צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה TBS Discovery PRO - רחפן מדהים! - שירשור בנייה
guyst
17-12-2013, 22:13:59
פתיחה:
אחרי שהיה לי את ה- TBS Discovery הרגיל שמאוד אהבתי, חיפשתי גימבל בראשלס (כי חייבים... :)), אז ה-PRO היה הקנייה המתבקשת למוצר מושלם, לדעתנו.
חגי (a.k.a. Hagay), מומחה TBS בארץ, שוכנע בקלות לרכוש גם את הכלי :cool:
הכלי מושלם מבחינת איכותו, כל הפונקציונאליות שמרוכזת בו ותכונות הטיסה שלו. סירטונים בהמשך...
קצת נתונים:
הקיט הוזמן מפה - לינק (http://team-blacksheep.com/products/prod:discopro)
שירשור חי ב- FPVLAB - לינק (http://fpvlab.com/forums/showthread.php?17304-The-TBS-DISCOVERY-PRO-brushless-gimbal-quadcopter)
סירטון וידאו להרכבה - בתחתית העמוד
מנואל - לינק (http://www.team-blacksheep.com/tbs-discovery-pro-manual.pdf)
תכונות:
גימבל בראשלס שמגיע "פלאג אנד פליי" עם בקר של אלכס מוס (מובנה בלוח) ומנועים.
לוח PCB
חיבור לוידאו מהגופרו
מפסק לבחירה בין מצלמת הטיסה לבין הגופרו
OSD מובנה למצב סוללה, צריכת הזרם, זמן טיסה ו-RSSI
הורדת מתח מ-4 תאים ל-12 או 5 וולט
פילטר לניקוי רעשים לוידאו
סטאפ:
מנועים Sunnysky 2216 900kv אלה חיקוי של ה- T-MOTOR המפורסמים באיכותם, ויש האומרים שאפילו טובים יותר - לינק (http://www.goodluckbuy.com/sunnysky-v2216-650kv-800kv-900kv-multi-rotor-copter-outrunner-brushless-motor-.html)
בקרים Hobbyking 30A - לינק (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15205__Hobby_King_30A_ESC_3A_UBEC.html)
בקר טיסה נאזה V1
DragonLink UHF
וידאו 5.8 Boscaבm 400mv
מצלמת טיסה 700TVL
גופרו 3 בלאק
סוללה - 4S 5000mah 25C Zippy Compact
פרופים - גראופנר 9X5
משקל טיסה (כולל סוללה) - 1800 גרם
הבנייה:
מכיוון שמומחה ה-TBS חגי עמל על חלק גדול מהבנייה, אשאיר לו את המקום להעיר את ההערות.
אני הרכבתי את הגימבל שתוכנן בצורה מושלמת כך שאפילו קשה לטעות בכיוון ההרכבה של החלקים השונים, כיוון שלא ניתן להרכיב את החלקים הפוך.. כדאי לשים לב לתמונה של הרכבת הגומיות - בעזרת חוט סרוו או חוט מתכת דק יש למשוך את הגומיות דרך החורים בגימבל.
בגדול שווה לעבוד עם סירטון הבנייה במקביל להוראות.
קצת תמונות מהבנייה:
101185101200101187
10118610118410118310118210118110118010117910117810 11881011891011991011981011971011961011951011941011 93101192101191101190101177101176101163101162101161 10116010115910115810115710115610115510115410116410 11651011751011741011731011721011711011701011691011 68101167101166101153
הטיסה:
אין על הכלי הזה! טיסה מהנה, מדוייקת והגימבל מתפקד מצויין. הרחפן מספק את כל הדרוש לטיסת צילום - OSD עם הנתונים הדרושים והמעבר לגופרו לביצוע טילטים, ממש מגניב!
קצת נתוני טיסה:
המנועים מושכים 19 אמפר בריחוף ו22-25 אמפר בטיסה
ירדתי אחרי 10 דקות, כל תא על 3.8V ורק 3000ma מתוך ה-5000 בוזבזו. אני מעריך שאפשר לקבל עוד 3-5 דקות בטיסה רגועה.
וסירטון הטסט פלייט...
https://www.youtube.com/watch?v=G8JU5pgNCk4
http://www.youtube.com/watch?v=UvoxffgEB9c
guymeg
17-12-2013, 22:42:44
הדיסקו הוא פשוט כלי מדהים!
אחלה סקירה, הייתי רוצה לשמוע מה חגי יגיד, משום שגם לי יצא להרכיב כמה דיסקואים (עכשיו מתחיל לעבוד על הרביעי והחמישי כבר בדרך אלי...) והייתי רוצה חוות דעת על הבנייה של הפרו.
כמה דברים שמונעים ממני לקנות את הפרו ופשוט להרכיב גימבל ייעודי על הדיסקו הרגיל הם:
1. המחיר - בשלושת רבעי המחיר של הפרו (שהפרו מגיע כמובן ללא אלקטרוניקה בכלל וללא זרועות), אפשר להרכיב דיסקו רגיל כולל הכל (חוץ מבקר לגימבל): גוף, זרועות, מנועים, בקרים, גימבל TGD ייעודי ומנועים בשבילו ופרופים גראופנר או RCTIMER.
2. סכנת ה'קצר' - בדיסקו הראשון שלי קיצרתי בטעות את אחד המגעים, וכתוצאה מכך המוליכים השקועים בגוף פשוט יצאו מהמקום שלהם - אם זה קרה בדיסקו רגיל - זה בטוח יהרוס משהו בפרו (ולהזכיר שהבקר מובנה בתוך הגוף - יכול בקלות לשרוף את הבקר!)
