צפייה בגרסה מלאה : שאלה חוות דעת על סטאפ ובקר טיסה.
matanmax
12-05-2014, 10:16:52
שלום,
קודם כל התכנית שלי היא רחפן פשוט יחסית, שיהיה יציב. הניסיון היחידי שיש לי בהטסה של LAMA V4 מעפן שלא ממש הצלחתי לשלוט בו.
לא מחפש FPV, מקסימום להושיב עליו איזה GOPRO בהמשך, לצילום פשוט ללא שידור.
אז עשיתי חיפושים וקצת חפירות ועליתי על הסטאפ הבא:
שלדה Q450 של הסיני
שלט 9X
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8992__Turnigy_9X_9Ch_Transmitter_w_Module_8ch_Re ceiver_Mode_2_v2_Firmware_.html
בקרים AFRO 30A או בקרי AFRO 12A ultra lite. אבל כרגע לא במלאי אצל הסיני
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__39708__Afro_ESC_30Amp_Multi_rotor_Motor_Speed_Co ntroller_SimonK_Firmware_.html?strSearch=afro%2030
מנועי sunnysky x2212\13 980kv מבאנגווד
פרופים 10X4.5 כמובן עוד סט לפחות בצבע שונה
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=25819.html
מתאם USB של AFRO לחיבור בקרים..לא יודע אם צריך. שיהיה.
ולשאלת השאלות בקר טיסה.
הבנתי שהNAZA LITE הוא הכי פשוט לתפעול. אבל יקר מעט..עולה כמעט כמו כל שאר הרחפן..
לעומת זאת ראיתי את הAPM2.6 שכולל גם הוא GPS ומצפן, אבל הבנתי שמומלץ להוציא לו מצפן חיצוני
http://www.sdshobby.com/apm-26-ardupilot-mega-26-multicopter-flight-control-board-with-casing-gps-p-12244.html
לא מצאתי כמעט מידע בפורום ועל הAPM אם אשמח אם מישהו יתן קצת מהניסיון שלו עם הבקר הזה.
ובכללי אם חסר משהו להטסה?
* מטען יש לי 200W של הסיני שעושה את עבודתו נאמנה לסוללות של המכוניות שלי. בטריות אני אתחיל מ3 תאים בנתיים. עם אופציה ל4 בהמשך.
תודה מראש! מתן.
AvivT
12-05-2014, 11:22:12
ראשית, יש לך את המאמר המצוין הזה - המדריך השלם להתקנת ARDUCOPTER (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?57317-%E4%EE%E3%F8%E9%EA-%E4%F9%EC%ED-%EC%E4%FA%F7%F0%FA-ARDUCOPTER)
יכול להיות שהוא לא מעודכן בחלק מהנושאים, אבל זה יתן לך כיוון התחלתי טוב.
הסטאפ שבחרת נראה בסדר גמור.
מה שכן, אם יש לך בעיה להטיס את ה LAMA, אני לא ממליץ לנסות להטיס רחפן שעולה פי כמה.
ה LAMA אמור להיות הכלי הכי קל להטסה (אלא אם כן ניסית להטיס אותו כשיש רוח, כי אז הסיכוי שלך לשלוט בו קטן מאוד). לרסק את ה LAMA יעלה ויכאב לך הרבה פחות.
אני ממליץ לך להגיע למצב שאתה מצליח להטיס את המסוק לפני שאתה מעלה לאוויר כלי הרבה יותר יקר שהשקעת בו הרבה ימים של עבודה.
matanmax
12-05-2014, 12:04:00
בעבר אמרו לי שהלאמה פשוט קל קטן ולא יציב ובגלל זה כל הבעיה שלי איתו..
יש סימולטורים חינמים\שאפשר לעשות אותם חינמים עם רחפנים?
