איציק רונן
15-02-2014, 21:30:16
רכשתי את המנוע מיד שניה אבל חדש לגמרי. אתם יודעים, "בקושי עשה הרצה אחי...", סתאם, בהמשך השרשור תראו שהמנוע באמת חדש, תודה למי שיודע.
ממה שקצת חקרתי מסתובבת המלצה להחליף את הרינג הסיני הקשה מידי ברינג רך באיכות גבוה יותר.
היתרון של הרינג בכך שהוא מייצר אטימה טובה יותר, מחזיק דחיסה טוב יותר לאורך זמן.
מכפיל את א"ח הצילינדר, מקצר את ההרצה .... ובכלל אני לא יודע מה עשיתי עד היום בלי רינג כנ"ל (בעצם אני יודע, היטסתי DLG :cool:)
לאחר שיחה קצרה עם עוזי, יצרתי קשר עם מר "פרנק באומן" אלוף העולם בייצור רינגים למנועים, האדון פרנק ענה לי על כמה שאלות ושלח מייד שני רינגים ארוזים ומוגנים הייטב (המתכת מאוד פריכה).
בנוסף גם הסברים על ניקוי הצילינדר במידה ש ו.... לא יודע למה הוא קיבל את הרושם שאני לא מבין במנועי בנזין :confused: הוא גם טרח להוסיף בכתב יד ושרטוט דגש על אוריינטציית הטבעת.
למיקרה שכל זה לא יעזור, הוא גם צרף חוברת שבה יש תיאור של ~ חמישה שלבים על איך להשלים ביינך לבין "ג'יזס" המקביל כנראה לבע"ה שלנו!
103983
בקיצור נכנסנו שלושתנו (רונן, אלוהים ואני) למחסן כדי להחליף את הרינג:
שלב ראשון שחרור הברגים המחזיקים את ראש המנוע. היות וקיים חשש להדבקה רצינית של הברגים האלו, בעיקר במנוע משומש, מומלץ לעבוד עם אלן שטוח, לא אלו עם הראש הכדורי שיש להם פחות שטח מגע עם ראש הבורג.
כמכפיל כוח השתמשנו בצינור זמין.
103982
ראש המנוע נשאר "דבוק" לחלק התחתון ומשוחרר בעזרת מברג דק. לאחר דחיקה קלה של המברג נשמע קלק והראש משתחרר.
בשלב הזה צריך לשים לב לא לקרוע את האטם שיושב בין ראש הצילינדר לגוף. האטם צמוד בחלקו לאחד החלקים או בכל צד לחלק אחר, לכן "רצים (לאט) בזהירות" עם סכין ובעדינות משחררים את האטם מאחד הצדדים.
103984 103985 103986
לאחר שחרור האטם, מורידים את הבוכנה למטה ושולפים את הצילינדר לגמרי.
ניתן לראות בברור שהמנוע חדש לחלוטין ונקי מפיח או שריטות.
103987 103988 103989 103990
משחררים ע"י הרחבה וסיבוב את הרינג הישן החוצה. בודקים שהחריץ נקי מפיח והפרעות ומרכיבים את הרינג החדש.
כל מביני העניין מזהירים בשלב הזה לא לשבור את הטבעת, היא חזקה אבל פריכה וייכולה להתפצפץ בקלות.
לכן מלבישים קצה אחד פנימה לתוך החריץ ומפעילים לחץ פתיחה מתון על הצד השני תוך כדי לחיצת הטבעת כלפי מטה.
יש לשים לב לכיוון השפתיים בחיבור. יש פין שתקוע בחלק העליון של הבוחנה שנכנס לעיגול שנוצר כשהרינג לחוץ.
103991 103992 103993 103994
לאחר החלפת הטבעת שימנו את הבוכנה והצילינדר בשמן מנועים זמין, לא משהו מתוחכם.
הכנסנו את הבוכנה חזרה תוך כדי לחיצת הטבעת לקוטר הצילינדר. יש להקפיד על הכיוון של הצילינדר. הפין צריך להיות מאחורי אחד החלקים הבולטים מהצילינדר.
הטבעת עושה רעש "סווש" כזה של "בריאות מכאנית" כשהיא עולה פנימה.
