התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה טיסה ראשונה לטיסן מסוג SBACH 342 היגוי חריף ביותר וחוסר יציבות



idan69
07-05-2014, 16:39:21
שלום חברים.
לאחר שסיימתי להרכיב את כל החלקים הדרושים הכולל הרצת מנוע כמו שצריך
החלטתי שהגיע זמן לעלות לאוויר

בפתיחת מצערת טיסן רץ יפה על המסלול בקו ישר שלפתע בהמראה קיבלתי במכה אחת UP חזק וזריקה שמאלה
מיד תיקנתי בהיגוי לצד שני ובחריפות לאחר מכן כל תנוע קלה בסטיק UPאו DOWN טיסן מגיב בחריפות
נבהלתי נוראה וחשבתי שזה סופו של הטיסן ואין לי סיכוי להוריד אותו לקרקע ללא פגיע לאחר ניסיונות רבים של קיזוזים טיסן עדיין מחריף בUP וגם בDOWN
אני מדבר ממש על הזדקרות כאילו שיש איזה כדור בתוך הטיסן שכאשר אני מעלה קצת הכדור מתגלגל אחורנית עד הסוף ומרים את האף ב90 מעלות וכך הפוך

לאחר כל הניסיונות לקזז הבנתי שהגיע הזמן לנחות הבאתי אותו בקו ישר כמה שיכולתי תוך כדי תנועות ממש חזקות ,כיבוי מנוע ונחיתה אגרסיבת על כני הנסע
שלא עמדו בעומס כמובן ונשברו

למזלי הטיסן נישאר שלם חוץ משפשוף קל בקצה הכנפיים לא קרה כלום

נזק של 200 שקל גלגל ראשי וכני נסע קרבון

חשוב לי לדעת מאוד מה פשר הדבר הזה מעולם לא קיבלתי הלם כזה

אני מטיס כבר קרוב לשנתיים טיסן כנף תחתית ניטרו 46 כך שיש לי ניסיון בהטסה

תודה רבה לעוזרים חשוב לי ללמוד מהטעות האיומה שאולי לא בדקתי או שמתי לב

תשאלו אותי את כל השאלות שאפשר אני יענה על הכל

שוב תודה!

edgarfov
07-05-2014, 16:54:58
תן פרטים על הטיסן , גודל משקל איזה מנוע , איזה שלט
על רגל אחת - אלו תופעות של משקל אחורי , אולי אפילו מאוד קיצוני.
יתכן ובשלט , טווח הסרבואים גדול מידי , ללא אקספו או כל סוויץ מרסן אחר. לא מאפשר היגוי טוב.

טיסנים ארובאטים כאלו (אם זה כזה) שונים לחלוטין מחוויה של טיסן כנף תחתי מנוע קטן. ואני מניח מאוזן נוטה לקידמי.
יש מספר צעדים להתחיל עם מטוסים כאלו. דילוג על אחד מהם מוביל למפח מידי.


א.

idan69
07-05-2014, 17:02:03
טיסן dle 30cc מוטות כנף 1850

סרוואים מוגדרים על 100% עד סוף מהלכם
משקל אני חושב בערך 4 וחצי קילו
שלט פוטבה 2.4

Himel
07-05-2014, 17:11:30
גם כנראה שאתה לא צריך 100 אחוז טווח של הסרוואים, אנשים שמטיסים 3D חריף לא משתמשים בכל הסרוו, + נשמע שאין לך אקספו בכלל.
וגם כמו שאדגר אמר כנראה שהטיסן אחורי, זה לא דברים של לבדוק על דפי הפורום, הפעם הטיסן יצא בזול, תסע או תקבע בשטח עם אדם שמבין בג'יאנטים, שיכוון לך אותו כמו שצריך, ושיבדוק לך את הכל ושאפילו יעלה לטיסה.
אם ואין לך אדם כזה חפש כאן אדם על דפי הפורום אדם שגר קרוב למקום מגורייך ומוכן לעזור לך מנסיונו

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

flatspin
07-05-2014, 17:16:21
לפי תיאורך אני מזהה שני דברים:
אחד, מרכז כובד אחורי חריג באופן משמעותי. לא ברור לי איך אתה מעלה טיסן לאויר, לראשונה, מבלי לבדוק ולתאם את מיקום מרכז הכובד.
שניים, זריקת האף כלפי מעלה בהמראה מאשרת את הנחת מרכז הכובד האחורי. יתר על כן, בגלל זריקת האף החריפה כלפי מעלה, הטיסן נכנס למצב של הזדקרות במהירות גבוהה (יחסית), כלומר באופן רגעי היתה חסרה לו מהירות קידום בכיוון ציר האורך, והמומנט הנגדי של המנוע גרם לגלגול תוך כדי סבסוב חריף שמאלה.
לדעתי זו הסיבה ואין אחרת (מרכז הכובד). חריפות התגובה להגה הגובה מחזקת את ההבנה שזו הסיבה.
ובאופן כללי, כאשר אתה (ואחרים) נתקל בתופעה כזו, הדרך להשתלט על הטיסן, אם בכלל ניתן, היא להגיע לנחיתה במהירות גבוהה, כמו במצב טיסה, ולהוריד מצערת ממש ס"מ ספורים מעל המסלול.

