PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה רעידות



דור
05-04-2009, 23:37:25
שלום,
יש לי בעיה שחוזרת על עצמה בטירקס 500.
יש המון רעידות בזנב(מעלה מטה) ממה זה יכול לנבוע?
יתכן שזה בגלל החשמל הסטטי.?

sharonx
06-04-2009, 01:04:41
מהירות ראש נמוכה מידי. תרים עת הערכים בגרף המנוע.

דור
07-04-2009, 21:50:33
עוד שאלה:
האם אחוזי ה TRUTTLE CRV יכולים להיות כך:
0%
34%
56%
78%
100%
?
?

sharonx
07-04-2009, 22:17:36
כן אבל אני הייתי שם 0 60 70 80 100

דור
07-04-2009, 22:18:38
בנורמל???!!

bgrg
03-08-2009, 23:40:10
בנורמל???!!

לי הייתה בעיה כזות גם וזו הייתה מהירות ראש נמוכה. זה קורה לך ביקר בירידות נכון?
לפי המלצה של ALIGN הגדרות בנורמל של throttle curve צריכים ליהות 0 40 75 85 100

גרג

דור
03-08-2009, 23:42:55
ואאו איזה הקפצה הסתדרתי כבר יום אחד אחרי שרשמתי את ההודעה.

ori_lavee
03-08-2009, 23:57:13
אגב...
בלי קשר (ואולי עם קשר), אני בכלל לא מתיחס לגרף במצב Normal,
ז"א בטיסה הראשונה (TestFlight) של מסוק חדש אני מישר את הגרף פחות או יותר לינארי, ומשם אני מתקן לפני התנהגות המסוק וסוגר עניין,
ב Normal אני משתמש רק בפתיחה הראשונית של הכוח אוסף סיבובי ראש ומיד עובד ל Idle עד לנחיתה, לפעמים גם נוחת ב Idle ומחזיר ל Normal רק לכיבוי, ככה שלגרף במצב Normal אין שום משמעות לדעתי.
(לכל מסוק יש את הגרף שלו שצריך לכוון לפי התנהגות המסוק ולא לפי "אחוזים" סטנדרטים שמיועדים רק לסיטה הראשונה).

אורי

עמיתפורת
04-08-2009, 01:02:06
אורי סלח לי אבל לא הבנתי מה שהסברת.
שנית זו ממש לא הדרך לא לכוון ולא להטיס כך שבאמת אני לא הייתי ממליץ לנהוג כך..

ori_lavee
04-08-2009, 06:09:26
אורי סלח לי אבל לא הבנתי מה שהסברת.
שנית זו ממש לא הדרך לא לכוון ולא להטיס כך שבאמת אני לא הייתי ממליץ לנהוג כך..אם לא הבנת את ההסבר אז על מה אתה לא ממליץ ?

אני אנסה להסביר...
במסוק חדש בטיסת המבחן את גרף ה Normal אני מכוון (שרירותית) באופן לינארי פחות או יותר (מ 0 עד 100%) ואת התיקון לגרף אני עושה בהתאם להתנהגות המסוק בשטח,
כי לכל מסוק התנהגות אחרת בסיבובי ראש ספציפים.

למשל ב Trex 450 גרף המנוע אצלי (Normal) נשאר כמעט לינארי,
ב Trex 600NSP הייתי צריך להוריד מעט את סיבובי הראש באזור ה האמצע (פיץ' +5).
ב Trex 600 ESP אני כמעט ב 85% מנוע באזור האמצע (פיץ +5) על מנת למנוע את הוובלינג.

אני מכיר מסוקי 450 זהים שכל אחד מכוון אחרת (גרף מנוע), הסיבה היא משקל שונה (סוללות אחרות), כייון פיץ' שאינו זהה לחלוטין, פניון אחר, להבים אחרות וכדומה...

בקיצור (לדעתי ) אין מה להכנס לאחוזים ומספרים שמדברים על גרף המנוע במצב Normal לכל מסוק גרף אחר והתנהגות אחרת,
ואת התיקון הסופי לגרף יש לעשות בשטח.