ושלט לסימולטור, הבנתי שניתן להשתמש ב9X עם הכבל הזה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24348__USB_Simulator_Lead_for_Turnigy_GTX3_Trans mitter_VRC_Sim_Compatible.html
תודה.
ebay007
12-05-2014, 12:30:55
קוואד זה כלי שדי קל ללמוד עליו. הוא די יציב גם בלי בקרי טיסה מתוחכמים ויקרים, וגם זול לתחזוקה.
אני אישית ממליץ לך להשקיע עוד טיפה על שלדה מקורית של DJI שהאיכות פלסטיק והPCB שלה הרבה יותר גבוהות משל הסיני.
ועל מנועי NTM שמעתי דברים לא טובים כמ מייסבים שמתפרקים ובכלל איכות נמוכה.
igalr
12-05-2014, 14:58:07
המנועים קצת מבעסים
המשקל שלהם כולל המתאמים הוא כ 70 גרם דיי כבד אפשר להסתפק במנועים במשקל כולל של 50 גרם
בקרים אפשר להסתפק בבקרים 12A השוקלים סביב 10 גרם
זה אולי נשמע לך לא הרבה , אבל במאזן הכולל מדובר על כ 100- 150 גרם מיותרים.
matanmax
12-05-2014, 15:36:23
תודה רבה למגיבים, בשבילי שום משקל כרגע לא ניראה משפיע כי אין לי יותר מידי ידע בתחום המעופפים..
יש לכם המלצות למנועים ובקרים שיתאימו ל3-4 תאים ויעשו עבודה טובה? ואם צריך לשנות את גודל הפרופים בשבילהם?
יש כאן השוואה עם הNTM, מהקופסא הם יוצאים לא בשיא..
אבל ראיתי שהסאני סקי עולים פי 2.... יש משהו באמצע..?
בנוגע לשלדה, ראיתי את השרשור בניה שלך ובעקבותיו חיפשתי גם עליה קצת.. הבעיה שהפרשי מחירים הם באזור הפי 5 ואני רואה שהרבה מרוצים מהשלדה של הסיני.. בכל מקרה היא נשארת כאופצייה אם יהיו כמה שקלים עודיפים בחשבון הכללי אולי נשדרג אליה..
igalr
12-05-2014, 15:47:01
אין שום בעיה עם השלדה זו
יש לי אחת כזו והיא טובה כמו כל שלדה אחרת
היה לי עליה גם NAZA וגם APM שניהם עבדו מצויין במשקלים שבין 1.3 ועד 1.9ק"ג
yuvalko
12-05-2014, 22:09:30
למה פי שתיים? אפילו יותר זול בהתחשב בתוספת המתאמים. תקבל מנוע פי עשר באיכות. זה הדיל הכי טוב בסין כרגע
http://m.banggood.com/Wholesale-SunnySky-X2212-KV980-Brushless-Motor-For-RC-Airplane-Quadcopter--p-60600.html
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
matanmax
13-05-2014, 06:03:52
צודק תודה. ראיתי מנועים אחרים באתר אחר אז השלכתי...
בכל מקרה הסט אם נערך למנועי הסאניסקי האלו. ובקרים כתלות במלאי הסיני. ה12a אולטרה לייט יספיקו?
יש אתר אחר מומלץ עם בקרים מומלצים? כל עוד אפשר להוריד ממהזמנה מהסיני למקום אחר אני מעדיף
Sent from my RM-821_eu_denmark_251 using Tapatalk
yuvalko
13-05-2014, 06:17:00
לא 12a לא יספיק. תקנה בקרים של 30 ההבדל במשקל ברחפן 450 לא מהווה שיקול רציני. לסיני יש בקרים מסדרת האפרו. תיקח אותם. אלו בקרים simonk עם all nfet וקצב עבודה של 1000hz בנוסף יש להם אפשרות צריבה קלילה בלי הלחמות
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
igalr
13-05-2014, 06:50:08
yuvalko
1) בדקת פעם כמה זרם צורך הקוואד שלך ?
