צפייה בגרסה מלאה : שאלה חיבור 2 סוללות 3s בטור כסוללת 6s
erjerjerj
06-04-2014, 20:49:12
איך מתבצע חיבור זה מבחנת הבאלנס? לבאלנס 7 חוטים: 6 חוטים - חוט לכל תא, ועוד חוט אחד נוסף שלא ברור לי מה מטרתו.
האם הרכיב הבא זה מה שאני צריך?
http://aircraft-world.com/shopexd.asp?id=4234
האם לחבר ל A את הסוללה שמחוברת למינוס או לפלוס של המטען?
דבר נוסף מצאתי את המחבר הזה:
http://aircraft-world.com/shopexd.asp?id=7207
אני משתמש ב EC3, ולכן אצטרך להחליף את כל החיבורים. (אני יודע שהסיני מוכר את מה שאני מחפש, אך בעקבות הבעיות איתו, אני מעדיף להזמין מהיפני)
האם פספסתי והיפני מוכר גם את החוטים בנפרד? (יש לי את המחברים הדרושים)
יש לחוטים אלה שם? אולי ניתן לקנות מטר מהם בטמבור הקרוב לבית?
אני יודע שלסיני יש את המוצר הבא:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10993__twin_pack_charge_lead_2_x_3s_6s_w_xt60.ht ml
יש לו איזה יתרון משמעותי? אני מעדיף לא להזמין מהסיני.
בתודה,
ערן
merkur
06-04-2014, 20:59:20
ערן, אתה מנסה להטעין אותן או להטיס איתן כ-6S ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
erjerjerj
06-04-2014, 21:54:34
להטעין ולחסוך זמן.
merkur
06-04-2014, 23:16:05
אין לי ניסיון עם זה... רק תדאג שהסוללות יהיו בנות קיבולת זהה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
yuvalko
07-04-2014, 08:28:59
הטענה בטור נחשבת יותר 'נכונה' אבל היא כרוכה בסיכונים בעיקר בגלל בלבול בחיבורי הבאלאנס. אני אישית אמליץ לך להטעין במקביל עם לוח יעודי. נכון שמבחינה תאורתית האיזון פחות טוב אבל אם שומרים על הכללים אתה תיהיה מסוגל להטעין אפילו 6 בטריות במקביל מה שלא תצליח בטעינה טורית. אני מטעין ככה כבר הרבה זמן ומרוצה מאוד מהתוצאה. בסוף הטעינה הבטריות מלאות ומאוזנות. אני בטוח שהרבה אנשים בפורום חושבים אחרת ואני בטוח שכולם צודקים. ובכל זאת, טעינה מקבילית היא מהירה וקלה וגם בטוחה ורוב האנשים בעולם שמטעינים מספר בטריות משתמשים דווקא בה.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
noam_h
07-04-2014, 14:27:00
הטענה בטור נחשבת יותר 'נכונה' אבל היא כרוכה בסיכונים בעיקר בגלל בלבול בחיבורי הבאלאנס. אני אישית אמליץ לך להטעין במקביל עם לוח יעודי. נכון שמבחינה תאורתית האיזון פחות טוב אבל אם שומרים על הכללים אתה תיהיה מסוגל להטעין אפילו 6 בטריות במקביל מה שלא תצליח בטעינה טורית. אני מטעין ככה כבר הרבה זמן ומרוצה מאוד מהתוצאה. בסוף הטעינה הבטריות מלאות ומאוזנות. אני בטוח שהרבה אנשים בפורום חושבים אחרת ואני בטוח שכולם צודקים. ובכל זאת, טעינה מקבילית היא מהירה וקלה וגם בטוחה ורוב האנשים בעולם שמטעינים מספר בטריות משתמשים דווקא בה.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
לי דווקא הטעינה המקבילית לא כ"כ הולכת, ואני מחפש מה לא בסדר. חשבתי באמת לעבור לטעינה בטור.
טענתי 6 בטריות של 4S 5000, ובסוף הטעינה תא אחד הגיע ל- 4.3. מייד חיברתי למטען כדי לאזן, אבל זה ממש הדאיג אותי.
yuvalko
07-04-2014, 14:30:44
אולי יש לך בעיה בחיבורי הבאלאנס של המטען? ברמת העקרון שאתה מחבר את התאים של כל הבטריות המקביליות הם מאזנים אחד את השני לאיזשהו מתח ממוצע. זה לא מיידי. ולכן מוזר לי שאחד התאים באחת הבטריות הגיע ל 4.3 בעוד התאים המקביליים בבטריות האחרות לא.. תנסה לבדוק שוב את חיבורי הבאלאנס בלוח הטעינה. תחבר בטריה עם הבאלאנס ללוח ותבדוק אותה בחיבור הראשי של הלוח. תעבור ככה על כל כניסות ה 4s שלך.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
erjerjerj
07-04-2014, 14:51:01
מבחינת הספק המטען אני מוגבל ל 2 סוללות בכל מקרה (הספק 50W, כל סוללה 2.2A במתח 11.1V - המטען יכול לספק כ 4.5A ב 11.1V)
הבנתי שבהנחה והסוללות לא פרוקות באותה מידה בתחילת הטעינה, אז טעינה במקביל לא כדאית, אני משער שבטעינה בטור אין בעיה זו, ולכן אני רוצה להטעין בטור.