בצמב Idle אני עובד על גרף ישר (100%) ללא גוברנור וזה נתן לי את התוצאה הטובה ביותר מבחינת ביצועים > התחממות > צריכת זרם.
99% אחוז מזמן הטיסה (אצלי) אני ב Idle, ומצב ה Normal משמש אותי רק לפתיחת כוח ראשונית על מנת לאסוף סיבובי ראש, ולסגירת כוח אחרונה לפני כיבוי.

אורי

Shanti
04-08-2009, 08:24:04
הי

גרף לינארי ב- Normal נראה לי שגוי. מלבד מהירות ראש נמוכה בריחוף, במעבר ל- Idle תקבל קפיצה חדה מדי במהירות הראש (מ- 50% ל- 100%).

עקרונית רצוי לעבוד ב- GOV ולקבל מהירות ראש קבועה בכל תחום ה- Pitch. ב- Normal נראה לי שכדאי להתחיל בגרף של 0,70,80,90,100 ולכון בהתאם להתנהגות הרצויה.

Shanti

ori_lavee
04-08-2009, 09:44:43
הי

גרף לינארי ב- Normal נראה לי שגוי.
כפי שכתבתי גרף לינארי טוב רק כנקודת התחלה בסיסית לפני הכיוונים בשטח
מלבד מהירות ראש נמוכה בריחוף, במעבר ל- Idle תקבל קפיצה חדה מדי במהירות הראש (מ- 50% ל- 100%).
נכון.

עקרונית רצוי לעבוד ב- GOV ולקבל מהירות ראש קבועה בכל תחום ה- Pitch.
זה נכון למנועי ניטרו, אני (באופן אישי) חושב שעבודה עם גוברנור במנועים חשמליים אינה מומלצת, אלה אם יש לך גוברנור ממש טוב ואיכותי,
הגוברנור בבקר של ALIGN אינו עושה את העבודה, לכן עדיך ב idle גרף ישר 100% וכך תקבל את התוצאה הטובה ביותר > ביצועים > התחממות > צריכת זרם.
ב- Normal נראה לי שכדאי להתחיל בגרף של 0,70,80,90,100 ולכון בהתאם להתנהגות הרצויה.

Shanti

אורי

lior_bar_ami
04-08-2009, 11:28:58
כיוון מסוק, כל מסוק מבוסס על הפלטפורמה - ולכן כיוון של מסוק אחד (לדוג' ניטרו) לא יהיה דומה לכיוון של מסוק אחר (לדוג' חשמלי), כשהבהרנו את הנק' הזו נדבר על גרף המנוע בחשמלי.
רצועת הכוח של מנוע חשמלי ונק' שיא הנצילות שלו שונה מאשר במנוע בערה פנימית (לדוג' ניטרו), ומתוקף כך גרף המצערת בהכרח יהיה שונה.
אני מסכים עם אורי שחייבת להיות נק' 0 שממנה מתחילים את הכיוון של המסוק ומשם מתחילים את ה FINE TUNING, אך הנק' הזו בניגוד למנועי ניטרו איננה גרף לינארי מ 0-100.
מניסיונות מרובים עם המון סטאפים מצאתי שנק' התחלה טובה, לסטאפ של ריחוף ב 5 מע' קולקטיב, תהיה גרף מצערת של 0-60-80-90-100. ז"א עלייה ל 60% מצערת כבר בנק' השנייה לטובת ספולינג מהיר והגעה לסל"ד עבודה ללא נידנודים בריחוף (שמאוד יתכן שנגרמים מהסיבה הזו לפותח השירשור).
הגרף שציינתי, נבנה לאחר המון ניסיונות, ומאפשר מעבר למצב IDLE UP ללא קפיצה משמעותית בסל"ד.
הנק' החשובה שקצת התפספסה בשירשור היא שאין באמת נק' קבועות או אחוזים קבועים, המס' בשלט בסוף הם רק מספרים... גרף הקולקטיב (מעלות בריחוף), סוג מנוע/בקר/סוללה, גודל להבים, יחס גיר ועוד כהנה וכהנה פרמטרים ישפיעו על איך שגרף המצערת יראה - והכיוון הסופי הוא כיוון בשטח לפי סל"ד יעד.