edgarfov
07-05-2014, 17:27:52
לפי תיאורך אני מזהה שני דברים:
אחד, מרכז כובד אחורי חריג באופן משמעותי. לא ברור לי איך אתה מעלה טיסן לאויר, לראשונה, מבלי לבדוק ולתאם את מיקום מרכז הכובד.
שניים, זריקת האף כלפי מעלה בהמראה מאשרת את הנחת מרכז הכובד האחורי. יתר על כן, בגלל זריקת האף החריפה כלפי מעלה, הטיסן נכנס למצב של הזדקרות במהירות גבוהה (יחסית), כלומר באופן רגעי היתה חסרה לו מהירות קידום בכיוון ציר האורך, והמומנט הנגדי של המנוע גרם לגלגול תוך כדי סבסוב חריף שמאלה.
לדעתי זו הסיבה ואין אחרת (מרכז הכובד). חריפות התגובה להגה הגובה מחזקת את ההבנה שזו הסיבה.
ובאופן כללי, כאשר אתה (ואחרים) נתקל בתופעה כזו, הדרך להשתלט על הטיסן, אם בכלל ניתן, היא להגיע לנחיתה במהירות גבוהה, כמו במצב טיסה, ולהוריד מצערת ממש ס"מ ספורים מעל המסלול.

זו עצה נוראית לא כי היא לא נכונה , התימרון להישתלטות על כלי טיס במנוע מלא ומהירות גבוהה דורש מיומנות מסוימית ולא קטנה, ויש חלון מאוד מסוים של תנאים לפעול כך אחרת תתלבש על הקהל... לומדים את זה אבל לא במטוס הראשון... אל תכעס ספין.

idan69
07-05-2014, 18:17:36
טעות חמורה שלי לא יודע מה חשבתי לעצמי
הגעתי מלא ביטחון ופשוט קיבלתי סתירה

בכל אופן פעם הבאה רק על ידי איש שמבין אני נוגע בטיסן ולעולם לא לבד
מטעויות לומדים ולמזלי יצאתי בזול
על זה נאמר יותר מזל משכל!

guyst
07-05-2014, 18:34:53
מניסיון עם הסבאח, הוא אחד הטיסנים היותר רגישים למרכז כובד אחורי.
בדקת אחרי הטיסה מרכז כובד ?

Sent from my GT-I9500 using Xparent BlueTapatalk 2

flatspin
07-05-2014, 18:36:02
זו עצה נוראית לא כי היא לא נכונה , התימרון להישתלטות על כלי טיס במנוע מלא ומהירות גבוהה דורש מיומנות מסוימית ולא קטנה, ויש חלון מאוד מסוים של תנאים לפעול כך אחרת תתלבש על הקהל... לומדים את זה אבל לא במטוס הראשון... אל תכעס ספין.

מאחר ואינני נוהג להטיס במצערת מלאה, למעט טיפוס אנכי, לא התכוונתי גם כאן שהשואל יגיע לנחיתה במהירות שיא. אם שמת לב, השואל הגדיר את עצמו (ואני מצטט) "אני מטיס כבר קרוב לשנתיים טיסן כנף תחתית ניטרו 46 כך שיש לי ניסיון בהטסה", כך שלהבנתי לא נפלתי על טירון בן יומו. מדרך תיאורו את המקרה, ניתן היה להסיק שהיה לבד במנחת, וזה גם לא הטיסן הראשון שלו.
יתר על כן, ההנחיה כיצד לנהוג במקרה כזה היא כללית ומיועדת בעיקר לטיסנאים מנוסים. גם להם זה יכול לקרות. לדוגמא, סוללה השתחררה ממקומה תוך כדי טיסה וזזה אחורנית.
והחשוב מכל, לעולם אינני כועס כשמעירים לי. מאין באה לך בכלל מחשבה כזאת ? :p

edgarfov
07-05-2014, 18:51:42
כמות הכעס בעולם עולה על גדותיה לאחרונה.
משפיע על כולם

idan69
07-05-2014, 21:19:58
טעות שלי שלא בדקתי מרכז כובד ולא ביצעתי איזון יכול מאוד להיות שזה הבעיה
דבר נוסף זה שכיוון הסרוואים שלי היו 100% שזו זווית חריפה
דבר שלישי הלכתי לבד לשטח ללא מישהו מנוסה שידריך אותי

