שלא להבחין
בהבדלים בינכם :-)

הטסה נעימה

Sent from my ME173X using Tapatalk 4

AmitB
27-10-2013, 19:08:06
חוץ מזה, לא לחשוף יותר פרטים, מה שנאמר כאן הוא כבר יותר מדי. כל הנושא של השבחת ביקסלרים הוא העל חשיבות עליונה לבטחון מדינת ישראל. האויב מאזין ולומד.

Tiran
27-10-2013, 19:22:50
ואני אומר - כולם צודקים.
למה ? כי הם נהנים להטיס את הטיסן שלהם וזה הדבר היחיד שחשוב.

מצד שני - כולכם טועים ... כמה ויכוחים על מנוע ... ואני שואל - בשביל מה מנוע ???

אתמול זרקתי בפלמחים את ה״אין מנוע״ והוא נשאר באוויר יותר מ-20 דקות !!! והורדתי אותו בכוח למרות שהוא סירב.
ממש נלחמתי להנחית אותו.
(לא מאמין שכתבתי את זה אבל זו העובדה. נגמלתי ממנועים.)

yos
27-10-2013, 20:57:24
לא משעמם בלי מנוע?

Tiran
27-10-2013, 21:00:22
לא תנסה לא תדע.
תבוא לראות פעם ואולי תבין.

edgarfov
27-10-2013, 21:44:35
רק ארבע פעימות..

wind556
28-10-2013, 08:55:07
אני לא צריך לנסות להוסיף לטיסן משקל כדי לדעת שזה:
.יפגע בביצועים שלו
.יקטין את זמן השהיה שלו
המטיס המתחיל יתקשה יותר מכיוון שכאשר מגדילים את המשקל ללא הגדלת
שטח הכנף הטיסן צריך לטוס מהר יותר ומהירות ההזדקרות עולה.
.

אתה לא יודע כמה ביקסלרים בניתי בחיי למתחילים וגם לימדתי אותם להטיס.
אין לך את הניסיון שלי של כמה עשרות ביקסלרים שהוסבו ל fpv ואנשים העמיסו והעמיסו והעמיסו אותם וגם ליכלכו אותם אווירודנאמית ע"משדרים
שונים ואנטנות.
פשוט המלכת את עצמך מעל כולם שפחות מתבטאים בצורה נחרצת ובלתי ניתנת לערעור (שלדעתי האישית ולדעת רבים שגויה)

אתה קבעת שאין לי ניסיון או ידע. אני לא מתכוון להתנצח איתך פה מי צודק, מי הדריך יותר חניכים ואנשים בחייו ולמי יש יותר גדול.

נתתי פה את עצותיי והשואל והחברים יכולים להבין מפה מה שהם רוצים.

אני ממליץ להישאר עם כלי כמה שיותר קל אפילו במחיר של אנמיות של הסטאפ.

אני חושב שמארק טוין אמר שאסור להתווכח עם אנשים שבטוחים מעבר לכל ספק בצקדתם הבלתי ניתנת לערעור, הצופה מהצד עלול שלא להבחין
בהבדלים בינכם :-)

הטסה נעימה

Sent from my ME173X using Tapatalk 4




מעיין, כשדיברתי על חוסר נסיונך, הכוונה הייתה עם הטיסן הספציפי הזה, עם השידרוגים האלו ולא על שום דבר אחר
אני לא חושב שאפילו ראית אחד כזה מקרוב, שלא לדבר על הטסה.
איך מצליחים פה תמיד מטעמי אגו להפוך שיפור לדבר רע...

guyst
28-10-2013, 11:52:23
עם ה"אגו" אני ממש מסכים, רק לא של מעיין...
עודד, זה הכול עניין של גישה ואיך אתה כותב את הדברים, חבל שאתה לא רואה את זה...
יש פה טיסנאים של שנים רבות, מהנדסים, בעלי ניסיון רב בתחומים שונים ורק אחד שיודע באמת... :confused:

tav31
28-10-2013, 19:44:41
אני דווקא נוטה להסכים עם עודד מהסיבה שראיתי מנוע נשרף ערסי 2200 נשרף על ביקסלר בלייב עקב מיקומו הלקוי וגם השיפור בביקסלר 2 לא עזר (חשוב לציין שזה היה ביקסלר ללא ציוד PFV). אני מפחד שישרף לי מנוע באוויר במיוחד שאני מטיס ביקסלר שעליו יושבים עוד 400 דולר ציוד אז קניתי מנוע דומה רק בהספק גבוהה יותר שיעזור לי להביא גם את המרכז כובד למקום בגלל שאני משתמש בסוללת 5000 ויתאמץ פחות