לדור (פותח השירשור) - אני ממליץ לך בחום לשנות את גרף המצערת שלך לערכים שהזכרתי ולהתחיל משם.

Hagay
04-08-2009, 12:03:14
כיוון מסוק, כל מסוק מבוסס על הפלטפורמה - ולכן כיוון של מסוק אחד (לדוג' ניטרו) לא יהיה דומה לכיוון של מסוק אחר (לדוג' חשמלי), כשהבהרנו את הנק' הזו נדבר על גרף המנוע בחשמלי.
רצועת הכוח של מנוע חשמלי ונק' שיא הנצילות שלו שונה מאשר במנוע בערה פנימית (לדוג' ניטרו), ומתוקף כך גרף המצערת בהכרח יהיה שונה.
אני מסכים עם אורי שחייבת להיות נק' 0 שממנה מתחילים את הכיוון של המסוק ומשם מתחילים את ה FINE TUNING, אך הנק' הזו בניגוד למנועי ניטרו איננה גרף לינארי מ 0-100.
מניסיונות מרובים עם המון סטאפים מצאתי שנק' התחלה טובה, לסטאפ של ריחוף ב 5 מע' קולקטיב, תהיה גרף מצערת של 0-60-80-90-100. ז"א עלייה ל 60% מצערת כבר בנק' השנייה לטובת ספולינג מהיר והגעה לסל"ד עבודה ללא נידנודים בריחוף (שמאוד יתכן שנגרמים מהסיבה הזו לפותח השירשור).
הגרף שציינתי, נבנה לאחר המון ניסיונות, ומאפשר מעבר למצב IDLE UP ללא קפיצה משמעותית בסל"ד.
הנק' החשובה שקצת התפספסה בשירשור היא שאין באמת נק' קבועות או אחוזים קבועים, המס' בשלט בסוף הם רק מספרים... גרף הקולקטיב (מעלות בריחוף), סוג מנוע/בקר/סוללה, גודל להבים, יחס גיר ועוד כהנה וכהנה פרמטרים ישפיעו על איך שגרף המצערת יראה - והכיוון הסופי הוא כיוון בשטח לפי סל"ד יעד.

לדור (פותח השירשור) - אני ממליץ לך בחום לשנות את גרף המצערת שלך לערכים שהזכרתי ולהתחיל משם.

כל מילה בסלע, גם אני עובד וממליץ על הדרך של ליאור.

rankorn
04-08-2009, 12:15:16
Finless bob (שלדעתי כבר בפך להיות גורו מסוקים ב-Helifreak) ממליץ על גרף throttle לא לינארי ב-Normal למסוקים חשמליים. הסיבה היא, כמו שנאמר פה, נצילות המנוע החשמלי, שעובד טוב בסל"ד גבוה.

לכל המתענינים, יש לו אחלה וידאו על Curves:
http://video.helifreak.com/?subpath=finless/generic&filename=curves101.wmv

זה צריך להיות הבסיס לפני הכיוונים הספיציפים שכל אחד יעשה לעצמו לפי העדפותיו.

mshonak
04-08-2009, 16:26:32
יש לי בדיוק אותה הבעיה ב trex450 (תואם ) אחרי החלפת הראש והזנב למתכת copterx
לפני החלפת הראש לא הייתה לי בעיה כזאת והמסוק טס חלק בלי רעידות כאלה.

אני אנסה את הפתרון שהוצא פה לעלות את המהירות .
תודה רבה לכולם על העזרה .

yamin15
04-08-2009, 18:16:07
שלום דור .
אני ממליץ לך ליצור קשר אם עמית פורת הוא מיקצוען אמיתי .

