צפייה בגרסה מלאה : מי שיודע ויכול לעזור בבעיה של בקר
OZ SUMMIT
27-01-2014, 14:43:24
שלום יש לי בעייה עם הבקר אני מחבר אותו לסוללות מדליק אותו ולאחר כמה מטרים ספורים של נסיעה הרכב נעצר ונורה אדומה מהבהבת על הבקר תודה לעוזרים הינה הפרטים של המערכת הקיימת על הרכב
זה הקישור לבקרhttp://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=278
זה הקישור למנוע http://lxrcmodel.com/details.asp?prodid=2800
אגב הרכב הוא מסוג סאמיט של טרקסס
תודה לעוזרים.
רן ענבר
27-01-2014, 15:07:21
אז ככה.
למאן הגילוי הנאות דיברתי עם עוז וביקשתי את הנתונים ואני מכיר קצת יותר נתונים בסיפור הזה
עוז.
על פניו המנוע מפלצת והבקר חתולה...
מידות ונתוני המנוע מעידים על מומנט וכוח עצום.
נתוני הבקר והמנוע גבוליים מאוד אחד ביחס לשני
שים לב לצריכת הזרם במנוע של עד 140 אמפר בעוד שהבקר הוא עד 120...
שים לב לרכבים אליהם מיועד המנוע [עד רכבי 1/5] ולרכבים אליהם מיעד הבקר [עד באגי 1/8]
אתה עם מאנסטר 1/8 [אני בהחלט קורא לסאמיט עם בראשלס מאנסטר ולא זחלן].
אני אומר "גבולי" כי יש כמה נעלמים בסיפור הזה:
א. יחס העברה בין הפיניון לספור?
ב. סוללות? נתונים מלאים ומה מצבן?
מה ההיסטוריה שלהן? נטענו במסודר?
ג. הנורה מהבהבת? מהר? לאט? בקצב מסויים?
ד. קרה משהו דרמטי בנסיעות האחרונות? תאונות?
ה. שאר הערוצים עובדים?
תנסה להשלים את הנתונים ונראה מה אפשר לעשות...
רן ענבר
OZ SUMMIT
27-01-2014, 16:00:23
אני מסיע עם פיניון 19t וספור 56t
לגבי הסוללות זה הקישור http://www.hobbyking.com/mobile/viewproduct.asp?idproduct=32786
המצב שלהם באופן כללי הוא טוב הם אצלי בערך חצי שנה ובעצם הייתי מסיע בערך פעמיים בשבוע באופן קבוע רק בחודש האחרון לא הסעתי בגלל התקלה בבקר כנראה ונכון לא עשיתי סטורג׳ לסוללות במהלך החודש האחרון.
לגבי הבהוב הנורה היא מהבהבת בצבע אדום ובמהירות נגיד בינונית ,לגבי תאונות לא היו וכן שאר הערוצים תקינים......
רן ענבר
27-01-2014, 16:15:30
נתוני הסוללות בסדר.
תעשה להן סטורג' וטעינה ותגיד כמה מטען חשמלי נכנס/יצא.
נתון זה מעיד על קיבול הסוללה ומצבה הכללי.
שינית משהוא בפיניון או בספור בין המנוע בראשד לבראשלס?
אין לי כרגע דרך לדעת מה היחס המקורי
אני יוצא מתוך נקודת הנחה שהרכב ב 100% תקין.
תוודא את המצב שוב.
תוודא שאין הפרעה במכלולים הנעים
תוודא דיפים תקינים, ציריות ונעילות תקינות...
כל מיסב שנתקע עלול להעלות את צריכת הזרם ולפגיעה בבקר.
מה שהרס בקר אחד יכול להרוס עוד אחד.
צריך למצוא את הסיבה לפגיעה בבקר לפני שמחליפים אותו
רן ענבר
OZ SUMMIT
27-01-2014, 16:21:26
אני עכשיו מנסה להטעין את הסוללות ועל אחת כשאני מחבר אותה למטען ולא משנה מה האופציה שאני בוחר הוא כותב לי low voltag
OZ SUMMIT
27-01-2014, 16:33:29
אגב רן לגבי הפיניון במקור היה 14t והספור 68t
רן ענבר
27-01-2014, 16:34:12
תוודא שאתה מחבר נכון
תוודא שאתה מכייל נכון את הנתונים במטען.
