התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מספר שאלות (מתעדכן).



Omer_Chovel
09-07-2014, 19:58:40
1. האם ניתן להשתמש בנוזל של מסיבות בתור מערכת עשן למנוע 2 פעימות?
2. האם ניתן לחבר אותו עם מפצל Y לחור של אגזוז או שחייב להשתמש במשאבה?

פשוט ממש מעניין אותי להוסיף מערכת עשן למרות שהדלק 10 של טיסן חיפה עושה דמי למערכת עשן.


--------------------------------------
RealFlight 7 interlink Futaba
Futaba T4YF FHSS 2.4GHz
OS 46 axii
Excel 2000 trainer (hitec hs311)

רן ענבר
09-07-2014, 20:47:13
1. לא הבנתי איך אתה רוצה לערב את השמן של העשן מסיבות ?
אם אתה מתכוון על הוספתו לדלק אז לטעמי כל חומר אינרטי שתוסיף לתערובת הדלק יפגע בביצועי המנוע.
לטעמי גם שימוש בשמן של מכונות עשן ממסיבות הוא שימוש שתוצאותיו לא וודאיות ואולי יפגעו במנוע.
אם אתה רוצה לטפטף את השמן לאגזוז החם אז כמות ותיזמון.
2. לא הבנתי למה אתה רוצה להשתמש במחבר Y?
בצינור שיוצא מהאגזוז יש לחץ חיובי שדוחס מעט חחץ למיכל הדלק
אתה צריך למצוא נקודה עם לחץ שלילי שישאב שמן מהמיכל של השמן...

אל תמציא את הגלגל.
יש מערכות להוצאת עשן.

רן ענבר

flatspin
09-07-2014, 21:53:00
1. נוזל עשן למסיבות אינו מתאים למנועים, בין אם מתנול או בנזין.
2. מנועי מתנול (ניטרו) אינם מפיקים מספיק חום לייצור עשן, מכל סוג של נוזל עשן. המקסימום שניתן לקבל זה עשן חיוור וכמעט בלתי מורגש.
3. כדאי לך להתרכז בלימוד הטסה. עזוב את ענין העשן לשלב בו תטיס טיסנים גדולים בעלי מנועי בנזין. בהם מערכת עשן מתפקדת היטב.
4. בכל מקרה את נוזל העשן דוחפים בלחץ בעזרת משאבה מתאימה לחלל המשתיק, כנגד לחץ הגזים בפליטה.

Omer_Chovel
09-07-2014, 21:53:32
אבל מערכות עשן הכוללות משאבה זה משקל גבוהה


--------------------------------------
RealFlight 7 interlink Futaba
Futaba T4YF FHSS 2.4GHz
OS 46 axii
Excel 2000 trainer (hitec hs311)

flatspin
09-07-2014, 21:58:33
מערכת עשן כוללת גם מיכל לנוזל ושסתומים, בנוסף למשאבה. יש לזה משקל, זה ברור. לכן מתקינים מערכת כזו רק בטיסנים גדולים מאד, בהם תוספת המשקל הזו זניחה.
תמהני איך חשבת להכניס נוזל למשתיק, כנגד לחץ הגזים, באמצעי אחר ממשאבה ??

Omer_Chovel
10-07-2014, 14:15:24
האם מנוע כמו evolution 10 סמק בנזין אכן רלוונטי למערכות עשן?


--------------------------------------
RealFlight 7 interlink Futaba
Futaba T4YF FHSS 2.4GHz
OS 46 axii
Excel 2000 trainer (hitec hs311)

רן ענבר
10-07-2014, 16:53:45
עומר.
הרעיון במערכות עשן הוא לטפטף שמן מסויים על גוף חם...
ככה זה במכונות עשן של מסיבות וככה זה בטנקים (שם מטפטפים סולר)
אני לא בטוח שהאגזוז חם מידי.
אני לא בטוח שהאגזוז מותאם לכך...
להערכתי מנוע 10סמ"ק בנזין מקביל ל 6.5-7.5 סמ"ק ניטרו...
אני לא בטוח שזה לא טיסן מספיק גדול לסחוב את המשקל העודף בלי להיות עגלה
בטח ובטח שזה לא יעזור בלי משאבה שתווסט את טיפטוף השמן.