דור
04-08-2009, 19:59:49
כיוון מסוק, כל מסוק מבוסס על הפלטפורמה - ולכן כיוון של מסוק אחד (לדוג' ניטרו) לא יהיה דומה לכיוון של מסוק אחר (לדוג' חשמלי), כשהבהרנו את הנק' הזו נדבר על גרף המנוע בחשמלי.
רצועת הכוח של מנוע חשמלי ונק' שיא הנצילות שלו שונה מאשר במנוע בערה פנימית (לדוג' ניטרו), ומתוקף כך גרף המצערת בהכרח יהיה שונה.
אני מסכים עם אורי שחייבת להיות נק' 0 שממנה מתחילים את הכיוון של המסוק ומשם מתחילים את ה FINE TUNING, אך הנק' הזו בניגוד למנועי ניטרו איננה גרף לינארי מ 0-100.
מניסיונות מרובים עם המון סטאפים מצאתי שנק' התחלה טובה, לסטאפ של ריחוף ב 5 מע' קולקטיב, תהיה גרף מצערת של 0-60-80-90-100. ז"א עלייה ל 60% מצערת כבר בנק' השנייה לטובת ספולינג מהיר והגעה לסל"ד עבודה ללא נידנודים בריחוף (שמאוד יתכן שנגרמים מהסיבה הזו לפותח השירשור).
הגרף שציינתי, נבנה לאחר המון ניסיונות, ומאפשר מעבר למצב IDLE UP ללא קפיצה משמעותית בסל"ד.
הנק' החשובה שקצת התפספסה בשירשור היא שאין באמת נק' קבועות או אחוזים קבועים, המס' בשלט בסוף הם רק מספרים... גרף הקולקטיב (מעלות בריחוף), סוג מנוע/בקר/סוללה, גודל להבים, יחס גיר ועוד כהנה וכהנה פרמטרים ישפיעו על איך שגרף המצערת יראה - והכיוון הסופי הוא כיוון בשטח לפי סל"ד יעד.

לדור (פותח השירשור) - אני ממליץ לך בחום לשנות את גרף המצערת שלך לערכים שהזכרתי ולהתחיל משם.

ייברה השרשור כבל מלפני 3 חודשים אני הסתדרתי! למרות שהחלפתי כבר מנוע לסקורפיון היה לי את הבעיה ואני צריך רק להחליף פניון ל14 מ 13 שיניים.

עמיתפורת
04-08-2009, 20:02:38
ההחלפה לפיניון אחר תפתור לך את הבעיה?

דור
04-08-2009, 20:20:59
אני מאמין שכן כי אני עם סל"ד בעננים ורק עכשיו ושמתי לב שלסקורפיון 1600 ממליצים לשים 14 שינייים, עם האליין גם הייתי עם סל"ד גבוהה ושברתי את הראש למה זה קורה, בסוף אמרו לי שדמפרים גם משפיעים על זה.. והיו לי דמפרים סופר קשיחים (נוו מה מסוק של דניאל קצב מה אתם רוצים?) אז החלפתי פיניון ל 14 מ 13 והבעיה נפתרה....


mshonak
אני חושב שהבעיה אצלך זה שהחלפת את הראש החלפת גם דמפרים אבל אני מאמין שזה לא משהו שהרמת סלד לא תעזור

mshonak
12-08-2009, 12:28:33
עדין יש לי את בעיה הרעידות בסלד מסויים - בעיקר בירידה.
זה נכון בהחלפת הראש החלפתי גם את הפלייבר לקצר יותר ממה שהיה לי בראש הרגיל - את הפדליים העברתי מהראש הקודם .
האם כדאי לי להחזיר את הפלייבר הישן והארוך יותר ( הוא קצת עקום מנחיתה גרועה -אני עדין מתחיל בתחום המסוקים )

מה הקשר בין הדמפרים לרעידות - האם הדמפרים זה הפריט הזה ? http://www.copterx.co.il/catalog/product_info.php?products_id=100


בתודה מראש
מוטי שונק.

דור
12-08-2009, 13:58:33
אכן הגומיות אלה הדמפרים, בכל מקרה תנסה להעלות גרף מנוע או לעלות שן אחת או שתיים בפניון

עמיתפורת
12-08-2009, 14:00:01
אתה צריך להרים את הנקודות התחתונות של גרף מנוע וכך זה יפתר לדעתי.