2) בדקת פעם בכמה מתקצר זמן הטיסה לפני ואחרי ציוד FPV ?
guyst
13-05-2014, 07:17:48
אני הייתי הולך על ה- x2216 900kv, יותר חזקים ובתוספת משקל קטנה
yuvalko
13-05-2014, 11:23:42
yuvalko
1) בדקת פעם כמה זרם צורך הקוואד שלך ?
2) בדקת פעם בכמה מתקצר זמן הטיסה לפני ואחרי ציוד FPV ?
כרגע אני עם 2216 1100kv וציוד fpv מלא. לפי דעתי בפיק מגיע גם ל 20 אמפר למנוע. טיסה מהירה ומאומצת על בטריה של 4 תיהיה גם 6 דקות. בחישוב מהיר 10 אמפר בממוצע למנוע. ממוצע.
כדאי ללכת על בקרים של 30 מכמה סיבות
ראשית ההבדל במשקל זניח. לא מדובר פה על קוואד מיני סטייל 230 אפילו לא 330
שנית בקר 30 יאפשר לך לגדול במנועים, במשקל ופרופים בהמשך ולא יקבע אותך לסטפ הנוכחי
ממש אין הבדל במחיר. ההבדל הוא על התוספת הזניחה של ה fet הנוספים.
אין שום הצדקה אמיתית לשים 12 אמפר על רחפן 450.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
igalr
13-05-2014, 11:43:46
לדעתך יש פיקים של 80A וכדאי להערך מבחינת בקרים ל 120A ובפיקים מעל 150A כי הרי רוב בקרי 30A יכולים לתת בפיק 35-40A ?!?!
הרחפן שלך טס בערך 7 דקות על סוללה 3000
זה אומר שהתצרוכת הממוצעת שלו היא קצת פחות מ 30A כלומר בערך 7.5 אמפר למנוע אני מניח שזה יותר בכיוון של 5A כי הרי אתה לא גומר את כל 3000 מילי
למה אתה צריך בקר 30A אם בממוצע אתה צורך 5A ?
הבדל במשקל הוא בערך 50-70 גרם ל 4 בקרים
זה משקל GOPRO
פעם גם אני זלזלתי במשקל ופתאום מתברר שיש 150-300 גרם מיותרים שאם היית חוסך אותם אפשר להטיס עם סוללה 2200 ולקבל אותם זמני טיסה
אגב אם כבר מדברים על לגדול , המגמה לכל מי שרוצה לגדול הוא להטיס כלים יותר קטנים .
yuvalko
13-05-2014, 12:07:08
לדעתך יש פיקים של 80A וכדאי להערך מבחינת בקרים ל 120A ובפיקים מעל 150A כי הרי רוב בקרי 30A יכולים לתת בפיק 35-40A ?!?!
הרחפן שלך טס בערך 7 דקות על סוללה 3000
זה אומר שהתצרוכת הממוצעת שלו היא קצת פחות מ 30A כלומר בערך 7.5 אמפר למנוע אני מניח שזה יותר בכיוון של 5A כי הרי אתה לא גומר את כל 3000 מילי
למה אתה צריך בקר 30A אם בממוצע אתה צורך 5A ?
הבדל במשקל הוא בערך 50-70 גרם ל 4 בקרים
זה משקל GOPRO
פעם גם אני זלזלתי במשקל ופתאום מתברר שיש 150-300 גרם מיותרים שאם היית חוסך אותם אפשר להטיס עם סוללה 2200 ולקבל אותם זמני טיסה
אגב אם כבר מדברים על לגדול , המגמה לכל מי שרוצה לגדול הוא להטיס כלים יותר קטנים .
טוב זו מגמה עכשיווית. בסוף הם יגיעו להובסן. הכי טוב 60 ממ. בקשר לחישובים שלך אני לא מסכים לחלוטין. במצערת מלאה הצריכה עוברת את ה 20 אמפר למנוע בוודאות. אני משתמש בבטריה של 4000 ושוב בטיסה מהירה אני מסיים אותה גם תוך שש דקות. לא מעוניין להגיע לשיא ההספק של בקר בכל פתיחת מצערת.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
matanmax
13-05-2014, 19:45:18
חברה תודה רבה. בנתיים אני אלך לדעתי את הסאניסקאי 980KV והאפרו 30A.
