PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מה ההבדל בין פרופ 13x4W ל - 13x4



itai_r
06-02-2014, 12:09:09
מה ההבדל בין פרופ 13x4W ל - 13x4
האם מתאים למנוע OS61FX ?

תודה
איתי

avnerl
06-02-2014, 12:11:07
W = wide

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

itai_r
06-02-2014, 19:56:32
האם סלד נמוך יותר?
האם מתאים יותר ל 3d?

edgarfov
06-02-2014, 23:57:40
בגדול צריך מטוס שיהיה בעל יכולות 3D
ואז נשאלת שאלת תאימות המנוע לדרישות 3D או מאפייני 3D שהטייס אוהב
למשל יש כאלה שאוהבים לתלות את המטוס על הפרופ הרבה , לטוס לאט כל הזמן בגבול הזדקרות
במצב כזה פרופ בעל דיסקה גדולה שמזרימה אוויר למשטחי ההיגוי נלקח בחשבון. זה ל א פשוט הפרופ הכי גדול למנוע...
מנוע ארבע פעימות הרבה יותר טוב למשימות כאלה.

א.

TazmanianDevil
08-02-2014, 05:42:48
התפקיד של ה-W היא הרחבת הפרופ כדי להוריד את הסל״ד הגדול שנוצר במנוע כתוצאה בפסיעה מאוד נמוכה.
וכדי לתת אפשרות להחשת מנוע יחסית ליניארית ובטוחה כדי שהמנוע לא יחנק מעומס.
הבעיה העיקרית במנועי ניטרו 2 פעימות היא שעקומת המומנט ועקומת הכ״ס לא משיקות ואז בסלדים הנמוכים אתה מקבל טורק מאוד גבוה אבל כוח נמוך ובסלדים הגבוהים יותר אתה מקבל כוח גבוה אבל טורק נמוך.
הפרופ הזה בא איפה שהוא לאזן את זה כי בריחופים ובטיסת 3D אתה צריך את הטורק הגבוה.
הפרופ הזה תוכנן בעיקרון למנועי 2 פעימות.
הטסתי בעבר הרחוק טיסני קרש או נפח עם מנועי 2 פעימות או 4 ומהניסיון האישי שלי עם מנועי 2 פעימות היה יותר קל לבצע תרגילים בגלל שהטורק מאוזן יחסית לגודל הטיסן (הטיסנים הללו קטנים ומושפעים בקלות). מנועי 4 פעימות בגלל הטורק הגדול היו נוטים לסבסב אותו כל פעם מה שגורם לך להתיישב חזק על הגה כיוון ומאזנות.

הפרופ הזה מתאים מאוד למנוע שלך.

itai_r
08-02-2014, 20:10:10
תודה רבה על ההסבר המפורט.

edgarfov
08-02-2014, 22:53:56
שאלת המטוס ומישקלו יותר קריטית, יתכן והפרופ נותן דיסקה גדולה ומזרים אווויר למשטחי ההיגוי לצורך טיסה במהרויות הזדקרות
אבל לא יותר מזה! (טיסה איטית על סף היזדקרות כל הזמן אבל יש היגוי להציל מריסוק...לא כיף גדול) , ואילו דיסקה באזור יעילות מקסימום כלומר פסיעה גדולה יותר פרופ קטן יותר יתן מהירות מספיק טובה
לטיסה יציבה.
בקצרה , הפרופ 13 4W טוב ל 3D בשיקלול כל הפרמטרים , וללא ספק מנוע 4טק יותר מיועד ל 3D מהסיבה שהוא מסובב פרופ גדולים ביעילות כמעט בכל תחום המצערת המון טורק מאיידל נופל קצת באמצע מעצרת וחוזר לכל העצמה במצערת מלאה
2טק מפתח כוח מקסימילי רק במקסימום סלד. טורק מאוד נמוך באיידל עד אמצע- וגם החשות איטיות בהרבה.

דוגמא מזעזעת אישית , עם שני טק "בטעות" עצרתי עם האצבעות את הפרופ (OS55) דימומים וכואב אבל יצא בסדר...
4טק חטף BACKFLIP בהנעה שבר צ'קן סטיק די מסיבי , אם האצבע שלי הייתה שם הייתי מוצא אותה במקום אחר. המון טורק... (4טק 0.8 שווה ארך בכוח)

שמחות


א.

itai_r
09-02-2014, 22:33:21
תודה רבה על ההסבר אני יילך על 13x4w