צפייה בגרסה מלאה : שאלה הבדל בין מנוע DLE ל- DLA ?
moror
21-01-2014, 14:31:57
מישהו יודע, מכיר?
מה איכות המנועים של DLA ?
בנוסף האם מישהו התנסה ב- DLE35 RA ?
תודה לעונים :)
avnerl
21-01-2014, 15:23:15
אם אתה יכול והממון מצוי בכיסך אז השאלה מיותרת והתשובה אף אחד מהם.
במידה ולא כל כך אז dle נחשב לטוב יותר או ליתר דיוק פחות רע.
לסינים יש חיכוי על חיכוי על חיכוי.
אצלי יש גם מנועים של da וגם dle (משיקולי תקציב).
עדיף לא סיני אם אתה יכול. אין מה להשוות בניהם לא בכח ולא באיכות.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
edgarfov
21-01-2014, 16:01:41
+1
saarordan
21-01-2014, 16:48:38
האם יצא כבר ה- da 35 ?
מושיק
21-01-2014, 18:47:52
אני ממש לא מסכים!
פשוט מיותר להוציא סכום של מעל ל 3000 ש"ח על מנוע.
DLE נותנים תמורה מצויינת למחיר שלהם .
אני לקחתי סיכון והזמנתי מנוע DM-55 פשוט עובד נהדר(עלה בזמנו 900 ש"ח כולל משלוח),אבל עם כבר מנוע סיני עדיף את ה DLE.
ישנה עוד אופציה נוספת והיא מנוע של חברת JC , אפשר לקנות אותו כאן בארץ אצל היבואן ויש גם אחלה של שרות במקרה הצורך.
לשאלת פותח השירשור עם אתה מתלבט בין DLE ל DLA חד משמעית DLE.ממליץ לך גם לשקול מנוע של חברת JC.
עם הייתה קצת עושה מאמץ ומחפש מידע על DLA הייתה נתקל בפורומים בחו"ל עם סיפורים מעניינים כמו שבירת קרנק ואוזניים של תושבות שנשברות.
haimgil
21-01-2014, 19:14:44
חד משמעי DA מנוע מצויין רק לשעות בודדות של עבודה .אחרי הוא הופך לאשפה שלא ברא השטן.רק DLE/
ודרך אגב שוב DA זבל של מנוע.
avnerl
21-01-2014, 19:41:02
התכוונת ל dla אני מקווה. כי אם התכוונת לda אז כדאי שתפרוש מהתחום כי אין לך מושג ירוק על מה אתה מדבר.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
haimgil
21-01-2014, 20:16:39
התכוונתי לDA בהחלט.כל מילע בסלע.עובד טוב בהתחלה ואחריי כמה שעות הופך לבית שימוש.ואת זה אני רואה אצל מספיק טיסנאים וותיקים שזורקים אותו בצד וקונים DLE.כולל כמה אנשים פה בפורום.עושים הרבה בעיות הDA. קאטים על ימין ועל שמאל.אולי הדגמים החדשים שלהם קצת יותר טובים ואני מתכוון כבר ל120 סמק.
saarordan
21-01-2014, 20:17:10
יש לי 2 מנועים DLE 30, אחלה מנועים למחיר שלהם.
זה לא 3W או DA אבל עושה את העבודה מצויין !
moror
21-01-2014, 20:19:53
תודה לכל העונים, סתם שאלה למקצוענים שפה מה ההבדל באמת בין DA ל-DLE ?
האם איכות החומרים שונה? מה שונה במנוע שהוא עולה כפול?
מושיק
21-01-2014, 20:44:29
בעיקרון "איכות חומרים" וכמובן שם המותג.
ולגבי מה שחיים אמר כל מילה בסלע! מנועי DA 50 פשוט זבל של מנועים!(מנסיון כמובן:mad:)
asafsee
21-01-2014, 23:17:38
אני גם נתקלתי בבעלי DA50 שאומרים שיש המון בעיות עם ה50 סמק של DA.... לעומת זאת מנוע ה100סמק שלהם מדהים
DLE עושה עבודה נהדרת ושווה מאוד להחליף מהיום הראשון לרינג של פרנק באומן, אני החלפתי, המנוע חזק יותר, עובד יותר "עגול" וגם יאריך זמן
בהצלחה
edgarfov
22-01-2014, 06:24:49
מוזר, הניסיון שלי מעט שונה, מסביבי יש DA50 ואני מטיס אותם לפעמים, עבודת מצערת הרבה יותר טובה מזו של DLE, אישית אני מעדיף DA והייתי קצת עצלן\קמצן
ה DA שסביבי עשו שנים, ואלה חברה של ליטרים רבים של בנזין כמעט כל שבוע. לי יש את ה DLE . וזה נחמד ה 55 עובד יפה, ה30 עובד אבל... חרא עקומת מצערת, מאוד לא צפוי אין אמצע כל כך
א ב ל עובד(כן...עברתי את כל אפשרויות שינוי העקומה ממכנית לתיכנות וכו). את ה DA צריך לדעת לכוון היטב ולעשות סיפונים , ב י ח ו ד לקרבורטור, וגם אותם לוקח זמן להבין את אורך הצינור בין המיכל לקרבורטור , יש להקשיב למנוע בכל שלבי התרגיל
מה שבארצנו שמתי לב שלא כל כך שמים לב.. יש פה דיונים שלמים שמלמדים שהרוב כאן לא מתייחס כראוי לסיפונים וצנרות מונחות נכון. וכנראה שזה מקור הבעיה ב DA. מנוע רגיש יותר ועשיר יותר בדרגות מצערת מובחנות. דורש סבלנות בכוונים.
