PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה הקשר בין סוללה למדחפים



itzikasd
10-12-2013, 10:10:15
שלום לכולם.
אני קצת חדש בתחום ומגיע מתחום הזחלנים.אני פונה אליכם בשאלות שלא מצאתי אליהן תשובות במנוע חיפוש.
אני מתחיל לבנות רחפן F450 עים כל החלקים מKIT וקראתי שיש קשר בין מס התאים של הסוללת ליפו לבין גודל המדחפים
כתוב שאם המדחפים בגודל של 10xx אסור להשתמש בבטרייה של 4 תאים ואין הסבר למה (בגרמנית) רק שלושה תאים,אם משהו יכול לאשר את זה?
ובאמת איזו בטריה יותר טובה לשימוש בלי קשר לשאלה הראשונה 14.8 או 11.1 וולט ואיזה MAH מומלץ. תודה על הסבלנות.

Flying_student
10-12-2013, 10:23:34
יש באתר (בטח תחת הנעוצים בטיסנים חשמליים) הסבר יפה על מנוע חשמלי. תקרא ותפנים מה זה KV.

בהצלחה

Hagay
10-12-2013, 11:16:36
בגדול אבל ממש בגדול, הKV ומתח הסוללה משפיעים על מהירות הסיבוב של המנוע
הKV של מנוע הוא נתון ולכן מתח הסוללה יאיץ את מהירות הפרופ כאשר יגדל.
כאן נכנסים שיקולים שונים כמו יעילות, הספק ומהירות מירבית של קצה פרופ
עקרונית (כמו שהזהרתי שמדברים רק בגדול) מתח גבוה יותר יעיל כאשר מתחילים להעלות במשקל (4 תאים)
ומתח נמוך של שלושה תאים יתאים לרחפן המקורי יהיה יעיל יותר וייתן תגובות מהירות יותר

אני ממליץ על סוללות מ3000mAh ועד 5000mAh, יש קישורים בפורום

yuvalko
10-12-2013, 11:54:42
אפשרי סוללה 4 תאים. צריך להתאים את הצירוף של: מתח, גודל פרופ, צורת פרופ ומנוע. כדאי שתפרט מה השימוש שלך מה 450 ואיזה משקל תרצה להרים כדי לקבל המלצות פרטניות. סגנון טיסה, fpv, צילום וכו..

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

itzikasd
10-12-2013, 15:51:18
בעתיד לא רחוק ממש אני מתכנן טיסות צילום עם שידור. עוד לא התחלתי לברר לגבי הנושא אבל לפי מה שקראתי כאן זה משהו כמו שני קילו פלוס .הזמנתי מדחפים של E-PROP 10.5 למנועים של DJI 920KV אני מקווה שזה יעשה תעבודה עם בטרייה של שלושה תאים 4500MAH 11.1V

enayim
10-12-2013, 16:26:03
שני קילו פלוס (אני מקווה שאתה מתכוון לרחפן עם כל הציוד הנלווה) תצטרך לעבור ל-f550 עם 6 זרועות ו-6 מנועים בכל מקרה על מנת להרוויח זמן אויר תצטרך 2 סוללות של 5000 ועדיפות לא לעבור את השני קילו. אחרת תמצא את עצמך נוחת תוך 5-7 דקות. חלק מאוד חשוב זה המשקל כמובן שיש דברים נוספים חשובים שיש לקחת בחשבון. לצורך העניין עם f450 אני מציע לך לא לעבור לעבור את הקילו. ואם כבר עברת אז אל תעבור את הקילו וחצי.
ל-f450 סוללה אחת של 4000-5000 תספיק לכ-10 דקות הטסה עם משקל של עד קילו. עם 2 סוללות כאלו עד משקל של קילו וחצי תוכל להטיס כ-9 דקות.



Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

enayim
10-12-2013, 16:28:13
כמובן שיש את דודי שתמיד עוזר לכולם והשרות שלו הכי טוב שקיבלתי. בכל אופן הוא מומחה בנושא זה אני ממליץ בחום להיפגש איתו או לדבר איתו טלפונית. לי זה מאוד עזר ובזכותו אני נהנה מכל רגע עם הרחפן.
וכמובן חברי הטוב ושותף לתחביב אביב שכמובן תרם לי רבות ובזכותו אני בענף.


Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

yuvalko
10-12-2013, 17:01:51
למשקל כזה תצטרך שלדה אחרת וכנראה גם מנועים עם kv יותר נמוך. כנראה באזור ה 800 עם פרופים 11. ההמלצה להקסה נכונה ואז בטריה של 6000. תחשוב שוב
אם לשם אתה מכוון. ל f450 המשקל צריך לצאת באזור ה 1.3
שוב, לפני שאתה מתחיל בכלל לקנות אתה צריך לענות מה אתה צריך ומה סגנון הטיסה( ספורטיבי, רגוע) ואיזה מצלמה אתה מתכנן להרים(+ גימבל)

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

itzikasd
10-12-2013, 21:57:43
כמובן ... כפי שאמרתי אני חדש מאוד בתחום כל הידע שלי הוא מכאן ומיוטיוב. ממה שראיתי יש אפשרות להתקין מצלמה וגימבל על f450 . יכול להיות לא שהערכתי נכון את המשקל מין הסתם מחוסר נסיון אבל אני עוד אקרא כאן על ואצבור ידע וניסיון מכם. כרגע אני צריך להעמיד את הרחפן (כשיגיעו החלקים)
לנסות ולהתנסות . מה שכן הבנתי שסוללה לבד זה חצי קילו אז הגבול הוא מאוד עדין.איך אומרים אצלנו בעזרת הצ׳ק נעשה ונצליח

razel
29-12-2013, 23:31:20
הי,
מעורר דיון מעט ישן...

קראתי במספר אתרים המלצות על להב 9x4.7 לטובת טיסות איטיות למשל עבור צילום.
האם שימוש בf450 עם להבים כאלה מצריך שימוש בסוללה אחרת מאשר 2s ?
האם משיט שינוי אחר על הכלי כולו או ההגדרות של הבקר הראשי?

תודה!

ichen78
30-12-2013, 12:25:56
כמובן ... כפי שאמרתי אני חדש מאוד בתחום כל הידע שלי הוא מכאן ומיוטיוב. ממה שראיתי יש אפשרות להתקין מצלמה וגימבל על f450 . יכול להיות לא שהערכתי נכון את המשקל מין הסתם מחוסר נסיון אבל אני עוד אקרא כאן על ואצבור ידע וניסיון מכם. כרגע אני צריך להעמיד את הרחפן (כשיגיעו החלקים)
לנסות ולהתנסות . מה שכן הבנתי שסוללה לבד זה חצי קילו אז הגבול הוא מאוד עדין.איך אומרים אצלנו בעזרת הצ׳ק נעשה ונצליח

ההשערה שלך מוגזמת. ה F450 ערום שוקל קצת יותר מ800 ג', סוללה עוד כ500 גרם, וציוד נלווה לא אמור לעבור את ה200 גרם.
כך שבלחץ אתה באיזור ה 1.5 קילו (משקל ה F450 שלי עם ציוד הFPV עליו + גופרו + מאונט לגופרו ששוקל גם הוא לא מעט)
סוללת 5000 על סטאפ כזה, תתן קרוב ל10 דקות טיסה (פרופים 9x5 גראופנר).

razel
31-12-2013, 00:08:48
מישהו לגבי השאלה על להבים 9x4.7...?

תודה

enayim
31-12-2013, 05:02:03
ההשערה שלך מוגזמת. ה F450 ערום שוקל קצת יותר מ800 ג', סוללה עוד כ500 גרם, וציוד נלווה לא אמור לעבור את ה200 גרם.
כך שבלחץ אתה באיזור ה 1.5 קילו (משקל ה F450 שלי עם ציוד הFPV עליו + גופרו + מאונט לגופרו ששוקל גם הוא לא מעט)
סוללת 5000 על סטאפ כזה, תתן קרוב ל10 דקות טיסה (פרופים 9x5 גראופנר).

אתה יכול לשלוח תמונות של הרחפן שלך f450?
רוצה לראות מה הסטאפ שלך...כני נחיתה, מה עשית עם הגופרו? יש לך גימבל? כמה שוקל כל הרחפן עם הכל? איזה סוללה אתה משתמש? כמה זמן טיסה ולא רחיפה?
אני ויתרתי על הגופרו כני הנחיתה והגימבל בגלל עודף משקל שנתן לטיסה עם סוללה 4000 3 תאים של זיפי באיזור ה-5 דקות טיסה.
רכשתי את ה-hj550 חיכוי של הf550 בכדי להרכיב כני נחיתה גימבל וגופרו ורכשתי סוללות 5000 3 תאים של פלייטמקס הולך לחבר אותם במקביל בכדי להרוויח 10 דקות טיסה. מנועים 2212-980kv בקרים 30a ומוח של naza v1 + gps + iosdmini.

בתמונה שלי אפשר לראות את כני הנחיתה....


Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

AvivT
31-12-2013, 08:03:30
הי,
מעורר דיון מעט ישן...

קראתי במספר אתרים המלצות על להב 9x4.7 לטובת טיסות איטיות למשל עבור צילום.
האם שימוש בf450 עם להבים כאלה מצריך שימוש בסוללה אחרת מאשר 2s ?
האם משיט שינוי אחר על הכלי כולו או ההגדרות של הבקר הראשי?