בכל אופן איך אני בודק מרכז כובד ואיפה הוא צריך להיות?
כמה אחוז מומלץ לכוון את הסרוואים?

eitanbin
07-05-2014, 21:25:58
עידן
קנית טיסן חדש בנית לפי ההוראות,
בחוברת ההוראות המצ"ב לטיסן יש סימון היכן מרכז הכובד CG,
יש הוראות באיזו דרגה לכוון מאזנות, הגה גובה ,והגה ,כיוון ,כאשר אתה מתחיל ,והוראות לאחד שכבר יודע להטיס D3.
תן לנו את שם הטיסן ומאיזו חברה ,ויהיה אפשר לעזור יותר,
איתן

flatspin
07-05-2014, 21:28:06
כל טיסן מסופק עם חוברת הדרכה להרכבה ולכיול. בחוברת זו רשום מיקומו המומלץ של מרכז הכובד וגם זויות ההטיה המומלצות למשטחי ההיגוי (מאזנות, גובה,כיוון).
אם מכל סיבה שהיא החוברת לא נמצאת בהישג ידך, תוכל למצוא את המדריך (Manual) של הטיסן באינטרנט.
על מנת להקל עליך בטיסות הראשונות, אני ממליץ לך לקדם את מיקום מרכז הכובד ב-5 מ"מ בערך. אחרי שתתרגל לטיסן תוכל לשנות בהתאם לסגנון הטיסה שאתה מעדיף.

videoman4
07-05-2014, 21:42:29
אם תרצה תוכל להגיע אליי אעזור לך בקביעת ה CG נקבע לך רגישויות בשלט לכל ההגאים כולל אקספו.
אני ממודיעין

Marknopfler
07-05-2014, 22:01:33
EXPO EXPO EXPO
לטיסן כזה לפחות 70-80 אחוז אקספו בהגאים
מרכז כובד בצינור הכנף
קשור חוט לצינור משני צידי הגוף חבר כנפיים ותרים טיפה באוויר,
תדאג לטיסן מאוזן, אין צורך למרכז כובד אחורי בכדי לבצע 3D

נוסף על כך תדאג למתג אחוזים גבוהים ונמוכים אם תרצה לבצע טיסה עדינה

אין בעיה עם 100 אחוז בסרוואים או הגאים במקסימום להפך כך צריך לדאוג שיהיה, פשוט עם הרבה אקספו ומתג לאחוזים נמוכים

עןד דבר חשוב, טיסן כזה צריך סרוואים של 11-12 קילו לפחות (אני הייתי שם 20+ לטיסת 3D אגרסיבית)
אני מקווה ששמת סרוואים חזקים מספיק, אחרת צפה לחוסר יציבות ושינוי בטיסה כל הזמן.

Himel
07-05-2014, 22:16:35
לדעתי לשים 70-80 אקספו זה יותר מדיי, זה גורם לתכונות שליליות ואני אסביר , אקספו למעשה מעקם את עקומת הסטיק, ערך שבין 70-80 אחוז , נותן מצב שבנקודה מסויימת בגרף יש לך פיק, נקודה שעד אליה ההגאים עובדים יחסית מעט ואז מאותה נקודה עולים לכמעט מקסימום, כלומר שיש נקודה שההגאים בה ניהיים חריפים מאד, ממש מן נקודת שבר כזו .
אני אישית משתדל לא לעבור 50 אחוז אקספו, גג 60 אבל אולי זה רק אני.
בנוסף לכך עד כמה שאהבתי את האילתור עם החוט לבדיקת מרכז כובד ...זה לא נכון לכל הטיסנים, לא בכל טיסן מוט הכנף עובר במרכז הכובד, ומכיוון שאיננו יודעים של איזה חברה הטיסן שלו , גם פה אנחנו לא יכולים לדעת וזו עצה גרועה לטעמי.

flatspin
07-05-2014, 22:23:02
גם אני ! גם אני ! :p

idan69
07-05-2014, 22:35:37
107949

ביצעתי שיטה דומה שמתי שתי נקודות תחת הכנפיים
והתחלתי להוסיף מישקל בקדימה של המטוס אחרי המיכל
הגעתי ל700 גרם עד שהגלגל הקדמי התרומם בערך ב800 גרם הטיסן היה במצב מאוזן
חשוב לציין שאין לי מישקל בבית לבדיקת חפצים שקתי את זה במשקל של הבית יחד איתי
ככה חישבתי כמה אוספתי

הגיוני שזה המשקל שיש להוסיף לקדימה?

