צפייה בגרסה מלאה : בקר לטיסן רב-מנועי
4X-AVI
16-02-2014, 12:23:47
אני מעוניין לבנות טיסן ארבע-מנועי סקיילי (הרקולס או איירבס A400...לא סגור על זה עדיין) ומכיוון שהתנסיתי בקטלינה ובקנדאייר דו מנועיים ובשניהם הסרבול שבהתקנת הבקרים והחיווט גרם לי ליאוש קל.בקנדאייר פחות - הקטלינה היתה זוועה.
מכיוון שאני לא מוכן לוותר מהר,תהיתי אם הבקר הבא יתן לי פתרון לטיסן רב מנועי והאם אני בכלל יכול לשנות פרמטרים שחשובים לרב מנועי כגון כיוון סיבוב ושאר ירקות.
שאלה נוספת : האם הבקר יכול לשמש לטיסן דו מנועי כאשר אני מאפס שני מנועים בבקר ? כיצד מתכנתים אותו ?
הקישור לבקר :
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__42715__Q_Brain_4_x_25A_Brushless_Quadcopter_ESC_ 2_4S_3A_SBEC.html
תודה למשיבים !
ZvikaF
16-02-2014, 12:59:13
רעיון נחמד, לא בטוח שיהיה יותר פשוט.
החלפת כיוון סיבוב נעשית כרגיל ע"י הצלבת פאזה..
כנראה שהתכנות נעשה כמו בכל בקר בודד ע"י הערוץ הספציפי..
אתה עדיין צריך לתת פקודות ל 4 מנועים בנפרד, הבקרים עצמאיים רק "ארוזים" ביחד.
אתה צריך לקחת בחשבון שצריך עכשיו 3 גידים עבים וארוכים לכל מנוע..
4X-AVI
16-02-2014, 13:21:51
צביקה
הפתרון היום הוא הטמנת הבקר בנאסל המנוע.אם יש סוללה אחת בגוף,זה עדיין מצריך מעבר גידים עבים והסתעפויות.בטיסנים קטנים כמו הקטלינה והקנדאייר זה לא פשוט.
בקר כזה נותן 4X25 אמפר.זה טיסן עם מוטת כנף של 220-200 ס"מ,לא יותר.לפחות שם יש מקום.
אפשר להתקינו בשורש הכנף,באיזור החיבור לגוף,והסוללות ישבו בגוף,באיזור מרכז הכובד - ככה כשהן מתרוקנות לא יהיה שינוי באיזון (סתם...סתם...)
ZvikaF
16-02-2014, 20:44:18
אבי, במקום להעביר שני גידים לכל בקר מהסוללה תצטרך להעביר שלושה גידים מהבקר לכל למנוע..
ההתקן הזה פשוט מחבר 4 בקרים למארז אחד, החסכון היחידי שנראה לעין אלו הקבלים...
אתה יכול לחבר 4 בקרים נפרדים לסוללה אחת (כמו ברחפנים) ...
חסרון גדול שאני יכול לחשוב עליו, תקלה בערוץ אחד ותצטרך להחליף את הבקר כולו..
גם ההערות שיש באתר מרמזות על תפעול בעייתי :confused:
4X-AVI
17-02-2014, 08:17:24
תודה על ההע(א)רה - לא קראתי את דיווחי המשתמשים בבקר ואעשה זאת לפני רכישה.
כיצד מחברים בקלות ונוחות ארבעה בקרים לסוללה אחת ? איך אנשי הרחפנים עושים זאת ?
יש לתחום הרחפנים הרבה פתרונות שניתן ליישם בטיסנים רגילים אבל צריך היכרות עם התחום ואת זה אין לי,בעיקר מחוסר עניין ברחפנים.
wind556
17-02-2014, 08:32:00
אני לא הייתי מוותר על 4 בקרים טובים ואמינים לטובת הדבר הזה
ואני לא רואה שום בעייה בחיווט,זה בסך הכל קצת עבודה. ואם אתה יודע לעבוד מסודר אז לטעמי זאת הדרך הנכונה
ממליץ על בקר מהסידרה PLUSH . הכי אמין שקיים, והכי קל לתיכנות
ZvikaF
17-02-2014, 08:36:50
בדרך כלל ברחפנים יש פס צבירה (או מעגל צבירה).. אליו מתחברים הזנות הבקרים והסוללה.
זה לא משהו מסובך, אני מניח שאתה יכול להוליך בכל כנף זוג מוליכים שיספק את המתח במשותף לשני הבקרים.
אפשר אולי לחסוך במשקל ולעשות מקטע של מוליך עם חתך כפול למנוע הקרוב והמשך עם חצי חתך, למנוע הרחוק.
shaharg
17-02-2014, 14:28:20
בדרך כלל ברחפנים יש פס צבירה (או מעגל צבירה).. אליו מתחברים הזנות הבקרים והסוללה.
זה לא משהו מסובך, אני מניח שאתה יכול להוליך בכל כנף זוג מוליכים שיספק את המתח במשותף לשני הבקרים.
אפשר אולי לחסוך במשקל ולעשות מקטע של מוליך עם חתך כפול למנוע הקרוב והמשך עם חצי חתך, למנוע הרחוק.
לטעמי קצת מסוכן - ברחפנים פס הצבירה כפי שצביקה מתאר הוא לא יותר מ 10 סמ' , אתה מדבר על להעביר פס כזה לאורך של כמטר ?
רעידות , מכות קלות עשויות לפרק את הפס ואולי לגרום לקצרים ...
לטעמי וכפי שעושים זאת במטוסים אמיתיים אין מנוס מלחווט כל מנוע בנפרד .
כשבניתי אני טיסן דו מנועי את הבקרים שתלתי בכנף מאחורי המנוע ( ויצרתי פתח גישה לכל אחד מהם ) מכל כנף יצאו 2 חוטי מתח לבקר ומאריך סרוו לטובת מצערת ( שהוא חוט דק ) .
את הסוללות הפרדתי ושמתי סוללה לכל מנוע (אבל במקרה של 4 מנועים זה בהחלט בעייתי ... )
עשגןמא
27-04-2015, 16:03:32
הי שחר,
מדוע סוללה לכל מנוע? לא עדיף סוללה אחת גדולה כדי למנוע מצב שסוללה אחת מתרוקנת לפני השניה.
האם שני הבקרים חייבים להיות זהים? (כמובן ששני המנועים זהים)
בתודה מראש
גדי
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.