הסוללה השניה נטענה בצורה תקינה?
רן ענבר
OZ SUMMIT
27-01-2014, 16:41:58
כן האחת באופן תקין והשנייה עושה בעיות אני רוצה לציין ששני הסוללות נקנו באותו הזמן ובוצע בהם את אותו השימוש
OZ SUMMIT
27-01-2014, 17:07:56
רציתי לדעת אולי עוד קצת גם על פיניון וספור היחסים....
רן ענבר
27-01-2014, 18:46:05
עוז.
בצד שמאל של כל תגובה שלך יש כפתור "עריכת הודעה" עם ציור של עיפרון.
תשתמש בלחצן זה בכל פעם שאתה רוצה להוסיף להודעה שלך מידע או שאלה לפני שמישהו ענה לך.
יש?
מה נגמר עם הסוללות?
חזרו לחיים?
ככלל כשמחליפים מבראשד לבראשלס מומלץ להוריד בשתים שלוש שיניים את הפיניון...
על היחס העברה המקורי תוכל לקרוא בעמוד 26 בחוברת של הרכב.
רן ענבר
OZ SUMMIT
27-01-2014, 19:32:56
להוריד שיניים הכוונה לשים פיניון יותר קטן ??
לגבי הסוללה חזרה לחיים ומה שמסתבר פה שלא הבקר היה הבעיה אלא הסוללה בכל מקרה עכשיו הכל הסתדר ותודה רבה על העזרה
רן ענבר
27-01-2014, 19:38:22
הורדת מספר השיניים בפיניון מוריד את מהירות הרכב ומוריד את העומס מהמנוע והבקר.
זה לא חובה אבל מומלץ מאוד..
אני שמח שבבעיה נפתרה.
שים לב מכמה כיוונים הפיתרון יכול להגיע
רן ענבר
OZ SUMMIT
28-01-2014, 19:28:28
לגבי הבעיות כנראה שאצלי עכשו הם באות בצרורות לאחר שהטענתי את הסוללות והרכב נוסע טוב פתאום יש מין הפסקות בזמן נסיעה הרכב נעצר לכמה שניות אני מחכה קצת ואז שוב ממשיך לנסוע כאילו לא קרה כלום וזה קורה כמה וכמה פעמים אם מישהוא יודע מה הבעייה ויכול לעזור תודה.
hatul
28-01-2014, 20:27:43
תבדוק עם סוללות ממישהו אחר, יש סוללות עייפות שבעומס המתח נופל.
תבדוק שכל המכלולים זזים חופשי ואין משהו שמקשה על סיבוב הגלגלים
רן ענבר
28-01-2014, 20:39:50
עוז.
התופעה שאתה מתאר יכולה להגיע משני כיוונים עיקריים:
1. תבדוק שהמחברים שיש לך הם איכותיים ותקינים
נתקלתי במחברים סיניים מהסוג שמגיע מורכב על הסוללות שהחלק הקפיצי במגע הוא פשוט לא קפיצי ולכן המגע בין מחברי הסוללות רופף.
קשה מאוד לראות את זה אז תסתכל טוב.
זמן ההשהיה שאתה מתאר הוא זמן התחלת הקשר בין המשדר למקלט.
2. המנוע או סרוו גונב מתח חשמלי מהמקלט.
המקלט מקבל מעט מידי מתח ונכבה... זמן ההשהיה שאתה מתאר הוא זמן חידוש הקשר בין המשדר למקלט
ייתכן ובעיה זו נובעת מבעיה ב BEC של הבקר.
תתחיל מבדיקת סעיף מספר 1
רן ענבר
OZ SUMMIT
28-01-2014, 20:58:36
אוקי אבדוק את האופציות
OZ SUMMIT
28-01-2014, 21:04:38
רגע אם המקלט נכבה אז הנורית שדליקה אמורה להיכבות נכון?!
רן ענבר
28-01-2014, 21:22:59
עוז.
זה כבר פעם שניה שאני מסביר את זה:
בצד שמאל של כל תגובה שלך יש כפתור "עריכת הודעה" עם ציור של עיפרון.