דור
12-08-2009, 14:02:47
עמית זה נכון אבל במקרה כמו שהיה לי זה לא עזר משום שעדיין היו רעידות למרות שהייתי עם נקודות גבוההות תחתונות

mshonak
12-08-2009, 15:01:00
אני חוזר לנושא הדמפרים - את הראש החלפתי לראש מתכת של copterx הוא הגיע מורכב מלבד הפלייבר
( בראש הזה יש ציר של 4 מ"מ לעומת הציר בראש הרגיל שבו הציר הוא 3 מ"מ- פירקתי את זה כדאי לראות איזה ציר יש בראש הזה אבל הרכבתי אותו בדיוק אותו דבר )

אז לא הבנתי איך הדמפרים יכולים לגרום לרעידות .

את גרף המהירות העלתי בנקודות הנמוכות ואפילו אפשרתי את הנוב של ה hov-turtle ושיניתי מהירות מפעם לפעם לראות את ההשפעה ועדין היו רעידות .
החלפתי גם להבים חדשים , האם להבים לא מאוזנים יכולים גם לגרום לרעידות כאלה.
בתודה
מוטי שונק

rc_freak
12-08-2009, 16:12:40
עם איזה פניון אתה משתמש תעלה שיניים

hai
12-08-2009, 16:52:47
תבדוק אם הסרוו ELEV תקין, אולי החיווט שלו נפתח וכדומה ויוצר הפרעות, אמרת שהרעידות הן בזנב למעלה ולמטה...

עמיתפורת
12-08-2009, 17:26:29
חבר יקר.
הנדנודים שאתה מתאר הם נראים כמו וובלינג.
1. יש להעלות סל"ד
2. לשחרר טיפה את הלהבים.

אלה הפתרונות למעט צירים עקומים, פליי בר לא ממורכז.

giluriel
12-08-2009, 19:48:17
עדין יש לי את בעיה הרעידות בסלד מסויים - בעיקר בירידה.
זה נכון בהחלפת הראש החלפתי גם את הפלייבר לקצר יותר ממה שהיה לי בראש הרגיל - את הפדליים העברתי מהראש הקודם .
האם כדאי לי להחזיר את הפלייבר הישן והארוך יותר ( הוא קצת עקום מנחיתה גרועה -אני עדין מתחיל בתחום המסוקים )

.


מושיק,
לא הבנתי את החלפת הפלייבר .. אבל זה האיר לי איזו מחשבה:
אתה בטוח שהפלייבר שלך ממורכז לגמרי ?
מה זה יותר קצר ?

האיזון והדייוק בהרכבה של ראש במסוק מאוד מאוד (מ-א-ו-ד) משפיעים על היציבות שלו.

.. למה לא לשים פלייבר חדש באורך המקורי ?
בנוסף בדוק אם הרצועה שלך לא מתוחה או רפויה מידיי

גיל :-)

mshonak
13-08-2009, 15:50:45
הבעיה נפתרה אבל זה לא היה הדמפרים . פרקתי את הראש לחתיכות כדי לבדוק את זה , ובזמן הפירוק שמתי לב שיש חלק משוחרר בראש ראה תמונה - הבורג שמהדק את זה לציר המרכזי לא היה מחוזק כמו שצריך והיה חופש בין החלק הזה לציר המרכזי - אחרי חיזוק של זה נעלמה הבעיה -ואפילו הורדתי בחזרה את הסל"ד הגבוה שהוספתי .

( תשובות למנסים לעזור :1. כמובן שהפלייבר ממורכז על עשירית המילימטר - 2. הרכבתי פלייבר חדש שהגיע עם הראש מתכת והוא קצר יותר מהפליבר שהיה לי בראש הרגיל ב 3 ס"מ בערך הקודם היה באורך 22 ס"מ והחדש 19 ס"מ . )

בתודה לכל העוזרים
מוטי שונק

http://www.copterx.co.il/catalog/userfiles/image/parts/450sev2parts/CX450-01-21.jpg