3. הבקר המובנה בגוף - חשוף מאוד לריסוקים כמו שאר הגוף, פגעי מזג האוויר, אבק וכד', לא הייתי לוקח את הסיכון.
4. משקל יתר מקדימה - להבנתי (מסקירות בחו"ל וחוות דעת) - הגימבל של TBS שוקל קצת יותר מדי, ובגלל זה צריך סוללה יותר גדולה מאחורה - מה שמוריד את הזמן טיסה (ולקחת בחשבון שגם הוידאו והגימבל מחוברים למתח הראשי ולכן זמן הטיסה יורד משמעותית).
אז כן - אני פשוט מת מת מת להביא את הפרו (אי אפשר להתכחש לזה, הוא נראה הרבה יותר טוב עם הגימבל של TBS), אבל אני משיג תוצאות מדהימות עם סטאפ זהה, אותה המצלמה ובהרבה פחות כסף - זה שווה את זה למי שאין לו 600 דולר להוציא רק על גוף...
חגי/גיא- כמה זמן טיסה אתם מקבלים עם הפרו? על כמה צריכה אתם עומדים בריחוף או טיסה איטית?
גיא.
nitbeat
17-12-2013, 22:57:29
האיכות ורמת הגימור נראים סוף הדרך.
אך המחיר באמת קצת יקר לטעמי.
שמתי לב שה- GPS/מצפן ממוקם ממש צמוד לאחד המנועים,
ההשראה המגנטית מהמנוע יכולה לשבש את תיפקודו, לקחתם זאת בחשבון?
AmitB
17-12-2013, 23:01:42
תתחדש גיא. נראה אחלה!
guymeg
17-12-2013, 23:13:36
האיכות ורמת הגימור נראים סוף הדרך.
אך המחיר באמת קצת יקר לטעמי.
שמתי לב שה- GPS/מצפן ממוקם ממש צמוד לאחד המנועים,
ההשראה המגנטית מהמנוע יכולה לשבש את תפקודו, לקחתם זאת בחשבון?
בגדול תמיד עדיף להרים את הGPS מעל "קו ההשראה" (נקרא לזה ככה..)
בדיסקו מכיוון שכל הפריים מחווט (כל החיווט המרכזי שעובר בגוף), עוד יותר כדאי להרחיק את ה GPS, אך משום מה - המיקום שהם שמו את הGPS הוא מיקום טוב בדיוק כמו להרים את הGPS מעל הרחפן באמצעות תושבת.
יצא לי לחבר ככה GPS, מהירות קליטת הלווינים מהירה בדיוק כמו שהGPS על התושבת שלו ומורם מעל הפרופים, המנועים והבקרים...
guyst
17-12-2013, 23:22:24
ה-GPS כבר הורם השבוע... אלה תמונות משבוע שעבר :) יש גם תוספת רגליות למניעת פגיעה בגופרו במקרה והגימבל פונה למטה כאשר על הקרקע. תמונות עדכניות בהמשך...
אכן הקיט מעט יקר אבל רק גימבל איכותי (כולל לוח ומנועים) מגיע ל-$300.
כל הפונקצינאליות המתקבלת איתו מביאה פתרון איכותי ומושלם שיכול גם לחסוך הרבה שעות של התעסקות וכיוונים. בנוסף זו חברה שמשקיעה כל הזמן ובסוף החודש יוצא "עידכון פיסי" לגימבל לשיכוחים נוספים לתמונה מושלמת.
ichen78
18-12-2013, 07:10:25
כמה זמן טיסה מתקבל עם הסטאפ הזה?
nitbeat
18-12-2013, 10:12:58
כמה זמן טיסה מתקבל עם הסטאפ הזה?
מצטרף לשאלה וגם אם תוכלו לציין משקל של הרחפן כולל סוללה.
אני מעוניין לרכוש את המנועים האלה בדיוק ואשמח אם תוכלו לעשות בדיקה של צריכה ממוצעת עם הקומבו של פרופים 9 אינץ.
האם 10 אינץ יאמצו מידי את המנועים, בהתחשב במשקל ?
תודה.
igalr
18-12-2013, 10:55:27
"קו ההשראה" אינו רלונטי ל GPS והוא חשוב יותר למצפן שנמצא באותה קופסה.
משדרי וידאו משפיעים על מהירות ואיכות נעילה של ה GPS מגנטים/מתכות משפיעים פחות.
אצלי בנאזה יחידת ה GPS נמצאת ממש קרוב למנוע בגלל הרצון להרחיק את היחידה ממשדר הוידאו דיי חששתי שיהיו השפעות על המצפן אבל שרוןX הרגיע אותי בזמנו שאצלו עובד כך ללא בעיות ואכן לא מתקלתי בבעיות מיוחדות באופן התקנה כזה.
guymeg
18-12-2013, 11:28:22
"קו ההשראה" אינו רלונטי ל GPS והוא חשוב יותר למצפן שנמצא באותה קופסה.
משדרי וידאו משפיעים על מהירות ואיכות נעילה של ה GPS מגנטים/מתכות משפיעים פחות.
אצלי בנאזה יחידת ה GPS נמצאת ממש קרוב למנוע בגלל הרצון להרחיק את היחידה ממשדר הוידאו דיי חששתי שיהיו השפעות על המצפן אבל שרוןX הרגיע אותי בזמנו שאצלו עובד כך ללא בעיות ואכן לא מתקלתי בבעיות מיוחדות באופן התקנה כזה.
