התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בעייה ב RTH בעדכון נאזה 4.02 ???



ZvikaF
28-02-2014, 14:42:40
שלום חברים
עשיתי היום עדכון פירמוור לגרסה 4.02 ... (הנאזה שלי V1)
במסגרת הבדיקות שעשיתי לפני החזרת הפרופלורים, בדקתי התנהגות באובדן רדיו..
הרחפן הוריד מנועים כצפוי .. אבל אחרי פרק זמן קצר פתח מנועים מלאים :(
שזה במקרה של טיסת אמת FLYAWAY ...

עדכנתי פרמטרים ועשיתי כיולים..

מישהו נתקל, מכיר, מבין ?
האם הסיבה היא ההבדל בין 1 ל 2 ?

s.mario
28-02-2014, 17:19:23
לא אמור להיות הבדל בין V1 לV2 שעובדים עם אותה גרסה.

למה שבFS הרחפן יוריד מצערת??
הוא אמור לפתוח מנועים כדי לחזור הביתה... (לא הבנתי מה הבעיה..)

ZvikaF
28-02-2014, 19:44:13
אסביר:
הרחפן נטול פרופלורים, מתוכנת לחזור לנקודת ההמראה בגובה ולנחות..
אני נותן פקודת עלייה וסוגר רדיו תוך החזקה של הרחפן מעל נקודת האיתחול..
המערכת מגיבה נורמלי בהפחתת כוח מנועים ואני מוריד את הרחפן לריצפה..
הרחפן נשאר על הרצפה עם מנועים בסרק למשך כמה שניות (כ5-10) ואז במקום לכבות, פותח לכוח מלא...

בבדיקת בגרסאות קודמות שעשיתי, המנועים היו כבים..

nitbeat
02-03-2014, 13:28:47
אתה מנסה לסמלץ בעצם חזרה הבייתה בעזרת הזזת הרחפן ?
זה נשמע לי הגיוני שתחווה התנהגות לא צפוייה בדרך זו.

אני הייתי לוקח את הסיכון ומנסה כיבוי שלט בטיסה אמיתית, רק תוודא לפני כן כמובן בהגדרות התוכנה שהוא אכן עובר למצב FAIL SAFE לאחר כיבוי.
* אני מהמר שהוא לא יחזור על ההתנהגות שתיארת אלא יבין שהוא באמת נחת ויסיים את התהליך בצורה נכונה.

ZvikaF
02-03-2014, 14:22:39
נראה לי שאבדוק התנהגות לפני המראה.. למיטב זכרוני בדקתי באותה הדרך את הורסיות הקודמות והמנועים כבו :confused:

nitbeat
02-03-2014, 16:07:00
אגב, היכן אימצת את השיטת בדיקה הזאת ?
לא נתקלתי בה עד כה בשום פורום.

Hagay
02-03-2014, 16:29:25
אני הייתי לוקח את הסיכון ומנסה כיבוי שלט בטיסה אמיתית, רק תוודא לפני כן כמובן בהגדרות התוכנה שהוא אכן עובר למצב FAIL SAFE לאחר כיבוי.
* אני מהמר שהוא לא יחזור על ההתנהגות שתיארת אלא יבין שהוא באמת נחת ויסיים את התהליך בצורה נכונה.

אני לא ממליץ על כיבוי שלט זמן ההדלקה והחיבור חזרה יכול להיות קריטי
אפשר בקלות לתכנת כפתור לפיילסייפ

ZvikaF
03-03-2014, 07:19:27
nitbeat לא אימצתי את השיטה.. מהסיבה העיקרית שלא קראתי עליה..
זו בדיקה הגיונית (לדעתי) במסגרת הבדיקות שלאחר שדרוג התוכנה..
במיוחד לאור כל הדיווחים על תקלות ו FLYAWAY..
לא הייתי רוצה להתקל בהתנהגות מוזרה בדיוק בזמן הכי קריטי..
כמובן שיש לי כפתור מתוכנת למוד FS.. אבל את הבדיקה הראשונית אני מבצע ע"י כיבוי הרדיו, זאת כדי לודא את ההתנהגות.
(ככה עליתי על בעייה בתכנות מצב FS במקלט..)
אני מודע לכך שסימולצית ההתנהגות של הרחפן לא תואמת את משוואות התנועה האמיתיות שלו :)
אבל לא מצליח להבין למה אחרי פרק זמן,ארוך יחסית,של הנמכה, בקרת הטיסה (הנאזה) פותחת מנועים לכוח מלא :confused:

guyst
03-03-2014, 08:48:36
תופעת הפלייאווי מיוחסת לבעיה עם המצפן וטוענים שבזמן שזה קורה, צריך להעביר למנואל להחזרת שליטה ברחפן, לכן, שהמנועים עוברים לפול, הייתי מנסה להעביר למנואל ולראות מה קורה.

