צפייה בגרסה מלאה : חישוב משיכת אמפר ע"י המנוע
Yogev
02-06-2014, 21:37:24
שלום,
איך ניתן לדעת כמה אמפר המנוע שלי ימשוך בהנחה שאני יודע את כל שאר הנתונים - KV, הספק מקסימלי בהתאם לסוללה, יחס תמסורת/סל"ד ציר מסוק, מתח....??
תודה לעונים,
יוגב
ShlomiB
02-06-2014, 22:10:22
היי,
אם יש לך לוג בבקר אז משם הכי בטוח. יש כלים למדידת הספק גם בהובי קינג אבל אני חושב זה עד 100 אמפר, צריך לבדוק. עד כאן הדרכים למדידת פיקים, אם אתה רוצה לחשב את הצריכה הממוצעת זה זמן הטיסה וכמות האמפר שאתה מחזיר לסוללה.
השאלה האמיתית היא למה אתה צריך את המידע הזה? לשדרוג בקר? סוללה? או משהו אחר?
bendisar
02-06-2014, 23:06:41
כמובן שבקר עם לוג, כגון הבקרים של castle creations מסדרת ICE או EDGE יכולים למדוד זרם, או LOGGER חיצוני כגון -LOGGER של eagletree
אבל אם אתה רוצה הערכה כללית של כמה זרם המנוע שלך מסוגל למשוך- אתה צריך לדעת 2 דברים:
מה ההספק המקסימאלי שהמנוע שלך יכול למשוך (קבוע, ו-פיק)
מה המתח של הסוללה שבה אתה משתמש (פשוט מאוד- כמה תאים)
ל-KV של המנוע או לסל"ד של הראש אין פה צד, הם רק ישנו את הזרם הממוצע אבל את הזרם המקסימאלי קובע ההספק הכולל שהמנוע מסוגל למשוך
הספק=מתח X זרם כלומר ש => זרם = הספק חלקי מתח
קח לדוגמא את המנוע שבטירקס 500 שלך, זהו מנוע שיכול למשוך 1600W קבוע, ו- 2300W בפיק
מתח נומינאלי של תא ליטיום הוא 3.7V, והטירקס 500 עובד על 6 תאים, אז המתח הוא 22.2V
1600W חלקי 22.2V שווה 72A, כלומר שהמנוע שלך יכול למשוך קבוע 72A
שימוש באותו החישוב בפיק יתן זרם רגעי של 103A
כלומר שהמנוע שלך מסוגל למשוך 72A בצורה קבועה, ו-103A בצורה רגעית.
קח בחשבון שבמציאות הזרמים יהיו קצת יותר גבוהים, ושכדי לדעת באמת מה הזרמים המקסימאליים אליהם אתה מגיע בטיסה תצטרך רכיב מדידה כלשהו כפי שפירטתי למעלה
wind556
02-06-2014, 23:08:46
השאלה הנכונה היא למה אתה זקוק למידע הזה ואיזו בעייה אתה רוצה לפתור?
(אין לזה תשובות טובות יותר ממה שקיבלת בפוסט מעלי)
Yogev
03-06-2014, 17:21:30
אוקיי בגדול הבנתי, אני צריך את המידע הזה בגדול להעשרה ולהבנה טובה יותר של התאמת בקר למנוע, נשמע לי קצת מוזר שיחס העברה לא משחק כאן כמשתנה כי אני יודע לדוגמא שבטיסנים פרופ עם פסיעה מסויימת יגרום למנוע למשוך אמפר מסוים ופרופ עם פסיעה מתונה יותר יגרום למנוע למשוך פחות אמפר משמך עם הפרופ הראשון
Sent from my iPhone using Tapatalk
ShlomiB
03-06-2014, 17:47:32
נכון, אבל זה תלוי כבר במטיס, כעיקרון מנוע, בקר, סוללות בוחרים לפי מקסימום הספק, ועם ההתקדמות שלך בטיסה אתה מקטין את זמני הטיסה שלך, ולא מחליף בקר. כמובן שעם מהירות ראש נמוכה וטיסה שלווה אתה לא צורך הרבה ומאריך את זמן הטיסה.
Yogev
03-06-2014, 18:05:50
אז מה שאני בעצם רוצה לדעת זה האם יש איזו נוסחא שאני יכול להציב בה את יחס העברה שלי ושאקבל כמה היחס הספיציפי יגרום למנוע למשוך (מתמשך).
אני מבין שזה קצת מסובך רק רציתי לדעת האם קיימת נוסחא כזאת שאפשר להשתמש בה לשימוש פרטני לכל כלי ופיניון שאבחר
Sent from my iPhone using Tapatalk
ShlomiB
03-06-2014, 19:59:33
היי,
לא שזה מסובך, זה לא נכון, גירים קובעים רק מהירות ראש ומשפיעים מעט על הצריכה. המשתנים שלך הם אחרים כגון משקל, להבים, והמהירות שאתה רוצה להניע את הכלי (הפיזיקאים קוראים לזה תאוצה), חיכוך. כלומר הכל קשור להכל, כמובן שאם תשנה את היחס בגירים (תשנה מהירות ראש) ותשנה את זווית הלהבים יהיה פחות עומס על המנוע ובכך הוא יצרוך פחות אבל כמה פחות זה כבר תלוי במשתנים האחרים וכמובן זה בא על חשבון הביצועים.
אם בשני סטאפים שונים מבצעים אותם תרגילים באותה מהירות ובאותם תנאים הצריכה תהיה שווה.
Yogev
03-06-2014, 20:28:18
הבנתי תודה!
Sent from my iPhone using Tapatalk
wind556
04-06-2014, 09:45:28
אוקיי בגדול הבנתי, אני צריך את המידע הזה בגדול להעשרה ולהבנה טובה יותר של התאמת בקר למנוע, נשמע לי קצת מוזר שיחס העברה לא משחק כאן כמשתנה כי אני יודע לדוגמא שבטיסנים פרופ עם פסיעה מסויימת יגרום למנוע למשוך אמפר מסוים ופרופ עם פסיעה מתונה יותר יגרום למנוע למשוך פחות אמפר משמך עם הפרופ הראשון
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא ממש הבנת כנראה
התאמת בקר למנוע זה דבר מאד פשוט שאתה מסבך אותו בנסיון להשתמש בנוסחאות וחישובים חסרי ערך
כשאתה מתאים בקר למנוע, אתה פשוט קורא את המיפרט של המנוע ובוחר בקר על פי מקסימום האמפר שהמנוע בנוי אליו ואפילו לוקח מקדם ביטחון קטן, כל שאר הדברים שאמרת אמנם משפיעים על צריכת הזרם אבל ממילא אסור לך לעבור את מיגבלות היצרן כך שלחישובים שלך אולי היה ערך לו המנוע היה מסוגל לאמפר אינסופי...
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.