PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בעיה קלה בטיסן חדש



sor5
03-02-2014, 15:46:47
לאחרונה רכשתי טיסן מהנה מאוד, sundowner 50 אבל יש לי בעיה קטנה שמציקה לי ואני לא מצליח לפתור אותה.
על הטיסן יש לי מנוע os 65,באוויר כשאני פותח מצערת לפול, הטיסן עולה, זאת אומרת מקבל up , אמנם לא משהו חריף אבל משהו שמאוד מפריע לי לטיסות, בדקתי מרכז כובד והוא בול באמצע, זאת אומרת שהטיסן מאוזן פיקס. חשבתי להוסיף עוד 5-10 גרם מקדימה, השאלה שלי היא האם זה לא ישפיע לי גם על הנחיתות, וגם על מהלך הטיסה בכללי. מה דעתכם בנושא? יש לכם איזה פיתרון לזה?
תודה ויום טוב!

avnerl
03-02-2014, 16:00:17
הבעיה בכיוון המנוע. תן לו מעלה או שתיים כלפי מעלה.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Liav
03-02-2014, 16:42:41
אם מדובר על השפעה בעקבות המצערת בלבד (ולא מהירות טיסה למשל), אז המנוע מכוון למעלה מדי. הטה אותו מעלה או שתיים כלפי מטה, ותרגיש בהבדל.

adibenbasat
03-02-2014, 16:57:24
או שאתה מקוזז ב-UP כלומר צריך לקזז..
או שבאמת זווית המנוע שלך כלפי מעלה מידי.
GC בודקים לא עם פתיחת מנוע כי שינן ההשפעות הבאות..

אתה יכול לבחון את העניין ולדעת מה הסיבה בדרך הבאה:
תטיס גבוהה טיסה אופקית בכחצי מצערת, עכשיו תנסה להוריד כמה שפחות מהירות ומצערת (סף הזדקרות), ומיד פתח פול מצערת "במכה",
שתי אפשרויות, הראשונה: הטיסן מיד יתחיל בטיפוס (גם אם תהיה נפילת אף לפני כן), כלומר זווית המנוע כלפי מעלה מידי.
אפשרות שנייה: הטיסן יתחיל בטיפוס "בדיליי", כלומר רק שהטיסן יצבור מעט מהירות, כלומר שתופעת הטיפוס קורת רק שיש זרימה על גוף הטיסן (הגיים כולל הגה גובה),
זה אומר שהפתרון נעוץ בקיזוז לא מדויק.

האינדיקציה לפתרון בשני המקרים: שהטיסן טס אופקית ללא נטיות בטווחי מצערת נמוכה עד פול.
אם הטיסן "נופל" או עולה בטיסה עם מצערת נמוכה, אפילו סרק קרוב לסף הזדקרות, מצב שאין כמעט השפעת של זווית מנוע כי הוא לא ממש מושך ואין ממש זרימת אוויר על גוף הטיסן אז ה-CG לא מדויק.

edgarfov
03-02-2014, 17:28:33
פותח למצערת מלא והטיסן מיד עולה זו בדיוק האינדיקציה למנוע שמצביע "למעלה" מידי , שייבה שתיים , מעלה שתיים מנוע מצביע כלפי מטה, מאמין שהבעיה פתורה.


א.