לכל החללית הזו קוראים GPS בכללי, מה שיש בפנים הוא מה שמושפע..
בגדול זה נראה שיש מן נוהג כזה שרוב בעלי הדיסקו בארץ שמים את הGPS שם, וזה עובד בדיוק כמו לשים אותו מוגבה.
s.mario
18-12-2013, 12:05:15
גיא כרגיל נראה מעולה!
עבודה נקייה ויפה... אבל רבאק!! 600$???
יקר טילים!
Hagay
18-12-2013, 13:49:32
גיא, תודה על הסקירה והפרגון
עברתי הרבה על כמה שירשורים של הפרו מול ה540G ובסוף העדפתי את הפרו לפי עדויות של כמה חברים מחו"ל שהתנסו בשנייהם
כמובן שלא הכל וורוד ויש גם אחד שעבר מהפרו ל540G
ברגע שפתחתי את הקופסא היה לי ברור שההחלטה להמשיך עם טראפי היתה נכונה (למרות שהייתי רוצה גם 540G בכדי להשוות כמו שצריך)
גימור מושלם של כל החלקים ועדויות להרבה מחשבה בכל פרט קטן סוחפים את כל מי שהחזיק\ראה\בנה את הרחפן
בנייה מהירה ולא שונה בהרבה מהדיסקו הרגיל, רוב החוכמה כמו שרשור ערוצים ישירות לגימבל או למתג המצלמה אינם דורשים שינוי ובנויים כחלק מהמעגל,
הCORE וחיבורי המצלמות/משדר/גימבל בנויים כבר בפנים וחוסכים את כל סלט החוטים שיש ברחפן צב"ר מצוי
הסוללות כמו של גיא הוזמנו מראש ואחרי מעל 9 דקות זמן טיסה ירדו עם מעל 3.8 לתא,
עדיין לא הטענתי בכדי לספר כמה מילי אמפר נכנס חזרה אבל מספיק בכדי להגיד 8-10 דקות טיסה לפי הסגנון כמובן.
בערב אני אשקול את הרחפן, בנוסף גיא מטיס עם פרופים 9 ואני 10 אז נוכל להשוות צריכה ויעילות בכדי לדווח בעתיד.
המנועים ירדו קרים כרגיל ויש לי כבר כמה סטים כאלו שעובדים מצוין גם בקיץ, לגבי הפרו לא הורגשה בעיה כאשר הטסתי בשלג הירושלמי.
חבר יקר וטוב, אסי ביטון פתח את שערי הסטודיו שלו אחרי ששמע את התיאור המתרגש שלי לרחפן וצילם תמונות מרהיבות שצירפתי כאן
וידיי האומן של מוטי אזולאי יצרו לנו הארכה לרגליים בתמונה הפחות יפה
הרבה תודה
ומה בכל זאת קצת חבל:
1. האלקטרוניקה של הגימבל בנויה בתוך הלוח העליון, ריסוק יכול לעלות יקר אבל גם אם הלוח של אלקס מוס חיצוני אז ריסוק יכול להיות גם יקר באותה מידה.
2. בכדי להטעין את הפרו בזמן טיסה יש להזין את המשדר ממייצב מתח חיצוני ולמנוע ניטוק טרמאלי של המייצב המובנה.
3. חובה להגביה את הרגליים ע"מ לשמור על המצלמה (מזל שיש חברים כמו מוטי שאומרים "מה הבעיה, 5 דקות...").
4. גימבל שני צירים בלבד, ניתן להבחין בתזוזות בציר הYAW, בהמשך נשחק עם הערכים לצמצם.
5. יש לי רק אחד.
כאשר כל ההגדרות הן לפי המדריך ולא בוצע שום שינוי מסובך וארוך מעבר להתקנה יצאתי עם איציק חן, חבר טוב נוסף, לטיסת הצב"ר הראשונה במבשרת ציון של אחרי הסערה
http://www.youtube.com/watch?v=gxVsuBsYE9k
10122610122710122810122910123010123110123210123310 1234101235101236101237101238
guyst
18-12-2013, 15:02:37
שלי שוקל 1800 גרם מוכן לטיסה.
תמונה מעכשיו. GPS הורם ומוטי סידר גם לי מאריכים לרגליים. :)
101239:)
guyst
18-12-2013, 16:05:00
101240
enayim
18-12-2013, 16:09:57
כל הכבוד חגי....אחלה סרטון נהנתי מכל רגע. איכות מעולה. תהנה מכל רגע...
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
guyst
18-12-2013, 20:34:01
קצת נתונים:
המנועים מושכים 19 אמפר בריחוף ו22-25 אמפר בטיסה
ירדתי אחרי 10 דקות, כל תא על 3.8V ורק 3000ma מתוך ה-5000 בוזבזו. אני מעריך שאפשר לקבל עוד 3-5 דקות בטיסה רגועה.
guyst
18-12-2013, 20:40:31
וסירטון הטסט פלייט...
https://www.youtube.com/watch?v=G8JU5pgNCk4
Hagay
19-12-2013, 00:20:38
גיא אני שומר קישור לסרטון היפה הזה כל פעם כשאצטרך להירגע אחרי טלפון מהבנק :)
guyst
20-12-2013, 15:27:16
עידכון מהיום לגבי הרחפן של חגי:
16 דקות טיסה!