מדובר על מנוע NTM 2200KV
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=21481

אננס
29-10-2013, 07:04:11
אני דווקא נוטה להסכים עם עודד מהסיבה שראיתי מנוע נשרף ערסי 2200 נשרף על ביקסלר בלייב עקב מיקומו הלקוי וגם השיפור בביקסלר 2 לא עזר (חשוב לציין שזה היה ביקסלר ללא ציוד PFV). אני מפחד שישרף לי מנוע באוויר במיוחד שאני מטיס ביקסלר שעליו יושבים עוד 400 דולר ציוד אז קניתי מנוע דומה רק בהספק גבוהה יותר שיעזור לי להביא גם את המרכז כובד למקום בגלל שאני משתמש בסוללת 5000 ויתאמץ פחות

מדובר על מנוע NTM 2200KV
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=21481


אני בהחלט מסכים איתך ועם עודד, אני גם אוהב את הטיסנים שלי עם הרבה כח, ובכלל כולם פה תמיד מתלהבים מהגדלת מספר התאים והוספת כוחות מטורפים לטיסן שלא יועדו לזה.
אין כל פסול בלהעמיס את הביקסלר ב 400$ ציוד FPV ואז לשדרג את המנוע ולבצע חיזוקים כנדרש.

אני גם בטוח שאם הייתי מטיס את הביקסלר בהצעה של עודד גם אני הייתי מרגיש שזה ביקסלר משופר ובהחלט שווה כל שקל נוסף.

אני רק לא מסכים שכל מתחיל צריך להתחיל עם שיפורים, לדעתי אפשר להינות עם ביקסלר גם בגרסת ה ARF, ואצלי המנוע המקורי של הביקסלר גרסת ה ARF עבר הרבה בשנתיים האחרונות
(כולל טיסני בלזה ואפילו היתוש פוליגל פרי תיכנונו של עודד זכה לטוס איתו), ועדיין כוחו עומד לו להטיס את הביקסלר שלי.

הבעיה לא בעצם השידרוג עם הצעה לטיסן טוב יותר, אלה בצורה שמבטלת לחלוטין את התגובה הקודמת שלי,
פותח השירשור שאל שאלה,
אני חשבתי לתומי שאני יכול לעזור - כתבתי תשובה מפורטת של כ50- שורות כולל קישורים והנחיות שיכולות לחסוך לו כמה דולרים, באמת השקעתי..
ואז בתגובה הבאה - "אלו עצות מטעות ומכשילות. מבטיחות טיסן ירוד שיהפוך תוך זמן אפסי לגרוטאה מעופפת"

ראוי היה לכתוב:

אלו עצות טובות, אבל אינם מפיקות את המקסימום מהטיסן, ניתן בהשקעה של עשרות דולרים נוספים ושעות עבודה נוספות לשדרג את הטיסן לגרסה טובה יותר..

בסה"כ עודד עוזר לכל מי שמבקש (ללא תמורה), תמיד עונה לי לטלפונים ובתחילת דרכי בבנייה בבלזה הוא עזר לי רבות
אבל לפעמים הנסיון הרב שלו והשאיפה לשלמות עושים את שלהם ....

אני רכשתי המון ידע ותובנות בפורום efly, והרבה מזה היה בזכות פוסטים ומדריכים שעודד כתב..
הסדנה לבניית הנשר מבלזה היא זאת שגרמה לי להתחיל לבנות טיסני בלזה,

תודה עודד..

wind556
29-10-2013, 09:31:26
עם ה"אגו" אני ממש מסכים, רק לא של מעיין...
עודד, זה הכול עניין של גישה ואיך אתה כותב את הדברים, חבל שאתה לא רואה את זה...
יש פה טיסנאים של שנים רבות, מהנדסים, בעלי ניסיון רב בתחומים שונים ורק אחד שיודע באמת... :confused:



אתה מזכיר לי את הימים שבהם היה רק איזיסטאר וכשהמלצתי להוסיף לו מאזנות היו בדיוק את אותם תגובות כמו עכשיו...
"מה פתאום" "לא צריך את זה בכלל" "המהנדסים הגרמנים לא טועים" "זה מזיק למתחילים ואפילו מסוכן" "רק אתה יודע וכולם טועים" וכו'

