התחברות

צפייה בגרסה מלאה : PROTOS Build Log



vinay
07-04-2009, 23:19:53
החלטתי להשתדרג למסוק 500 לאחר שהטסתי עד כה BELT CP. לאחר הרבה קריאה והתלבטות בחרתי בסופו של דבר בפרוטוס. זה המסוק הראשון שהרכבתי בעצמי. אין ספק שהנסיון עם מסוק קודם עזר לי אבל עדיין זו הרכבה ראשונה מחלקים.

למה בחרתי בפרוטוס

משקל קל יותר מהאלטרנטיבות בגודל זה
ניתן להטיס עם סוללה 7S A123 בשל המשקל הקל ומקום מספיק מתחת לחופה – אוכל להטעין במהירות בשטח, להנות מסוללה עמידה בריסוקים, בטיחות וכו'.
ניתן גם להטיס את המסוק עם סוללות Lipo גדולות (דיווחו בחו"ל על הטסה עם עד 6S 3500 שמאפשר זמן טיסה ארוך)
חלפים זולים יחסית
המסוק וחלקיו משתפרים כל הזמן – משודרג באופן מתמיד ע"י היצרן על בסיס משוב הלקוחות.
הנעת רצועה – שקט יותר ותכנון אלגנטי
תמיכה מעולה של היצרן/מתכנן המסוק דרך פורומים
הרבה המלצות עליו ברשת מאנשים שהחזיקו מסוקים אחרים ומכרו אותם לאחר שניסו את הפרוטוס
במסוק חשבו על כל פרט – פשוט יצירת מופת הנדסית ומוצרים כאלו פשוט קונים אותי.
את המסוק כולל כל הרכיבים האלקטרוניים שעליו קניתי בחו"ל.

קישורים חשובים

אתר היצרן : http://www.msheli.com - תמיד יש את הספרים המעודכנים ביותר וניתן לראות את החלקים החדשים שיצאו, כמו גם את קובצי הסימולטור.
הפורום הטוב ביותר למסוק : http://www.helifreak.com/forumdisplay.php?f=122 כל שאלה נענית שם במהירות ובפירוט. מטיסים רבים עוזרים, כולל היצרן/מתכנן המסוק.
סרטי בניית המסוק של Finless + הדיון סביבם – מומלץ !!! : http://www.helifreak.com/showthread.php?t=105493
פורום נוסף : http://www.runryder.com/helicopter/f131p1/ לא כל כך פעיל, אבל מידי פעם יש שם משהו נחמד שמתפספס במקומות אחרים.
דיון ארוך על המסוק : http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=867472 – קשה לעקוב אבל מכיל את כל ההסטוריה בדיון אחד. רוב הכותבים נוכחים גם ב- Helifreak.
שדרוגים מעניינים צד שלישי : http://www.infinity-hobby.com/main/index.php?cPath=32_143
סרטון הטיסה המוצלח ביותר לדעתי של הפרוטוס (ואולי בכלל) : http://www.youtube.com/watch?v=ne9npRUVW1Y

עוד קצת מידע רלוונטי לימים אלו (בטח יהיו דברים חדשים תוך מספר חודשים)

עד היום היה קיט פלסטיק (תרכובת מחוזקת עם קרבון) בלבד
בימים אלו ממש (תחילת אפריל) יוצא לחנויות קיט קארבון בשל דרישת המטיסים
יוצאים כרגע פיניונים 13 ו 14 שיאפשרו להוריד מהירות ראש עם סוללות גדולות
יוצאים גם חלקים משודרגים (קופסת זנב וגריפים זנב חזקים יותר, ועוד)
בקיצור – המסוק משתדרג כל הזמן למרות שהוא בהחלט טוב. נראה שהיצרן פשוט שואף לשלמות.
כמו כן, שמועות מבוססות אומרות שהמסוק הבא שמתכנן היצרן הוא 450, ואחריו 550/600 כך שיש למה לחכות.

הערות כלליות לגבי הבניה ותאור הבניה:

הרכבתי את הקיט לפי הוידאו של Finless. הוא נותן הרבה מאד טיפים חשובים לאורך הדרך ולא מצאתי לנכון לחזור עליהם כאן. עם זאת, הוספתי טיפים שהוא פספס, חלקם מקריאה בפורומים, חלקם מקוריים שלי. וכמובן צילמתי את תוצאות השלבים השונים.
אני ממליץ למדוד כל סוג בורג/שייבה לפני השימוש שכן יש דמיון בין ברגים ושייבות גם באותה שקית ובקלות עלולים לטעות. קליבר דיגיטלי (ניתן לקנות ב DX די בזול) יקל את העבודה.
בקיטים חדשים רוב הלינקים מגיעים פחות או יותר מוכנים אך לא תמיד לגמרי ולא כולם. לכן חשוב לבדוק כל לינק ובמידה והחור אינו גדול מספיק להשתמש במכשיר להרחבת החורים.
חילקתי את ההודעות הבאות לפי שלבים, בד"כ לפי השלבים של בניית המסוק בחוברת.

