PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה כוון שסתומים למנוע 4 פעימות



מטוס סילון 1
16-11-2013, 15:50:32
אני במהלך הרצה של מנוע 4 פעימות. OS95V
שמעתי לא אחת, כולל כאן בפורום, המלצות לבצע כוון שסתומים אחרי הרצה, להחליף פלג וכו'.
בספר היצרן אין כל אזכור להמלצות אלוה זו...
האם מדובר באגדה אורבנית או בפעולה הכרחית? (אני מאמין שחברה רצינית כמו OS לא תפספס עניין כזה)
אשמח לקבל קישור או הסבר כיצד לבצע כוון שסתומים?
תודה, יוסי

flatspin
16-11-2013, 16:30:57
שסתומים במנוע צריכים להיות מכוונים כראוי. אין פירושו של דבר שיש צורך לכוון אחרי הרצה. לבדוק - כדאי, בודאי לא מזיק.
פלג מחליפים כשאינו פועל. אין סיבה להחליף סתם כך. פלג יכול לעבוד תקופה ארוכה מאד ללא תקלה. מצד שני, יכול גם לחדול מפעולה אחרי טיסה אחת. אין לזה כללים.
הסבר לכיוון שסתומים יש לך בחוברת שקיבלת עם המנוע. קבל קישור לאותה חוברת באינטרנט:
http://manuals.hobbico.com/osm/fs95v-manual.pdf
הקטע שמעניין אותך נמצא בעמוד 31

מטוס סילון 1
16-11-2013, 16:52:58
תודה רבה
ע"פ החוברת יש לכוון שסתומים במקרים בהם מרגישים איבוד כוח או אחרי שהמנוע פורק...
להמלצתך, "לא מזיק לבדוק כוון השסתומים" למה הכוונה? אתה ממליץ לפתוח את מכסה השסתומים ולבדוק?
שוב תודה..

flatspin
16-11-2013, 17:25:00
המלצתי היא לא לגעת. במיוחד אם אינך בקי בטיפול במנוע.
לכיוון השסתומים יכולה להיות השפעה שלילית על פעולת המנוע בשני מישורים:
1. אם המרווח גדול מידי, הספק המנוע יירד במידת מה (אחוזים בודדים בלבד). קריטי בטיסנים תחרותיים. אחרת יש סיכוי רב שאפילו לא תרגיש בכך.
2. אם המרווח נסגר מידי, הקומפרסיה תפחת ואת זה תרגיש מיד.

בכל מקרה אני מציע לך להיוועץ עם טיסנאי ותיק ומנוסה במנחת בו הינך מטיס. אם ימצא שיש צורך, הוא יבצע עבורך את הבדיקה, והכיוון אם יידרש.