א.
avnerl
22-01-2014, 13:48:41
יש לי da 50 100 120
כל מנוע שעון שוויצרי.
אחד המנועים עשה מעל 200 שעות בתנאי טיסה קשים ביותר ןהוא לא מראה סימני עייפות. ממש כמו אחרי ההרצה.
לעומת זאת היו לי מספר מנועים סינים :
מנוע Rcg התפגר אחרי כ 20 שעות
מנוע Dle 30 העוצמה שלו ירדה אחרי כ 30 שעות ובאזור ה 50 מת.
היום יש לי גם dle111 עם רינגים משופרים. מקווה שיתן יותר. לא בונה על זה.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
saarordan
22-01-2014, 13:52:44
יש לי da 50 100 120
כל מנוע שעון שוויצרי.
אחד המנועים עשה מעל 200 שעות בתנאי טיסה קשים ביותר ןהוא לא מראה סימני עייפות. ממש כמו אחרי ההרצה.
לעומת זאת היו לי מספר מנועים סינים :
מנוע Rcg התפגר אחרי כ 20 שעות
מנוע Dle 30 העוצמה שלו ירדה אחרי כ 30 שעות ובאזור ה 50 מת.
היום יש לי גם dle111 עם רינגים משופרים. מקווה שיתן יותר. לא בונה על זה.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
אבנר אתה ממליץ להחליף רינג ב- DLE 30 ?
avnerl
22-01-2014, 13:53:56
חובה.
רצוי בזמן שהמנוע חדש
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
edgarfov
22-01-2014, 15:35:17
אצלי DLE 30 סביב ה 40 50 שעות , כוחו לא משהו, ואני כבר שומע איזשהו חופש (משער זרוע טלטל) כשאני מנענע את הפרופ מהר
הוא כבר צריך איידל מאוד גבוהה לא למות באוויר בכל מיני עירבובי קיצון.
א.
edgarfov
22-01-2014, 16:30:41
היתבקשתי אז הינה
שני סיפונים שעשיתי ל DLE30
אחד לצינור עודפים והשני לקרבורטור, בתמונה אלה סיפונים נדיבים עבדו טוב עד שמנוע התבלה יותר, ואז קיצרתי מעט את הסיפון קרבורטור
לקבל ביצועים טובים יותר, בלי סיפון הייתי מקבל קאט יפה ביציאה מצלילה ישרה , לישר אופקי , שלא נדבר על תרגיל מפל מים שהיה מסתיים בלי מנוע.
guy_t
22-01-2014, 18:21:32
חיים צודק , אני לא יודע איך המנועים של 100 שלהם , אבל da 50 ים תקלות ..
מן הסתם שיש כאלו שנופלים על מנועים טובים אבל ההסתברות אצל הרוב קובעת ..מלא תקלות ..כיוונים , ובלאי
הם עשו יותר כסף מתיקונים מאשר מכירת מנועים ***
מושיק
23-01-2014, 00:28:24
1+
saarordan
23-01-2014, 05:55:33
מעניין אך יהיה ה-DA 35 החדש ...
edgarfov
23-01-2014, 08:09:25
חיים צודק , אני לא יודע איך המנועים של 100 שלהם , אבל da 50 ים תקלות ..
מן הסתם שיש כאלו שנופלים על מנועים טובים אבל ההסתברות אצל הרוב קובעת ..מלא תקלות ..כיוונים , ובלאי
הם עשו יותר כסף מתיקונים מאשר מכירת מנועים ***
תשאל את חיים , אם הוא עשה סיפונים
lior.metargem
23-01-2014, 12:57:41
חולק עליך אין על da ולא יהיה לא בטח שלא dle יש לי 50 יש לי את 100 וגם 150 כולם אבל כולם פצצה של מנועים מיתגובות ועד אמינות וגם בכוח !!
ולא זכור לי שסבלתי מבעיות וקטים (-: למען גילוי נאות היה פעמיים קאט עם DA50 בתוך תקופה של חמש שנים ואחד מהם היה יזום מחוסר ריגושים בחיים (-: . כניראה החברה שסביבך לא יודעים לכוון לטפל או לתפעל מנוע בנזין ! הרצה וכיוון נכון (-:
אגב יש לdle אמא ואבא במיקרה של... ? לא לda יש !!
לא שאני אומר שdle לא מנוע טוב , הוא טוב אבל da יותר טוב גם באיכות אמינות והכי חשוב שרות !! שזה חלק מהמחיר , נקודה למחשבה !(-:
saarordan
23-01-2014, 13:27:06
ב-DA מי נותן את השירות במקרה הצורך היצרן עצמו ?
avnerl
23-01-2014, 15:53:08
חיובי. ממלאים טופס מהאינטרנט ושולחים ליצרן.
אחריות 3 שנים על המנועים.
תגובה מהירה מקצועית ויעילה.
בdle האחריות נגמר כשיצאת מהחנות למרות שכתוב שנה. לא מכיר שמישהו הצליח לממש את האחריות.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
lior.metargem
24-01-2014, 00:33:17
כן יש תופס שאתה יכל להוריד מאתר היצרן כתובת למישלוח
שליחה ישירה אל היצרן והמנוע חוזר כמו חדש
גם במיקרה שניגמרה האחריות התיקון במחיר מצחיק של עלות חלקים מניסיון !!