vinay
07-04-2009, 23:22:26
דרושים:

סט מפתחות אלן סטנדרטים למסוקים (1, 1.5, 2, 2.5) מ"מ
מפתח אלן 90 מעלות של 2 מ"מ
מפתח אלן 0.5 מ"מ
מברג פיליפס
דבק Threadlock
דבק CA
דבק אפוקסי (איטי)
פלייר שפיץ
גריז
מומלצים:

קליבר (אם לא אז לפחות סרגל הכרחי)
Ball Link Pliers
סכין
וזה מה שאני זוכר כרגע

vinay
07-04-2009, 23:24:41
הקיט עצמו מגיע ארוז יפה ומושקע. שקית אחת גדולה עם החלקים ארוזים בשקיות קטנות יותר לפי שלבי הבניה. המנוע והבקר בתוך קופסה מתכתית ארוזים היטב. אין חוברת – היא מגיעה על ה- CD וגרסא אחרונה תמיד באינטרנט.

כל שלב בחוברת מתאים לשקית חלקים ובתוך שקיות החלקים של השלבים ייתכנו שקיות נוספות לצורך תתי שלבים מה שהופך את איתור החלקים לקל ביותר.

vinay
07-04-2009, 23:28:38
בחרתי להשתמש ברכיבים די איכותיים שהשגתי במחירים די טובים בחו"ל כך שלא יצא יקר כפי שנראה בהתחלה. לא שאני צריך את זה ליכולות הטיסה שלי אבל יאללה, למה לא להתפנק, חיים רק פעם אחת.


ג'ירו : SPARTAN DS760


שלישיית סרוואים : MKS 9670. מהירים מאד (אף יותר מ-9257), חזקים מספיק למסוקי 500, גיר מטאלי ומדווחים כאיכותיים ביותר.


סרוו לזנב : MKS 8910 – הסרוו שמדווח באתר של SPARTAN כסרוו הטוב ביותר לג'ירו זה. מהיר מאד במחיר סביר.


בקר : MSH 80A – בא עם עם הקיט. הבקר טוב יותר ממספר מותגים בעלי שם לפחות על המסוק הזה שמשום מה מומלצים בארץ עבור המסוק. לבקר פונקציית Governor שעובד, BEC 4A, פונקציית התחלה איטית שעובדת. מגיע גם עם כרטיס תכנות ללא כל תוספת תשלום.


מנוע : המנוע שמגיע עם הקיט. מנוע טוב וחזק – חסרונו היחיד שהוא מתחמם מאד.


סוללה : 7S A123 שבניתי בעצמי במבנה שמתאים ל PROTOS.
למי שממש מתעניין, בחרתי להשתמש בקונקטורים של Anderson Power Poles – חביבים למדי ומאפשרים אפשרות לשרשור סוללות, קלים לפתיחה/סגירה.

vinay
07-04-2009, 23:32:07
(זוכרים מה רשמתי קודם? מכאן והלאה תקראו רק תוספות על פני מה ש Finless מסביר בסרטוני הוידאו שלו)

זה שלב מעניין (ייחודי?) ב- PROTOS - הסרוואים מחוברים בבלוק שאח"כ נכנס לתוך המסגרת כיחידה אחת.


את הסרוו של ה- Elev (זה שאינו בזוג) שמתי בצד הההפוך מההסבר/ספר. הסיבה לכך היא שגם את סרוו הזנב אשים (כמו גם Finless) בצד ההפוך מההסבר להימנע מפגיעה של הלהב בסרוו במקרה של Boom Strike. ולכן, כדי לשמור על איזון של המשקל, את הסרוו המדובר כאן מעבירים צד גם כן. סה"כ אין כל בעיה להחליף צדדים – המסגרת תומכת בכך באופן מלא.


למרות התיאור של Finless להדק את כל הברגים מלבד העליונים, מומלץ לא להדק אף אחד מהברגים ולהדקם רק בשלב הבא כאשר סוגרים את כל המסגרת. את סגירת המסגרת יש לעשות עם הציר הראשי בפנים כפי שאסביר בהמשך.