בנוגע לרדיו, בשרשור המקביל:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?72100-%F2%E6%F8%E4-%E1%F7%F0%E9%E9%FA-%F8%E7%F4%EF-%F9%F0%E9
יש דיבור על פייל סייף ואי-תמיכה של מקלט הסטוק של ה9X.
יש סיבה לקנות מקלט אחר? או בכלל להחליף ל9XR ולהוסיף מודול ומקלט שונים?
ובנוגע לAPM, יש סיבה להוסיף לו משהו או שהקישור שהבאתי כולל הכל? כמו שרשמתי ראיתי באיזה מקום שהומלץ להוסיף לו מצפן חיצוני, האם יש צורך?
ובכללי אם חסר לי משהו בחבילה שהיתם ממליצים אשמח לשמוע.
תודה שוב,
מתן
sevet
14-05-2014, 08:57:17
כל ה-APM 2.5.x הם עם מצפן פנימי, ב-APM 2.6 ההבדל היחיד הוא שאין מצפן פנימי (כנראה רק מנותק ולא באמת אין), גם ב-2.5.2 ניתן בתהליך כירורגי קל לסרס את המצפן הפנימי.
מצפן חיצוני, מורחק ממערכת החשמל זה חשוב מאד לביצועים במודים שכוללים GPS, אין בכלל בכלל מה לנסות בלי להרחיק את המצפן אולי יעבוד גם טוב כי סתם תשבור את הראש ואז תגיד חבל שלא הלכתי על נזה כשגם שם המצפן חיצוני ביחד עם ה-GPS.
הכי נחמד אלו היחידות בהן ה-GPS והמצפן החיצוני יושבים ביחד (כן, כמו בנזה), כי להתעסק עם המצפן בנפרד זה לא כיף, אין יחידה כזו מוכנה מהקופסה שראיתי.
המדריך ששמו כאן ל-APM עדכני על החומרה (כמעט) אבל לא על התכנה שהיא יותר חשובה, יש מדריך שלי (בחתימה) עם המון מידע גם מסביב, גם הוא מתחיל להתיישן אבל עדיין יעיל.
b3L0v
14-05-2014, 10:57:50
כל ה-APM 2.5.x הם עם מצפן פנימי, ב-APM 2.6 ההבדל היחיד הוא שאין מצפן פנימי (כנראה רק מנותק ולא באמת אין), גם ב-2.5.2 ניתן בתהליך כירורגי קל לסרס את המצפן הפנימי.
מצפן חיצוני, מורחק ממערכת החשמל זה חשוב מאד לביצועים במודים שכוללים GPS, אין בכלל בכלל מה לנסות בלי להרחיק את המצפן אולי יעבוד גם טוב כי סתם תשבור את הראש ואז תגיד חבל שלא הלכתי על נזה כשגם שם המצפן חיצוני ביחד עם ה-GPS.
הכי נחמד אלו היחידות בהן ה-GPS והמצפן החיצוני יושבים ביחד (כן, כמו בנזה), כי להתעסק עם המצפן בנפרד זה לא כיף, אין יחידה כזו מוכנה מהקופסה שראיתי.
המדריך ששמו כאן ל-APM עדכני על החומרה (כמעט) אבל לא על התכנה שהיא יותר חשובה, יש מדריך שלי (בחתימה) עם המון מידע גם מסביב, גם הוא מתחיל להתיישן אבל עדיין יעיל.