תודה!
אתה אף פעם לא מטיס F450 עם שני תאים. רק שלושה או ארבעה.
זמן הטיסה קשור לאופי הטיסה. אם מדובר בעיקר בריחופים במקום לצורך צילומים סטטיים, פרופ "10 עדיף כי הוא יתן זמן טיסה ארוך יותר.
אם מדובר בטיסה בינונית-מהירה, כנראה שעדיף פרופ "9.

razel
31-12-2013, 21:19:25
אתה אף פעם לא מטיס F450 עם שני תאים. רק שלושה או ארבעה.
זמן הטיסה קשור לאופי הטיסה. אם מדובר בעיקר בריחופים במקום לצורך צילומים סטטיים, פרופ "10 עדיף כי הוא יתן זמן טיסה ארוך יותר.
אם מדובר בטיסה בינונית-מהירה, כנראה שעדיף פרופ "9.


כמובן...הכוונה היתה ל 3s..

תודה על התשובה!

ichen78
31-12-2013, 22:11:23
אתה יכול לשלוח תמונות של הרחפן שלך f450?
רוצה לראות מה הסטאפ שלך...כני נחיתה, מה עשית עם הגופרו? יש לך גימבל? כמה שוקל כל הרחפן עם הכל? איזה סוללה אתה משתמש? כמה זמן טיסה ולא רחיפה?
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

כך נראה ה f450:
http://www.flickr.com/photos/ichen78/8492834400

שוקל עם כל הציוד עליו כולל הסוללה, באיזור ה 1.5 קילו(או 1.6, לא זוכר), מטיס עם סוללות זיפי 5000 4 תאים ופרופים גראופנר 9x5, ומקבל באיזור ה9 דקות.
אם אני מוריד את הגו-פרו והמאונט (שלבד שוקלים באיזור ה200 גרם יחדיו), אני מקבל עוד כ 4 דקות טיסה. ומדובר ברוב הטיסה במצב gps/atti, לא על רחיפה במקום.

ben044
19-01-2014, 11:34:50
מה זה KV?
מבלי להיכנס יותר מדי לעומק המספרים והאלקטרוניקה: לכל מנוע חשמלי יש מספר KV שמייצג את מהירות הסיבוב שלו.
מנוע עם 1000KV מסתובב 1000 סיבובים בדקה על כל וולט.
חשוב להתייחס למהירות סיבוב המנוע משום שהיא משפיעה על גודל המדחף המתאים ועל צריכת הזרם, וכמובן על מהירות ואיכות הטיסה.
לפעמים ניתן למצוא כמה מנועים במידות זהות ובאותו משקל אבל עם KV שונה, זה לא אומר שהמנוע עם הKV הגבוה הוא "טוב" יותר, זה רק מייעד אותם למדחפים במידות שונות.

מה אומרים המספרים והאותיות על הפרופלור?
בדרך כלל על המדחף מוטבעת המידה שלו ואות או שתיים באנגלית, לדוגמא 8X6E או 8X3.8SF
המספר הראשון 8 מציין את הקוטר של המדחף באינצ'ים וככל שהמספר גדול יותר המדחף יהיה ארוך יותר ויספק יותר כח לטיסן. המספר השני 6 או 4.8 מציין את הפסיעה (הזוית) של הלהבים וככל שהמספר גבוה יותר המדחף יתן יותר מהירות לטיסן.
אם לא מצויינות אותיות אחרי מידת המדחף מדובר במדחף למנועי דלק וניטרו, זהו מדחף עבה וקשיח שנועד להתמודד עם הפולסים של המנוע בלי להישבר.

E = Electric או Thin
מדחף דק יותר ממדחף שנועד למנועי דלק ולהט (מתנול), מאפשר למנועים חשמליים "להוציא מעצמם" יותר בלי להילחם בעובי המדחף.

SF = SLOW FLY
מדחף עם להבים דקים ורחבים, מתאים לטיסה איטית ולטיסנים קלי משקל. טיסן כבד יגרום ללהבים להתקפל תחת העומס ולהיות פחות אפקטיביים.

GWS זו חברה שמייצרת מדחפים בדרך כלל דקים מאוד ומתאימים לטיסנים קלים במיוחד וכך גם APC שמייצרת מדחפים מאוד איכותיים במחירים נמוכים.

ועוד מאמר להתאמת המדחף למנוע שנכתב ע''י BOOGLE
http://www.efly.co.il/forums/entry.php?21-%E4%EE%F8%FA-%F4%F8%E5%F4%E9%ED-%E0%E5-%E0%E9%EA-%EC%F9%E7%F7-%F2%ED-%EE%E9%E3%E5%FA-%E4%F4%F8%E5%F4-%E5%EC%E0-%EC%E4%F8%E5%E2-%E0%FA-%E4%EE%F0%E5%F2