PDA

צפייה בגרסה מלאה : נתונים טיפים של אלופים - מהשטח



nitbeat
30-03-2014, 22:20:30
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=106259&d=1397060604

יותר מידי פעמים חזרתי עם תובנות, מסקנות ולקחים מהטסות בשטח !
חלקם נשכחו עם הזמן וחלקם הפנמתי חזק מאוד כי זה עלה לי בציוד ובכסף :)
אני בטוח שגם לכם יש טיפים של אלופים לחלוק עם חברי הפורום.

אז בבקשה . . .

טיפים ועצות כלליות

הפעלה נכונה וסדר פעולות

1) מדליקים שלט -> מדליקים רחפן
2) מכבים רחפן -> מכבים שלט

מומלץ להפעיל הרחפן על משטח מאוזן
לאחר חיבור הסוללה להמתין מספר שניות בשביל לתת זמן למחשב לכייל עצמו לפני שאתם מרימים ומזיזים אותו.
לאחר כל המראה מומלץ בחום לתת 20 שניות של טיסה נמוכה, תזוזה מבוקרת ואיטית. (הרבה תקלות יתגלו ב20 שניות הראשונות ותחסכו ריסוק לא נעים)
לפני המראה של רחפן חדש אני פותח 30 אחוז מצערת ומזיז סטיק ימני לכל הכיוונים לבדוק שכל הצירים נכונים והמנועים הנגדיים לפקודת הסטיק מגיבים בהתאם.
תמיד לעבור על הפרופים אחד אחד בכדי לוודא שאין פרופ משוחרר לפני כל המראה !


DJI NAZA


יש דרך להקל קצת על הסירוס של מצב ATTITUDE - להעלות את הערך ה VERTICAL בGAINS של הנאזה עד לקבלת התוצאה הרצוייה.
(ניתן לקבל תגובת מצערת יותר מדוייקת וחדה)



טיפול בסוללות

** חדש **
לא לשכוח לנתק צפצפה/מד מתח מה בטרייה בסיום שימושו בסוללה
- לא לשים באזר חלש על הסוללה כי לא תשמע כשתשכח במזוודה
- תזרקו את כל מדי המתח שיש להם צפצפה חלשה או לא עובדת, אחרי הרבה זמן הם גומרים את הסוללה.

מתח הוולט המומלץ לאכסון לכל תא הוא: 3.80
סוללה טעונה = פוטנציאל נזק. כבדו את הליפו שלכם.
כשיש לכם זמן ובכלל מומלץ להטעין סוללות במצב BALANCE (זה מאריך את אורך חייהם ותורם לנפש מאוזנת.)
לא לרוקן את הסוללות עד הסוף למען בריאותן וגם נפילה פתאומית של מתח ובעקבותיו הרחפן.


עשה זאת בעצמך,טיפים בהרכבה ובנייה כללית

לאחר הרכבת הכלי ולפני חיבור למקור חשמל תנו דקה שתיים לעבור על כל חיבורי החשמל: פלוס ומינוס, אדום ושחור ולוודא שהכל מתאים
הלחמה טובה מתבצעת כאשר שני המשטחים חוממו היטב לפני החיבור הסופי, ומומלץ ל"עטוף" בשכבת בדיל את שני הצדדים.
קונקטורים ובולטים יכולים להתנתק בזמן טיסה, קיימת הטענה שעדיף לוותר על הנוחות בקונקטורים הניתנים לניתוק מהיר וכדאי להלחים את כבלי בקרי המהירות !
מומלץ לשים לוקטייט/THREADLOCK (http://en.wikipedia.org/wiki/Thread-locking_fluid) על כל הברגים שמוברגים למתכת.


מנועים ופרופלורים

בכלליות ניתן לטעון ש:
KV נמוך - פרופים גדולים
KV גבוה - פרופים קטנים


בקרי מהירות

יש לפרק את הפרופלורים מהרחפן לפני כיול בקרי מהירות (אם מנתקים מנועים לא ניתן לשמוע את הציפצופים של הבקרים).