כן ראיתי שקיים מצפן וGPS שיושבים ביחד
uBlox 6M GPS W/ Mounting backplane and Compass
http://witespyquad.gostorego.com/flight-controllers/ublox-6m-gps-w-mounting-backplane.html
matanmax
14-05-2014, 11:34:31
הקיט הזה זה מה שמגיע עם ה2.6 לא?
yuvalko
14-05-2014, 13:45:27
אל תקנה 9x לא תצליח לסדר fs והקואד יברח לך בניתוק הראשון. לא כיף. תקנה 9xr ומודול frsky שמתאים ל jr. יש עכשיו חדש של 100mw באזור 70$.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
matanmax
14-05-2014, 14:06:58
אל תקנה 9x לא תצליח לסדר fs והקואד יברח לך בניתוק הראשון. לא כיף. תקנה 9xr ומודול frsky שמתאים ל jr. יש עכשיו חדש של 100mw באזור 70$.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
אני לא אצליח כי זה בלתי אפשרי או כי זה מסובך? ראיתי מספר סרטונים בנושא ביוטיוב אבל עוד לא הספקתי לראות ולהבין את העניין.
בנוגע לapm ראיתי כאן שה2.6 מגיע כבר עם מצפן וgps חיצוני..
http://copter.ardupilot.com/wiki/common-apm25-and-26-overview/
תודה ומצטער על החפירות
bergereyal
14-05-2014, 14:23:40
אל תקנה 9x לא תצליח לסדר fs והקואד יברח לך בניתוק הראשון. לא כיף. תקנה 9xr ומודול frsky שמתאים ל jr. יש עכשיו חדש של 100mw באזור 70$.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
לא מדויק. ניתן לקנות failsafe חיצוני שמתחבר למקלט המקורי של ה9x מניסיוני האישי עובד מעולה.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25888__turnigy_trackstar_epic_fail_safe_for_car_ boat.html
Sent from my iPhone using Tapatalk
matanmax
14-05-2014, 18:07:18
תודה.
הסתכלתי על הסרטון הזה: http://www.youtube.com/watch?v=inHo9r8PprQ#t=149
נותן הסבר מעט על הFS ואיך להגדיר אותו עם ה9X.
מישהו מכיר סיבה שזה לא יפעל?
ובנוגע לFS החיצוני, אם אני ארצה בכל מקרה איך הגדרת אותו? כמה שאני מכיר (מתחום המכוניות לפחות) הFS אתה מגדיר לפי המצערת שאתה בוחר לא? ככה שאין לך אופציה לתכנת אותו מתחת ל0 כמו שראיתי בסרטון שהFS הפנימי עושה.?
ככה שאם אתה עם מצערת על 0 הבקר יכנס אוטומטית למצב של FS?
אני טועה?
תודה שוב
bergereyal
14-05-2014, 21:45:27
תודה.
הסתכלתי על הסרטון הזה: http://www.youtube.com/watch?v=inHo9r8PprQ#t=149
נותן הסבר מעט על הFS ואיך להגדיר אותו עם ה9X.
מישהו מכיר סיבה שזה לא יפעל?
ובנוגע לFS החיצוני, אם אני ארצה בכל מקרה איך הגדרת אותו? כמה שאני מכיר (מתחום המכוניות לפחות) הFS אתה מגדיר לפי המצערת שאתה בוחר לא? ככה שאין לך אופציה לתכנת אותו מתחת ל0 כמו שראיתי בסרטון שהFS הפנימי עושה.?
ככה שאם אתה עם מצערת על 0 הבקר יכנס אוטומטית למצב של FS?
אני טועה?
תודה שוב
פה זה קצת שונה אבל מאוד פשוט. את הערוץ שיוצא לפורט U בנאזה (בורר מצבי טיסה) אתה מחבר לפיילסייף וממנו לערוץ U בנאזה. אז אתה מכוון בשלט את הערוץ הזה לפיילסייף בשימוש האסיסטנט של הנאזה. כשהפיילסייף באסיסטנט מואר אתה לוחץ על הכפתור ביחידת פיילסייף וקובע. אחרי זה אתה מכוון מחדש את המצבי טיסה וזהו בעקרון. ברגע שתכבה את השלט תראה באסיסטנט שהפיילסייף מואר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.