צפייה בגרסה מלאה : עזרה! צריך עזרה, ניסיון ראשון של רחפן לא מצליח להתרומם
b3L0v
22-12-2013, 08:05:54
שלום,
יש לי לוח APM
ESC 30A של SIMONK
בנתיים השלדה 450 לא הגיע, אז עשיתי כרגע שלדה זמנים בצורת H.
הרכבתי את כל הציוד על השלדה, ביצעתי את כל הכיולחים הנרדשים.
דרכתי את המנועים, ונתחלתי לאט לאט להעלות מצערת.
גיליתי בעיה, שאשמח אם תעזרו לי ותתנו לי כיוון להמשיך.
הבעיה כי כזאת: הצד הקדמי של הרחפן התחיל להתרומם, והצד האחרי נשאר על הרצפה, זה היה עם בערך 30 אחוז מצערת.
הGPS לא היה דרוך, השאלה אם חייב GPS או שהוא יכול להתרומם גם בלעדיו.
צילמתי סרטון, אני אעלה אותו עם הנסיון הכושל.
http://www.youtube.com/watch?v=5eh-enK2ZFU
אשמח לקבל בנתיים כיוון מה לא בסדר ברחפן.
תודה.
yuvalko
22-12-2013, 09:49:13
תבדוק ש
1 הבקרים שלך כויילו.
2 המנועים מסתובבים בכיוון הנכון. תסתכל באתר של ארדופיילוט
3 הפרופלורים מתאימים למנוע.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
b3L0v
22-12-2013, 10:16:52
תבדוק ש
1 הבקרים שלך כויילו.
2 המנועים מסתובבים בכיוון הנכון. תסתכל באתר של ארדופיילוט
3 הפרופלורים מתאימים למנוע.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
ביצעתי כיול של הבקרים במצב "אוטומטי" זאת אומרת חיברתי את כולם ביחד ועשיתי כיול, ולא כיול של בקר בקר בנפרד.
בדקתי את המנוים הם מסתובבים לכיוון הנכון וכמו כן הפרופים מורכבים נכון.
מנועים 750KV עם פרופים 1045. אמורים להתאים.
yuvalko
22-12-2013, 10:50:25
אוקיי תבדוק שבתוכנה אתה מכוייל מצב x
וגם שהבקר מותקן לאורך כמובן. אני הייתי מבצע כיול אחד אחד.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
b3L0v
22-12-2013, 11:13:47
בתוכנה מוגדר מצב X, והבקר הוא לאורך עם החץ לכיוון הטיסה.
אני אבצע כיול ידני אחד אחד.
יכול להיות מצב שפשוט אין איזון משקלים ברחפן, זאת אומרת יותר משקל על המנועים האחוריים ובגלל הסיבה הזאת הוא לא מתרומם?
yuvalko
22-12-2013, 13:10:40
קשה לי להאמין הוא צריך לאזן. הייתי יוצא החוצה ועושה ניסיון יותר אמיתי. בכל מקרה תנסה לאזן כמה שאתה מסוגל מבחינת משקל. תוודא שוב שהמנועים מסתובבים בכיוון הנכון. לפי מה שאני זוכר שמאל קדימה עם כיוון השעון כמו ימין אחורי באלכסונים. ושהפרופים מורכבים נכון.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
b3L0v
22-12-2013, 13:49:00
יכול להיות מצב שבו הסוללה לא טעונה עד הסוף ואז היא לא יכולה לספק את כמות הזרם לכל המנועים ואז אראה תוצאה דומה למה שקרה לי?
אני לא הטענתי את הסוללה מאז שקיבלתי אותה. המתח עליה היה 11.3V
עכשיו שמתי אותה לטעינה.
yuvalko
22-12-2013, 14:06:40
לא קשור. עוד דבר תעשה איתחול לאקסלומטורים דרך התוכנה. שהרחפן יבין מה זה מצב מאוזן.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
guymeg
22-12-2013, 16:08:04
אני לא מומחה ל APM ולכן לא אתייחס לנושא, ואולי זה באמת טיפשי - אבל תבדוק אולי הפרופים האחוריים הפוכים...
assafwei
22-12-2013, 17:30:40
קצת קשה לראות בבירור אבל מהסרטון זה אכן נראה שחלק מהפרופים שלך מסתובבים בכיוון ההפוך, תבדוק את זה שוב.
nitbeat
22-12-2013, 23:07:37
אגב זה יכול להיות בגלל חוסר איזון.