טיפים כלליים מהשטח

לרב הגברים אין חלוקת קשב מוצלחת במיוחד, רב הספוטרים הם גברים ולכן ספוטר שמדברים איתו הוא ספוטר מסוכן !
יותר משניים שלושה רחפנים באוויר ? כדאי שתיהיה תוכנית ברורה מי אחרי מי ואיפה, אחרת הסיכוי למפגש גדול.
מומלץ לעשות בדיקת FailSafe מדי פעם.
לרשום על הטיסן מספר טלפון ופרטים, נכון אנחנו במדינת ישראל אבל אולי הרחפן יפול אצל אחת השכנות שלנו. מממ...
ישנן 5 שאלות עיקריות ומעצבנות שעוברי אורח מחוץ לתחום אוהבים לשאול אותך בדיוק ברגע שאיבדת אוריינטציה.
אם גם לכם נמאס כדאי שתמצאו פיתרון דומה לזה: http://diydrones.com/profiles/blog/show?id=705844%3ABlogPost%3A1425678&commentId=705844



רדיו ומקלט

שלט הרכב לא עובד ? בדקו שאין רדיו UHF הפועל בסביבה :)



DJI PHANTOM 1/2

קיבלתם פאנטום ? מזל טוב! חייבים להתאפק ולא לשכוח לעבור על פרוצדורת הכיול שלו: http://youtu.be/umT6TczNhiY?hd=1
לפני המראה להמתין לסימן שהרחפן "קיבע" את מיקום הבית. (בדרך כלל היבהוב מהיר של הלד הירוק)


גימבל ומערכות ייצוב מצלמה

את הגימבל נהוג לחבר אחרון למקור הכח.
בעת חיבור הגימבל חשוב מאוד לא להזיז הרחפן.
עם הזמן הגומיות שיכוך יכולות להתייבש ולהפסיק לתפקד כמו שצריך ולגרום לרעידות וג'לי בצילום.



שידור וקליטת וידאו

אנטנות אמורות להקביל אחת לשנייה על אותו הציר (ציר אנכי או ציר אופקי)


טיפים ל FPV מוצלח

OSD - ON SCREEN DISPLAY זה מגניב ! אך גם פרקטי מאוד וחיוני !
מערכות חשובות העוזרות לאתר רחפן שברח ונעלם:
- OSD ומקליט DVR (ניתן לשלוף את המיקום GPS מתוך ההקלטה במבט על הנ"צ מהOSD)
- זמזמם מופעל מהמקלט
- GPS TRACKER - לא יקר כל כך.



עצות לשיפור רגש ההטסה

מצאו את הזמן והמאמץ ונסו לטוב במצב "ידני"\MANUAL ללא עזרת איזון ממחשב הטיסה.
רגש ההטסה ישתפר, ותרכשו ביטחון נוסף רב בשליטה ברחפן ובמצבי חירום תוכלו להגיב בצורה מדוייקת ונכונה יותר וכך אולי להצילו מסיום חייו.
תרגלו דברים חדשים - הגדירו לעצמכם משימות ותרגילים: הקפות, שמיניות, טיסה עם האף אליכם ועוד. . .



צילום אווירי

הקפידו להכניס תנועה בשוטים, לשוט דומם צריכה להיות סיבה ממש טובה.
השתמשו בסחיפה הטבעית של הרוח לטובתכם בעת צילום עצם מסויים (הצילום יראה יותר גולש וטבעי)

סוד קטן: מעטים האנשים שלא ידלגו על סרטון ארוך ומשעמם:
- הכניסו מוזיקה, חתכו קטעים משעממים
- נסו לבחור את השוטים החלקים, ללא רעידות ותנועות מעצבנות
- התחילו כל קטע וידאו כבר אחרי התנועה של הרחפן ולא לפני תנועתו.
- נסו לשלב עלילה והתקדמות
- הכי קשה ובמיוחד בהתחלה לוותר על צילומי הוידאו האוויריים שלכם, תיהיו אמיצים ותעיפו החוצה קטעים החוזרים על עצמם בסירטון.



מונחים וטרמינולוגיה

RX - מקלט | TX - משדר
FC - בקר טיסה או מחשב טיסה
ESC - בקר מהירות
KV - מהירות סיבוב המנוע פר כל וולט שהוא מקבל
מהסיני - hobbyking.com | מהשועל - foxtechfpv.com | מערסי - rctimer.com
OSD - תצוגת נתונים המולבשת על תמונת הוידאו
AP - צילום אווירי

המונחים הבאים מתארים את מצב המודל או הכלי שאתם עומדים לרכוש
RTF - Ready To Fly הכלי שקניתם מוכן לטיסה + שלט הישר מהקופסא.
BNF - Bind N Fly מוכן לטיסה כולל מקלט אך ללא שלט.
PNP - Plug N Play כולל הכל חוץ מ: מקלט, שלט ובטריות ומטען.
ARF - Almost Ready to Fly אתם כמעט שם אבל חסרים כמה רכיבים כדי להשלים את החבילה.
דוגמא ל ARF: http://www.helidirect.com/dji-flame-wheel-f450-arf-kit-wmotors-esc-propellers-p-26622.hdx


bind - תהליך החיבור או "הנישואים" בין המקלט למשדר. (אחרי החיבור רק ברבנות ניתן לנתק את הקשר)
gimbal - מכשיר הנושא מצלמה ונועד לייצב אותה בשעת טיסה, מאפשר צילום ברמה גבוהה חלק ומפולס.
CG - נקודת מרכז הכבידה של ה
Pantom - סלנג עממי לפאנטום
2 Pantom - סלנג עממי לפאנטום 2