בריחוף נמשך זרם של 12-13 אמפר
צריכה של 2900MAH מסוללת ה-5000
בשונה ממני חגי משתמש בפרופים 10X5
AvivT
20-12-2013, 18:17:55
זה 16 דקות ריחוף או ממש טיסה?
אם משכתם רק 2900 מילי, משכתם רק 60% מהסוללה. אתה רוצה להגיד לי שיכולתם למשוך עוד 20% ולהגיע ל 20 דקות או קצת יותר?
נשמע מספר הזוי...
guyst
20-12-2013, 21:37:00
זה 16 דקות ריחוף או ממש טיסה?
אם משכתם רק 2900 מילי, משכתם רק 60% מהסוללה. אתה רוצה להגיד לי שיכולתם למשוך עוד 20% ולהגיע ל 20 דקות או קצת יותר?
נשמע מספר הזוי...
לא רק ריחוף, הרוב טיסה בatti.
לדעתי היה אפשר להגיע קרוב ל20 דקות. לא רצינו לשחוט את הסוללה.
Sent from my GT-I9500 using Xparent BlueTapatalk 2
Hagay
20-12-2013, 22:15:48
הסוללה ירדה 3.8 לתא ואני לא אוהב לרדת יותר מזה בכדי לשמור על הסוללות
המנועים והבקרים ירדו קרים למגע ורוב הטיסה לא הייתה עדינה במטרה לבדוק את מגבלות הגימבל ואם התגברתי על הנדנוד בYAW.
מה שכן התנאים היום היו אופטימליים
enayim
20-12-2013, 22:30:08
חופשי הזוי. עם סוללה אחת של 5000 והוא הצליח לטוס עם משקל 1.8 ק״ג 16 דקות? מרשים.... אביב אולי גם אנחנו צריכים להשתדרג, מזמן לא עשינו זאת.....
אני עם f450 סוללה אחת s3 4000 עם מצלמה sony tlv 600 ומשדר 200mw פרופים 10*5 של גרופנר מנועים 2212-1100kv ונאזה v1+ gps + iosdmini (ללא ה-gopro3) עם משקל של 1.4 ק״ג הצלחתי להטיס 8-9 דקות.
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Hagay
20-12-2013, 22:47:47
אביב הוא שוקל 1.8 ק״ג. זה הגיוני שהוא יטוס באזור ה-15 דקות. אבל עם משקל של 2.2-2.5 ק״ג הוא יכול לטוס בין 9-10 דקות. השאלה מה מכיל הרחפן? ומה המשקל המדוייק? איזה פרופים? ואיזה סוללות? כמה סוללות? להערכתי 2 סוללות.
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
אבל כל הסטאפ רשום פה בדיוק וכנ"ל לגבי הסוללה אחת 4 תאים 5000mAh.
enayim
20-12-2013, 22:49:24
אתה צודק תיקנתי אחרי שקראתי את הפוסט הראשון שלך....
אכן מדהים היכולת של הרחפן שלך.
אשמח לקבל עצות איך לשפר את זמן הטיסה ברחפן שלי. אני לא ציני....
דרך אגב אהבתי מאוד את הסרטון בשלג...
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
guyst
21-12-2013, 11:29:38
חופשי הזוי. עם סוללה אחת של 5000 והוא הצליח לטוס עם משקל 1.8 ק״ג 16 דקות? מרשים.... אביב אולי גם אנחנו צריכים להשתדרג, מזמן לא עשינו זאת.....
אני עם f450 סוללה אחת s3 4000 עם מצלמה sony tlv 600 ומשדר 200mw פרופים 10*5 של גרופנר מנועים 2212-1100kv ונאזה v1+ gps + iosdmini (ללא ה-gopro3) עם משקל של 1.4 ק״ג הצלחתי להטיס 8-9 דקות.
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
איך חיברת את iosdmini לv1?
לפי הנתונים מתחבר רק לv2. החלפת pmu?
Sent from my GT-I9500 using Xparent BlueTapatalk 2
igalr
21-12-2013, 11:45:43
guyst - את זה ראית :
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?67888-%EE%E0%E5%E3-%EE%F2%F0%E9%E9%EF-%EE%E9%F9%E4%E5-%F0%E9%F1%E4-%EB%E1%F8
20$ ויש כל מה שצריך
nitbeat
21-12-2013, 13:40:56
אני רוצה גם לרכוש את המנועים:
Sunnysky 2216 900kv
מהיכן הזמנתם אותם ?
Banggood דורשים על מנוע 24 דולר, שמעתי שב Himodel יש את האיכות הכי טובה.
AvivT
21-12-2013, 17:48:00
טוב, אז אולי זה מראה כמה ecalc לא מדויק, כי לפי האתר, הסטאפ של חגי אמור בריחוף לצרוך 18A ולהיות קצת יותר מ 14 דקות באוויר.
שונה מאוד ממה שאתם קיבלתם.
guyst
21-12-2013, 17:57:19
אני רוצה גם לרכוש את המנועים:
Sunnysky 2216 900kv
מהיכן הזמנתם אותם ?
Banggood דורשים על מנוע 24 דולר, שמעתי שב Himodel יש את האיכות הכי טובה.
איביי
Sent from my GT-I9500 using Xparent BlueTapatalk 2
guyst
21-12-2013, 17:59:38
טוב, אז אולי זה מראה כמה ecalc לא מדויק, כי לפי האתר, הסטאפ של חגי אמור בריחוף לצרוך 18A ולהיות קצת יותר מ 14 דקות באוויר.
שונה מאוד ממה שאתם קיבלתם.