אננס
07-05-2014, 23:06:54
הטיסן נראה במצב טוב יחסית לטיסן שעבר טסט עם מרכז כובד אחורי ... ועוד חוסר איזון של 800 גרם...
כנראה שאתה בכל זאת יודע להטיס:o
המספר לא נראה הגיוני... הכי טוב לקפוץ למישהו עם ניסיון בטיסנים בגודל כזה.
כל עצה שתקבל פה יכולה להיות טובה או גרועה ... וחבל על טיסן כזה יפה.

edgarfov
08-05-2014, 00:03:09
107949

ביצעתי שיטה דומה שמתי שתי נקודות תחת הכנפיים
והתחלתי להוסיף מישקל בקדימה של המטוס אחרי המיכל
הגעתי ל700 גרם עד שהגלגל הקדמי התרומם בערך ב800 גרם הטיסן היה במצב מאוזן
חשוב לציין שאין לי מישקל בבית לבדיקת חפצים שקתי את זה במשקל של הבית יחד איתי
ככה חישבתי כמה אוספתי

הגיוני שזה המשקל שיש להוסיף לקדימה?


אם אני מבין נכון מהתמונה ביצעת שקילה ללא כאול וללא פרופ. וזה ממש לא נכון.
ה כ ל חייב להיות בשקילה רק מיכל הדלק חייב להיות ריק

דבר נוסף לטיסן כנף אמצעי או תחתי השקילה נעשית שהטיסן הפוך , המיתקן בתמונה נראה לי גס מידי.

א.

idan69
08-05-2014, 05:37:28
טוב המיתקן באמת לא כל כך מתאים
הנקודות שטוחות ולא עגולות לכן יותר קשה למרכז כובד לעבור קדימה
מה שבכל מקרה הניסוי מעיד על מרכז אחורי שיש לטפל

107971

הטיסן נישאר שלם בנס ממש בשניונת האחרונה הצלחתי לישר אותו

Himel
08-05-2014, 07:46:54
אתה גם בלי כנסע וכו' תזיז את הסוללות קדימה, זה המהלך הראשון שהייתי עושה, לאיזור מיכל הדלק.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

umbo
08-05-2014, 07:47:01
אני מצטער על ההערה שבהמשך, אבל זה ממש צורם - איכפת לך להעלות תמונות ישרות כשאתה מבקש עזרה.
אם אצלך הכל הפוך לא פלא שאילו תוצאות הטיסה......

idan69
08-05-2014, 08:22:41
לא יודע למה אבל אני מעלה דרך הטלפון וזה מראה לי ישר
כאשר זה עולה לאתר זה מתהפך
סליחה.

idan69
08-05-2014, 09:40:12
אני מצטער על ההערה שבהמשך, אבל זה ממש צורם - איכפת לך להעלות תמונות ישרות כשאתה מבקש עזרה.
אם אצלך הכל הפוך לא פלא שאילו תוצאות הטיסה......

107976
107977

edgarfov
08-05-2014, 09:44:17
משהו במיצב גובה לא ברור.. חסר או מכופף?

idan69
08-05-2014, 10:30:25
אתה צודק שחכתי לציין משהו

כאשר נחתתי בדקתי את ההגהים שהסרוואים תקנים
בדקתי הגובה לאחר כמה משחקים עם הסטיק נתפס הסרוו בצד אחד
והפסיק להגיב

פירקתי אותו מהמטוס בדקתי אותו והסרוו מת

חשוב לציין שבדקתי בקרקע את הסרוואים 10 פעמים לתקינות ופעולה נכונה
ככה שאני שולל קשר לבעיה
גם אחרי שנחתתי הסרוו עבד רק לאחר כמה פעמים של תפעול הוא נתפס
הסיבה הינה ברורה

תנועת ההגה חלקה ללא הפרעה סרוואים הסגולים mg996r 15kg

edgarfov
08-05-2014, 10:51:08
מה זה ושל מי הסרוואים הסגולים...

edgarfov
08-05-2014, 10:59:25
עוררת את סקרנותי ועכשיו תזכה לתשומת ליבי

זה ח ר א של סרוואים, אני לא מאמין שעם הג'אנק הזה אתה מעלה טיסן כמעט מטוס לאוויר. אתה רוצה להטיס אוירובאטי ? אולי 3D?
חד משמעית אתה מסכן את הסביבה ואת עצמך.
ישנם סטנדרטים מאוד נוקשים לתחום הזה, ישנם כמה אפשרויות בטווח מחירים בטח לא 15 דולר ...
תקרא בפורומים. צא וראה מטיסים על ציודם.