Sent from my GT-I9500 using Xparent BlueTapatalk 2

guyst
03-03-2014, 08:53:24
אסביר:
הרחפן נטול פרופלורים, מתוכנת לחזור לנקודת ההמראה בגובה ולנחות..
אני נותן פקודת עלייה וסוגר רדיו תוך החזקה של הרחפן מעל נקודת האיתחול..
המערכת מגיבה נורמלי בהפחתת כוח מנועים ואני מוריד את הרחפן לריצפה..
הרחפן נשאר על הרצפה עם מנועים בסרק למשך כמה שניות (כ5-10) ואז במקום לכבות, פותח לכוח מלא...

בבדיקת בגרסאות קודמות שעשיתי, המנועים היו כבים..

אני מניח שאתה עושה את הבדיקה תחת כיפת השמיים ולאחר קבלת ירוקים.

בנוסף, בrth הרחפן ממתין כמה שניות ואז עולה 20 מטר, אולי הוא מנסה לעשות זאת בעצם ולכן פותח מנועים.

Sent from my GT-I9500 using Xparent BlueTapatalk 2

ZvikaF
03-03-2014, 10:16:32
אני מניח שאתה עושה את הבדיקה תחת כיפת השמיים ולאחר קבלת ירוקים.

בנוסף, בrth הרחפן ממתין כמה שניות ואז עולה 20 מטר, אולי הוא מנסה לעשות זאת בעצם ולכן פותח מנועים.

Sent from my GT-I9500 using Xparent BlueTapatalk 2

אכן הבדיקה נעשת אחרי קבלת ירוקים.
העברה למוד ATT או MAN מוציאה את הרחפן מ RTH (כמו שצריך) ומחזירה שליטה על המנועים.
למיטב ידיעתי ולפי הכתוב ב DJI הרחפן לא מטפס לעשרים מטר במידה והוא מתחת, ובטח לא יעשה כך אחרי שסגר מנועים לסרק למשך כמה שניות... :confused:

בגרסה 4.02 יש אפשרות לשני מודים של FS אחד חוזר לבית, והשני יורד בנקודה, בחרתי בחזרה לבית.

guyst
03-03-2014, 10:46:38
זרקתי מחשבות לאויר, ובמחשבה שניה, תופעת הפלייאווי לפי הדיווחים לא קוראת ב-RTH אלה טיסה רגילה בדר"כ ב-GPS...
לפי מיטב הבנתי מהמנואל, במידה והוא פחות מ-20 מטר, הוא קודם מטפס, ואח"כ חוזר הבייתה. לגבי סגירת המנועים לסרק... מוזר, אבל גם הבדיקה הזו כנראה לא מוכרת לו ובפטרן המוכר לו... :)

nitbeat
03-03-2014, 12:10:08
צביקה: אני חושב שכמעט תמיד היו שני מודים לFS.
גם בנאזה לייט יש שתי אופציות: חזרה הבייתה או נחיתה במקום.


אני לא ממליץ על כיבוי שלט זמן ההדלקה והחיבור חזרה יכול להיות קריטי
אפשר בקלות לתכנת כפתור לפיילסייפ

כדאי לבדוק גם כיבוי שלט כי זה תרחיש שונה מאשר הפעלת FS בצורה יזומה דרך סוויץ בשלט.
אתה רוצה להיות בטוח שהוא יבצע חזרה הבייתה במידה ויש איבוד קליטה מהרדיו.

בשלט שלי (ER9X) שהתוכנה מזהה שהמצערת או סוייצים אחרים "פועלים" ולכן מציגה אזהרה בהדלקה,
דבר שמעקב עוד יותר את לקיחת השליטה חזרה על הרחפן.

Hagay
03-03-2014, 13:29:00
באוויר הבדיקה היא ע"י מיקס
על הקרקע בלי פרופים תבדוק בכיבוי שלט לפי הלד או דרך התוכנה