לי ולחגי אותו סטאפ בדיוק, רק שאני עם פרופים 9 של ערסי טיימר ואכן בריחוף מושך 18 אמפר. אכן לא האמנתי אתמול שראיתי שעם פרופים 10 של גראופנר הצריכה יורדת ב30 אחוז.
Sent from my GT-I9500 using Xparent BlueTapatalk 2
enayim
21-12-2013, 19:59:17
איך חיברת את iosdmini לv1?
לפי הנתונים מתחבר רק לv2. החלפת pmu?
Sent from my GT-I9500 using Xparent BlueTapatalk 2
רכשתי את ה-naza m pmu v2.
מצ״ב תמונה.http://img.tapatalk.com/d/13/12/22/vaquheje.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Hagay
22-12-2013, 07:59:21
זה 16 דקות ריחוף או ממש טיסה?
אם משכתם רק 2900 מילי, משכתם רק 60% מהסוללה. אתה רוצה להגיד לי שיכולתם למשוך עוד 20% ולהגיע ל 20 דקות או קצת יותר?
נשמע מספר הזוי...
קיצרתי את הקובץ הראשון לשתי דקות רק כדי להדגים באיזה סגנון טיסה דובר (אחרי 17 דקות הגופרו מפצלת את הקובץ)
רוב הטיסה כפי שאתם רואים היא לא בריחוף, והשניות האחרונות בוידאו מוגשות כהוקרה לצוות :)
http://www.youtube.com/watch?v=sSxplQuUHz8
enayim
22-12-2013, 15:55:47
יופי של סירטון.
אתה משתמש במשדר boscom 400mw 5.8 ומקלט דרגון לינק uhf?
זה מאפשר לך לטוס מאחורי עצים או מבנים? אתה לא מאבד קליטת וידאו?
מה הטווח הכי רחוק עם הבוסקום 400 mw?
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
guyst
22-12-2013, 16:29:28
יופי של סירטון.
אתה משתמש במשדר boscom 400mw 5.8 ומקלט דרגון לינק uhf?
זה מאפשר לך לטוס מאחורי עצים או מבנים? אתה לא מאבד קליטת וידאו?
מה הטווח הכי רחוק עם הבוסקום 400 mw?
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
אני עם הבוסקם 400 (הסירטון האחרון של חגי עם משדר 1.2) ועברתי באותו עבר עצים. הגעתי עם הבוסקם ל-1 ק"מ שאין מכשולים ביני לבין הרחפן. מאחרוי מבנה איבדתי וידאו - זה 5.8...
enayim
22-12-2013, 16:32:17
אני מטיס עם 200 mw והגעתי ל1.4 ק״מ לא הצלחתי לבדוק יותר בגלל שאני מצליח להטיס עד 8 דקות עם משקל 1.4 ק״ג סוללה 4000 3 תאים. בגלל זה נראה לי מוזר הזמן טיסה שיצא לכם...נראה לי שמשהו אצלי לא בסדר.
דרך אגב, איפה המקום שאתה מטיס? נראה מקום סבבה.
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
guyst
24-12-2013, 22:20:14
אחד הסירטונים המדהימים שראיתי, עם הפרו!
http://www.youtube.com/watch?v=0-gsfrbBr0g
Hagay
25-12-2013, 10:00:36
אני עדיין לא השתחררתי מהפחד לטוס מעל מים, הסיכון גדול מדי
ichen78
25-12-2013, 10:50:24
אני עדיין לא השתחררתי מהפחד לטוס מעל מים, הסיכון גדול מדי
Like they say: no pain no gain
מה לעשות, רוב הצילומים המופלאים יהיו כרוכים בסיכון גבוה.
אבל כן, מים זה טוטאל-לוס..
guymeg
25-12-2013, 12:48:05
Like they say: no pain no gain
מה לעשות, רוב הצילומים המופלאים יהיו כרוכים בסיכון גבוה.
אבל כן, מים זה טוטאל-לוס..
דווקא לא...
בזמנו, עם הדיסקו הראשון שלי עטפתי את הבקרים ואת רכיבי הנאזה בניילון נצמד ואטימה סופית עם אזיקונים ושמתי שני בקבוקים ריקים מתחת לרחפן ועליתי מעל מים. עשיתי כמה נחיתות רכות על המים לבדוק שהכל צף ומאוזן כמו שצריך.
מאוחר יותר כבר שמתי סקידים גבוהים וגימבל מתחת עם הגופרו והקייס שלה העמיד למים וכמובן למנועי הגימבל עשיתי מן כיסוי שיאפשר להם להסתובב אך להישאר יבשים (זה היה נראה כמו עגלה של תינוק עם כיסוי ענק לרכב...), עשיתי חור בצד הקייס של הגופרו והוצאתי משם כבל למשדר וידאו - ואת הכל אטמתי עם סיליקון.
בקיצור - הפחד היה קיים, אך למזלי לא קרה כלום בטיסות האלו (כמובן שלפני כל טיסה אתה בודק טוב טוב את הפרופים, חיבורי המנועים וההברגות..)
ichen78
26-12-2013, 00:24:48
עלה לי הרבה האשכול הזה והסרטונים מהכלי ביוטיוב.
איפה כאן מחלקת הפיצויים? :confused: :mad:
2 דברים:
- הזמנתי לו את הנאזה LITE, מבין שהוא די זהה ל1 ויעשה את העבודה, כן?
- האם הפרופים גראופנר 10x5 הולכים עם הסטאפ סוללה הזה ללא בעיות?