תשתמש בלחצן זה בכל פעם שאתה רוצה להוסיף להודעה שלך מידע או שאלה לפני שמישהו ענה לך.
יש?
תנסה לשים את הרכב על קוביה כשגלגליו לא נוגעים בקרקע...
לתת למישהו שאתה סומך עליו ללחוץ חלש על השלט
ותנסה לשחק עם החוטים, המחברים של הסוללות בניסיון למצוא נתק או חיבור תקול.
רן ענבר
OZ SUMMIT
28-01-2014, 21:28:19
רן בדקתי את שני האופציות המחברים תקינים ועכשיו יצאתי לבדוק אז כשזה קרה שוב הנורית שעל המקלט הייתה דולקת כרגיל אבל הנורית שעל הבקר היתה מהבהבת כמו במצב של קט אוף בסיום סוללה יכול להיות שהסוללה הדפוקה ההיא עושה בעיות?!
רן ענבר
28-01-2014, 21:30:47
יכול להיות שהסוללה דפוקה...
יש לך זוג סוללות אחר לצורך בדיקה?
יש לך ממי להשאיל סוללות?
צריך להבין שנתק יכול להיות של חלקיק שניה אבל החידוש קשר של המערכת לוקח זמן.
רן ענבר
OZ SUMMIT
28-01-2014, 21:36:28
אין לי עוד זוג בינתיים אבל כנראה שאני יצתרך להביא אתה יכול להמליץ על משהוא?
רן ענבר
28-01-2014, 21:44:05
יש לך כרטיס תכנות של הבקר?
יש לך יכולת להוריד את מתח הקאט אוף?
הסימנים שיש לך עכשיו? במה הם דומים או שונים ממה שהיה בהתחלה לפני שטענת את הסוללות כמו שצריך?
רן ענבר
OZ SUMMIT
28-01-2014, 21:52:45
מה שהיה קורה לפני כן זה אותו הדבר רק הרבה יותר מוקדם הכוונה ממש עם תחילת ההסעה כמה שניות והרכב היה נעצר עכשיו למשל הסעתי בערך 20 דקות וזה שוב קורה הרכב נעצר והנורה שעל הבקר מהבהבת באדום כאילו שנגמרה הסוללה ולפי זמן ההסעה ברור שלא נגמרה הסוללה כמובן אם הסוללה לא נדפקה
רן ענבר
28-01-2014, 22:01:45
אתה אמרת לי שאחת הסוללות שלך "לא הסכימה להיטען" בגלל שהיה לה מתח נמוך
הסברתי לך איך להחיות אותה והיא "חזרה לחיים"
למוות שלה לזמן מסויים ולחזרה הזו לחיים יש משמעות מבחינת הסוללה
המבנה הפנימי והאלקטרו כימי של הסוללה נפגע ונחלש בצורה משמעותית.
20 דקות נסיעה עם מנוע בראשלס מפלצתי כמו שיש לך +עם סוללה שחזרה מהחיים זה סבבה לגמרי.
בהזדמנות קנה לך מוצר כזה:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18588__Hobbyking_2_8S_Cell_Checker_with_Low_Volt age_Alarm.html
שיאמר לך מה מתח הסוללה וכמה בדיוק יש בכל תא.
תענה בבקשה על השאלות ששאלתי אותך בתחילת התגובה הקודמת.
רן ענבר
OZ SUMMIT
28-01-2014, 22:16:50
לגבי כרטיס תכנות של הבקר אין לי
לגבי זמן ההסעה יכול להיות שבאמת אחרי מה שעברה הסוללה אולי היא נחלשה אבל הייתי מסיע לפני כן יותר משעה
ואני עונה על השאלות שלך שים לב
רן ענבר
28-01-2014, 22:41:34
יש לי כרטיס תכנות לבקרים האלו...
הבעיה היא שאני גר במודיעין
בעזרת כרטיס תכנות אפשר לבדוק על איזה ערך מכוון הקאט אופ של הבקר [או בעיברית פשוטה באיזה מתח הוא מנתק את הסוללה]
לפעמים הבקרים פשוט מכויילים לנתק מוקדם מידי [במתח גבוה] וזה עושה את הבעיות
אבל לדעתי הסבירות הכי גבוהה היא שהסוללה הזומבית שלך היא מקור הבעיה.
רן ענבר
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.