** חדש **
סימפטומים לתקלות ופתרונות

הרחפן מסבסב ו"נסחף" בציר הסיבסוב (YAW)

לבצע כיול מצפן GPS
לעבור זרוע זרוע ומנוע מנוע ולבדוק אם יש עקימות באחד הרכיבים, לא ישר לא מאוזן.



הרחפן מתהפך בהמראה או לא ממריא בכלל

לבדוק שוב התאמת מספור חיבורי המנועים אל בקר הטיסה
לבדוק סיבוב נכון של הפרופלורים
לבדוק סיבוב נכון של המנועים
לחפש את שם לוח הטיסה שלכם ואחריו המילים: motor layout בגוגל בכדי לקבל את האינפורמציה הנכונה למספור וסיבוב נכון של המנועים.



הרחפן רועד ומשקשק באוויר

כיוון של ערכי PID במחשב הטיסה והGAINנים
חיפוש בגוגל של שם לוח הטיסה + PID Tuning
חיפוש מדריכים בנושא כיווני PID



נאזה - ב GPS בתנועה קדימה של הרחפן יש לו סטייה ברורה והוא לא טס בקו ישר.

כדאי לנסות לסובב את המצפן GPS בכמה מעלות בודדות בכיוון הנגדי לסחיפה בכדי לתקן את הסטייה.
** חדש ** בארץ המצפן כמו הGPS של הנאזה ובקרים אחרים צריך להצביע 4.5~ מעלות ימינה (מזרחה) בכדי למנוע בעיות כמו toilet bowl (סיבובים כמו כשמורידים מים)
לחישוב זריז http://magnetic-declination.com/


יש לנו כאן הזדמנות לתת מענה ראשוני לתקלות פשוטות יחסית ואשמח אם תוכלו להרחיב בנושא מהניסיון שלכם.




בטיחות ובדיקות חיוניות

בדיקת טווח בשלט:

שלט עם תדר 72 - בדיקת טווח בטיסן
1. במשדר - פותחים רק שלב אחד בלבד באנטנה.
2. פותחים את המשדר ON
3. פותחים את המקלט בטיסן
4. מתרחקים כ-30 מטר לפחות עם המשדר.
5. מזיזים את כל הסטיקים במשדר בתנועה ריבועית: למעלה->ימינה->למטה-> ושמאלה מספר פעמים.
6. מוודאים שכל ההגאים בטיסן נעים בצורה אחידה ולא קופצנית או ללא רעידות והפסקות כל שהם.

שלט עם תדר 72 - בדיקת טווח ברחפן
1. מפרקים את הפרופלורים !!!
2. במשדר - פותחים רק שלב אחד בלבד באנטנה.
3. פותחים את המשדר ON
4. פותחים את המקלט ברחפן (מחברים סוללה)
4. מתרחקים כ-30 מטר לפחות עם המשדר.
5. מזיזים את כל הסטיקים במשדר בתנועה ריבועית: למעלה->ימינה->למטה-> ושמאלה מספר פעמים.
6. מוודאים שכל המנועים עובדים בצורה חלקה ויש שליטה עליהם ע"י הזזת הסטיקים. וכאשר מסיטים את הסטיקים, יש שינוי במהירות חלק מהמנועים תלוי בכיוון הזזת הסטיק.
מוודאים שאין תזוזות פתאומיות או לא רצוניות.


שלט עם תדר 2.4 - בדיקת טווח בטיסן \ רחפן
אותם הוראות בדיוק, אך בשונה מתדר 72, בדרך כלל בתדר 2.4, יש כפתור על המודול של המשדר, ויש ללחוץ עליו כ 3 שניות עד שהמערכת נכנסת למוד בדיקה.
משתנה בהתאם ליצרניות השלטים, יש לשים לב להוראות היצרן.

לאחר שהמערכת נכנסת למוד הבדיקה, יש לפעול בהתאם למה שרשום מעלה.

[B]תודה ל
אופיר בן יעקב
OBY


מדריך זה נועד על מנת למנוע מפגעים בנפש/רכוש

1. לפני כל שימוש בכלי הטייס יש לוודא שלמות של כל החלקים וכן לוודא כי אין חלקים רופפים.

