PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה שירשור בניה של Chili DLG



eitan-ro
25-01-2014, 15:42:15
הקיט
הקיט עצמו כולל בתוכו את כל מה שצריך פרט ללהב זריקה, כנראה כדי שאנשים יקנו אותו בנפרד, הבניה איכותית מאד ורואים שיש מחשבה על הבניה מאחורי התכנון שלו..
מבחינת משקלים - הדאון הוא לא מהקלים שיצא לי לראות (זה ממש לא מעיד על שום דבר מבחינת ביצעוים) והוא בעל מנת משטחים של כ21.9 דצימטר שזה אומר שהוא די ממוצע מבחינת השטח שלו, הכנף שוקלת בסביבות 130 ג"ר לא כולל סרוואים (גרסת קרבון), הגוף 42 ג"ר וההגאים די קלים במשקל של כ-12.5 ג"ר.
בהשוואת צורת הכנף והפרופיל לכנף של הSalpeter יש דמיון רב מאד ביניהם ואני מאמין שהצ'ילי יהיה דאון דומה מאד מבחינת ביצועים - דאון איטי בעל יכולות גלישה גבוהות ובעל יכולות סימון טרמיקות מצויונות.

כנף: בנויה היטב, מאד מאד חזקה גם לכפיפה וגם לפיתול, המאזנות סופר קשיחות.

הגאים: לא מת על עליהם, הם בנויים מקלקר דחוס מצופה בפיבר עם חיזוקי קרבון, את המייצב גובה עצמו אני בכלל לא אוהב מכיוון שההגה עצמו (החלק שזז) מאד מאד צר ובנוסף לזה קראתי על מספר אנשים שההגה נכנס לפרפור בזריקות חזקות, המייב כיוון נראה בסדר.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102952&d=1390658322

גוף: בעל קונוס באף כפי שהיה מקובל בעבר בדאוני F3J\F3B, אני אישית לא אוהב את השיטה הזאת מכיוון שזה מוסיף די הרבה משקל וסירבול בהרכבה, אבל מצד שני זה מבנה חזק יותר ואפשר לנצל את הנפח שלו בצורה אופטימלית.
שאר הגוף בעל צורה לא הכי קונבנציונאלית ושמנמנה, אבל הוא מאד מאד קשיח.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102953&d=1390658334

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102954&d=1390658347

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102955&d=1390658359

שאר חלקי הקיט:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102956&d=1390658374

בניה

התחלתי עם הבניה של הכנף - אין יותר מידי מה לעשות בה, בה"כ להדביק את הסרוואים, לעשות פושרודים ולהדביק להב.
מיקום הסרוואים בכנף כבר מובנה בתוך הכנף וכל מה שצריך זה לחתוך

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102950&d=1390658290

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102957&d=1390658389

לפני שהדבקתי את הסרוואים, חיספסתי עם נייר שיוף גס את כל האיזור של הסרוואים

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102958&d=1390658405

הדבר המעניין (ודי חכם) בכנף הזו, הוא שהחוים של הסרוואים מתחברים בחרטום בתוך החלל של הקונוס חרטום (יש חור מובנה בחלק הקידמי של הכנף), זה דרש ממני לעשות חור קטן בקורת בלזה על מנת שהחוטים יעברו לחלק הקדמי של הכנף.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102959&d=1390658416

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102960&d=1390658431

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102961&d=1390658444

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102962&d=1390658455

את הסרוואים כמו תמיד הדבקתי עם קצת דבק מבני שמחזיק את האוזניים שלהם וכדי לקבע את הסרוואים במקום על שהדבק יתייבש, השתמשתי בכמה טיפות של דבק מהיר סמיך בהיקף של הסרוואים

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102963&d=1390658470

הגוף מגיע עם אופציה שבה אפשר להדביק את המייצב כיוון מאד רחוק, אבל אני חושב שזה די מיותר... ולכן קיצרתי את הבום זנב בצורה כזאת שמאפשרת לי להחליף מייצב גובה במידה וארצה לבנות אחד עם הגה רחב יותר.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102964&d=1390658483

החלק הגאוני בקיט הזה הוא המתקן שחזיק את המייצב כיוון בזווית ובאוריינטציה שבה הוא אמור להיות, המתקן מתיישב על הברגים של המייצב גובה מצדו האחד ומצידו השני הוא מחזיק את המייצב כיוון... מתקן פשוט וגאוני שאני הולך להשתמש בו בטיסנים העתידיים שלי