כשיבוא אחד , רק אחד מהחברים כאן. יראה את תוצאת השידרוג מקרוב, יטיס ויחווה דעה מנסיון ולא משום התרשמות אחרת שאינה נובעת מהכרות עם התוצאה, תאמין לי שאקשיב לכל חוות דעת בתשומת לב רבה.
אבל נכון לרגע זה אף לא אחד מהמגיבים כאן אפילו ראה מקרוב את התוצאה של זה, אז מאיפה התגובות?
גיא ידידי, זו לא מקצוענות, זה "עליהום" כרגיל כאן
תחשוב שוב איפה האגו ואיפה לא

wind556
29-10-2013, 09:43:19
אני בהחלט מסכים איתך ועם עודד, אני גם אוהב את הטיסנים שלי עם הרבה כח, ובכלל כולם פה תמיד מתלהבים מהגדלת מספר התאים והוספת כוחות מטורפים לטיסן שלא יועדו לזה.
אין כל פסול בלהעמיס את הביקסלר ב 400$ ציוד FPV ואז לשדרג את המנוע ולבצע חיזוקים כנדרש.

אני גם בטוח שאם הייתי מטיס את הביקסלר בהצעה של עודד גם אני הייתי מרגיש שזה ביקסלר משופר ובהחלט שווה כל שקל נוסף.

אני רק לא מסכים שכל מתחיל צריך להתחיל עם שיפורים, לדעתי אפשר להינות עם ביקסלר גם בגרסת ה ARF, ואצלי המנוע המקורי של הביקסלר גרסת ה ARF עבר הרבה בשנתיים האחרונות
(כולל טיסני בלזה ואפילו היתוש פוליגל פרי תיכנונו של עודד זכה לטוס איתו), ועדיין כוחו עומד לו להטיס את הביקסלר שלי.

הבעיה לא בעצם השידרוג עם הצעה לטיסן טוב יותר, אלה בצורה שמבטלת לחלוטין את התגובה הקודמת שלי,
פותח השירשור שאל שאלה,
אני חשבתי לתומי שאני יכול לעזור - כתבתי תשובה מפורטת של כ50- שורות כולל קישורים והנחיות שיכולות לחסוך לו כמה דולרים, באמת השקעתי..
ואז בתגובה הבאה - "אלו עצות מטעות ומכשילות. מבטיחות טיסן ירוד שיהפוך תוך זמן אפסי לגרוטאה מעופפת"

ראוי היה לכתוב:

אלו עצות טובות, אבל אינם מפיקות את המקסימום מהטיסן, ניתן בהשקעה של עשרות דולרים נוספים ושעות עבודה נוספות לשדרג את הטיסן לגרסה טובה יותר..

בסה"כ עודד עוזר לכל מי שמבקש (ללא תמורה), תמיד עונה לי לטלפונים ובתחילת דרכי בבנייה בבלזה הוא עזר לי רבות
אבל לפעמים הנסיון הרב שלו והשאיפה לשלמות עושים את שלהם ....

אני רכשתי המון ידע ותובנות בפורום efly, והרבה מזה היה בזכות פוסטים ומדריכים שעודד כתב..
הסדנה לבניית הנשר מבלזה היא זאת שגרמה לי להתחיל לבנות טיסני בלזה,

תודה עודד..



אודי, מעל במה זו אני ממש מתנצל על ההתנסחות. הדרך שהצגת את זה באה מהלב וחדרה אל הלב
הצלחת להראות לי איפה טעיתי
זה לא יקרה יותר

wind556
29-10-2013, 10:02:09
"אני רק לא מסכים שכל מתחיל צריך להתחיל עם שיפורים, לדעתי אפשר להינות עם ביקסלר גם בגרסת ה ARF, ואצלי המנוע המקורי של הביקסלר גרסת ה ARF עבר הרבה בשנתיים האחרונות
(כולל טיסני בלזה ואפילו היתוש פוליגל פרי תיכנונו של עודד זכה לטוס איתו), ועדיין כוחו עומד לו להטיס את הביקסלר שלי."