2. לפני כל שימוש בכלי הטייס יש לוודא כי אין כבלי חשמל קרועים/ חסופים/ רופפים.

3. מרגע הכנסת מתח לכלי הכלי נחשב ככלי דרוך יש להודיעה לכל הסובבים כי הכלי דרוך.

4. לפני טיסה יש להריץ את הכלי במצב IDEL וממרחק העולה על מטר יש לוודא כי אין רעידות או רעשים חריגים.

5. לפני המראה יש להודיעה לסובבים כי הכלי עולה לאוויר יש לוודא כי אין אנשים או רכוש ברדיוס של חמישה מטרים.

6. חל איסור מוחלט להטיס את הכלי מעל קהל או רכוש.

7. חל איסור מוחלט על הטסת הכלי מעל סביבה מיושבת או איזורי תעשיה.

8. חל איסור על הטסה במבנים סגורים.

9. בכל מהלך הטיסה על המטיס להיות בקשר עין ישיר עם הכלי במידה והקשר עין אבד יש להעביר את הכלי למצב Fail safe עד לקשר עין עםהכלי.

10. אין להטיס את הכלי כאשר ישנה רוח מעל 10 קשרץ

11. אין להטיס את הכלי כאשר מזג האויר אינו מאפשר לעשות זאת בצורה בטוחה.

12. אין להטיס את הכלי בסביבה לא מוכרת ובאיזורי טיסה של כלי טייס מאויישים.

13. בכל מקרה של תקלה במהלך הטיסה יש להזהיר את הסובבים וכן לנסות לנחות מיידית.

14. לפני נחיתה יש להזהיר את הסובבים ולהרחיקם מאיזור הנחיתה למרחק היעלה על רדיוס של 10 מטרים.

15. לאחר נחיתה יש להמתין לכיבוי מלא של המנועים אין להתקרב לכלי עד שהמנועים לא כבים.

16. לאחר נחיתה יש לנתק מיידית את הספקת המתח לכלי.

17. לאחר הנחיתה יש לבדוק את הכלי לחוסר שברים/חלקים רופפים.

18. לאחר נחיתה יש לבדוק את הכלי לחוסר מגעים/חיבורים חשמליים רופפים.

בכל תקלה אשר נגרמה לכלי לפני/במהלך טיסה יש לדווח ליצרן ואין להטיס את הכלי עד אשר יעבור בדיקות ע"י ניצרן. אין לבצע כל שינוי או לבצע פעולות תיקון של המוצר שלא ע"י היצרן.

מקווה שזה עוזר

תודה ל
zuza





* חילקתי את הטיפים לקטגוריות שונות.
* תבחרו כותרת מתאימה לטיפים שאתם רושמים ותציעו קטגוריות חדשות במידה ויש צורך.
* כמובן אדאג לעדכן בפוסט הראשי מה שאתם רושמים עם הזמן :)

enayim
31-03-2014, 05:57:39
כל הכבוד ניצן על היוזמה...


Sent from my iPhone using Tapatalk

yoavl
31-03-2014, 08:32:55
רעיון מצויין!

בקרי מהירות: יש לפרק את הפרופלורים מהרחפן לפני כיול בקרי מהירות (אם מנתקים מנועים לא ניתן לשמוע את הציפצופים של הבקרים).

טיפים כלליים מהשטח: מומלץ לעשות בדיקת FailSafe מדי פעם.

Hagay
31-03-2014, 10:06:08
כל הכבוד ניצן, חסר לי פה עניין של בטיחות ובראשו בד"ח (בדיקות חיוניות)

בדיקת טווח רדיו לכל כלי לפני הטיסה הראשונה חובה
מבט על שלימות הכלי והחיבורים בתחילת היום
ברחפנים, בדיקה שלימות הפרופים כולל סדקים בבסיס והידוק לפני כל טיסה
בטיסנים, בדיקת הגאים לפני כל טיסה כולל כיוונים (לא חסרים סיפורים)
....

זה לא פעם ראשונה שמדברים על זה, הנה דוגמא אחת
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?11778-%E1%E3-quot-%E7-%ECFPV

Elia Shemesh
31-03-2014, 11:04:39
תודה!

הלינק ליוטיוב לא תקין..

ליאור זהבי
31-03-2014, 11:06:47
טיפ קטן: לבדוק FAIL SAFE (כניסה ל-RTH וכ'ו) לפני כל טיסה - הטיפ הזה הוכיח את עצמו פעם אחר פעם מחדש בשטח.

בהצלחה :)

Hagay
31-03-2014, 11:54:52
תודה!

