PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיון הפיכת ביקסלר לרחפן - התייעצות



guymeg
15-12-2013, 21:29:42
אהלן

אני מאמין שהרבה מהמטיסים פה מכירים את הסרטון הבא (http://www.youtube.com/watch?v=fOJ8TWYUedA&feature=youtu.be), והחלטתי להתחיל פרוייקט דומה (בשיתוף ועזרה עם כמה מרצים מלימודי הנדסת המכונות).

השאלות שלי הן כאלו:
1. מה היתרון של פרופ בעל 3 להבים על פני פרופ עם 2 להבים?
2. מה המטרה ששני המנועים האחוריים הפוכים? האם יש לזה סיבה אחרת חוץ מכיוון תנועת הסרוו שמעלה את המנועים למצב אופקי?
3. מעבר ממצב רחפן לטיסן - בסרטון הם השתמשו בבקר KK - איך מתבצעת השליטה כשהמנועים מוטים אחורה - השלט עדיין משדר לבקר במצב "רחפן" - איך מתבצע ההיגוי?


תודה לעוזרים

גיא.

Davidv
15-12-2013, 22:33:16
המנעים האחרויים מותקנית בצורה הזאת כדי שתוכל להאיץ, אחרת נוצר היפוך כוחות ותצתרך להחליף את כייון המנוע האחורי כדי להמשיך להאיץ.
השליטה בטיסה מתבצעת על ידי ההגאים של המטוס לדעתי ואולי ע"י הטיית המנועים.
דברים אלה הם עריכת תוכנה שלהם.

igalr
16-12-2013, 06:25:17
המנועים האחוריים כלפי מטה כדי שהכיתוב של על הפרופ יהיה כלפי מעלה , ואז במצב טיסה אופקי הכיתוב על הפרופ הוא לכיוון קדימה.
אילו המנועים האחוריים היו כלפי מעלה בריחוף אז במצב טיסה הכיתוב על הפרופ היה אחורה כלומר מה שלא תעשה לא תוכל להשתמש במנועים האחוריים לצורך טיסה קדימה.

igalr
16-12-2013, 06:30:07
נב הקונפיגורציה של טריקופטר נראית לי יותר טבעית ופשוטה לישום

http://www.mivzaklive.co.il/archives/6654

IttaiP
16-12-2013, 10:31:40
על פי דעתי הצנועה זה פשוט רחפן KK עם מבנה של מטוס. המנועים האחוריים מוצבים כלפי מטה לדעתי כדי למזער את השפעת זרמי הפרופלורים על הזרימה בכנף. זרימת האויר של מדחפי רחפן היא כלפי מטה כך שבהצבה זו הזרימה שלהם היא מתחת לכנף.
לא הבחנתי בסרטון בפעולה של הגאי הטיסן.

igalr
16-12-2013, 11:12:02
על פי דעתי הצנועה זה פשוט רחפן KK עם מבנה של מטוס. המנועים האחוריים מוצבים כלפי מטה לדעתי כדי למזער את השפעת זרמי הפרופלורים על הזרימה בכנף. זרימת האויר של מדחפי רחפן היא כלפי מטה כך שבהצבה זו הזרימה שלהם היא מתחת לכנף.
לא הבחנתי בסרטון בפעולה של הגאי הטיסן.
אם זה היה משיקולי זרימת אוויר אז גם הקדמיים היו כלפי מטה