א.

idan69
08-05-2014, 13:56:55
קיניתי אותם כי הרבה מטיסים בתחום הטיסנים הללו משתמשים ואף ממליצים עליהם
לא קניתי רק בגלל המחיר המוזל
ברור לי שבטיחות קודם לכל

edgarfov
08-05-2014, 15:15:00
ןאני עובד עם SAVOX
מרגע שטיסן חצה שלוש קילו משקל והוא אווירובאטי למהדרין אלה הסרוואים שהוא יקבל.
השיקול הוא שעדיף משטח היגוי תלוש מאשר סרוו שרוף באוויר , ואם המטיס הוא אגרסיבי, זהו תסריט וודאי.

ל 30CC

הגה גובה אוהב SAVOX 1256TG
חזק מהיר

מצערת - חייב SAVOX לא זוכר דגם. אולי 1268 , אוכל וויבראציות מאוד מדויק.
צו'ק גם

מנוע מאוד רועד , כל סרוו אחר ישרף תוך מספר טיסות.

א.

flatspin
08-05-2014, 16:30:04
107949

ביצעתי שיטה דומה שמתי שתי נקודות תחת הכנפיים
והתחלתי להוסיף מישקל בקדימה של המטוס אחרי המיכל
הגעתי ל700 גרם עד שהגלגל הקדמי התרומם בערך ב800 גרם הטיסן היה במצב מאוזן
חשוב לציין שאין לי מישקל בבית לבדיקת חפצים שקתי את זה במשקל של הבית יחד איתי
ככה חישבתי כמה אוספתי

הגיוני שזה המשקל שיש להוסיף לקדימה?

קראתי את ההודעה פעם אחת, פעם שניה ושלישית ולא הצלחתי להבין איך תוספת משקל בחרטום גורמת לגלגל הקדמי להתרומם. גם לא ברור ההסבר "בקדימה של המטוס אחרי המיכל". האם אתה מתכוון צמוד לקיר האש, שזה הנכון, או לחלק האחורי של המיכל ?
ברור שמשהו משובש בבדיקה שערכת. יתכן שנקודות המשען לא היו במקומן המדויק, או לחילופין התקנת מנוע קל באופן לא סביר. בכל מקרה, משקולת של 800 גרם זה משהו בלתי אפשרי באופן קיצוני בטיסן כזה.

Marknopfler
08-05-2014, 17:30:16
לדעתי לשים 70-80 אקספו זה יותר מדיי, זה גורם לתכונות שליליות ואני אסביר , אקספו למעשה מעקם את עקומת הסטיק, ערך שבין 70-80 אחוז , נותן מצב שבנקודה מסויימת בגרף יש לך פיק, נקודה שעד אליה ההגאים עובדים יחסית מעט ואז מאותה נקודה עולים לכמעט מקסימום, כלומר שיש נקודה שההגאים בה ניהיים חריפים מאד, ממש מן נקודת שבר כזו .
אני אישית משתדל לא לעבור 50 אחוז אקספו, גג 60 אבל אולי זה רק אני.
בנוסף לכך עד כמה שאהבתי את האילתור עם החוט לבדיקת מרכז כובד ...זה לא נכון לכל הטיסנים, לא בכל טיסן מוט הכנף עובר במרכז הכובד, ומכיוון שאיננו יודעים של איזה חברה הטיסן שלו , גם פה אנחנו לא יכולים לדעת וזו עצה גרועה לטעמי.

חבל סתם לקבוע נתונים 70-80 אחוז אקספו מקובל ברוב טיסני 3D חריפים וגדולים
והנה ציטוט מספר ההדרכה של EXTREME FLIGHT שים לב שבאחוזים גבוהים האקספו הוא 75-85 אחוז ואפילו 90

"Control surface throws
I highly recommend that you purchase a throw meter that measures in degrees. There are
several units available commercially. These units are a great aid in set-up and definitely
beat the “that looks about right” method. For any type of precision flying, surfaces that
travel equal distances are a must. The following control surface travels are what I use on
my own Extra. These are a good starting point, but are by no means the only way to set up
the Extra. Start here and then adjust to fit your own preferences and style of flying.
Elevator: 8-10 degrees low rate, 18-20% exponential; all you can get high
rate, 70-75% exponential
Aileron: 20 degrees low rate, 30-40% exponential; all you can get high rate,
75-80% exponential
Rudder: 20 degrees low rate, 50% exponential; all you can get for high
rate, 80-90% exponential.
Again, this is just a starting point. Adjust to your liking.
I hope you enjoy assembling and flying yours as much as I have mine
See you at the flying field!
Chris Hinson
Extreme Flight RC
"

לגבי מרכז כובד שוב אתה טוען מתוך חוסר ידע וחבל, אני מציע לך לברר ולחקור קצת,

כל טיסן 3D כגון SBACH EXTRA EDGE וכדומה מ-30CC ומעלה מרכז הכובד שלו הוא באיזור צינור הכנף, או באחורי הצינור או בחזית הצינור או באמצעו שזה ממש שינוי מזערי,
תחקור ותחכים ואל תחליט איזו עצה גרועה ואיזו לא כי הידע שלך לפי הנקרא לא משהו.....