הלינק ליוטיוב לא תקין..

https://www.youtube.com/watch?v=umT6TczNhiY&feature=youtu.be

guyst
31-03-2014, 12:46:21
סוללות - לא לרוקן את הסוללות עד הסוף למען בריאותן וגם נפילה פתאומית של מתח ובעקבותיו הרחפן... אני משתדל לרדת עם 3.7V לתא ולשם כך בודק ב-OSD וגם יש טיימר בשלט. (ניתן להגדיר גם מתח ירידה של הרחפן בבקר טיסה).
בטיחות כמו שחגי ציין - לא כדאי לטוס מעל אנשים, בתים, כבישים, עמודי חשמל ואנטנות על מנת להימנע מאי נעימות של גרימת אסון.

Omer_Chovel
31-03-2014, 13:02:11
כל הכבוד ניצן, חסר לי פה עניין של בטיחות ובראשו בד"ח (בדיקות חיוניות)

בדיקת טווח רדיו לכל כלי לפני הטיסה הראשונה חובה
מבט על שלימות הכלי והחיבורים בתחילת היום
ברחפנים, בדיקה שלימות הפרופים כולל סדקים בבסיס והידוק לפני כל טיסה
בטיסנים, בדיקת הגאים לפני כל טיסה כולל כיוונים (לא חסרים סיפורים)
....

זה לא פעם ראשונה שמדברים על זה, הנה דוגמא אחת
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?11778-%E1%E3-quot-%E7-%ECFPV




איך בודקים טווח של שלט.
הולכים אחרוה עד שהוא מפסיק להגיב?


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

Hagay
31-03-2014, 13:58:02
איך בודקים טווח של שלט.
הולכים אחרוה עד שהוא מפסיק להגיב?


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

לא, אתה מציג כאן בעית RTFM
בדרך כלל יש אפשרות להוריד את עוצמת השידור ולהתרחק עד 30 מטר
הדרך משתנה משלט לשלט ומומלץ לבדוק לגבי המערכת שברשותך

zuza
31-03-2014, 15:40:49
מדריך זה נועד על מנת למנוע מפגעים בנפש/רכוש
1. לפני כל שימוש בכלי הטייס יש לוודא שלמות של כל החלקים וכן לוודא כי אין חלקים רופפים.

2. לפני כל שימוש בכלי הטייס יש לוודא כי אין כבלי חשמל קרועים/ חסופים/ רופפים.

3. מרגע הכנסת מתח לכלי הכלי נחשב ככלי דרוך יש להודיעה לכל הסובבים כי הכלי דרוך.

4. לפני טיסה יש להריץ את הכלי במצב IDEL וממרחק העולה על מטר יש לוודא כי אין רעידות או רעשים חריגים.

5. לפני המראה יש להודיעה לסובבים כי הכלי עולה לאוויר יש לוודא כי אין אנשים או רכוש ברדיוס של חמישה מטרים.

6. חל איסור מוחלט להטיס את הכלי מעל קהל או רכוש.

7. חל איסור מוחלט על הטסת הכלי מעל סביבה מיושבת או איזורי תעשיה.

8. חל איסור על הטסה במבנים סגורים.

9. בכל מהלך הטיסה על המטיס להיות בקשר עין ישיר עם הכלי במידה והקשר עין אבד יש להעביר את הכלי למצב Fail safe עד לקשר עין עםהכלי.

10. אין להטיס את הכלי כאשר ישנה רוח מעל 10 קשרץ

11. אין להטיס את הכלי כאשר מזג האויר אינו מאפשר לעשות זאת בצורה בטוחה.

12. אין להטיס את הכלי בסביבה לא מוכרת ובאיזורי טיסה של כלי טייס מאויישים.

13. בכל מקרה של תקלה במהלך הטיסה יש להזהיר את הסובבים וכן לנסות לנחות מיידית.

14. לפני נחיתה יש להזהיר את הסובבים ולהרחיקם מאיזור הנחיתה למרחק היעלה על רדיוס של 10 מטרים.

15. לאחר נחיתה יש להמתין לכיבוי מלא של המנועים אין להתקרב לכלי עד שהמנועים לא כבים.

16. לאחר נחיתה יש לנתק מיידית את הספקת המתח לכלי.

17. לאחר הנחיתה יש לבדוק את הכלי לחוסר שברים/חלקים רופפים.

18. לאחר נחיתה יש לבדוק את הכלי לחוסר מגעים/חיבורים חשמליים רופפים.

בכל תקלה אשר נגרמה לכלי לפני/במהלך טיסה יש לדווח ליצרן ואין להטיס את הכלי עד אשר יעבור בדיקות ע"י ניצרן. אין לבצע כל שינוי או לבצע פעולות תיקון של המוצר שלא ע"י היצרן.