103995 103996 103997 103998
סגירת הברגים עם לוקטייט כחול.
בהמשך דיווח על ההרצה.
תודה לרונן על העזרה.
מנועיציק
ממה שקצת חקרתי מסתובבת המלצה להחליף את הרינג הסיני הקשה מידי ברינג רך באיכות גבוה יותר.
היתרון של הרינג בכך שהוא מייצר אטימה טובה יותר, מחזיק דחיסה טוב יותר לאורך זמן.
מכפיל את א"ח הצילינדר, מקצר את ההרצה .... ובכלל אני לא יודע מה עשיתי עד היום בלי רינג כנ"ל (בעצם אני יודע, היטסתי DLG :cool:)
לאחר שיחה קצרה עם עוזי, יצרתי קשר עם מר "פרנק באומן" אלוף העולם בייצור רינגים למנועים, האדון פרנק ענה לי על כמה שאלות ושלח מייד שני רינגים ארוזים ומוגנים הייטב (המתכת מאוד פריכה).
בנוסף גם הסברים על ניקוי הצילינדר במידה ש ו.... לא יודע למה הוא קיבל את הרושם שאני לא מבין במנועי בנזין :confused: הוא גם טרח להוסיף בכתב יד ושרטוט דגש על אוריינטציית הטבעת.
למיקרה שכל זה לא יעזור, הוא גם צרף חוברת שבה יש תיאור של ~ חמישה שלבים על איך להשלים ביינך לבין "ג'יזס" המקביל כנראה לבע"ה שלנו!
103983
בקיצור נכנסנו שלושתנו (רונן, אלוהים ואני) למחסן כדי להחליף את הרינג:
שלב ראשון שחרור הברגים המחזיקים את ראש המנוע. היות וקיים חשש להדבקה רצינית של הברגים האלו, בעיקר במנוע משומש, מומלץ לעבוד עם אלן שטוח, לא אלו עם הראש הכדורי שיש להם פחות שטח מגע עם ראש הבורג.
כמכפיל כוח השתמשנו בצינור זמין.
103982
ראש המנוע נשאר "דבוק" לחלק התחתון ומשוחרר בעזרת מברג דק. לאחר דחיקה קלה של המברג נשמע קלק והראש משתחרר.
בשלב הזה צריך לשים לב לא לקרוע את האטם שיושב בין ראש הצילינדר לגוף. האטם צמוד בחלקו לאחד החלקים או בכל צד לחלק אחר, לכן "רצים (לאט) בזהירות" עם סכין ובעדינות משחררים את האטם מאחד הצדדים.
103984 103985 103986
לאחר שחרור האטם, מורידים את הבוכנה למטה ושולפים את הצילינדר לגמרי.
ניתן לראות בברור שהמנוע חדש לחלוטין ונקי מפיח או שריטות.
103987 103988 103989 103990
משחררים ע"י הרחבה וסיבוב את הרינג הישן החוצה. בודקים שהחריץ נקי מפיח והפרעות ומרכיבים את הרינג החדש.
כל מביני העניין מזהירים בשלב הזה לא לשבור את הטבעת, היא חזקה אבל פריכה וייכולה להתפצפץ בקלות.
לכן מלבישים קצה אחד פנימה לתוך החריץ ומפעילים לחץ פתיחה מתון על הצד השני תוך כדי לחיצת הטבעת כלפי מטה.
יש לשים לב לכיוון השפתיים בחיבור. יש פין שתקוע בחלק העליון של הבוחנה שנכנס לעיגול שנוצר כשהרינג לחוץ.
103991 103992 103993 103994
לאחר החלפת הטבעת שימנו את הבוכנה והצילינדר בשמן מנועים זמין, לא משהו מתוחכם.
הכנסנו את הבוכנה חזרה תוך כדי לחיצת הטבעת לקוטר הצילינדר. יש להקפיד על הכיוון של הצילינדר. הפין צריך להיות מאחורי אחד החלקים הבולטים מהצילינדר.
הטבעת עושה רעש "סווש" כזה של "בריאות מכאנית" כשהיא עולה פנימה.
103995 103996 103997 103998
סגירת הברגים עם לוקטייט כחול.
בהמשך דיווח על ההרצה.
תודה לרונן על העזרה.
מנועיציק