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102966&d=1390658508

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102967&d=1390658521

לאחר מיכן שמתי כמה טיפות של דבק מהיר (מאד רצוי להשתמש בדבק Foam Safe) והדבקתי חיזוק פיבר גלב עם ספריי דבק מגע, אחרי שקיבעתי את הפיבר במקום שלו עירבבבתי אפוקסי בדים ומרחתי שכבה עדינה על הפיבר

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102969&d=1390658544

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102968&d=1390658536

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102970&d=1390658557

הדאון כבר קיבל צורה ואין עוד הרבה עבודה עד שהוא יוכל לטוס.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102971&d=1390658565

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102972&d=1390658576

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=102974&d=1390658603

איתן.

חזי
25-01-2014, 18:32:31
תתחדש !
משקל סופי ?

eitan-ro
25-01-2014, 18:47:36
רק התחלתי את הבניה... יש עוד יום יומיים כאלה עד שיהיה גמור

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

Tiran
25-01-2014, 20:29:09
הנה אחיו האדום.
כמעט גמור. נשאר רק לשים להב ומקלט (צפוף שם. עדיין לא הצלחתי לסדר. הסוללה בפנים).
משקל נכון לעכשיו 250 מלמטה (249.5).
http://img.tapatalk.com/d/14/01/26/a8agy5a6.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk

eitan-ro
25-01-2014, 20:32:57
משקל יפה...
כבר עשית את כל הכבלים וההתקנות להגאים?

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

Tiran
25-01-2014, 20:43:29
כן. הכל עובד יפה.
פעם ראשונה שאני עושה pull-spring. פעם ראשונה top-drive.
הכל עבד חלק. אגב, גם אני קיצרתי את הבום ב-5 סמ.
ההתקנה של הכבל להגה גובה היתה קצת טריקית כי ההורן חבויה בתוך הגוף.

איש עם חץ
25-01-2014, 21:20:02
אני כבר מטיס אותו שבועיים.
היתה לי בעיה של פירפור בהגה גובה. זה קרה בעיקר שהיתה רוח די חזקה בזריקה. הקפיץ שמגיע עם הטיסן ממש חלש. היום החלפתי עם גיל את הקפיץ ומרגיש ביד מצוין.
כשארכיב אעדכן

roydor
27-01-2014, 14:36:08
רוח לא אמורה לגרום לפרפור, ההשפעה היחידה שלה היא העלאת המהירות האווירית ביציאה מהיד בשלב הזריקה.
זריקה יותר חזקה ללא רוח היתה משפיעה באותה מידה.

הגה הגובה לא אמור לפרפר כלל, אני משתמש בקפיץ מפלדה 0.4 או מפלדה 0.5 ממ.
אני מקפל את הפלדה באמצע על מנת שתתממשק להגה סביב השורש והזווית של קפיץ הפיתול היא סביב 300 מעלות (ראו פוסט 9 בשרשור הבא: http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?68907-pull-spring-או-pushrod-זו-השאלה-!&p=453442#post453442)

eitan-ro
27-01-2014, 14:41:22
רועי, הפלדה המסופקת עם הקיט היא בעובי 0.3 במקרה הטוב.
היא בפירוש לא מתאימה.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

Tiran
27-01-2014, 15:12:43
טוב, אני מבין שצריך להחליף את הקפיצים ... גם גיל הציע לי לעשות את זה.
נירוסטה 0.5 יתאים או שצריך פלדה ?

איתן - רשום אצלי ברשימת מכולת : להב - איתן ...

eitan-ro
27-01-2014, 15:23:34
נירוסטה 0.5 יעשה את העבודה.
להב כבר יש...

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

roydor
27-01-2014, 22:22:31
0.3 זה אכן דק מדי, לכל הפחות נדרשים שני קפיצים במקרה של 0.3 מ"מ.
0.4 עד 0.5 "יותר עדיף" ;)

רועי

חזי
27-01-2014, 23:36:07
טוב, אני מבין שצריך להחליף את הקפיצים ... גם גיל הציע לי לעשות את זה.
נירוסטה 0.5 יתאים או שצריך פלדה ?