ושרות יעיל מהיר מיקצועי ואדיב !
haimgil
24-01-2014, 07:58:06
רוב האנשים שיש להם DLE לא צריכים את האחריות.הכול עובד טוב. מנוע טוב נימדד שלא צריך אנשים מיוחדים ומומחים בשביל לכוון כמו DA .
DA זה מנוע שאוהב לגמגמם עם סיפון או בלי סיפון.וזה כבר ידוע בכל הסידרות של המנועים שלהם.
אני לא אומר ש DA זה המנוע הכי חרא שיש.אני אומר שזה מנוע בעייתי לאחר מס שעות ולא מצדיק את המחיר ואת השירות והמישלוחים וחכות חודשיים עד שיגיע חזרה לארץ ומכס וטלפונים ותכתובות וניירת ופקסים ובלה בלה.
כימעט כל מי שהכרתי החליף את המנוע שלו לDLE.מבחינתי זה אומר שאם ימות אחרי 50 שעות אז נחליף רינג עולה בדיוק 10 דולר אפילו לא.ואם הלך אחרי יותר שעות אז כפרה עשה את עבודתו נאמנה .
avnerl
24-01-2014, 08:05:03
תהנה
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
lior.metargem
24-01-2014, 08:40:10
3 מנועים ואף אחד לא מגמגם לי (-: לעומת זאת לחבר יש את dle והוא גם מישתעל :-/ אבל כל אחד והניסיון שלו
אגב המנוע שלי נישלח בעבר לda בגלל ריסוק ולא נהרס סתם . העיקר שיש לני לפנות ולקבל שרות בכמה שקלים
avnerl
24-01-2014, 09:22:49
אם ההנחה שלך שלא אכפת לך לזרוק מנוע אחרי 30 40 שעות אז dle טןב לך. כנראה שאתה גם לא דורש ממנו יותר מידי.
הבן שלי גומר 30 שעות בערך בחודשיים. והמנוע עובד קשה.
מנסיון הdle לא החזיקו מעמד אפילו את זה.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
edgarfov
24-01-2014, 09:52:17
רוב האנשים שיש להם DLE לא צריכים את האחריות.הכול עובד טוב. מנוע טוב נימדד שלא צריך אנשים מיוחדים ומומחים בשביל לכוון כמו DA .
DA זה מנוע שאוהב לגמגמם עם סיפון או בלי סיפון.וזה כבר ידוע בכל הסידרות של המנועים שלהם.
אני לא אומר ש DA זה המנוע הכי חרא שיש.אני אומר שזה מנוע בעייתי לאחר מס שעות ולא מצדיק את המחיר ואת השירות והמישלוחים וחכות חודשיים עד שיגיע חזרה לארץ ומכס וטלפונים ותכתובות וניירת ופקסים ובלה בלה.
כימעט כל מי שהכרתי החליף את המנוע שלו לDLE.מבחינתי זה אומר שאם ימות אחרי 50 שעות אז נחליף רינג עולה בדיוק 10 דולר אפילו לא.ואם הלך אחרי יותר שעות אז כפרה עשה את עבודתו נאמנה .
נעשה קצת סדר...רינג מחליפים(אם רוצים באומן או אחר) כשמנוע חדש, כל החלקים הנעים מתעצבים יחדיו,וככה זה אמור לעבוד., ואחרי 50 שעות במקרה ממש טוב זה לא רק הרינג זה גם טלטל ובוכנה שצריך לחדש. מיסיבים...בקיצור אוברול
וכמו שכתבתי ממקודם אצלי כבר הטלטל מגלה סימני חופש וזה בערך ארבעים פלוס שעות, סביבי DA שעשו פי שלוש או יותר זמן לא שומע צילצול אחד. ולא שמעתי על אחד שעבר מDA לDLE
כל מנוע בתרגילי שיא כוח יכול לגמגם
לדעתי כל מנועי 30 ומעלה חייבים בסיפון אם אתה מתכנן להתל בכוחות ג'י גדולים.
א.
saarordan
24-01-2014, 21:34:50
תגידו אם כבר מדברים על מנועים אך MVVS ביחס ל- DA מבחינת אמינות וכוח ?
lior.metargem
24-01-2014, 21:57:29
טובים מאוד אמינים אך כבדים ביחס ל DA
yaron_k
25-01-2014, 15:23:50
טובים מאוד אמינים אך כבדים ביחס ל DA
הי סער
אסכולה שונה לגמרי
MVVS - (כמו מוקי הגרמנית, 3W, Rotomotor ודומיהם) בנויים על פי האסכולה האירופאית = החומרים המשובחים ביותר, אורך חיים ארוך מאד, הרצה ארוכה, ומנוע מצויין - במחיר עלות רכישה גבוהה ומשקל גבוה
DA - שאת המנועים שלהם אוהבים לחקות היצרנים הסיניים מייצרים מנועים נוחים יותר לתפעול ועבודה, אך בעל פוטנציאל בלאי גבוה יותר, ורגישות גבוהה יותר "לשטויות" של המטיס, כמו התחממות יתר וכיוב'. היתרון - מנועים קלים יותר, שירות מצויין (שתצטרך...) במקרה של DA או מחיר נוח מאד (במקרה של הסיניים)
בשורה התחתונה - תלוןי בטיסן ובצרכי האיזון שלו. לטיסן עם זנב כבד הייתי מרכיב מנוע דוגמת MVVS ולטיסן קל - מנוע דוגמת DA
edgarfov
25-01-2014, 16:41:59
+1
TazmanianDevil
26-01-2014, 13:09:51
מנועים נמדדים ביחס של כוח/משקל עצמי.
