PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מטען



Drorramati
19-07-2014, 15:35:50
שלום לכולם
עד עכשיו השתמשתי בסוללת 4.8v 1500ma
עקב מעבר לטיסן גדול יותר הסוללות הוחלפה ל6v 2000ma ונוספה סוללת הצתה 6v 1300 ma
האם ניתן להשתמש באותו מטען לסוללות החדשות?
הנתונים שעל גב המטען:
Output:
Tx 9.6 vdc 70ma
Rx 4.8 vdc 100 ma
מה מבטאים הtx והrx?
תודה מראש לעונים

Omer_Chovel
19-07-2014, 15:52:02
זה מטען שיש לו שתי יציאות אחד לשלט במתח של 9.6 וולט
ואחת למקלט של 4.8 וולט.
המטען לא יעבוד עם סוללה 6 וולט.
Rx- מקלט
Tx שלט

--------------------------------------
RealFlight 7 interlink Futaba
Futaba T4YF FHSS 2.4GHz
OS 46 axii
Excel 2000 trainer (hitec hs311)

רן ענבר
19-07-2014, 16:36:56
סוללה של 6 וולט צריכה מטען של 9וולט
סוללת ניקל מטאל של 2000 מילי אמפר ניטן לטעון בזרם של 700 מיליאמפר ומטה (כ 1/3c)
זמן הטעינה מחושב ע"י חילוק קיבול הסוללה בזרם יציאת המטען.
לדוגמה: סוללה של 2100 מיליאמפר הנטענת על ידי מטען שמוציא 700 מיליאמפר במשך כ 3 שעות.

רן ענבר

turh
20-07-2014, 23:09:45
אי אפשר לטעון ניקל מטל ב 1c ?

רן ענבר
21-07-2014, 07:22:18
אפשר... אם אתה רוצה לראות את הסוללה מתפוצצת...
וברצינות: אני לא יודע מה יהיו תוצאות טעינה זו
סוללות ניקל מטאל נטענות ב 1/2C מקסימום
אין לי הרבה סוללות ניקל מטאל אבל אני לא מטעין אותן ביותר מ 1/3C
למיטב הבנתי כמו כל סוללה אחרת גם סוללות ניקל מטאל נהרסות בעת טעינה מהירה מידיי.

רן ענבר

edgarfov
21-07-2014, 08:01:16
ניקל מטאל NIMH
גג 300 מיליאמפר לשעה. אולי יש כאלה שיספגו יותר, סוללה תתחמם. לא בריא עד פיצוץ.
לא חושב זה קשור לחישובי C .

רן ענבר
21-07-2014, 09:28:32
ניקל מטאל NIMH
גג 300 מיליאמפר לשעה. אולי יש כאלה שיספגו יותר, סוללה תתחמם. לא בריא עד פיצוץ.
לא חושב זה קשור לחישובי C .
מאוד לא מדוייק.
זרם הטעינה ועמידות הסוללה תלוי מאוד בקיבול הסוללה.
במכוניות יש סוללות מפלצתיות של תאי cub C שנטענות בשעתיים וחצי.
טעינה של סוללה כזו ב 300 מילי אמפר תקח כ 18 שעות.
אני מסכים שסוללות של השלט נטענות לאט יחסית.
הכלל שאני מטעין בו סוללות אומר שסוללות שפורקות מהר נטענות מהר וסוללות שפורקות לאט נטענות לאט
כך סוללות של בשלט נטענות בקצב שונה מסוללות של הרכב.

רן ענבר

turh
21-07-2014, 14:41:26
אם זה ככה אז למה אני מטעין את הסוללות שלי ב1c ולא קורה כלום? אפילו על אחת הסוללות רשום לטעון ב 1c..

matanmax
21-07-2014, 15:19:21
בסדר..יש לסיני סוללות שהוא טוען שהן מוציאות 90C ויכולות להטען ב10C..כתוב זה משהו אחד, בריא ובטוח זה משהו אחר.

טעינה בזרם גבווה מידי מחמת את הסוללה ומורידה לה את ארוך החיים.
במקרה הפחות טוב הסוללה גם יכולה להתפוצץ. לרוב זה לא קורה אבל זה אחד הדברים שיכולים לקרות מחום גבוהה.
ושניקל מטאל מתפוצצת זה פשוט קליע שטס מהסוללה.

רן ענבר
21-07-2014, 16:04:38
אם זה ככה אז למה אני מטעין את הסוללות שלי ב1c ולא קורה כלום? אפילו על אחת הסוללות רשום לטעון ב 1c..
אני במקומך לא הייתי עושה את זה.
זה נוגד כמעט כל דבר שאני מכיר.
אפשר לפעמים לטעון כך סוללה אם אין ברירה... לא הייתי טוען כך סוללה יותר מזה.
אשמח לראות תמונה של הסוללות האלו (כי מעניין אותי לא כי חלילה אני לא מאמין לך)

רן ענבר

turh
21-07-2014, 16:21:01
אלו הסוללות.. ונראלי שיש הבדל הין מה שהסיני אומר להין המקרה פה חוץ מזה שבטעינה הם לא מתחממותhttp://img.tapatalk.com/d/14/07/21/4ete4yjy.jpg

edgarfov
21-07-2014, 21:15:49
מאוד לא מדוייק.
זרם הטעינה ועמידות הסוללה תלוי מאוד בקיבול הסוללה.
במכוניות יש סוללות מפלצתיות של תאי cub C שנטענות בשעתיים וחצי.
טעינה של סוללה כזו ב 300 מילי אמפר תקח כ 18 שעות.
אני מסכים שסוללות של השלט נטענות לאט יחסית.
הכלל שאני מטעין בו סוללות אומר שסוללות שפורקות מהר נטענות מהר וסוללות שפורקות לאט נטענות לאט




כך סוללות של בשלט נטענות בקצב שונה מסוללות של הרכב.

רן ענבר


...התכוונתי שאני טוען כך..לא בטוח מה שיקולי C של סוללה ביחס לכמותשעה בטעינה שלה.