צפייה בגרסה מלאה : כיוון throttle curve בשלט sanwa 6G
galprz80
17-05-2014, 08:04:46
שלום לכולם.. אני טרי לגמרי בתחום (קיבלתי מסוק מתנה Trex Dominator 450 3s) ועדיין לא הטסתי.. בשלב זה מתמקד בלמידה ממדריכים באינטרנט ותרגול באמצעות סימולטור Realflight 7.
קראתי וצפיתי בהרבה מדריכים ורציתי לשאול לגבי עקומת המצערת throttle והכיוון בשלט..
את הרציונאל של ה Pitch & Thruttle הבנתי לגמרי וברור לי שניתן לבחור ערכים שונים לכל מטיס לפי התאמה אישית (פחות או יותר).. עדיין.. ברוב המדריכים באינטרנט כשמגיעים לכוון את עקומת המצערת מדברים על ערכים כאלו (פחות או יותר)
מצבי סטיק :
L=0
2=50
3=70
4=85
H=100
מתוך רציונאל (להבנתי) שכאשר המסוק מנתק עצמו מהקרקע בהתאמה לעקומת הפיטץ הסלד יהיה (יחסית) גבוה בכדי לספק יציבות... עכשיו .. בשלט שלי SANWA 6G .. הגדרות היצרן של העקומה מגיעות כך :
L=-100
2=-50
3=0
4=50
5=100
עכשיו לא הבנתי איך אני אמור לעשות את ההתאמה בשלט שלי .. לדעתי אני לא יכול להזין את הערכים המצויינים מעלה בנק' השונות שכן אז כשאני מנסה להדליק את המסוק אני מקבל התרעה על מצערת פועלת (לא במינימום) למזלי הרב.. האם בשלט הזה הערך מינוס 100 מייצג 0 ? ואז זה אומר שה 0 הוא מאה ?
בקיצור אני מבולבל ..
wonderd
17-05-2014, 08:50:10
עמוד 36 בחוברת ההדרכה (http://www.lrp.cc/fileadmin/lrp_anleitungen/anl_28667_101a30108a-en.pdf)של תפעול השלט מסביר את כיוון גרף המצערת.
כפי הנראה אתה צריך להתייחס לגרף כך:
מינוס 100=0%
0= 50%
100=100%
אתה צריך לשנות בהתאם לצרכים שלך - זאת אומרת במצב "נורמל" לשנות רק את נקודה 3 בגרף ולהעלות לסביבות 20-25% כד לקבל 75% אמיתי.
במצב "איידל אפ" אתה צריך לקבוע צורת V כאשר בצדדים הערך עומד על 100% ובנקודה 3 על סביבות 80%.
קשה מאוד בהתכתבות לומר בדיוק אם צריך להוריד קצת את הנקודה העליונה (נקודה 5) ואיזה ערך בדיוק לקבוע בנקודה 3, את זה צריך לעשות מישהו מנוסה שיודע להקשיב למנוע ולדעת אם הסל"ד מתאים.
אם אתה תשתמש בגוברנור לקביעת הסל"ד אז מדובר על גרפים שטוחים ושונים מהגרף הרגיל.
ShlomiB
17-05-2014, 11:07:25
היי,
אחד - המסוק לא אמור להמריא עד שאין מספיק סלד.
שתיים - סלד גבוהה = יציב יותר, ולא הפוך.
מה שאני ממליץ לך זה בהתחלה עד שאתה תכיר את הג׳ירו והגיין תטוס עם גרף שטוח.
להתחלה אני ממליץ לך ככה:
Normal
-100
65
65
65
65
Idle
80 all
אני לא ממש מכיר את הבקר שלך אבל הבקרים של אליין יש בעיה קטנה,
אם השלט משדר משהו מעל 90 אחוז בבקר זה כאילו מאה אז יש קפיצה. דבר שמבלבל מאוד את הג׳ירו
זה נכון לכל הבקרים של אליין עד לbl35p למסוקי 450 ולכן אף אחד לא משתמש בגוברנור בבקרים אלה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
galprz80
17-05-2014, 11:56:12
הבנתי.. תודה על התגובות.