המנועים המובילים הם דווקא המנועים האירופאים. mvvs, 3w אלו המנועים המובילים שיש כיום בעולם.
למרות שהם כבדים יחסית הם הכי חזקים בקטגוריות השונות.
מנועי DA הם מנועים טובים וזהו. הם מנועים טובים עם שירות מעולה ולמה ? תחשבו שאתם בארהב. יש לכם זמן יחסית קצר להטיס במהלך האביב קיץ. כל תקלה שיש לכם במנוע אם תשלחו אותו לתיקון מחוץ לגבולות ארהב יכול לקחת המון זמן ובינתיים אתם לא מטיסים והזמן אוזל. החורף מגיע ואז כבר אי אפשר להטיס. החורף שם מאוד קשה. ולכן הפופולריות של מנועי DA מתבטת דווקא בשירות, כולם יודעים שאלו מנועים טובים / ביינונים, אך השירות הטוב לא מעקב הרבה. תוך שבוע אתה חוזר להטיס עם מנוע חצי חדש.
מנועים סינים המחשבה היא אחרת לגמרי. כל החומרים ובקרת האיכות הם מהנמוכים שיש בשוק לא משנה אם זה מיסבים יפניים או לא. המחשבה היא שהמנוע זול ולכן אם יש תקלה אפשר תמיד לקנות חדש או אם זה אמריקאי שאוהב לתקן ולשפצר מנועים הוא יוכל תמיד לקחת את זה כפרוייקט.
התקלקל זרוק וקנה חדש זה המוטו. אף אחד לא חושב על השוק הישראלי הדל כולם חושבים על השוק הגדול בעולם והוא השוק האמריקאי.
אני מטיס היום למעלה מ-20 ליטר בשבוע ולכן אני לא יכול להרשות לעצמי לקנות מנוע כל חודשיים או להתקע עם מנוע בתיקון. דווקא זה מבחינתי הצריך אותי לקנות מנוע אמין מאוד וחזק מאוד 175 mvvs
ישנו מטיס אחר שיש לו שני מנועים ספייר של DA ויגיד עם אחד אני מטיס ואת השני אני שומר לזה שאולי אצטרך להטיס את ההוא לחול לתיקון.
זה שקנה סיני מטיס אולי 20 ליטר בחודשיים אז המנוע מחזיק לו שנה.
הכל על פי ניסוי וטעיה והבנה של תועלת מול השקעה.
למען השאלה המקורית של השרשור DLE הוא המקורי. DLA הוא החיקוי שלו.
אם אתה רוצה סיני מבינהם הייתי הולך על dle
moror
26-01-2014, 17:12:47
אך השירות והמחירים בארץ של mvvs ביחס לחו"ל?
יש יבואן מסודר בארץ של המנוע הזה ?
lior.metargem
26-01-2014, 19:04:27
אך השירות והמחירים בארץ של mvvs ביחס לחו"ל?
יש יבואן מסודר בארץ של המנוע הזה ? יש יבואן בארצנו הקטנטונת ושמו אושר בן שחר משאר ישוב שבצפון
(טיסן הצפון) לגבי מהחירים מנוע איכותי וכך גם המחיר אל תצפה למחיר של הסינים או של הDA
בניגוד לכול השאר יש לך שרות בארץ אצל היבואן שלדעתי זה יתרון עצום וחלקים זמינים
TazmanianDevil
26-01-2014, 21:09:43
תחשוב שאתה קונה פעם אחת ובוכה פעם אחת.
flyinglizard
26-01-2014, 21:42:50
דווקא נתקלתי באנשים עם MVVS שבכו כל שבת. אולי עדיין בוכים, אני לא מעודכן. בכל מקרה, על טיסן 3D כמו Extreme Flight או 3DHS, אין מה לחפש עם מנועים כבדים כמו הMVVS. הם מלכתחילה מתוכננים למשקל של הDA, ולשים להם וואחאד בלוק מקדימה לא יעזור לאף אחד (גם עם כל הסיפורים על כך שהMVVS חזקים יותר - סיפורים שמעולם לא אומתו במציאות).
אם זה איזה סקייל שגם ככה צריך את המשקל, אז זה סיפור אחר לגמרי.
TazmanianDevil
27-01-2014, 00:38:11
עם מספרים אי אפשר להתווכח.
זו עובדה ברורה לגבי יחס הכוח משקל של המנועים הנל.
הם מצטיינים במומנט גדול ובכוח.
עדיין המשקל הוא כדי לתת איזון, רמת אמינות גבוהה והתמודדות עם חום גבוה בצורה טובה מאוד.
לגבי המשקל גם עם זה אני לא יכול להתווכח כי אתה צודק הם אכן יותר כבדים ממנועים אחרים בשוק אבל כיום עם טיסנים בעלי מוטת כנף גדולה ועומס כנף נמוך מאוד והגאים בהתאם כל זה בטל בשישים.
זה כבר עניין לא רלוונטי הם אומנם כבדים אך ברמה כזו שאתה מזיז סוללות טיפה לאחור ופתרת את הבעיה.
לכל מנוע יש יתרונות וחסרונות לנו הצרכנים יש יתרון עוד יותר גדול וזה חופש הבחירה.
flyinglizard
27-01-2014, 09:29:43
DA60 שוקל 1400 גרם. MVVS58 שוקל 1850 גרם. על פי כל השוואה שמצאתי, הם מוציאים בערך את אותו הכוח (מספרים על טכומטר, לא תחושה באוויר ושמועות).