רן ענבר

flatspin
10-07-2014, 17:14:09
על מנת לייצר עשן יש לחמם את נוזל העשן לטמפ. מספיק גבוהה עד שהנוזל הופך לאדים. אבל לא רק. לצורך זה דרושה גם כמות חום (אנרגיה) רבה, דבר שמנוע קטן, יחסית, אינו יכול לספק, אפילו אם הטמפ. במשתיק שלו גבוהה.
עשן סמיך, ברמה מתקבלת על הדעת, כמו שאנחנו רואים במפגנים ובסרטונים, יתקבל אך ורק במנועים גדולים. ככל שהמנוע יותר גדול, כמות החום שהוא פולט יותר גדולה ורק כך ניתן להשיג עשן יותר סמיך ובכמות רבה.

Omer_Chovel
11-07-2014, 07:17:22
אוקי תודה לשניכם.

שאלה נוספת שמעניינת אותי זה משהו שניקרא קונוס באגזוז הבנתי שאם מורידים אותו המנוע יותר חזק באופן מורגש וההבדל היחיד הוא רעש.
האם יש עוד נזקים או שבאמת שווה להוריד אותו.


--------------------------------------
RealFlight 7 interlink Futaba
Futaba T4YF FHSS 2.4GHz
OS 46 axii
Excel 2000 trainer (hitec hs311)

רן ענבר
11-07-2014, 07:55:23
זה אולי ישמע לך דבילי אבל גם לרעש במנוע המותר יש חוק.
מיטב זיכרוני למנוע ניטרו בתחרות מותר להשמיע רעש בעוצמה של 97 דציבלים.
97 דציבלים הם סף הנזק לעור התוף באוזן.
השקטת המנוע באגזוז מתבצעת בדומה למשתיק קול.
הקול מתפשט בחלל האגזוז ואז מתכווץ שוב וחוזר חלילה (פעמיים)
ככל שיש יותר פעמים כך יש יותר שקט.
ככל שיש יותר שקט כך יורד כוח המנוע.
רוצה כוח?
תוריד את האגזוז לגמרי...
רוצה שלב ביניים תוציא רק את הקונוס בתוך האגזוז.
רוצה לשמוע?
תשאיר את המצב כמו שהוא.

רן ענבר

Omer_Chovel
11-07-2014, 17:13:46
אבל מנוע ניטרו לא יעבוד ללא האגזוז הוא הרי צריך לחץ לא?

יש לך מושג אם מוכים בארץ טיסני כבלים אני ממש מתעניין באחד כי זה מרגיש לי משהו מיוחד.
אני יודע שאסור לכתוב חנויות אז אשמח אם תפנה אותי בפרטי.
--------------------------------------
RealFlight 7 interlink Futaba
Futaba T4YF FHSS 2.4GHz
OS 46 axii
Excel 2000 trainer (hitec hs311)

flatspin
11-07-2014, 18:11:19
1. גבול הרעש המותר בתחרויות טיסנים הוא 93 דציבל במרחק 3 מטר מצד הטיסן, בקו המנוע.
2. לטיסני כבלים, יש חנות שבעליה הוא בעל ניסיון וידע רב בתחום. אני שולח לך פרטים בפרטי.

Omer_Chovel
11-07-2014, 18:28:23
אני הרי לא מתחרה עם מנוע 46 ניטרו ואני דם לא מטיס ליד בתים או סביבת מגורים כך שהרעש לא מפריע לי אבל לפי מה שהבנתי אי אפשר להטיס בלי אגזוז לא?


--------------------------------------
RealFlight 7 interlink Futaba
Futaba T4YF FHSS 2.4GHz
OS 46 axii
Excel 2000 trainer (hitec hs311)

רן ענבר
11-07-2014, 19:48:13
מהטיפה ניסיון שיש לי עם טיסני כבלים...אותי זה משעמם רצח.
מנוע ניטרו עובד גם בלי האגזוז.
הדלק לא נכנס לקרבורטור רק בגלל הלחץ של האגזוז... אלא גם בגלל השאיבה של הקרבוראטור ומבנהו.

כשהייתי ילד הייתי מטיס בשדה ליד הקיבוץ...
לא פעם באו אלי חבר'ה יותר מבוגרים ואיימו לחבוט בי אם לא אפסיק להפריע להם במנוחת הצהריים.
בלי אגזוז הטיסן עושה הרבה יותר רעש.

רן ענבר

Omer_Chovel
11-07-2014, 21:18:32
תודה רן שוב אני אומר אני מטיס כ20 דקות נסיעה מהעיר ככה שרעש זאת לא הבעיה. אני מפחד להטיס בלי אגזוז.


--------------------------------------
RealFlight 7 interlink Futaba
Futaba T4YF FHSS 2.4GHz
OS 46 axii
Excel 2000 trainer (hitec hs311)