איתן - רשום אצלי ברשימת מכולת : להב - איתן ...

התכוונת ל "רוטבלייד"

Tiran
29-01-2014, 14:50:36
סיימתי את הבניה, למעט להב.
שמתי בהגה גובה קפיץ כפול במקום להחליף לנירוסטה 0.5 מ"מ.
בהגה כיוון בינתיים הקפיץ המקורי.
קונקטור לסרוואים של הכנף - השתמשתי בפלג באלנס של ליפו 3 תאים. קומפקטי ופשוט.

הברגים לכנף שמגיעים עם הקיט גם ארוכים מדי וגם עם ראש אלן.
קניתי ברגים קצרים יותר עם ראש פיליפס. עדיין הם ארוכים ואני לא מצליח להבריג אותם עד הסוף.
התחתית של ההברגה סגורה ? לפתוח אותה או לקצר את הברגים ?

משקל נוכחי 257 גר'. לא רע בכלל.

eitan-ro
29-01-2014, 14:53:05
אני פתחתי את ההברגות של הכנף... הן סתומות בדבק.
כולל משולת איזון אתה לסיים בסביבות 265 גרם, אחלה משקל!

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

roydor
29-01-2014, 15:15:45
סיימתי את הבניה, למעט להב.
שמתי בהגה גובה קפיץ כפול במקום להחליף לנירוסטה 0.5 מ"מ.
בהגה כיוון בינתיים הקפיץ המקורי.
קונקטור לסרוואים של הכנף - השתמשתי בפלג באלנס של ליפו 3 תאים. קומפקטי ופשוט.

הברגים לכנף שמגיעים עם הקיט גם ארוכים מדי וגם עם ראש אלן.
קניתי ברגים קצרים יותר עם ראש פיליפס. עדיין הם ארוכים ואני לא מצליח להבריג אותם עד הסוף.
התחתית של ההברגה סגורה ? לפתוח אותה או לקצר את הברגים ?

משקל נוכחי 257 גר'. לא רע בכלל.

ממליץ להחליף את הקפיץ גם בהגה הכיוון אחרת תקבל באוויר תנועה לא סימטרית ויהיה לך חרא ניהוג עם הגה הכיוון (עלול ליצור היסטרזיס)

המשקל זה עם כל הציוד ומשקולת באף לאיזון?
שים לב שאתה לא שוכח לאזן את הטיסן במקום הנכון, אחרת ההטסה הופכת מאד "מעניינת" :)

Tiran
29-01-2014, 15:21:52
המשקל לפני התקנת להב ואיזון.

Tiran
29-01-2014, 15:32:51
עכשיו אני בבעיה רצינית ... ))
אחת ההברגות של הכנף מסתובבת בתוך הגוף ...
רעיונות ?

roydor
29-01-2014, 20:00:25
לשלוף ולהדביק מחדש

eitan-ro
30-01-2014, 16:24:45
בשלב הבא שמתי את הסרוואים של ההגאים בגוף, אני בחרתי ב-2 סרוואים Dymond D47 ושמתי אותם הכי קדימה שאפשר משיקולי איזון הטיסן.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103200&d=1391093522

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103201&d=1391093535

הלחמתי קונקטור לסרוואים בכנף

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103202&d=1391093542

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103203&d=1391093553

השחלתי את הצמה של הכנף בצידי הסרוואים שבגוף

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103204&d=1391093566

מקלט וסוללה בפנים, החרטום די מרווח..

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103205&d=1391093578

עשיתי פושרודים בשיטה הרגילה שלי ולכן לא אפרט (אפשר לראות את זה בכל שירשור בניה שלי)

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103210&d=1391093644

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103211&d=1391093662

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103213&d=1391093690

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103212&d=1391093677

הגיע הזמן להגאים - כבר שכחתי איך זה לעבוד עם הגאים מקלקר... במילה אחת, לא כיף!
הורן להגה כיוון

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103208&d=1391093610

הורן להגה גובה

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103207&d=1391093599

בשביל החוט של ההגה כיוון עשיתי חור קטנטן באיזור של התושבת מייצב גובה בגלל שזה האיזור שלחוט יהיה הכי טבעי להגיע בלי שהוא יצטרך לעשות גלים