איזו סוללה יש לך על טיסן 50 סמ"ק שלהזיז אותה אחורה יבטל 450 גרם ממש על האף, בהנחה שהטיסן אכן תוכנן למנוע של 1400 גרם?
DA60 נותן בערך 6400 סל"ד על 24x10, שזה בדיוק מה שMVVS מצהירים עליו ל58 PRO SPORT.
עריכה: למעשה MVVS אומרים שהמנוע הוא 1810 גרם בלי הצתה, ההצתה היא עוד 190 גרם. המשקלים בDA למיטב ידיעתי הם עם הצתה, אז מדובר ב2000 גרם מול 1410 גרם!! זה הבדל מטורף לגמרי.
תוסיף לזה את העובדה שהMVVS יותר יקר מהDA (כן, לא להאמין), שאפשר להשיג עבורו חלקים רק אצל היבואן (בהצלחה למצוא חלקים של MVVS בחו"ל בעצמך), ושבקושי אפשר למצוא עליו משהו בפורומים בחו"ל (יתרון גדול לDA שכל העולם מכיר ויודע איך לכוון), והתוצאה די אומללה.
TazmanianDevil
27-01-2014, 13:25:08
דוגמה מצויינת.
שוב אני אומר. מנועי mvvs חסרונם הוא המשקל. אך זאת בעיה פתירה מאחר ורוב הטיסנים הסקייל אוירובאטים שיש היום מתוכננים עם זנב ארוך ומרכז כובד בהתאם ובנוסף הם בעלי עומס כנף נמוך עד כדי צחוק.
המנועים כבדים לא מאחר והם משתמשים בחומרים לא איכותיים נהפוך הוא זו כדי לתת את החומרים הטובים ביותר.
רוב המשקל העודף מגיע מגל הארכובה הייחודי של מנועים אלו. גל הארכובה במנועי mvvs הוא גל ארכובה בעל גלגל איזון אקצנטרי מלא ולא חלקי מה שיש לרוב המנועים וזאת כדי לתת יותר איזון ובכך התמודדות הרבה יותר טובה עם ויברציות חיסכון באנרגיה חום ועוד.
עוד לגבי סוגיית המשקל הוא עובי דפנות הצילינדר, מנועי mvvs הם מנועים בעלי יחס דחיסה מאוד גבוה, היחידים שדומים להם הם מנועי 3W ולכן המשקל הגבוה יחסית. זו גם הסיבה שהם יכולים להתמודד עם פרופים גדולים לגודלם בסלדים מאוד מרשימים ואיכותיים.
לגבי עניין המשקלים המפורסמים באתרים כולם ככולם הם ללא הצתה וללא משתיק. הם מתייחסים למנוע ערום עם קארבוראטור בלבד.
לעניין הכוח. מנוע DA 60 ירום הודו לא מתקרב כלל לא במומנט ולא בכוח הסוס למנוע mvvs 58.
עם טיון פייפ וללא, נהפוך הוא מנועי DA מצטיינים דווקא בפרופים בעלי קוטר דיסקת פרופ קטן יחסית ממנועי mvvs שיכולים בקלות לסובב פרופים בעלי קוטר דיסקת פרופ גדולים יותר עד שני איטצ יותר בסלדים עצומים. הם לא בנויים לעומס מתמשך הם ישר יורידו סלד.
מומנט הוא דבר מאוד פשוט. כל סוללה או שתיים על טיסני 50 סמק. ( אני לא מכיר אדם אמיץ מספיק שמטיס טיסן כזה רק עם סוללה אחת) יכולה בקלות לתת איזון לטיסן כזה גם אם באף שלו יש 390 גרם נוספים.
מנוע mvvs 58 עם פרופ 24-10 מייזליק הרגיל וטיון פייפ מוציא 7200 סלד.
DA 60עם טיון ופרופ מייזליק 24-10 לייט מוציא בין 6800-6900
מנועים קיימים מכל הסוגים היום ואחד מנסה לחקות את השני אבל אף אחד לא מגיע לרמת הטכנולוגיה האמיתית שנותנת את הכל.
מנועי DA כבודם במקומם מונח. לי היה מנוע DA 150 שאחרי ארבע שנים עדיין בעט כמו סוס עבודה וכיום הוא עדיין טס.
לפעמים אתה נופל על יחידי סגולה כאלו בסדרה. אבל עדיין מנועים אלו הם מנועים בינוניים ביחס למנועי הפרימיום ש mvvs נמנה עליהם.
שלא תבין לא נכון כיום כולם טובים כי כולם מסובבים פרופ השאלה מה הדרישות שלך ועד כמה התועלת מול ההשקעה ויחס המשקל לכוח.
שירות אמינות ועוד הם רק עוד נעלמים במשוואה שלא נגמרת.
הדבר הכי חשוב מכל הנאמר כאן הוא, שהעיקר שכל האמצעים שאתה שם על הטיסן יתנו לך את הביטחון העצמי המירבי להטיס בצורה מהנה ובטוחה.
כל השאר זה סתם....
avnerl
27-01-2014, 13:33:06
דווקא בטיסני סקייל אין צורך במנועי פרמיום ואולי אפשר להשתמש גם ב dle רחמנן וזאת המסיבה שמטוסים אלו טסים בדרך כלל רגוע ולא סוחטים את המנועים לקצה כמו בטיסני 3d.
מהיכרותי עם סליק שקיבל מנוע mvvs את הסוללות היה צריך לשים צמוד להגה גובה ועדיין הוא היה קידמי.