כי אני זוכר, סוללת 4 תאים 5000 = פרופים של 8 או 9.
Hagay
26-12-2013, 10:49:07
עלה לי הרבה האשכול הזה והסרטונים מהכלי ביוטיוב.
איפה כאן מחלקת הפיצויים? :confused: :mad:
2 דברים:
- הזמנתי לו את הנאזה LITE, מבין שהוא די זהה ל1 ויעשה את העבודה, כן?
- האם הפרופים גראופנר 10x5 הולכים עם הסטאפ סוללה הזה ללא בעיות?
כי אני זוכר, סוללת 4 תאים 5000 = פרופים של 8 או 9.
הפרופ בהתאם לKV של המנועים, 900KV 4 תאים אפשר 9 או 10
הייתרון של 9 זה פחות רעידות, לי היה 10 במלאי והמנועים לא מתחממים
גיא הזמין גראופנר 9 אבל הם לא היו תקינים ושולחים לו חדשים אז נמתין שיגיעו להשוואה מלאה
אה ו... תתחדש (:
ichen78
26-12-2013, 11:17:10
תודה תודה. אני אמסור את הברכות שלך למנהל הבנק שלי, אולי זה ירגיע אותו קצת.
הבנתי, 9 או 10. אני מנחש שזמן הטיסה המרובה שלך ביחס לפרופים של גיא, הוא כן
כתוצאה מההבדל בגודל הפרופים, אבל נמתין ונראה.
(מה היה לא תקין בהם, ומהיכן נרכשו?)
Hagay
26-12-2013, 11:37:59
נרכשו מטראפי והגיעו לא ממש ישרים אבל החדשים כבר צריכים להגיע
כרגע גיא מטיס עם פרופים מRCTIMER והם הבעיה
guyst
26-12-2013, 11:47:26
הגיעו אתמול... ;)
ichen78
26-12-2013, 11:57:17
אני מבטל את ה LITE ואזמין v1
יש קישור למוכר אמין ומחיר זול ?
guyst
26-12-2013, 16:17:49
גראופנר 9X5 קיבלתי צריכת זרם בריחוף של 16-17 אמפר
ichen78
26-12-2013, 19:29:51
מה זה? ספר מה קרה, שנחכים. (מעבר לתיאור ביוטיוב)
אני מניח שאתה ב Intelligent Mode, שבשביל שהמנועים יסגרו צריך
שילוב של slope angle מעל 70°, ומצערת פחות 10%, לא נראה שהתקיימו
2 התנאים, ובכל מקרה עוד בטרם הורדת המצערת, בחלקים 3:11-3:21, קורה
משהו שלא קשור להורדת המצערת.
אגב, אני ריסקתי את הנאזה שלי בול באותה נקודה אחרי לופ לא מוצלח.
(לזכותי יאמר שהקפדתי לרסק ולתלות אותו בגאון על עצים גם באיזורים הסמוכים)
לפני כמה שבועות העלה פה מישהו עוד סרטון של התרסקות ממש באותה נקודה.
ועכשיו שלך, באותה הנקודה. צריך לעשות שם טקס גירוש שדים או משהו.
http://www.youtube.com/watch?v=zdQs9zm0Lzo
igalr
26-12-2013, 19:43:34
לפי זה שהסלד עלה נראה כאילו הפרופ השתחרר .
בשרידים נמצאו הפרופים מהודקים למנועים ?
guyst
26-12-2013, 21:31:20
לא ברור לי ב-100% מה קרה שם.
הייתי בהנמכה חריפה והרחפן התחיל "לנפנף" בכנפפים בצורה חריגה.
ניסיתי לפתוח מצערת ונראה היה שאין ממש תגובה.
בשלב זה הייתה לי ההרגשה שאולי כבו המנועים כיוון שאולי המצערת הייתה תחת 10% אבל קשה לי להאמין שהזוית ה"ניפנופים" הייתה מעל 70 אחוז...
בהחלטה של שנייה, פתחתי בד"ח ותפעלתי חירום מספר 342, נכנסתי למצב CSC כדי להדליק את המנועים חזרה, אבל הגובה היה כבר נמוך מידיי (יתכן שאז כיביתי את המנועים...).
יגאל, הפרופים היו מחוזקים.
אני מטיס נאזה יותר משנה, תמיד יש פעם ראשונה...
נזקים:
זרוע שבורה
פרופ שבור
משדר וידאו נפגע
גוף הרחפן קיבל טוויסט (בשיחרור הברגים חזר למקומו)
הגימבל קיבל מכה ונקרעו חוטים
זה לא היה נראה טוב :(, אבל אז הגיע חגי התותח וחבר יקר, וביצע תיקונים שהרחפן נראה כמו חדש!:o
ichen78
26-12-2013, 21:44:17
לא ברור לי ב-100% מה קרה שם.
הייתי בהנמכה חריפה והרחפן התחיל "לנפנף" בכנפפים בצורה חריגה.
.
גיא, ניתן לשמוע בבירור שמשהו משתבש ב 3:11 בסרטון, לפני
ההנמכה והנפנופים, ובאמצע סיבוב סטנדרטי. אולי בולטים משוחררים,
אולי ההשערה של יגאל, אבל משהו קרה שם.