אז שאבין נכון.. בכדי לייצר מצב של המראת המסוק כשסטיק הקולקטיב קצת מעל המרכז אני צריך לדאוג שבנק הזו יהיו משהו כמו לפחות 70 אחוז סלד ובהיבט הפיטצ זווית חיובית של הלהבים
ShlomiB
17-05-2014, 12:16:58
בערך, הרעש קצת מפחיד בהתחלה אבל מתרגלים :)
ולמעלה רשמתי 0 אבל הכוונה ל-100. תוקן
לפני כל זה אתה צריך לכייל את סטיק המצערת עם הבקר בגרף הברירת מחדל בשלט כפי שרשמת.
אני בטוח שזה נמצא בחוברת ההפעלה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
wind556
17-05-2014, 13:22:17
זו טעות ענקית לכוון מסוק בהתכתבות ועל פי נתוני אחוזים של השלט
לא זאת הדרך, ואפילו אסור כך, אם כי בפוקס זה עלול להיות בקירוב לצורך הנכון
מסוק מכוונים לפי זויות ולא לפי אחוזים, וגרף מנוע לפי מהירות סיבובי ראש וגם זה לא לפי אחוזים, אם כי כאן הנושא פשוט יותר
אם תמשיך כך, מובטח לך שהמסוק שלך לא יהיה מכוון נכון ושגם לא תלמד לכוון נכון
שחיה (וגם כיווני מסוק) לא לומדים בהתכתבות
bartovmoti
17-05-2014, 16:52:01
תקשיב,
יש שלטים שהערכים בהם נעים בין 100- ל 100+
כלומר, 100- 50- 0 50+ 100+
ויש שלטים שהערכים נעים בין 0 ל 100
כלומר: 0 25 50 75 100
ואז בהתאמה:
0 = 100-
25 = 50-
50 = 0
75 = 50
100 = 100+
בנוסף, אתה יכול להיכנס לסרטוני הדרכה על כיוון מסוק ולצפות בסרטון על כיוון גרף מצערת ופיצ'.
הנה הסרטון:
https://www.youtube.com/watch?v=BRCsQctcBZk&list=PL89A27E92A6DCCD11&index=6
wonderd
17-05-2014, 20:45:07
אני ממש לא מסכים עם קביעת האחוזים בהתכתבות..אני חושב שזאת טעות.
מלבד זאת, בל"ד הראש לא חייב להיות חזק מדי לצורך ריחוף, מספיק שהוא יחזיק את המסוק ללא רעידות.
אני אתן דוגמה ממסוקי 700 -
פעם היו מטיסים עם סל"ד 1800-1900, אחר כך עברו לאיזור ה 2100 ויותר.
אני מטיס מסוק באותו סדר גודל, בסל"ד 1100 ואני מבטיח לך ולכם שהוא מאוד מאוד יציב ואם אני מעלה את הסל"ד לאיזור ה 1500 אני גם יכול להפוך בקלות ולבצע פעלולים בסיסיים. היתרון של סל"ד נמוך (כמובן בניצולת מתאימה של המנוע..) הוא זמן טיסה ארוך יותר, פחות רעש ופחות לחץ של המטיס המתחיל.
ShlomiB
18-05-2014, 12:36:17
חברים מדובר במסוק 450 dfc עם מנוע סטוק, ובקר אליין. שוב לבקרים של אליין יש בעיה במעבר מ90 אחוז ומעלה. אני לא יודע אם סידרו את זה בדומינטור. מי שיש לו אחד ויכול לאשר שהבעיה לא קיימת שיגיד. בד״כ המסוקים האלה טסים ב3200-3600 מהירות ראש. במהירות ראש נמוכה יותר ולהבים לא מחוזקים מספיק לתת קולקטיב חזק כדי ליצור את כל התנאים לבום סטרייק.
Sent from my iPhone using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.