במידה ובדקת את כל מה שהחברה כאן ציינו כבר: כיוון מנועים, פרופים מתאימים כיול כיוונונים.
תנסה
א) לאזן אותו יותר טוב מבחינת משקל.
ב) להמריא מעל דשא או משהו דומה ולרחף מטר שניים באוויר.
אצלי שהרחפן עם משקל יתר לצד מסויים אז הוא ממריא לכיוון אותו הצד ורק אז באוויר מתאזן.
b3L0v
23-12-2013, 07:23:25
הנה צילמתי את הכיוון של המנועים, אני חושב שזה בסדר.
סרטון:
http://www.youtube.com/watch?v=CT4cbUX0AdY
אגב הפרופים מנוע שמסתובב עם כיוון השעון כתוב על הפרופ R
ונגד כיוון השעון לא כתוב כלום.
AvivT
23-12-2013, 07:44:31
הם אכן מסתובבים בכיוונים הנכונים.
אבל אני מקווה שלא הפעלת אותם בסרטון לפי הסדר (מנוע 1, מנוע 2 וכו'), כי אם כן, הם מחוברים לא נכון.
זה הסדר הנכון, האם חיברת אותם כך בתצורת X?
http://copter.ardupilot.com/wp-content/uploads/sites/2/2013/04/FRAMES_QUAD_PX4.jpg
b3L0v
23-12-2013, 08:12:36
הם מחוברים בצורת X, אני לא הפעלתי אותם לפי הסדר.
ישנה אופציה בטרמינל של APM להריץ בדיקה של מנועים, ומה שהוא עושה זה מפעיל את המנועים מהראשון עם כיוון השעון. זאת אומרת בסדר 1-4-2-3
yuvalko
23-12-2013, 10:07:35
עשיתי כיול לאקסלומטורים? אם כן אז הכל נראה תקין. צא החוצה מעל דשא ותנסה לעלות.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
b3L0v
23-12-2013, 10:28:06
עדכון:
קודם כל תודה לכולם על העזרה, יצאתי לדשא, והרחפן התרומם והכל נראה טוב. עד ש....
גיליתי שהסטיק של הPITCH כנראה הפוך אצלי. אם אני מעלה אותו הPWM עולה, ולדעתי זה אמור להיות הפוך. אשמח לבירור בנושא זה.
ולבסוף הרחפן התרסק, הוא התחיל לאבד גובה. התרסק ונשבר לו פרופ אחד.
גיליתי גם שהפרופים לא היא סגורים עד הסוף. ככל הנראה נפתחו בזמן הריחוף. כי אני כן סגרתי אותם חזק. יש מה לעשות בנידון?
תודה.
b3L0v
23-12-2013, 19:46:07
פתרתי את הבעיה של הPITCH ההפוך, וגם לגבי סגירת הפרופים.
שאלה, ניסיתי לבדוק שתי מצבי טיסה, ALT HOLD וגם LOITER ובשניהם היתה תוצאה זהה. אם למשך הייתי בגובה 3 מטר. כאשר הפעלתי את אחת המצבים אז
הרחפן התחיל לצבור גובהה רב, כ 10 מטרים ופשוט החזרתי למצב הרגיל והשטלתי על הטיסה, למה זה? למה הוא לא נשאר במקום? יש לזה סיבה שהוא
התחיל לצבור גובהה רב במהירות במצבים האלה?
assafwei
23-12-2013, 20:09:52
אני לא זוכר בדיוק אבל אם אני לא טועה יש גובה מינימלי שאליו הוא מטפס (ביחס לנקודת האתחול של המערכת) בשביל לשמור גובה, צריך קצת לחפור ולראות איפה מגדירים את זה.