מקווה שזה עוזר

AvivT
31-03-2014, 16:12:03
טוב נראה לי שרוב הדברים החשובים כבר נאמרו, אז אין טעם לחזור.
אני אוסיף רק שמנסיון אישי שלי ושל עוד כמה חברים - תמיד, תמיד, תמיד ובכל מצב, להגיע עם שלט לשטח.
קרה לי כמה פעמים שהגעתי בלי השלט, ולא משנה מה עשיתי הכלי לא טס טוב. או בכלל.

enayim
31-03-2014, 17:38:22
עוד טיפ חשוב למטיסי fpv שהם שכנים, לעדכן אחד את השני שעולים באויר ולוודא שאתם לא על אותו תדר בוידאו...


Sent from my iPhone using Tapatalk

nadavz
31-03-2014, 22:20:13
אני חושה שכדי ליד כל עידכון לרשום תאריך או לצבוע את העדכונים החדשים.
אני פעם נכנס לשירשור ומתחיל לקרוא הכל מהתחלה.

חוץ מיזה רעיון גדול!

Hagay
31-03-2014, 22:43:46
עוד טיפ חשוב למטיסי fpv שהם שכנים, לעדכן אחד את השני שעולים באויר ולוודא שאתם לא על אותו תדר בוידאו...


Sent from my iPhone using Tapatalk

לעדכן לפני שמחברים מתח למשדר וידאו!!!
אני למשל לרוב מטיס כלים ללא ייצוב עצמי כלומר אם תדליק משדר בתדר שקרוב לשלי סביר להניח שזה יסתיים בריסוק כואב

nitbeat
09-04-2014, 12:30:41
DJI NAZA
יש דרך להקל קצת על הסירוס של מצב ATTITUDE - להעלות את הערך ה VERTICAL בGAINS של הנאזה עד לקבלת התוצאה הרצוייה.
(ניתן לקבל תגובת מצערת יותר מדוייקת וחדה)

OBY
09-04-2014, 13:23:04
ניצן, כל הכבוד על היוזמה !!! :D


בדיקת טווח בשלט:

שלט עם תדר 72 - בדיקת טווח בטיסן
1. במשדר - פותחים רק שלב אחד בלבד באנטנה.
2. פותחים את המשדר ON
3. פותחים את המקלט בטיסן
4. מתרחקים כ-30 מטר לפחות עם המשדר.
5. מזיזים את כל הסטיקים במשדר בתנועה ריבועית: למעלה->ימינה->למטה-> ושמאלה מספר פעמים.
6. מוודאים שכל ההגאים בטיסן נעים בצורה אחידה ולא קופצנית או ללא רעידות והפסקות כל שהם.

שלט עם תדר 72 - בדיקת טווח ברחפן
1. מפרקים את הפרופלורים !!!
2. במשדר - פותחים רק שלב אחד בלבד באנטנה.
3. פותחים את המשדר ON
4. פותחים את המקלט ברחפן (מחברים סוללה)
4. מתרחקים כ-30 מטר לפחות עם המשדר.
5. מזיזים את כל הסטיקים במשדר בתנועה ריבועית: למעלה->ימינה->למטה-> ושמאלה מספר פעמים.
6. מוודאים שכל המנועים עובדים בצורה חלקה ויש שליטה עליהם ע"י הזזת הסטיקים. וכאשר מסיטים את הסטיקים, יש שינוי במהירות חלק מהמנועים תלוי בכיוון הזזת הסטיק.
מוודאים שאין תזוזות פתאומיות או לא רצוניות.


שלט עם תדר 2.4 - בדיקת טווח בטיסן \ רחפן
אותם הוראות בדיוק, אך בשונה מתדר 72, בדרך כלל בתדר 2.4, יש כפתור על המודול של המשדר, ויש ללחוץ עליו כ 3 שניות עד שהמערכת נכנסת למוד בדיקה.
משתנה בהתאם ליצרניות השלטים, יש לשים לב להוראות היצרן.

לאחר שהמערכת נכנסת למוד הבדיקה, יש לפעול בהתאם למה שרשום מעלה.

אופיר בן יעקב
OBY

ZvikaF
10-04-2014, 09:27:26
יופי של שרשור :)

ebay007
10-04-2014, 10:13:16
לא ראיתי שהוזכר נושא הבולטים.
מאז שנפל לי קוואד בגלל בולטים (ונשבר הFC בגלל זה) אני תמיד מלחים את המנועים ישירות לבקרים. זה עלול עצבן אם רוצים לפרק, אבל זה עדיף מלפרק בגלל ריסוק.
חוץ מזה לבדוק הידוק פרופים, ולשים לוקטייט על כל הברגים שמוברגים למתכת.