דרך אגב כבעלים של סליק (למכירה) פניתי ל 3dhs בשאלה לגביי mvvs שהיה בכוונת והתשובה היתה חד משמעית da100_120 or dle111. .משיקולי משקל כמובן.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
flyinglizard
27-01-2014, 15:56:15
דוגמה מצויינת.
שוב אני אומר. מנועי mvvs חסרונם הוא המשקל. אך זאת בעיה פתירה מאחר ורוב הטיסנים הסקייל אוירובאטים שיש היום מתוכננים עם זנב ארוך ומרכז כובד בהתאם ובנוסף הם בעלי עומס כנף נמוך עד כדי צחוק.
המנועים כבדים לא מאחר והם משתמשים בחומרים לא איכותיים נהפוך הוא זו כדי לתת את החומרים הטובים ביותר.
רוב המשקל העודף מגיע מגל הארכובה הייחודי של מנועים אלו. גל הארכובה במנועי mvvs הוא גל ארכובה בעל גלגל איזון אקצנטרי מלא ולא חלקי מה שיש לרוב המנועים וזאת כדי לתת יותר איזון ובכך התמודדות הרבה יותר טובה עם ויברציות חיסכון באנרגיה חום ועוד.
עוד לגבי סוגיית המשקל הוא עובי דפנות הצילינדר, מנועי mvvs הם מנועים בעלי יחס דחיסה מאוד גבוה, היחידים שדומים להם הם מנועי 3W ולכן המשקל הגבוה יחסית. זו גם הסיבה שהם יכולים להתמודד עם פרופים גדולים לגודלם בסלדים מאוד מרשימים ואיכותיים.
זו ספקולציה על ספקולציה על ספקולציה. אתה לא יודע באיזה חומרים הם בדיוק משתמשים, ואתה לא יודע את יחס הדחיסה (כי היצרנים לא מפרסמים אותו). מעבר לזה יחס הדחיסה הוא סיפורי בדים (במקרה הטוב) שכן מנוע עם יחס דחיסה גבוה יותר היה דורש דלק באוקטן גבוה יותר בשביל למנוע דטונציות, במיוחד תחת חום סביבה גבוה (די נפוץ כאן הייתי אומר).
לגבי עניין המשקלים המפורסמים באתרים כולם ככולם הם ללא הצתה וללא משתיק. הם מתייחסים למנוע ערום עם קארבוראטור בלבד.
לעניין הכוח. מנוע DA 60 ירום הודו לא מתקרב כלל לא במומנט ולא בכוח הסוס למנוע mvvs 58.
מצחיק שאתה אומר את זה, כי במנוע אטמוספירי (לא מוגדש) נתון המומנט הוא פועל יוצא כמעט ישיר של הנפח. מנוע בנפח 120 סמ"ק יוציא כמעט בדיוק פי 2 מומנט ממנוע 60 סמ"ק. זה נכון למנועי מכוניות, מנועי אופנועים וגם מנועי טיסנים. הדבר היחידי שעשוי להשתנות הוא המומנט בסל"ד נתון, כלומר הספק. אז להגיד שMVVS58 מוציא יותר מומנט מDA60 זו טענה שלא מתיישבת עם ההגיון או עם חוקי הפיזיקה.
עם טיון פייפ וללא, נהפוך הוא מנועי DA מצטיינים דווקא בפרופים בעלי קוטר דיסקת פרופ קטן יחסית ממנועי mvvs שיכולים בקלות לסובב פרופים בעלי קוטר דיסקת פרופ גדולים יותר עד שני איטצ יותר בסלדים עצומים. הם לא בנויים לעומס מתמשך הם ישר יורידו סלד.
מומנט הוא דבר מאוד פשוט. כל סוללה או שתיים על טיסני 50 סמק. ( אני לא מכיר אדם אמיץ מספיק שמטיס טיסן כזה רק עם סוללה אחת) יכולה בקלות לתת איזון לטיסן כזה גם אם באף שלו יש 390 גרם נוספים.
בהנחה שמרכז הכובד של הטיסן הוא באיזור הכנף, ובהנחה שהסוללה יושבת קרוב יותר לכנף מאשר המנוע (בהנחה זהירה כחצי מרחק מהמנוע), בשביל לאזן מנוע כבד יותר ב400 גרם תצטרך סוללה כבדה יותר ב800 גרם. זה לא אני החלטתי, זה ניוטון.
מנוע mvvs 58 עם פרופ 24-10 מייזליק הרגיל וטיון פייפ מוציא 7200 סלד.
DA 60עם טיון ופרופ מייזליק 24-10 לייט מוציא בין 6800-6900
אני ראיתי מדידות בהן הDA הוציא 7100 ויותר. בהבדלים האלו, הפערים חסרי משמעות - יש סטיות בגלל תנאי סביבה, סוג הדלק, סוג השמן, טיב כיוון המנוע וסוג הטיונד פייפ בו נעשה שימוש. עשרה אנשים שונים יקבלו עשר תוצאות שונות גם עם MVVS וגם עם DA. הנקודה היא פשוטה: הביצועים דומים (ולרוב יהיו דומים עבור מנועים עם טכנולוגיה דומה ונפחים דומים, כי זו הפיזיקה), אבל במשקל, המחיר, השירות, זמינות החלקים - כולם הDA עדיף בצורה מוחצת.
TazmanianDevil
27-01-2014, 16:06:21
חבר אתה לוקח את יותר מידי אישי וחבל.
במקרה אני יודע בדיוק אילו חומרים הם משתמשים מה יחס הדחיסה ובכלל למה מבוצע כל דבר במיוחד בפלטפורמות החדשות כמעט עד לרמת הבורג.