לגבי ההבדל בין loiter ל alt hold, הראשון (LOITER) נועל את כל הצירים כולל הטיפוס האנכי, ואילו alt hold נועל אך ורק אץ הטיפוס האנכי, מכאן אפשר להבין שאם ב alt hold הוא מטפס לגובה מסויים לפני שהוא מתחיל לשמור, גם ב loiter הוא יטפס לאותו גובה כי מבחינת שמירת גובה שני המצבים דומים.
assafwei
23-12-2013, 20:13:57
קישורים עם קצת יותר מידע לגבי המצבים:
http://copter.ardupilot.com/wiki/loiter-mode/
http://copter.ardupilot.com/wiki/altholdmode/#Adequate_Power_and_Adjusting_your_Throttle_Center _position_to_Hover
dror_z
23-12-2013, 20:46:33
גם לי יש את אותה הבעיה
אתה צריך לזהות באיזה מצב מצערת אתה מרחף ולעדכן פרמטר
יש לכוון ערך של Throttle mid. נמצא בטבלת פרמטרים .
במידה ואתה מרחף ב50% יש לכייל לערך 500
60% לערך 600
המגבלה היא 70%
אבללללללל
אני לא הצלחתי לבטל לגמרי גם ב70%, עדיין טיפס כמה מטרים לגובה.
לדעתי הגודל של הפרופים לא מתאים ויש לעבור לפרופ גדול יותר
הרגע הזמנתי 12/45 מה שאמור לפתור את הבעיה - מקווה לפחות .
כל המידע וכל ההסברים כאן
http://copter.ardupilot.com/wiki/table-of-contents/
וספציפית לבעיה כאן
http://copter.ardupilot.com/wiki/altholdmode/
מקווה שעזרתי
yuvalko
23-12-2013, 22:44:17
הסיבה היחידה היא שהברומטר שלך מקבל אור שמש ומשתגע. שני המצבים מושפעים בעיקר האלט הולד. תראה שבלילה זה לא קורה לך. שים ספוג אפור על הברומטר ותדביק בצלוטפ ואת כל הכרטיס תכניס בקייס. זה על בטוח.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
yuvalko
23-12-2013, 22:47:12
גם לי יש את אותה הבעיה
אתה צריך לזהות באיזה מצב מצערת אתה מרחף ולעדכן פרמטר
יש לכוון ערך של Throttle mid. נמצא בטבלת פרמטרים .
במידה ואתה מרחף ב50% יש לכייל לערך 500
60% לערך 600
המגבלה היא 70%
אבללללללל
אני לא הצלחתי לבטל לגמרי גם ב70%, עדיין טיפס כמה מטרים לגובה.
לדעתי הגודל של הפרופים לא מתאים ויש לעבור לפרופ גדול יותר
הרגע הזמנתי 12/45 מה שאמור לפתור את הבעיה - מקווה לפחות .
כל המידע וכל ההסברים כאן
http://copter.ardupilot.com/wiki/table-of-contents/
וספציפית לבעיה כאן
http://copter.ardupilot.com/wiki/altholdmode/
מקווה שעזרתי
אתה לא צריך לגעת בפרמטר הזה. מתעדכן לבד. כפי שאמרתי תגובה קודמת תמסכו את רכיב הברומטר. זה הציפ הקטנטן על החור ליד הלדים הכתום/ירוק של התקשורת. תזהרו לא לחסום מעבר אויר אליו. רק שמש ורוח צריך לחסום. הכי טוב ספוג אפור קטן לשים עליו ולסגור את הכיסוי.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
dror_z
23-12-2013, 23:02:55
אצלי הוא עם כיסוי וגם יש את אותה התופעה. קרה לאחר שהחלפתי מנועים. אני לא בטוח שהפרמטר שאמרתי מתעדכן אוטומט וגם באתר שלהם הם מסבירים איך לשנות.
אצלי הרחפן כבד בגלל גימבל ומצלמה וקשה לו מאוד לעלות אבל עם 3 תאים.
לכן יש לעבוד עם 4 תאים או להחליף פרופ לגדול יותר
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
b3L0v
24-12-2013, 08:41:16
תודה על המידע, אבדוק את הנושא.
כרגע פירקתי את כל הרחפן, רוצה לעשות קצת סדר מבחינת מיקום רכיבים וסדר בחיווט.
בטח בסוף שבוע אצא לטיסת מבחן שניה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.