לי זה מזכיר את הבעיה שהיתי לי עם הבולטים. שים לב לדקה 0:36
בסרטון כאן. ה"קפיצה" הזו..
http://www.youtube.com/watch?v=KPo-lj4FNn8
guyst
26-12-2013, 22:05:30
גיא, ניתן לשמוע בבירור שמשהו משתבש ב 3:11 בסרטון, לפני
ההנמכה והנפנופים, ובאמצע סיבוב סטנדרטי. אולי בולטים משוחררים,
אולי ההשערה של יגאל, אבל משהו קרה שם.
לי זה מזכיר את הבעיה שהיתי לי עם הבולטים. שים לב לדקה 0:36
בסרטון כאן. ה"קפיצה" הזו..
http://www.youtube.com/watch?v=KPo-lj4FNn8
בולטים אתה מתכוון בין המנועים לבקרים? כי אצלי זה מולחם.
יתקן אותי חגי, אבל לא היה משוחרר כלום. בכל מקרה עברתי על כל הרחפן וחיזקתי הכול. טסט פלייט ראשון אבל בהצלחה היום. בסופ"ש מתכנן על טיסות נוספות.
ichen78
26-12-2013, 22:09:58
כן, בין המנועים לבקרים. מולחם זה טוב.
אני רואה שבכל מקרה המנועים והבקרים האלו לא באים עם ה"בולטים" וצריכים להלחים.
יצאת בזול אפשר לאמר. תחזור להנות ממנו..
וכמו שהפולניה המודאגת אומרת לילד הטייס שלה, "טוס לאט ונמוך".
לילה טוב~
guyst
26-12-2013, 22:34:18
יצאתי ממש בזול.
ברור שחוזר להנות, אין על הכלי הזה! אומנות!
מצאתי בפורום השכן רעיון מדליק להתקנת האנטנות :cool::cool:
http://fpvlab.com/forums/attachment.php?attachmentid=37590&d=1388060480
LiorNT
01-01-2014, 14:33:11
שאלה קטנה... בדרך אלי קיט spider / חיקוי של ה tbs שהזמנתי מ rctimer.
כרגע יש לי f450 עם פרופים 10*4.5 ומנועים 1100, סוללה 3s/4000maוהשאלה היא כזו...
בשביל לקבל זמן טיסה מקסימלי אני יודע על מנועים שכדאי להחליף ל Sunnysky 900 אם אני זוכר נכון.
בקשר לסוללה ופרופים אני לא סגור.
מישהו יכול לעזור?
תודה
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
RonenTal
01-01-2014, 16:56:22
גיא וחגי תתחדשו!!!
איזו יציבות מטורפת
נראה מליון דולר
AvivT
01-01-2014, 17:18:00
שאלה קטנה... בדרך אלי קיט spider / חיקוי של ה tbs שהזמנתי מ rctimer.
כרגע יש לי f450 עם פרופים 10*4.5 ומנועים 1100, סוללה 3s/4000maוהשאלה היא כזו...
בשביל לקבל זמן טיסה מקסימלי אני יודע על מנועים שכדאי להחליף ל Sunnysky 900 אם אני זוכר נכון.
בקשר לסוללה ופרופים אני לא סגור.
מישהו יכול לעזור?
תודה
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
מציע לך להתחיל לעבוד עם ecalc (http://ecalc.ch/xcoptercalc.htm?ecalc&lang=en). זה לא מדויק לרמות של שניות, אבל ייתן לך מושג כללי טוב לגבי איך משקל, סוג סוללה, מספר תאים, סוגי מנועים, סוג וגודל פרופים משפיעים על זמן טיסה.
guyst
01-01-2014, 21:17:57
טסט פלייט אחרי התיקונים. תעבירו ל-HD (איך עושים זאת אוטומטית בתוך הלינק? זכור לי שמשהו כתב את זה לפני כמה שבועות...)
http://www.youtube.com/watch?v=ElgOE9xJj0U
Hagay
02-01-2014, 00:11:37
טוב לראות שהכל בסדר גיא,
Like they say: no pain no gain
מה לעשות, רוב הצילומים המופלאים יהיו כרוכים בסיכון גבוה.
אבל כן, מים זה טוטאל-לוס..
אני בינתיים הצלחתי לבדוק כמה הידיים שלי רועדות מעל המים
חבל שהייתה לי בעיה בהגדרות שרק בבית הצלחתי להבין מה היה, פירוט בתיאור של הסרטון
http://www.youtube.com/watch?v=w48nuA8rjp8&hd=1
ichen78
02-01-2014, 06:51:32
טוב לראות שהכל בסדר גיא,
אני בינתיים הצלחתי לבדוק כמה הידיים שלי רועדות מעל המים
חבל שהייתה לי בעיה בהגדרות שרק בבית הצלחתי להבין מה היה, פירוט בתיאור של הסרטון
http://www.youtube.com/watch?v=w48nuA8rjp8&hd=1
כמו שאומר הגשש, מה יש לומר כשאין מה לומר..
מעולה פשוט.
asafh1
02-01-2014, 08:13:30
http://www.youtube.com/watch?v=w48nuA8rjp8&hd=1[/QUOTE]
סרטון פ33ה , כל הכבוד על הבייצים להטיס מעל המים , העריכה היפה והמוזיקה
Hagay
02-01-2014, 09:43:05
תודה תודה :o
guyst
02-01-2014, 09:46:43
טוב לראות שהכל בסדר גיא,
אני בינתיים הצלחתי לבדוק כמה הידיים שלי רועדות מעל המים
חבל שהייתה לי בעיה בהגדרות שרק בבית הצלחתי להבין מה היה, פירוט בתיאור של הסרטון
http://www.youtube.com/watch?v=w48nuA8rjp8&hd=1
מדהים מדהים!!!