אתה כותב כאן מילים כמו מנועים מודגשים או מנועים אטמוספרים וכולי כדי שנבין שאתה יודע דבר אחד או שניים ואני מאמין לך אין צורך בחוסר פרופורציה הזה כי אלו מנועים של טיסנים.
אני יכול לומר לך שזה הכל ניסוי וטעיה ומנועי DA לא יוציאו את המספרים שאתה כותב בחיים כאן בארץ. תתפלא זה שונה. אני יכול להגיד לך עוד שעובדתית המספרים הללו נמדדו כאן וגם בחול ולא ראיתי את זה בפורום אלא דיברתי עם המטיסים אישית.
גם עם דניאל הולמן שהוא חבר טוב.
קח את הדברים בפרופורציות.
flyinglizard
27-01-2014, 16:23:03
חבר אתה לוקח את יותר מידי אישי וחבל.
במקרה אני יודע בדיוק אילו חומרים הם משתמשים מה יחס הדחיסה ובכלל למה מבוצע כל דבר במיוחד בפלטפורמות החדשות כמעט עד לרמת הבורג.
אתה כותב כאן מילים כמו מנועים מודגשים או מנועים אטמוספרים וכולי כדי שנבין שאתה יודע דבר אחד או שניים ואני מאמין לך אין צורך בחוסר פרופורציה הזה כי אלו מנועים של טיסנים.
אני יכול לומר לך שזה הכל ניסוי וטעיה ומנועי DA לא יוציאו את המספרים שאתה כותב בחיים כאן בארץ. תתפלא זה שונה. אני יכול להגיד לך עוד שעובדתית המספרים הללו נמדדו כאן וגם בחול ולא ראיתי את זה בפורום אלא דיברתי עם המטיסים אישית.
גם עם דניאל הולמן שהוא חבר טוב.
קח את הדברים בפרופורציות.
מוגדש (מהשורש ג.ד.ש), כלומר טורבו, לא מודגש (מהשורש ד.ג.ש). הרעיון בטורבו הוא דחיסת אוויר בלחץ גבוה (כשאני כותב "אטמוספירי" הכוונה היא ללחץ האוויר האטמוספירי, כלומר 1 BAR, ששורר בתא הבעירה במנוע ללא טורבו כמו מנועי הטיסנים שלנו) לתא הבעירה מעבר למה שהנפח הטבעי שלו מאפשר.
יש שרשור נהדר בCarsForum שאני מציע לך לקרוא בשביל להבין את ההבדלים בין הספק למומנט, ומדוע בעצם מנוע עם נפח נתון מוציא מומנט נתון (זה קשור בכמות החמצן שניתן להכניס לתא הבעירה, מה שהטורבו פותר). הנה השרשור (http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?77191-%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%A0%D7%98-vs-%D7%9B%D7%95%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%A1%D7%95%D7%A1). אני חושב שכשתבין את ההבדל בין מומנט להספק הפוסט שלי יראה ברור יותר.
היה לי חשוב לעמוד על ההבדלים בין המנועים שכן אני נתקל מדי פעם בסיפורי עורבא פרח על מנועי MVVS ובסך הכל חשוב לי שיהיה דיון טכני אובייקטיבי ונטול פניות.
אני מתנצל אם הטון שלי נשמע פוגעני, לפעמים אנשים מתבלבלים בגלל המדיה הכתובה (ולא המדוברת) ונשמע שלצד השני יש כוונת זדון כלשהי - אך זה כמובן רחוק מאוד מהאמת!
TazmanianDevil
27-01-2014, 16:55:05
אני לא יודע מה זה מנוע עם מגדש טורבו או איני יודע מהו לחץ אטמוספרי של 1 BAR מבחינתי PSI זה מה משאני ממלא בצמיגי הרכב, מקסימום אני מחליף את זה ל-BAR כי הרכב הוא אירופאי.
אין לי תואר בפיזיקה ואני גם לא חזק בחוזק חומרים או בהנדסתם וניוטון מבחינתי הוא סתם משוגע שאכל תפוח ביום לא טוב, אבל אני מביא איתי ניסיון אישי מכאן וגם לא מכאן.
אני מכיר את המטיסים, את המנהלים וגם את המהנדסים, וסתם הדברים האלה תמיד מעניינים אותי אז אני גם שואל כמו כולם, למה ואיך ?
מנועי DA הם לא המנועים שכולם חושבים, המנוע הכי טוב שלהם הוא חיקוי ל-3W 150 כך שגם הם למדו דבר או שניים על חיקוי, אבל אם יש דבר שהאמריקאים יודעים לעשות, זה לעשות אותו טוב ועד הסוף, ואם יש דבר עוד יותר טוב שהם טובים בו זה השירות שלהם, אבל נס ליחם, אנחנו כבר המון שנים אחרי, והיום הטיסנים שונים הדרישות שונות ובכלל ההטסה שונה.
מנועי MVVS כיום, במיוחד על הפלטפורמות החדשות שלהם, הם המנועים הכי חזקים והכי טובים שיש היום בשוק, וזאת עובדה טכנולוגית.
ולא בגלל השירות ולא בגלל שאני צריך לשלוח את המנוע לארה"ב ולקבל אותו כחדש, אלא כי הוא עובד כמו שעון ומחזיק מעמד מאות שעות כיאה למנועי פרימיום.
עכשיו שאלה, מתי יצא לך לשלוח מנוע חזרה לארה"ב או להזמין חלק, ואיזה חלק וכמה כל הסיפור הזה עלה לך ? זה עולה המון, גם עם השירות המדהים שיש להם כי אתה כאן בישראל, אתה לא שם.