לגבי הטיסן הזה אני יודע כי היה ברשותי כזה של PILOT RC והוא טס הכי טוב כאשר מרכז הכובד הוא בצינור הכנף,

Marknopfler
08-05-2014, 17:38:52
107949

ביצעתי שיטה דומה שמתי שתי נקודות תחת הכנפיים
והתחלתי להוסיף מישקל בקדימה של המטוס אחרי המיכל
הגעתי ל700 גרם עד שהגלגל הקדמי התרומם בערך ב800 גרם הטיסן היה במצב מאוזן
חשוב לציין שאין לי מישקל בבית לבדיקת חפצים שקתי את זה במשקל של הבית יחד איתי
ככה חישבתי כמה אוספתי

הגיוני שזה המשקל שיש להוסיף לקדימה?

ממש לא !!!
תעשה מה שכתבתי והכל יהיה בסדר,
קשור חוט לצינור משני צידי הטיסן,
חבר כנפיים שים חופה,
את הסוללה או סוללות תחזיק ביד,
הרם את הטיסן מעט ותתחיל למקם את הסוללות עד שהטיסן יהיה מאוזן באוויר,
חשוב לציין שצריך להיות הכאול הפרופ הספינר אם אתה משתמש וכמובן מיכל דלק חצי מלא או ריק

Himel
08-05-2014, 20:46:12
חבל סתם לקבוע נתונים 70-80 אחוז אקספו מקובל ברוב טיסני 3D חריפים וגדולים
והנה ציטוט מספר ההדרכה של EXTREME FLIGHT שים לב שבאחוזים גבוהים האקספו הוא 75-85 אחוז ואפילו 90

"Control surface throws
I highly recommend that you purchase a throw meter that measures in degrees. There are
several units available commercially. These units are a great aid in set-up and definitely
beat the “that looks about right” method. For any type of precision flying, surfaces that
travel equal distances are a must. The following control surface travels are what I use on
my own Extra. These are a good starting point, but are by no means the only way to set up
the Extra. Start here and then adjust to fit your own preferences and style of flying.
Elevator: 8-10 degrees low rate, 18-20% exponential; all you can get high
rate, 70-75% exponential
Aileron: 20 degrees low rate, 30-40% exponential; all you can get high rate,
75-80% exponential
Rudder: 20 degrees low rate, 50% exponential; all you can get for high
rate, 80-90% exponential.
Again, this is just a starting point. Adjust to your liking.
I hope you enjoy assembling and flying yours as much as I have mine
See you at the flying field!
Chris Hinson
Extreme Flight RC
"

לגבי מרכז כובד שוב אתה טוען מתוך חוסר ידע וחבל, אני מציע לך לברר ולחקור קצת,

כל טיסן 3D כגון SBACH EXTRA EDGE וכדומה מ-30CC ומעלה מרכז הכובד שלו הוא באיזור צינור הכנף, או באחורי הצינור או בחזית הצינור או באמצעו שזה ממש שינוי מזערי,
תחקור ותחכים ואל תחליט איזו עצה גרועה ואיזו לא כי הידע שלך לפי הנקרא לא משהו.....

לגבי הטיסן הזה אני יודע כי היה ברשותי כזה של PILOT RC והוא טס הכי טוב כאשר מרכז הכובד הוא בצינור הכנף,

בכל טיסני ה3d שלי לא עברתי 60 אחוז, אבל כנראה שאתה בקיא יותר ממני, אז תודה על המידע

idan69
08-05-2014, 20:59:09
תודה רבה לכל החברה המגיבים אהבתי את ההתעניינות בנושא והרצון לעזור אין עלייכם בעולם
קיבלתי את התשובות שרציתי , היה חשוב לי ללמוד מהטעות!
שוב תודה העשה כל מה שאמרתם לי

ZvikaF
08-05-2014, 21:53:13
עידן, מהיכן בארץ ?
ממליץ לכה שתיתן למישהו מנוסה להציץ בטיסן לפני הנסיון הבא..
זה טיסן גדול וכבד עם פוטנציאל נזק לא קטן, מעבר לנזק הכספי..
אני מניח שתמצא מישהו בקרבתך.

ofir181
09-05-2014, 12:18:17
sbach 342 טיסן שבועט בכל מצב שהוא יכול ...יש לו יתרונות אבל הם מתגמדות בהשוואה לחסרונות,במיוחד ה 30 סמק שהם טיסנים לא טובים במיוחד בגדול.