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103206&d=1391093588

הפעם אפרט איך אני עושה את הלולאות של החוטים (למי שבנה אי פעם ד-2, אז השיטה היא בדיוק כמו שעושים כבל VIT), אני פורם כמה גידי נחושבת של חוט חשמל

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103214&d=1391093704

מלפף סביב הלולאה שיצרתי

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103215&d=1391093714

ואז מורח משחת הלחמה ונוגע בזה עם בדיל ומלחם, תוך חצי שניה הבדיל עוטף את כל החוט נחושת ונשארת לולאה אסטטית שבחיים לא תשתחרר

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103216&d=1391093725

מהשלב הזה אני מעביר את הכבל בתוך הגוף עד שהוא מגיע לחרטום ואז עושה את אותה הטריק עם הלולאה על הראש של הסרוו

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103218&d=1391093751

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103217&d=1391093737

חוזר בדיוק על אותו התהליך בהגה גובה, ולבסוף החרטום נראה כך

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103219&d=1391093774

הדבר האחרון שנשאר לעשות זה להדביק להב בכנף, אני השתמשתי בRotblade (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?62777-%FA%E1%F0%E9%FA-%EC%EC%E4%E1-%ECDLG) שלי, הפעם בצבע כתום זוהר.
תחילה פתחתי חריץ בכנף כך שהלהב תיכנס קצת בלחץ ואז תפסתי אותה עם טיפת דבק מהיר, לאחר מכן עירבבתי דבק מבני והוספתי לו קצת צבע ירוק בשביל שיתאים לצבע הכנף ובעזרת מזרק עם פיה דקה שמתי דבק בהיקף של הלהב

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103220&d=1391093789

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103221&d=1391093804

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103222&d=1391093818

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103223&d=1391093830

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103224&d=1391093844

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103225&d=1391093853

זהו! הדאון מוכן לטיסה!
המשקל הסופי שלו יצא בסביבות 275 גרם וזה כולל משקולות קטנה בחרטום שמביעה אותו לתחום הקידמי המומלץ מבחינת מרכז כובד.
איתן.

חזי
30-01-2014, 17:22:33
תתחדש מחכים לסרטון

eitan-ro
31-01-2014, 14:17:09
היום בבוקר היה מזג אויר נפלא בשביל טסט, רוח כמעט 0 ושמשי.
לאחר מספר טיסות אלה הם המסקנות הראשוניות שלי:
ההגה גובה - כנראה יוחלף בקרוב מאד, באחת הזריקות זרקתי אותו חזק וההגה גובה נכנס לפרפור שהתלווה ברעש ובהורדה הדרגתית של האף כלפי מטה, למזלי לא קרה והצלחתי לצאת מיזה, אבל זה קצת מדאיג אותי בייחוד שהשתמשתי בקפיץ בעובי 0.4 מ"מ. בהתייעצות עם רועי אני אנסה להוסיף גם את הקפיץ בעובי 0.3 מ"מ (ביחד עם ה-0.4 הקיים) כדי לראות אם התופעה חוזרת.
בנוסף לזה הרגשתי שחסר תנועה כלפי מטה בשלב היציאה מהזריקה.
פרט לסיפר עם ההגה גובה, הטיסן מתנהג מצוין... גולש יפה, מסמן טרמיקות חלשות ממש טוב ובעצם ניתן להגיד עליו שהוא Salpeter משופר כשהשיפור ניכר בעיקר בזה שבניגוד לSalpeter הצ'ילי יודע להסתובב מאד הדוק.
הגה הכיוון שלו מאד מורגש (לטובה) בזמן הטסה.
ההתנהגות ב-Pitch היא מאד מעניינת, הוא פשוט לא רוצה להזדקר! כשמושכים הרבה הגה גובה בנחיתה (הצפה) בשלב מסוים רוב הדאונים מפילים אף בגלל שהמהירות נמוכה מידי, אבל הצ'ילי שומר על אף גבוה (High alpha) ורק קצב השקיעה גדל, אבל בתכונה הזאת יש גם חיסרון - כשחישפתי את נקודת הטיסה האופטמלית של הדאון מבחינת Camber שמתי לב שבאיזשהו שלב קצב השקיעה שלו גדל ולכן נורא קשה למצוא את הנקודה הזאת, רוב הדאונים שמגיעים למצב כזה מזדקרים או מרימים את האף בצורה קיצונית.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=103253&d=1391169421

ZvikaF
31-01-2014, 14:49:46
איתן,יופי של תעוד.. כל הכבוד :)

Tiran
31-01-2014, 16:59:55
פתרתי את בעיית ההברגה המשוחררת.
נשאר לשים להב ולאוויר.