לכן אם אתה שואל אותי, לפעמים כן כדאי לקנות את היקר, זה רק יוצא לך יותר זול.
עריכה:
זה הכל עיניין של ניסוי וטעיה...הנתונים הטכניים תמיד יבלבלו ולא תמיד יובנו על ידי כולם.
moror
28-01-2014, 07:11:56
ואוו למדתי הרבה מהתשובות פה, אבל את האמת ששאלתי על DLE או DLA זה מפני שיש לי טיסן 30 סמ"ק ואני מחפש לו מנוע .
ל- MVVS יש מנוע 30/35 סמ"ק?
אך ה-DA35 החדש ?
avnerl
28-01-2014, 07:13:26
קנה os33 מנוע מושלם
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
saarordan
28-01-2014, 16:39:55
אחלה מנוע ה- OS 33, בניגוד ל-55 שיש שמועות שהוא פחות מוצלח...
TazmanianDevil
28-01-2014, 18:09:49
לשאלתך, יש ל MVVS מנוע 30 הוא יכול לבוא עם משתיק רגיל או טיון פייפ.
איש עם חץ
29-01-2014, 22:01:34
אני לא יודע מה אתם מדברים.
יש לי את הDA 60 ו120 פגז של מנועים.
ה60 די חדש,ה120 בערך 100 ליטר
gadix
13-08-2014, 10:36:24
טוב..
!בוא נעשה קצת סדר בבאלגן שכאן כי שאלת על עגבניות וענו לך על בטטות
אז ככה...בראשית הייתה חברת DA מטוסון אריזונה
שייצרה מנועי 50סמק...
בא ייזם סיני והקים את חברת DL
שפשוט חיקתה את המנוע האמריקאי...
ל 50 סמק
מפה לשם המנוע DL היה עם בעיה אחת ידועה כמעט מראש ושנייה שהתבררה אחכ תוך כדי השימוש במנוע בריבי העולם
ה1 מיסבים שמתבלים מהר - ממש בתום ההרצה
2 טלטל שנשבר ממש באותו פרק זמן אחרי הרצה היינו 10-12 שעות עבודה של המנוע
אותו סיני שינה את שם החברה והמותג ל DLA!!!
עדיין עם אותו מנוע ותקלות....
שנה אחכ...שינה שוב את שם המותג ל DLE
אולם הפעם השכיל להכניס שיפורים במנוע והגדיל אותו מ 50 סמק ל 55 סמק
....היום יש את כל המנועים, הסינים שציינתי, במלאי עדיין ברכבי סין ואי ביי \
DLE מנוע מצויין וזאת ביחס למחיר והספק שאתה מקבל ממנו
DLA גם מנוע טוב, שוב ביחס למחיר ולמה שאתה מקבל מהמוצר עבור מחיר כזה!!
לי יש DLA 50 עובד כמו שעון
כאמור הגעתי לשלב שבו אני צריך להחליף את המיסבים והטלטל....
עלות כוללת של 40$
שעת עבודה
עוד שעת הרצה... וזהו
saarordan
14-08-2014, 16:25:17
מישהו התנסה עם הדגמים החדשים של DLE, ה-40 twin
וה61?
haimgil
14-08-2014, 18:43:11
לפי מס חברים שמטיסים עם המנוע הזה יש לאנשים לא מעט קאטים באוויר שדרך אגב צריך לבדוק למה ושהוא לא חזק כמו שחושבים ודיי תואם בכוחו את ה55 כך שלא שווה את המחיר.לי אישית ולעוד כמה חברם יש את ה55 כבר 4שנים בלי שום קאט אחד אפילו ועדיין עם הפלג המקורי ולחלקם יש NGK. אין שום חופשים ושום איבוד קומפרסייה והמנוע שמור ויפה אצלי ואצל כולם.עוד פעם תלוי מאיפה אתה קונה.טאוור הובי מוכרים יותר יקר מכולם אבל המנועים שהם מוכרים טובים לאומת שאצל השווקים הסיניים יש מנועים שיש להם מעט דפקטים קטנים ביחסי הדחיסה או בגרדים בחלל הצילנדר.
בטח תשאל כמה הטסות עשיתי? במשך 3 שנים כל שישי ושבת כ 4/5 טיסות ובשנה האחרונה פעם בשבועיים שלוש אפילו 3 /4 טיסות.עברתי להסיע מכוניות:cool:
haimbz
11-10-2014, 20:38:47
יש ליח מנוע 58cc עם חופש בציר אחרי 10 ליטר האם מישהו שמע על תקלה כזאת?והאם אפשר להטיס ככה עם חופש בציר?
החופש הוא פנימה החוצה והמנוע רק גמר הרצה ולא התחמם אף פעם הוא עם הרבה שמן כמו שביקש היצרן
lior.metargem
13-10-2014, 07:45:01
חד משמעי DA מנוע מצויין רק לשעות בודדות של עבודה .אחרי הוא הופך לאשפה שלא ברא השטן.רק DLE/
ודרך אגב שוב DA זבל של מנוע.סורי אבל אני חולק על דברייך ברשותי 50/100/150 DA ה50 כחמש שאני ה100 כשלוש וה150 בן שבע שנים היה של עודו סגב ושלושתם פנתרים לא קטנים ! זה שנפלת על מנוע זבל ולא עשיתה עם זה כלום זה כבר סיפור אחר במיגוד לdle, לda יש שרות אבא ואמא
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.