הטסתי כמה טיסני 30cc גוף נפח (לא קרש) וכולם לא מתנהגים יפה,אפילו של חברות שאנשים תופסים המם כחברות טובות.

יכול להיות שאצלך יש בעיות של כוונים כמו,מרכז כובד,כוון זוית מנוע למעלה למתה,ימינה,שמאלה.משקל לא שווה של כל

כנף,שבסופו של דבר גם אם תכוון לא יתנו הבדל משמעותי בטיסה.

Marknopfler
09-05-2014, 12:31:49
sbach 342 טיסן שבועט בכל מצב שהוא יכול ...יש לו יתרונות אבל הם מתגמדות בהשוואה לחסרונות,במיוחד ה 30 סמק שהם טיסנים לא טובים במיוחד בגדול.

הטסתי כמה טיסני 30cc גוף נפח (לא קרש) וכולם לא מתנהגים יפה,אפילו של חברות שאנשים תופסים המם כחברות טובות.

יכול להיות שאצלך יש בעיות של כוונים כמו,מרכז כובד,כוון זוית מנוע למעלה למתה,ימינה,שמאלה.משקל לא שווה של כל

כנף,שבסופו של דבר גם אם תכוון לא יתנו הבדל משמעותי בטיסה.

מסכים רוב טיסני ה 30CC טסים קשה ובועטים כמו סוסי פרא.
כשעוברים לאיזור ה 100CC פתאם נדמה שהתרגילים קלים בהרבה יותר,

לפי נסיוני לא תופס כל כך לגבי חברות כמו 3DHS ו Extreme Flight
הטיסני 30 של EF כמעט בגודל של 50CC וטסים נהדר, קלים ואיכותיים ברמות מטורפות (גם יקרים כמובן) נייפ זה נייפ ובריחוף או רולינג הרייר כמעט ואתה לא נלחם,

idan69
09-05-2014, 17:09:40
אני לא אחד שמשתגע עם הטיסן
אני אוהב פשוט להטיס רגוע ותרגילים פשוטים שכל טיסן נטרו46 יודע לעשות , לכן העברה שלי לבנזין מתחיל ב30cc
מפה התאבון אגדל אבל בתור התחלה אני חושב שהטיסןsbach מכבד את המעמד

edgarfov
10-05-2014, 05:34:33
אני לא אחד שמשתגע עם הטיסן
אני אוהב פשוט להטיס רגוע ותרגילים פשוטים שכל טיסן נטרו46 יודע לעשות , לכן העברה שלי לבנזין מתחיל ב30cc
מפה התאבון אגדל אבל בתור התחלה אני חושב שהטיסןsbach מכבד את המעמד

זה לא טיסן רגוע. אי אפשר להרגיע אותו, כי אם מרסנים מידי את טווחי משטחי ההיגוי, הוא ברוגע יגיע לריצפה, ואתה תשתגע בניסיון להוציא אותו משם.
סבאח , אקסרא אפילו היאק ,הם טיסנים מאוד אווירובאטים, מתמרנים בקיצוניות אם רוצים ו..בועטים בתחת בקיצוניות באופן שלוקח זמן לצפות בתנאים מדוע זה קורה.
הבעיטה הזו לא קיימת כמעט בטריינרים או טיסני 46 כמו טריינירים אבל כנף תחתית. (בהכללה גסה)
לאהוב להטיס רגוע ומטוסים כאלה.. לדעתי זה יקרה עם הזמן, רגוע בהתחלה לא בטוח שתיהיה. ותצתרך לעבור את כל התנאים הלא רגועים להבריש אותם היטב במטוס ה ז ה
תעיף את הסרוואים הללו במידי.

