PDA

צפייה בגרסה מלאה : טעות של טירונים?



hareliko
13-03-2014, 01:38:56
שלום

רכשתי פאנטום 2 לפני כחודש .
הספקתי לקרוא קצת חומר אך מסתבר שבפועל עדיין לא מספיק (יוטיוב וכאלה).
הנחתי שכדי לצבור ניסיון - צריך להטיס לבד ובשטח ריק לגמרי.
הספקתי לעשות כמה טעויות:
בפעם הראשונה הרחפן לא מחזיק ברוח של 20 קמש...:-) נפל ונפגע קלות. לא נגרם נזק.
בפעם השניה (ביום אחר) - לניסיון - לגרום לרחפן לחזור הביתה במצב כאילו לא מצליח לשלוט - אז כיביתי את השלט. פתאום הרחפן "השתגע" וברח לכיוון אחר כך שלא הצלחתי להגיע למצב איך לשלוט בו.
למזלי הוא נתפס בעץ, נגרם נזק לפרופרלים (עדיף)...
לא ברור לי למה הוא משתגע, הרי יש GPS (אורות ירוקים מהבהבים באיטיות, זה אומר לי שהוא מוכן להטסה עם GPS). האם צריך להיות אורות ירוקים דולקים קבוע? אם כן, עשיתי כבר כיול ע"י כך לסובב את הרחפן 360 מעלות לפחות 6 פעמים? על ציר X ועל ציר Y ?
למרות חוברת ההדרכה הקצרה שקיבלתי עם החבילה, לא מוזכר שם על כפתורי ה- ATTI וה- CL HL ...האם שם זה הפתרון?
מצטער שחופר.

הערה: אני לא בישראל.

flyinglizard
13-03-2014, 04:21:04
תבדוק טוב את כיול המצפן שלך (הסיבוב ב360 מעלות). תעשה אותו בדיוק לפי הספר.
העובדה שהפנטום שלך החליט לברוח שכיבית את השלט ולא חזר הביתה זה סימן שמשהו ממש לא בסדר שם. תזהר, הוא עשוי לברוח לך לבלי שוב (באמת).
שים לב שכפתור המצבים הימני נמצא במצב GPS ולא בATTI (מצב שבו הGPS מנותק).

אולי כדאי לך בכלל לחבר את הפנטום למחשב, לעדכן לגרסה האחרונה ולעשות כיול לנאזה באותה הזדמנות. משהו לא בסדר ברחפן שלך, תפתור את זה לפני שאתה מאבד אותו לגמרי.

Asaf Leshem
13-03-2014, 15:44:19
השאלה אם נתת לו זמן לקבוע את נקודת ההמראה שלו.
לאחר שמדליקים מחכים שהוא יהבהב אור ירוק, ולאחר מכן הוא נותן 4-5 היבהובים ירוקים במהירות, רק אז הוא מודיע שהנקודת המראה שלו נקלטה.
ומידה ולא נתת לו להינעל על נקודת ההמראה שלו יש מצב שהוא ינסה לחזור למפעל היצור שלו ;)

hareliko
20-03-2014, 00:14:12
המשך עלילותיו של טירון :-)

אכן נפתר חלק מהבעיות:
- מסתבר שהבהוב הרחפן היה כזה צהוב-ירוק כשחשבתי שזה ירוק "סיני" (יש ירוק דשא ויש ירוק חאקי ויש ירוק בהיר, מה לעשות אני לא בחורה ולא עיוור צבעים...או שכן?)
- ביצעתי כיול ע"י הזזת S1 מס' פעמים לפי הספר (מפסק ימני שבשלט בין GPS לבין ATTI) ואז סיבוב הרחפן 360 מעלות בציר אופקי ואח"כ אנכי.
- לפי האתר לעדכונים, אין מה לשדרג/לעדכן.

בסיבוב ניסיונות עם הרחפן בשטח, איזה 2-3 פעמים ביום אימונים וניסיונות, הרחפן אכן "התנהג" והשתפר מיום ליום יפה לשלט כשהוא בשליטה, יש GPS וכו'...
בניסיון של FAIL SAFE (באמצעות כיבוי השלט) הפעם ליתר בטחון השתמשתי בחוט של עפיפון למקרה חירום....:-) כשכיביתי את השלט, יצא לי 2 מקרים:
במקרה הראשון הוא עף למעלה לפי הפרוטוקול - חזר לאיזור ונחת אבל לא בצורה אנכית אלא תוך כדי ירידה הוא מסתובב כמו שבלול תוך כדי ירידה....ואני מופתע שהוא נחת הכי רך שראיתי בחיים :-)....
בניסיון השני,
הוא הפעם נחת אנכית אבל כ-20 מטר מנק' ההמראה שלו...כאילו הוא נוחת כשהסוללה מתרוקנת ואין לו זמן לחזור...

יש לציין שהשתמשתי בשטח החווה להטסה, לא היו עמודי חשמל או אנטנות בסביבה שמשבשים את המגנטיות (?) של הרחפן.

יש לי שאלה אחרת:
מה קורה במקרה של התנגשות או ריסוק (במסגרת אימונים) שבו הרחפן נתקל באדמה כאשר נחת לא טוב או בעץ ו"נתלה" וכאשר 1 או 2 פרופים נתקעים ושאר הפרופים ממשיכים להסתובב ואין לי אפשרות לכבות את הרחפן באמצעות השלט או גישה לא נוחה ובטיחותית אל הסוללה של הרחפן על מנת לכבות מיידית?
יש טריקים?

תודה

s.mario
20-03-2014, 09:07:50
צור קשר עם מטיס מנוסה.
או שיש לך תקלה בכלי, או שאתה עושה יותר מידי שטויות.
הדבר הזה אמור לטוס להמריא ולנחות ישר מהקופסא...