רן ענבר
07-04-2014, 15:06:28
אני טוען כבר כמה שנים סוללות בטור.
אם עושים את זה מסודר אין שום בעיה.
לטעון סוללות בטור זה כאילו לעבוד על המטען שיש לו סוללה של 4-6 תאים במקום סוללה של 2-3 תאים.
המחבר שבקישור השני אכן נועד לחבר שני מחברי דינס בטור.
המחבר השני שאתה צריך הוא זה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__38605__6S_Battery_Pack_Balance_Charge_Adapter_Le ad.html
חייבים לשים לב.
סוללה שמתחברת למחבר דינס למינוס חייבת לתחבר גם למחבר הבאלנס למינוס.
טעות בחיבור יוצרת קצר והורסת את הסוללה.
אני סימנתי את המינוס של הדינס והמינוס של הבאלנס בצורה ברורה ומקפיד להיות עירני בזמן החיבור.
חיבור וטעינת סוללות בטור שומר על העיקרון של טעינת באלנס טובה ומאריך את חיי הסוללה.
אני מקפיד להשתנש בסוללות בזוגות וכך גם לטעון אותם.
זוג שפרק יחד נטען יחד...תמיד.
לזוגות חשוב שתיהיה היסטוריה משותפת.
אם מקפידים על הוראות אלו אין שום בעיה.
רן ענבר
yuvalko
07-04-2014, 20:14:07
מבחינת הספק המטען אני מוגבל ל 2 סוללות בכל מקרה (הספק 50W, כל סוללה 2.2A במתח 11.1V - המטען יכול לספק כ 4.5A ב 11.1V)
הבנתי שבהנחה והסוללות לא פרוקות באותה מידה בתחילת הטעינה, אז טעינה במקביל לא כדאית, אני משער שבטעינה בטור אין בעיה זו, ולכן אני רוצה להטעין בטור.
נכון אתה צודק. ההפרש חייב להיות קטן בתחילה. אני מפנה את תשומת לבך, אם אתה משתמש באקיוסל הסיני ומתכוון להטעין בטור 2 סוללות כביכול ב 6s תבדוק שיש לך את המטען שמבוסס על הפולימקס. הבדיקה פשוטה אם יש לך ברגי אלן בדפנות, אין לך תפריט של בדיקת התנגדות סוללה אז זו הגרסא. אם יש לך ברגים רגילים, יש תפריט כזה אז מדובר על oem gt power. האחרון לא יחזיק לך מעמד הרבה זמן בהטענה של 6s ויחזיר את נשמתו לבורא. קח בחשבון, אלו מטענים טובים אבל שמקרבים אותם למגבלות הם עלולים לשבוק חיים.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
noam_h
07-04-2014, 20:44:17
אולי יש לך בעיה בחיבורי הבאלאנס של המטען? ברמת העקרון שאתה מחבר את התאים של כל הבטריות המקביליות הם מאזנים אחד את השני לאיזשהו מתח ממוצע. זה לא מיידי. ולכן מוזר לי שאחד התאים באחת הבטריות הגיע ל 4.3 בעוד התאים המקביליים בבטריות האחרות לא.. תנסה לבדוק שוב את חיבורי הבאלאנס בלוח הטעינה. תחבר בטריה עם הבאלאנס ללוח ותבדוק אותה בחיבור הראשי של הלוח. תעבור ככה על כל כניסות ה 4s שלך.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
לא בדיוק הבנתי מה לעשות. לחבר בטריה ללוח הטעינה ואז למדוד את מתח כל תא בחיבור ללוח?
כבר בדקתי שיש חיבור בין כל הפינים (בלי בטריה מחוברת).
אגב, זה לוח הטעינה שיש לי:
http://www.buddyrc.com/paraboard-v3-xh-4mm.html
erjerjerj
07-04-2014, 20:52:54
רן, המחבר שציינת זהה למחבר בלינק הראשון שנתתי, לא?
באחד הצדדים יש 3 חוטים, ובשני יש 3 חוטים + חוט אחד אדום - מי מהם הוא השלילי?
יש למישהו מושג מה מסתתר בתוך המחבר של הסיני?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10993__twin_pack_charge_lead_2_x_3s_6s_w_xt60.ht ml
yuvalko
07-04-2014, 21:01:25
לא בדיוק הבנתי מה לעשות. לחבר בטריה ללוח הטעינה ואז למדוד את מתח כל תא בחיבור ללוח?