א.

gmagnezi
10-05-2014, 11:17:31
אל תתבאס
יש לך אחלה טיסן. כשתשתלט עליו תראה שתהנה ממנו.
אבל אתה חייב לשים סרוואים נורמאלים, לאזן מרכז כובד שזה הכי חשוב ותתכנת מצב אקספו להגה גובה ומאזנות אחרת יהיה לך קשה להטיס.
יש לי כזה טיסן של גולדווין באותו גודל אבל מוסב לחשמלי
קצת קשה לריחוף אבל את כל השאר עושה מצוין
ראה
http://youtu.be/IR39a1MFBEs
גבי

idan69
10-05-2014, 12:33:47
הטיסה הבאה שלי תהיה עם מישהו מנוסה
כניראה שלא ציפיתי לזה בגלל זה נלחצתי
בכל אופן ביצעתי בדיקה דומה לזה שבתמונה והגלגל זנב נוגע בריצפה ומסרב להתרומם
לאחר אוספת משקל ממש בחרתום המטוס הגעתי למצב מאוזן יש לציין שבטריות גם ממוקמות בקדימה של המטוס108038

לא אמור לבוא הטיס כבר מאוזן?
חוץ משתי סרוואים מאחורה כל הציוד בקדימה אחרי צינור הכנף

Himel
10-05-2014, 14:19:38
של איזה חברה הטיסן הזה?סתם מעניין אותי..
מאיפה בכנף אתה מודד את מרכז הכובד

idan69
10-05-2014, 14:50:33
החברה של הטיסן בתמונה זה של rc pilot

בדיוק כמו בתמונה ככה אני בודק

edgarfov
10-05-2014, 14:56:56
מאיפה השגת VESS?

idan69
10-05-2014, 15:18:58
זה לא טיסן שלי זאת תמונה להמחשה

Himel
10-05-2014, 16:42:49
שלך גם של rc pilot?

edgarfov
10-05-2014, 19:08:19
כדאי שיהיה לך מתקן איזון כזה גם.

avnerl
13-05-2014, 15:11:49
טיסן dle 30cc מוטות כנף 1850

סרוואים מוגדרים על 100% עד סוף מהלכם
משקל אני חושב בערך 4 וחצי קילו
שלט פוטבה 2.4

בפוטבה האקספו הוא במינוס , בדקת שביצעת נכון ?

idan69
14-05-2014, 11:46:35
אקספו היה על 100% בפלוס

קיצר היו הרבה טעויות
טיסה הבאה שתהיה עוד הרבה זמן :-/ עד שהחלקים יגיעו
נעשה לו ויסות כמו שצריך איזון כמו שצריך והגדרות שלט כמו שצריך
וטיסה״ ראשונה״ ע״י טיסנאי בכיר

avnerl
14-05-2014, 12:08:18
אז זו הבעיה.
לכן לא הצלחת

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

idan69
15-05-2014, 07:59:19
108261


זה הנתונים שהיו בחוברת

flatspin
15-05-2014, 17:42:03
מרכז כובד של 27ִִֵֵֵֵֵֵ% מהמיתר מתאים לטיסה רגועה ובטוחה. וכמו שכתוב, אחרי טיסת המבחן אתה יכול לשנות את מיקום מרכז הכובד בהתאם לכישורי הטיסה שלך ובהתאם לסגנון הטיסה שמענין אותך.

idan69
16-05-2014, 06:58:31
מה זה אומר 27% מהמיתר?

איפה הולכים 73% הנותרים לכובד אחורי?

flatspin
16-05-2014, 17:21:04
מרכז כובד זה מושג פיזיקלי. אם אינך יודע מה משמעותו, וכמו כן אינך יודע עוד דברים רבים בנושא הטסה, כפי שמשתמע מעיון בשירשור זה, דרוש לך באופן דחוף מדריך, שינחה אותך מקרוב, החל משלב ההכנות לטיסה ועד ההטסה עצמה.
כפי שזה נראה עתה, כאילו אתה לומד שחיה בהתכתבות. חבל על הטיסנים שלך, חבל על הנזקים שאתה עלול לגרום לעצמך, קל וחומר לאחרים.
ועוד אתה מדבר על טיסן 30 סמ"ק ???

idan69
17-05-2014, 20:28:56
אני לא כזה בור פשוט לא הבנתי את משמעות הסרטוט

flatspin
17-05-2014, 21:00:41
לא כל מי שרזי הפיזיקה אינם נהירים לו הוא בחזקת בור. וודאי לא זו היתה כוונתי. לאורך השירשור מתקבל הרושם שחסר לך מידע רב בנושא המדובר. כוונתי היתה, בלב שלם, להציע לך עזרה. אינני יודע היכן אתה גר, אבל אם אתה בסביבות כרמיאל, אשמח לעזור לך, ללא כל תמורה. אם אתה גר במרחק רב ממני, אני חוזר על עצתי הקודמת, מצא לך מדריך בעל ידע מתאים שיעזור לך בצעדיך הראשונים עם הטיסן המדובר. סיוע כזה יקדם אותך במידה רבה ויחסוך לך הוצאות מיותרות בעתיד.
אנא ראה בעצתי זו את חצי הכוס המלאה.