OBY
10-04-2014, 15:28:03
ניצן, זה אחד החזקים, הרגת אותי מצחוק !!! ;)

אני חייב לקנות כזאת חולצה !!




** חדש ** ישנן 5 שאלות עיקריות ומעצבנות שעוברי אורח מחוץ לתחום אוהבים לשאול אותך בדיוק ברגע שאיבדת אוריינטציה.
אם גם לכם נמאס כדאי שתמצאו פיתרון דומה לזה: http://diydrones.com/profiles/blog/show?id=705844%3ABlogPost%3A1425678&commentId=705844

nitbeat
14-04-2014, 18:07:34
אני מוסיף:

תקלות ופתרונות

* הרחפן מסבסב ו"נסחף" בציר הסיבסוב (YAW)
- לבצע כיול מצפן GPS
- לעבור זרוע זרוע ומנוע מנוע ולבדוק אם יש עקימות באחד הרכיבים, לא ישר לא מאוזן.

* הרחפן מתהפך בהמראה או לא ממריא בכלל
- לבדוק שוב התאמת מספור חיבורי המנועים אל בקר הטיסה
- לבדוק סיבוב נכון של הפרופלורים
- לבדוק סיבוב נכון של המנועים
- לחפש את שם לוח הטיסה שלכם ואחריו המילים: motor layout בגוגל בכדי לקבל את האינפורמציה הנכונה למספור וסיבוב נכון של המנועים.

* הרחפן רועד ומשקשק באוויר
- כיוון של ערכי PID במחשב הטיסה והGAINנים
- חיפוש בגוגל של שם לוח הטיסה + PID Tuning

* נאזה - ב GPS בתנועה קדימה של הרחפן יש לו סטייה ברורה והוא לא טס בקו ישר.
- כדאי לנסות לסובב את המצפן GPS בכמה מעלות בודדות בכיוון הנגדי לסחיפה בכדי לתקן את הסטייה.


יש לנו כאן הזדמנות לתת מענה ראשוני לתקלות פשוטות יחסית ואשמח אם תוכלו להרחיב בנושא מהניסיון שלכם.

Hagay
15-04-2014, 00:19:46
בארץ המצפן כמו הGPS של הנאזה ובקרים אחרים צריך להצביע 4.5~ מעלות ימינה (מזרחה) בכדי למנוע בעיות כמו toilet bowl (סיבובים כמו כשמורידים מים)
לחישוב זריז http://magnetic-declination.com/

nitbeat
15-04-2014, 18:47:33
בארץ המצפן כמו הGPS של הנאזה ובקרים אחרים צריך להצביע 4.5~ מעלות ימינה (מזרחה) בכדי למנוע בעיות כמו toilet bowl (סיבובים כמו כשמורידים מים)
לחישוב זריז http://magnetic-declination.com/

וואו יכול להיות שעלית על הבעיה שיש לי.
שמתי לב גם שטיסה ישרה ב GPS יש לה סטייה מסויימת שמאלה טיפה.
:)))))) אני אנסה את זה.

ליאור זהבי
17-04-2014, 16:50:14
בארץ המצפן כמו הGPS של הנאזה ובקרים אחרים צריך להצביע 4.5~ מעלות ימינה (מזרחה) בכדי למנוע בעיות כמו toilet bowl (סיבובים כמו כשמורידים מים)
לחישוב זריז http://magnetic-declination.com/

אם האף של הכלי פונה דרומה אז 4.5 מעלות ימינה זה מערבה. :p

sevet
18-04-2014, 18:20:01
אם האף של הכלי פונה דרומה אז 4.5 מעלות ימינה זה מערבה. :p

הממוצע הארצי הוא לא 4.2~ ?

הנה טיפ חם מהתנור (אכלתי אותה עכשיו) :

לא לשכוח לנתק צפצפה/מד מתח מה בטרייה בסיום שימושו בבטריה
שיכלול, לא לשים באזר חלש על הבטריה כי לא תשמע כשתשכח במזוודה
שיכלול, תזרקו את כל מדי המתח שיש להם צפצפה חלשה או לא עובדת, אחרי הרבה זמן הם גומרים את הבטריה.

