PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה צריך עזרה ממישהן שבנה אי פעם טיסן של Pilot RC‎



neo 2
26-12-2013, 20:58:54
נתקלתי במשהו מוזר שאני לא בטוח אם אמור להיות ככה...
אני מצרף תמונה בה רואים את הקיר אש משני הצדדים, בצד התחתון רואים את כיוון המנוע-משטח עץ
והצד העליון בתמונה הוא כיוון הטיסן בו רואים שתי זוויות אלומיניום המחוברות לקיר אש.
ניתן לראות בתמונה את החורים הקטנים המשורטטים דרכם אמור להעבור הבורג משני צידי הקיר אש.

הקטע המוזר: מהכיוון של הזווית אלומיניום החורים הימניים עוברים דרך כל האלומיניום שזה סבבה-הגיוני ומצויין-השייבה תשב על האלומיניום.
ובכיוון של החורים השמאליים החורים עוברים דרך חצי אלומיניום וחצי בלי האלומיניום, על מה תשב השייבה?!? בזווית על החצי אלומיניום חצי ריק?

אשמח לפנינות חוכמה(לבעלי קיר אש דומה של Pilot RC)
תודה!

asafsee
26-12-2013, 21:04:15
אתה יכול לעשות אחד משני הדברים
1. לפרק בחלק השמאלי את הזווית מתכת "ולנקות" מקום עבור גודל הדיסקית הרצויה
2. להוסיף תוספת מדרגה כהמשך לזוית מתכת, עליה תשב הדיסקית באופן מלא

אין פה יותר מדי מדע

videoman4
26-12-2013, 22:24:39
מה שכתב אסף פתרון טוב בהחלט, אך מצריך עבודה, מה שהינך יכול לעשות הוא לקטום בעזרת קטר או מספרי פח צד אחד של הדיסקה במידה ואינך מגיע עם הקיטום עד לחור הבורג ואז מקם את הדיסקה כנגד זווית האלומיניום. במידה ולא מספיק קיטום הדיסקה בצד אחד בצע את מה שכתב אסף.(זה נראה הכי נכון לעשות)
הרכבתי לא מזמן sbach של rc pilot 30 סמ"ק ולא זכורה לי בעיה כזו, בהצלחה חביבי ועדכן מה נסגר?

edgarfov
27-12-2013, 07:09:54
כירסמתי את השייבה כמה שהיה צריך , שתשב כמו פזל, ובמיקרה קיצון אחר כירסמתי בעדינות בלי לפרק מחומת האש את צלע האלומיניום שהשייבה תעבור דרכה. כי הצלע יצרה מדרגה
שני המיקרים כשרים. צריך לוודא שאין "מדרגה" בין הצלע לשייבה המכורסמת אחרת לא עשינו דבר.


א.

neo 2
27-12-2013, 08:36:28
אשקול את השיטות, אני בכלל חשבתי לשלוח מייל לPilot RC עם התמונה ואם זו טעות(שסביר להניח שזו טעות) אז שישלחו לי חדש :cool:

לא ממהר עם הטיסן, אז מעדיף שהכל יהיה by the book, untouched

אחשוב על זה ואעדכן..
תודה חבר'ה!

flatspin
27-12-2013, 17:00:15
זו לא טעות
צלע האש מותקנת בהטיה קטנה (1.1/2 עד 2 מעלות) לימין. על מנת שציר המנוע והספינר בקצהו יהיו במרכז הטיסן, התקנת המנוע על צלע האש נמצאת בסטיה שמאלה, במבט עם כיוון הטיסה. זו הסיבה שאין סימטריה בין הסימונים לקידוח על צלע האש.
כמו שיעצו לך לפני, דאג ליישור השטח בצד האחורי של צלע האש, ע"י כרסום זוית האלומיניום או הוספת דיסקית (מתכת או דיקט תעופתי) בעובי מתאים, וסגור כמו בצד האחר.
הסר דאגה מעל ליבך, זוהי צורת ההתקנה הנכונה.

TazmanianDevil
27-12-2013, 18:36:05
זויות האלומיניום נותנות את החיזוק בין צלע האש לדפנות הקופסא, עליה מחובר המנוע.
זו שיטת הבניה שלהם, לשים זויות אלומניום.

אין שום קשר בין הזויות של האלומניום לכך שהסטנדאופים של המנוע צריכים לעבור עליהם כדי לתת איזשהו חיזוק למנוע עצמו.
הסיבה לכך שהם באופסט, כלומר לא ממורכזים למרכז הצלע היא בגלל מה שגדעון הצביע עליו, בגלל זוית המנוע שנוטה טיפה ימינה בכיוון הטיסה, כדי שהמנוע אומנם ישב "הצידה" אבל קצה ההאב, עליו מחובר הפרופ, יהיה בצורה יחסית ישר עם מרכזו של הטיסן.

השיטה כדי לחבר את המנוע וכך שהברגים שעוברים דרך הסטנאופים ישבו בצורה ישרה "0" על הצלע אש היא להשתמש בדיסקיות עבות ורחבות, עבות כדי שיתמודדו עם המדרגה שנוצרה עקב זויות האלו, רחבות כדי שיוכלו לשבת על מירב שטח האלומניום.

אחרי הרצת המנוע והטיסה הראשונה, חשוב לבדוק ולחזק את הברגים והאומים שוב, כי הם נוטים להשתחרר.
מאוד ממליץ לשים דבק לוקטייט ואום ניילוק, הויברציות מהמנוע נוטות לפתוח את הברגים.

אחרי כמה טיסות זה כבר יהיה חזק מספיק והתחזוקה יכולה להיות פחות שכיחה.

בהצלחה.