כבר בדקתי שיש חיבור בין כל הפינים (בלי בטריה מחוברת).
אגב, זה לוח הטעינה שיש לי:
http://www.buddyrc.com/paraboard-v3-xh-4mm.html
תחבר בטריה של 4 תאים לכל אחד מהכניסות של ה 4 תאים בלוח הנל. בכל פעם תמדוד עם מד מתח את כל התאים דרך הכניסת באלאנס הראשית של הלוח( של השש תאים לכאורה). תוודא שיש לך קריאת מתח תיקנית בכל תא בכל חיבור( סהכ 24 בדיקות). אם הכל תקין ואתה עדיין רוצה להטעין במקביל אני יכול לתת לך קוים מנחים. אם אתה מעוניין להטעין בטור אני בטוח שרן יוכל לעזור לך בזה יותר ממני.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
erjerjerj
07-04-2014, 21:34:20
יובל, לא הבנתי בדיוק על מה דברת.
אני משתמש ב imax b6 - זה רלוונטי למטען זה?
yuvalko
08-04-2014, 05:09:17
יובל, לא הבנתי בדיוק על מה דברת.
אני משתמש ב imax b6 - זה רלוונטי למטען זה?
לא רלוונטי. האקיוסל של טורניזי עשוי להיות imax או gtpower. משום שלך יש את ה imax אז לך לא תיהיה בעיה.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
רן ענבר
08-04-2014, 06:38:30
רן, המחבר שציינת זהה למחבר בלינק הראשון שנתתי, לא?
באחד הצדדים יש 3 חוטים, ובשני יש 3 חוטים + חוט אחד אדום - מי מהם הוא השלילי?
יש למישהו מושג מה מסתתר בתוך המחבר של הסיני?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10993__twin_pack_charge_lead_2_x_3s_6s_w_xt60.ht ml
אתה צודק.
משום מה פיספסתי את החלק הלבן בצד העליון של התמונה.
שים לב שיש על המחברים סימון A-B
B מתחברת למוליך האדום בצד שמאל וזה הסימון לפלוס-מתח חיובי
סוללה זו תתחבר לפלוס של מחבר הדינס.
שוב אני מדגיש: חשוב ביותר לשמור על קוטביות זו בחיבורים.
אם אתה חושש אל תכנס לזה בכלל.
רן ענבר
erjerjerj
08-04-2014, 08:25:02
הדבר היחיד שנשאר פתוח הוא:
האם לחוטים שמשים לחיבור הסוללה (dean/ec3) יש שם? אולי ניתן לקנות מטר מהם בטמבור הקרוב לבית?
רן ענבר
08-04-2014, 09:23:02
א. יש שם לכל מחבר.
לא הבנתי איזה שם חסר לך.
ב. אין שום סיכוי שתמצא איזה שהוא מחבר מהמחברים האלו בטמבור.
ג. אולי תוכל למצוא חלק מהמחברים בחנויות טיסנים בארץ.
רן ענבר
erjerjerj
08-04-2014, 11:00:52
דברתי על אופיין החוטים, לא המחברים.
בכל מקרה הצלחתי בסופו של דבר למצוא את התשובה, הכבל שאני מחפש הוא 12 AWG (מסתבר שזה היחידות שהיו חסרות לי) , מאתיים מעלות צזליוס :)
רן ענבר
08-04-2014, 11:41:39
זה לא סתם חוט בעובי 12awg
זה חוט בעל ציפוי סיליקון וגמישות מיוחדת.
אל תקנה חוט דומה בחנות חשמל.
המקום הכי קרוב הוא בחנויות התחביבים בארץ
רן ענבר
noam_h
08-04-2014, 11:46:12
תחבר בטריה של 4 תאים לכל אחד מהכניסות של ה 4 תאים בלוח הנל. בכל פעם תמדוד עם מד מתח את כל התאים דרך הכניסת באלאנס הראשית של הלוח( של השש תאים לכאורה). תוודא שיש לך קריאת מתח תיקנית בכל תא בכל חיבור( סהכ 24 בדיקות). אם הכל תקין ואתה עדיין רוצה להטעין במקביל אני יכול לתת לך קוים מנחים. אם אתה מעוניין להטעין בטור אני בטוח שרן יוכל לעזור לך בזה יותר ממני.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
התכוונת ל- 16 בדיקות- 4 מקומות * 4 תאים?
אני אנסה לבדוק, אם כי קצת מפחיד אותי למדוד כל תא בנפרד עם מודד מתח ביציאה של הלוח כי היא קצת צפופה.
yuvalko
08-04-2014, 11:48:17
פשוט תבדוק עם בודק בטריות פשוט את היציאה הראשית של הבאלאנס בלוח. כל המטרה לאתר חיבורים פגומים.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.