אודי
כמי שהדריך על כל סוגי הביקסלרים, בכל הגירסאות ובכל מידות הכישרון של התלמידים עם או בלי שידרוגים, עם המנוע המקורי ועם כל מנוע אפשרי, עם כל סוגי הפרופים וכו' למדתי לדעת שמי שהכי נעזר בשידרוגים זה התלמיד המתחיל עם 0 ק"מ , זה שלא הטיס מעודו
ולא רק בגלל המנוע, בעיקר בגלל שהטיסן נהיה מדויק יותר, ברור יותר בניהוג יותר נקי ועקבי בתגובות שלו ובנוסף גם עמיד יותר לנזקים. וכמובן שגם המנוע תורם את חלקו לקלות ההטסה
תוספת המשקל היא זניחה ביותר , משהו כמו 50 גרם להכל (מנוע, קרבונים וכו'). תוספת האמינות גם היא משמעותית. ובשורה התחתונה גם זמן האויר ברוטו גדל בעקבות הכל וכושר הדאיה נטו לא נפגע בצורה שמישהו יכול להרגיש בה.
אגב, השידרוג הכי משמעותי בטיסן הזה מבחינת האמינות והעמידות לריסוקים זה החלפת הברגים של הכנף במגנטים. יותר מכל סעיף אחר בשידרוגים .

הלוואי שהיה לי עצמי טיסן אחד כזה ולו רק בשביל לתת לך סיבוב עליו. היית מבין בשניה על מה אני מדבר

guyst
29-10-2013, 10:18:02
אתה מזכיר לי את הימים שבהם היה רק איזיסטאר וכשהמלצתי להוסיף לו מאזנות היו בדיוק את אותם תגובות כמו עכשיו...
"מה פתאום" "לא צריך את זה בכלל" "המהנדסים הגרמנים לא טועים" "זה מזיק למתחילים ואפילו מסוכן" "רק אתה יודע וכולם טועים" וכו'

כשיבוא אחד , רק אחד מהחברים כאן. יראה את תוצאת השידרוג מקרוב, יטיס ויחווה דעה מנסיון ולא משום התרשמות אחרת שאינה נובעת מהכרות עם התוצאה, תאמין לי שאקשיב לכל חוות דעת בתשומת לב רבה.
אבל נכון לרגע זה אף לא אחד מהמגיבים כאן אפילו ראה מקרוב את התוצאה של זה, אז מאיפה התגובות?
גיא ידידי, זו לא מקצוענות, זה "עליהום" כרגיל כאן
תחשוב שוב איפה האגו ואיפה לא


אודי, מעל במה זו אני ממש מתנצל על ההתנסחות. הדרך שהצגת את זה באה מהלב וחדרה אל הלב
הצלחת להראות לי איפה טעיתי
זה לא יקרה יותר

ממש לא "עליהום" רק מנסים לבקר את דרך ההתבטאות, שנראה שלפי תגובתך לאודי, הבנת את כוונתינו.
אכן לא ראינו את תוצאת השידרוג שלך וגם לא ביקרנו אותה לחיוב או שלילה (דובר תיאורטית על תוספת משקל).
ניסינו להעביר מסר שגם ללא השדירוגים הביקסלר מסוגל לטוס (גם במגבלות מעטפת טיסה כמו עם ציוד FPV) בצורה תקינה לחלוטין, ולא הפך אצלנו, מנסיונינו, לגרוטאה מעופפת.

הפורום הזה קיים כדי שנוכל לחלוק, מהמקצוענות, ידע, נסיון וגם החוויות שלנו, אבל מכיוון שטיבען של רשתות חברתיות "להשמיע" מילה כתובה בהד גדול לקהל רב מאוד, צריך לחשוב על הצורה בה נכתבים הדברים.

wind556
29-10-2013, 11:12:05
ממש לא "עליהום" רק מנסים לבקר את דרך ההתבטאות, שנראה שלפי תגובתך לאודי, הבנת את כוונתינו.
אכן לא ראינו את תוצאת השידרוג שלך וגם לא ביקרנו אותה לחיוב או שלילה (דובר תיאורטית על תוספת משקל).
ניסינו להעביר מסר שגם ללא השדירוגים הביקסלר מסוגל לטוס (גם במגבלות מעטפת טיסה כמו עם ציוד FPV) בצורה תקינה לחלוטין, ולא הפך אצלנו, מנסיונינו, לגרוטאה מעופפת.