טיפ: כשמנסים להטעין והמטען מתלונן על שגיאת low voltage ולא מאפשר הטענה (אחרי שהמד חיסל את הסוללה), מעבירים ל nimh במטען ומטעינים טיפה, כ 30 שניות, לא יותר!!!! ואז ניתן להטעין רגיל, אם זה יעזור לסוללה או לא, זו שאלה אחרת..... זו לא סוללת הטסה אז גם אם היא תהייה חלשה זה טוב (למשקפיים) באוויר לא לסמוך על סוללות שעברו טראומה כזו או אחרת (עוד טיפ)

Hagay
28-04-2014, 10:39:48
The Hebrew announcement will be followed by an English one
כלל ה5
הכלל החשוב הזה מתייחס לחמשת הטיסות הראשונות בהן הסיכון לכשלים טכניים יותר גדול,
מטיסת הבכורה או לאחר כל שינוי/ריסוק מומלץ להטיס לפחות 5 טיסות במקום מבוקר ורצוי גם מעל צמחיה שמעדנת נחיתה לא מתוכננת.
כל נסיון להתעלם מכלל ה5 מזמין בדר"כ שילוב של שני חוקים אחרים, חוק מרפי וחוק הכבידה.

סיכום יפה של טראפי המתייחס לרחפנים מפנה אותנו לשישה דגשים לבדיקה בחמשת הטיסות הראשונות
1. טמפרטורה של המנועים ובקר הטיסה
2. קולות שקשוק הנשמעים בהקלטה מהטיסה
3. בעיות איזון או סחיפה לאחד הצדדים
4. מחברים וכבלים מאובטחים ומוגנים היטב
5. איבטוח והידוק של כל האביזרים הנלווים
6. ויברציות (רטט) בתמונת הצב"ר או כשלים אחרים בקישור הוידאו

טראפי גם מוסיף הכוונה לתיקונים שכיחים
כיול בקרי המהירות ובקר הטיסה, שיכוך חלקים רגישים לרעידות והפרדה בין מקלטים למשדרים או הוספת מסנן לרכיבים יוצרי ההפרעות.

זה כלל שהולך איתי מחוג טיסנאות ביסודי וזוכה בזמנים אלו לעידכון חשוב מאוד, אני מתפלא שלא כולם מתייחסים עליו ברצינות

http://team-blacksheep.freshdesk.com...eep-s-5-flight

"The "5 Flight Rule" refers to the first 5 flights. If any technical failures happen they usually occur in the first 5 flights. Keep the quad in close and - if possible - over high grass to prevent any damage.

Things to pay attention during that time:
1) ESCs and Motor Temperatures
2) When you watch your flight recording pay attention to any rattling sounds.
3) Is the quad flying sideways, drifting or leaning in one direction?
4) All wires and connectors are inside the quad and are strongly connected.
5) Verify all props are secured and properly fastened
6) Check for heavy vibration in your FPV image or other issues in your video link.

Typical fixes, other than the obvious, contain re-calibrating ESCs and Flight Control, damping vibration-sensitive parts, separating receivers and transmitters or adding bandpass filters for interfering components."

sevet
28-04-2014, 14:09:01
טיפ חשוב - לא להשתמש ב-Thread lock מהסיני, גם לא החלש ביותר, למעשה, לא חושב שראיתי הבדל בין ה-medium ל-soft, מהכלל הזה לומדים לא לקנות גלון של חומר באותו מחיר (חצי מחיר למעשה) של בקבוקון קטנטן, כנראה יש סיבה למחיר.

ואיך לשחרר ברגים אם עשינו את השטות הזו:

שיטת המלחם -


https://www.youtube.com/watch?v=RqAQLkCh_XI

שיטת ה"מייבש טורבו" -


https://www.youtube.com/watch?v=gOX-BNNfTs0

שיטת ה-"כבר דפקתי את ההברגה" שיטה שצריכה להיות בשילוב אחת משתי השיטות הקודמות -


https://www.youtube.com/watch?v=_rCcAagyqrA

אף אחת מהשיטות לא תציל לכם חלקי פלסטיק מסכנים שנקלעו בין הבורג להברגה:

107504

נסיון לשיטת המלחם לא על פלסטיק בקרוב, זה כנראה ישולב עם דרמל להברגה שכבר הרסתי, עוד טיפ - הדרמל 10$ נטען מהסיני לא שווה כלום, לא לחבר לו בטריה 3S לפני שמנתקים את הבטריות הפנימיות, הריח קשה, נראה פחות רע עם 3S ישיר למנוע עם JST, בדיקה בקרוב, גם הדרמל 220V 16$ בדרך מסין מהסיני....

*בכוונה רק עשיתי לינק לוידאו בכדי שלא תהיה הודעה גדולה מדיי
**עדכון - האתר הזה חכם מדי והפך את זה ללינקים....