רעדו לי הביצים רק מלהסתכל על זה... :eek:
אריה.ח
02-01-2014, 18:59:30
חגי שפו,אתה הראשון שקפץ למים "הקרים"
אני מנחש שבעקבותך יהיה עוד מי שיעז!!!
Hagay
02-01-2014, 19:17:47
ממש לא הראשון. איציק התנדב לחיפוש עם המשטרה מעל המים
עמית שבוע שעבר טייל מאחורי הריף
וחברה נוספים כמובן אבל תודה על הכבוד
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
LiorNT
03-01-2014, 08:05:55
איכות וייצוב מדהימים.... עם איזו מצלמה?
Gopro?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
guyst
03-01-2014, 12:33:40
גופרו 3
Sent from my GT-I9500 using Xparent BlueTapatalk 2
Hagay
05-01-2014, 12:21:47
דרך אגב, תמונה עם הWaterBoy לפני העליה לאויר מעל המים
כל אחד מוגדר לקילו ונותן הרגשת ביטחון מזויפת כי לא ברור למה צריך שיצוף אחרי שייפול למים עם כל האלקטרוניקה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=101870&d=1388920668
igalr
05-01-2014, 13:49:50
כדי שתוכל לשלוף את הסרט מתוך כרטיס הזכרון .
PRICELESS
guymeg
05-01-2014, 14:50:51
כדי שתוכל לעשות שימוש חוזר בזרועות
Hagay
05-01-2014, 15:19:44
כן הזרועות באמת נראה לי האפשרות היחידה :)
igalr
05-01-2014, 15:33:52
פרופים , כמעט 10$ ליחידה
אריה.ח
05-01-2014, 19:06:12
מנועים, 2:55
http://www.youtube.com/watch?v=q0MxTKM2uVo
nitbeat
05-01-2014, 19:13:03
אחלה צילומים, נראה מקצועי TBISRAEL ממש :)
תעבירו ל-HD (איך עושים זאת אוטומטית בתוך הלינק? זכור לי שמשהו כתב את זה לפני כמה שבועות...)
תוסיף לסוף הלינק:
http://youtube.com/blabla?hd=1
יכול להיות שזה יופיע בתור לינק בלבד ולא סירטון מובנה - אבל זאת השיטה.
RonenTal
05-01-2014, 21:09:10
חגי איזה סרטון מעולה ואחלה מוסיקה
חוץ לארץ
נראה מפחיד לאללה להטיס ככה :D
Sent from my Spaceship
guyst
05-01-2014, 21:14:53
אחלה צילומים, נראה מקצועי TBISRAEL ממש :)
תוסיף לסוף הלינק:
http://youtube.com/blabla?hd=1
יכול להיות שזה יופיע בתור לינק בלבד ולא סירטון מובנה - אבל זאת השיטה.
תודה!
Hagay
25-01-2014, 21:33:09
כהדגמה לOSD המובנה בלוח הכולל מעביר בין מצלמת הטיסה לGOPRO,
שימו לב גם שמיקום הOSD משתנה בהתאם לסוג המצלמה ומאפשר קריאה של הנתונים בכל מצב.
ה02:30 הדקות הראשונות פחות מעניינות אבל בהמשך ניתן לראות איך אני עובר בין המצלמות כאשר משתמת בעילרוד של הGOPRO
בתחילת הטיסה אני תמיד בודק שיש הקלטה וטעינה של הGOPRO
בסרטון כ12 דקות טיסה בATTR ואפשר להתרשם מצריכת הזרם הנמוכה ומתח הסוללה בסוף.
הOSD משמאל לימין חלק עליון: מתח סוללה, צריכת זרם, צריכה מסוללה.
למטה משמאל זה RSSI (איכות קליטה רדיו) ומימין זמן שמתחיל רק מעל צריכת זרם מסוימת ומופיע אחת לדקה.
https://www.youtube.com/watch?v=EypveOW1e0c
guyst
22-02-2014, 09:42:20
הכלי הזה פשוט מדהים!
צילום של הבת שלי רוכבת על סוסים, מאתמול:
https://www.youtube.com/watch?v=tXWOgiYKikU
Hagay
23-02-2014, 13:57:56
בגלל סרטונים כאלו היום כבר לא שואלים אותי למה שילמתי כזה סכום
יפה מאוד גיא
אריה.ח
23-02-2014, 17:25:40
בגלל סרטונים כאלו היום כבר לא שואלים אותי למה שילמתי כזה סכום
יפה מאוד גיא
אכן שאלתי, עכשיו כשרואים את הסרטונים שאתם עושים עם הפרו.
שווה!!!
guyst
04-04-2014, 22:43:43
קיבל רגליים חדשות
106092
Sent from my GT-I9500 using Xparent BlueTapatalk 2
AvivT
05-04-2014, 07:14:04
ראיתם את הרגלי G10 החדשות? יכול להיות אחלה שידרוג למי שמשתמש ברגלי DJI
http://www.getfpv.com/g10-dji-arm.html
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
yuvalko
05-04-2014, 08:33:37
ראיתם את הרגלי G10 החדשות? יכול להיות אחלה שידרוג למי שמשתמש ברגלי DJI
http://www.getfpv.com/g10-dji-arm.html
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
המחיר לא שפוי. 24$ לרגל כולל המחבר שנמכר בנפרד. 4 רגליים בכמעט מאיה. במחיר הזה כמעט כבר קונים שלדה חדשה.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.