איש עם חץ
02-02-2014, 16:16:39
מאיפה קנית פלדה לקפיץ 0.4מ"מ?

eitan-ro
02-02-2014, 16:27:25
היה לי בארגז עם כל השאריות מתקופת החופשיים

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

roydor
02-02-2014, 20:30:05
אני קניתי בזמנ בזהבי פלדות בתל אביב.
במידה ואתה צריך, יש לי, אני יכול להביא לך פלדה 0.4 וגם 0.5
רועי

Tiran
13-02-2014, 16:00:19
הפלפלון מוכן לטיסה !! בשאיפה בשבת טסט.
משקל אחרי שיופים, קיצור כבלים וכו' - 257 גר'.
משקולת לאיזון - 7 גר' - סה"כ 265 גר' מוכן לטיסה.
קל מאוד.
הגיע גם סט הבלאסט מהיצרן. עדיין לא שמתי אותו אבל הוא יוסיף בערך 3 גר' קבועים.

yuval-the-pilot
13-02-2014, 16:54:20
הפלפלון מוכן לטיסה !! בשאיפה בשבת טסט.
משקל אחרי שיופים, קיצור כבלים וכו' - 257 גר'.
משקולת לאיזון - 7 גר' - סה"כ 265 גר' מוכן לטיסה.
קל מאוד.
הגיע גם סט הבלאסט מהיצרן. עדיין לא שמתי אותו אבל הוא יוסיף בערך 3 גר' קבועים.

תתחדש! בהצלחה בטסט :)

eitan-ro
13-02-2014, 17:19:49
יום שבת הזה הוא היום הכי מוצלח לטסט, יהיו רוחות חזקות שיקשו על איזון

נ.ב - תתחדש!

Tiran
13-02-2014, 17:21:27
נו באמת ... מה רוחות עכשיו ?
מי נתן את ההוראה ???

eitan-ro
08-03-2014, 19:07:48
אחרי חודש וחצי של הטסת הצ'ילי אני יכול להסיק מסקנות.
כמו שאמרתי קודם, הדאון הזה נהדר בתנאי מזג אוויר חלשים (ממש כמו הSalpeter), הוא מסמן אוויר ממש טוב אפילו את הטרמיקות הכי חלשות, אבל מצד שני כשהרוח מתחזקת הוא מתחיל לטוס לא יציב (יחסית) ואז צריך להעמיס אותו.
בנושא הפרפור - זה שהוספתי את הקפיץ הנוסף עזר מאד, אבל עדיין בזריקה חזקה ברוח חזקה ההגה גובה שוב נכנס לפרפור, אני הולך לנסות כמה דברים ואעדכן כשיהיו תוצאות.
יצא לי להטיס אותו מול אנשים אחרים ולא ראיתי שום נחיתות לעומת הדאונים היקרים יותר, וייתכן שיש אפילו ייתרון קל בתנאים חלשים.
חיסרון אחד גדול מאד - הקונוס חרטום שלו מאד מאד מאד עדין! פשוט אסור לנחות איתו על אדמה קשה, הוא בנוי מבד פיברגלס דק מאד ונסדק ממש בקלות.
אתמול בבוקר יצא לי למדוד גבהים בתנאי רוח קרובים ל-0, הדאון נזרק בצורה עקבית לגובה יפה של כ48-50 מטר (גרף מצורף), לעומתו הTwister III נזרק ל54-55 מטר בלי שניסיתי לזרוק אותו גבוה במיוחד ושניהם במשקלי טיסה דומים (275-280 ג"ר).
לסיכום - הדאון ממש טוב עם חולשה קלה לרוחות, אני לא רואה סיבה שלא להשתמש בו בתחרויות כי הוא לא נופל בביצועים לעומת דאונים יקרים ממנו, מבחינתי הדאון הזה מומלץ למטיסים שרוצים דאונים ברמות הגבוהות ביותר במחיר שהוא כ300-500 ש"ח זול יותר.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=104972&d=1394300804

איתן.