הפורום הזה קיים כדי שנוכל לחלוק, מהמקצוענות, ידע, נסיון וגם החוויות שלנו, אבל מכיוון שטיבען של רשתות חברתיות "להשמיע" מילה כתובה בהד גדול לקהל רב מאוד, צריך לחשוב על הצורה בה נכתבים הדברים.




הכל יחסי גיא
יש ברשותי ביקסלר אחד מהגירסה הראשונה (לא 1.1) שהוחלף לו מנוע למנוע חזק ביותר, שקורת הקרבון המרכזית שלו הוחלפה לקורה מחוזקת. וזה הכל
הטיסן במצב חדש לגמרי, ומבחינתי הוא מרגיש כגרוטאה מעופפת אחרי שהטסתי את המשודרג במלואו והבנתי למה מסוגל הגוש קלקר הזה...

לעומת זאת הדיבור התיאורטי על תוספת משקל איבד כל נקודת התייחסות רלוונטית. מצד אחד קטלתם תוספת של משקל המנוע ב30 גרם (50 גרם הערסי- 80 גרם הSK3) ובאותה נשימה "הוא טס מצויין עם תוספת משקל של FPV" שזה כמה? חצי קילו נוסף? (אני לא מכיר את משקלי הציוד הנ"ל). ואני בטוח שהוא טס מצויין עם הציוד הנ"ל
אתה לא חושב שזה "קצת" מבלבל ולא כל כך מקצועי?

Flying_student
29-10-2013, 11:58:46
לעומת זאת הדיבור התיאורטי על תוספת משקל איבד כל נקודת התייחסות רלוונטית. מצד אחד קטלתם תוספת של משקל המנוע ב30 גרם (50 גרם הערסי- 80 גרם הSK3) ובאותה נשימה "הוא טס מצויין עם תוספת משקל של FPV" שזה כמה? חצי קילו נוסף? (אני לא מכיר את משקלי הציוד הנ"ל). ואני בטוח שהוא טס מצויין עם הציוד הנ"ל
אתה לא חושב שזה "קצת" מבלבל ולא כל כך מקצועי?

סלט קצוץ... הכוונה היא שהמנוע המדובר הוא מעל לדרוש, ועובדה שהוא סוחב משקלים מטורפים ביעילות מדהימה. אין זה נוגד את הטענה שמי שמתחיל - ומטיס ביקסלר ללא FPV - עדיף שיטיס ביקסלר דל שומן.


עדיין, ידוע שיש לך המון תרומות לטובת הקהילה, אתה עוזר המון ולרוב ללא תשלום וזה טוב שיש אנשים כאלו בקרבנו, אבל עדיין יש לך נטייה לתקוף כל מה שאין לפי דעתך, ובפורום כזה זה תמיד ימשוך תגובות שליליות. המטרה היא לתרום ידע לפי נסיון, ברגע שיש מספר דעות אז יש מספר דעות (כמו תמיד בארצנו) והמשתמש יחליט מה הוא עושה, או ייקח דעה של מישהו שהוא סומך עליו. בכל מקרה - כל עוד לא ישימו לו מקלות בפרופים - הוא אמור להצליח להטיס.

wind556
29-10-2013, 12:54:20
[QUOTE=Flying_student;448098]סלט קצוץ... הכוונה היא שהמנוע המדובר הוא מעל לדרוש, ועובדה שהוא סוחב משקלים מטורפים ביעילות מדהימה. אין זה נוגד את הטענה שמי שמתחיל - ומטיס ביקסלר ללא FPV - עדיף שיטיס ביקסלר דל שומן.





הגישה הזאת נבדקה מאות פעמים והיא אינה נכונה
למתחיל עדיף פי כמה את הגירסה המשופרת וכבר פירטתי למה
ובכלל, לדעות(גם שלי) אין ערך רב, רק לידיעה יש ערך, וידיעה נובעת מבדיקה והתנסות ולא מהתרשמוח.
מקווה שיצא לך להטיס בקרוב את המשודרג (הם מגיעים לעיתים להוד השרון) ואז סביר להניח שתדע על מה אני מדבר

mixerfix
29-10-2013, 13:17:34
WABOW אתם יודעים מה זה?

אוקי - הקרדיטים המקצועיים: לא בניתי אף איכסלר. איכסלר זה איכס. מטיס את הסולו שבנה איציק. גם איכס. מספיק טוב לילדות בנות 8 שלא יודעות להטיס (הבת שלי).

שימושי ל- FPV - כן. לא בזה עסקינן.

יכולות הטיסה של האיכסלרים על שלל גרסאותיהם - די דומות.

כל מנוע שמסובב 6 על 4 במהירות סבירה
כל בקר 40 אמפ
כל סרוואים מטאל גיר סבירים (לא לכח, לעמידות)
מעט סרט טסה או מדבקת וולקרו נקבה לגחון (להגן עליו מנחיתות הג'ירונימו הרגילות)
קובוע כנפיים יותר טוב ממה שיש

זהו. די. מספיק. זה קקה-קלקר ב- 300 ש"ח. זה לא המטוס החדש של רוטאן. זה לא תוסף בולבול שמוכיח ששלכם הוא כאאאאאאאאאאאאאאזהההההההההה ארוך. תקנה שני איכסלרים. כשראשון נשבר או נדמה ליאיר לפיד, החליפו בשני וקנה שלישי. הם כווווולם אותו הדבר, כמו ציפי ליבני ועובדיה יוסף.

אתה רוצה טיסן איכותי, שטס יפה, מדוייק וחלק? קנה F3A בגודל בינוני.

מרק

edgarfov
29-10-2013, 13:42:32
מרק.. דורבנות הן מילותיך.
בזמנים אלו מתרחשת אבולוציה מסוג אחר. זהו סוף עידן הרומנטי
ועיצומו של האפליקטיבי. איכסלר זו דוגמא אחת. דוגמאות אחרות תמצא במקלטים החכמים החדשים. (ערמות של ג'יירואים ודומים)
שתה קפה אחוז בסטיק, שלא יברח זה הכל..
ואם ברח יש כפתור לחזור הביתה.

ITS ALL OVER

mixerfix
29-10-2013, 13:53:42
It is not all over.

לדברים מסויימים - כן. זה הסוף. להנאה, לספורט, לכיף - לא.
למדידת אורך שטרונגול ועומק ארנק - כן.

It is all over. זה יהיה כמו עטים נובעים.

מי כבר משתמש בעטים נובעים?

מארק



מרק.. דורבנות הן מילותיך.
בזמנים אלו מתרחשת אבולוציה מסוג אחר. זהו סוף עידן הרומנטי
ועיצומו של האפליקטיבי. איכסלר זו דוגמא אחת. דוגמאות אחרות תמצא במקלטים החכמים החדשים. (ערמות של ג'יירואים ודומים)
שתה קפה אחוז בסטיק, שלא יברח זה הכל..
ואם ברח יש כפתור לחזור הביתה.

ITS ALL OVER

edgarfov
29-10-2013, 14:44:39
איזה מין ספורט זה , אם יש מחשב שמנקה רעשין חיצוניים מהטיסה שלך, שומר על האף ישרה אופקית גם כשהרוחות מתעתעות מאוד.

mironba
29-10-2013, 15:47:12
מה שטוב הוא שתמיד יהיו אלו שיטיסו את האולד סקול עם הריח והתקלות כי זו המהות האמיתית.

כיף יש משני צידי הסקאלה
כך שאפשר להינות כך או כך בהתאם לאופי שלך ולעומק הכיס.
העיקר ומה שחשוב הוא להינות וכמה שיותר מהדברים הקטנים שבחיים.
באישור האישה כמובן :D:D:D:D
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Moti007
29-10-2013, 16:18:49
שירשור חולני:eek:

Sent from my XT910 using Tapatalk 2

mozman11
31-10-2013, 18:17:11
לא יודע מה לעשות יש לי ביקסלר 2 קיט ולא יודע אם להזמין קרבון או לא....

mixerfix
31-10-2013, 19:41:26
להזמין שקית

אננס
31-10-2013, 19:49:51
לא יודע מה לעשות יש לי ביקסלר 2 קיט ולא יודע אם להזמין קרבון או לא....

תלוי איזה מנוע אתה מרכיב עליו?
ואיך אתה מטיס אותו?

Moti007
31-10-2013, 20:32:10
להזמין שקית

:D:D:D

Sent from my XT910 using Tapatalk 2

mironba
31-10-2013, 20:52:09
מארק קרעת אותי.
ואני אוסיף שקית מתכלה שיהיה משהו משותף למוצר ח ח ח

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2