הברגים שאמורים להיכנס ל- Horn רחבים מעט מהחורים ב- Horn של הסרוו. בעזרת מפתח אלן בגודל המתאים ניתן בקלות להרחיב את החורים במקום להתאמץ לעשות זאת בעזרת הבורג עם הכדור.

vinay
07-04-2009, 23:34:47
מספר טיפים חשובים:


כאשר סוגרים את המסגרת, הדרך המומלצת היא לשים את הציר הראשי ולסגור את הברגים מהאמצע החוצה כאשר הציר הראשי במקומו. תוך כדי סגירת הברגים ההדרגתית לוודא שהוא עדיין נע חופשי (כלומר ממש נופל חלק ללא כל דחיפה) דרך המיסבים. במידה ונתקע או יש חיכוך לפתוח ברגים או לסגור ברגים סימטריים לאלו שסגרנו שגרמו לתקיעה. בשלב זה גם סוגרים את הברגים של הסרוואים שהשארנו רופפים בשלב הקודם. ניתן להגיע למצב שהציר הראשי נופל חלק לחלוטין דרך המיסבים וכל הברגים מהודקים.


Finless שכח בהסבר שלו בורג מסוג Self Tapping Screw שנכנס באמצע מגירת הסוללה.


Finless ממליץ להדביק את המיסבים עם דבק Shoe Goo. למי שמעוניין, בארץ הדבק קשה להשגה ויקר וקיים דבק תואם זול מאותה חברה תחת השם E6000 שניתן לקנות בכל חנות אומנות. זהו דבק שימושי ביותר גם לצרכים אחרים. דומה בתכונותיו לדבק חם (על בסיס סיליקון) אבל ללא החימום. אני בחרתי שלא להדביק את המיסבים שכן הם נראו לי תפוסים מאד חזק (גם אחרים בפורומים טענו כך) ופחדתי שדבק יסיט אותם מעט הצידה וימנע מהציר להסתובב חלק. נראה מה צופן לי העתיד בשל הויתור על שלב זה...


את ה Landing Gear חיברתי בשלב מאוחר יותר אבל שימו לב שקשה מאד פיזית להרכיב אותם. טכניקה שהמולצה בפורום היא לחמם ע"י פן/בלאואר או לשים במים חמים למשך דקה. לא ניסיתי אבל זו המלצה שבאה בין השאר מהיצרן אז הוא כנראה יודע.


בפורומים הומלץ לשים שייבה בין ה Landing Gear לבין המסגרת וע"י כך ליצור רווח שבו יהיה לחופה מקום להיכנס. בשקית הספיירים היו לי שתי שייבות אבל רצוי ארבע ולא היו לי בנמצא אז ויתרתי על זה אבל אני יכול להעיד שאם היה הרווח היה לחופה קצת יותר נוח. עם זאת, לא נורא גם בלי.


לאחר שכבר הרכבתי את המסוק העברתי את המוטות שמחזיקים את החופה להברגה הקרובה יותר לקדמת המסוק ממקומם המיועד (ובמקומם שמתי את הברגים שהיו בחורים שהם ממלאים כעת) בכדי שיהיה יותר מקום מתחת לחופה לסוללה. אם משתמשים ב 7S A123 הדבר מומלץ מאד. לא ברור אם הסברתי את עצמי טוב כאן אבל אם תצטרכו תבינו כאשר תקראו זאת שוב.
בסיום שלב זה כבר רואים סימנים ראשונים של גוף המסוק...

vinay
07-04-2009, 23:37:15
• בשלב זה נוח מאד אם יש קליבר דיגיטלי למדידת כל הלינקים.

vinay
07-04-2009, 23:44:31
שני טיפים קטנים:

כאשר שמים CA במגוון החורים מצאתי שנוח לשים טיפת דבק על דף שהחזיק מדבקות בעברו (עליו ה CA לא מתייבש) ואת כמות הדבק ברצויה ליצוק לחורים בעזרת קיסם.


את הפין של ה- Washout רצוי להכניס מהצד החיצוני כדי שאם תהיה בליטה היא תהיה בצד החיצוני ולא הפנימי שכן המרחקים קטנים מאד ואין הרבה מקום לבליטות.
לפעמים קשה להכניס את הפלייבר. שתי סיבות אפשריות הן:

הקצה של ההברגה לא מושלם וצריך לשייף אותו מעט
נכנס קצת Threadlock לתוך ה-Flybar Carrier ואז צריך פשוט לדחוף חזק את הפלייבר או במכה ולהוציא את השאריות החוצה.
בסופו של דבר הראש צריך להיות די חופשי - הפלייבר צריך לנוע בחופשיות.

vinay
07-04-2009, 23:47:55
בהמשך למה שנאמר בשלבים הקודמים – מומלץ לשים את סרוו הזנב בצד ההפוך מזה שבמדריך ההרכבה.

vinay
07-04-2009, 23:51:37
השלב הזה הוא השלב המורכב ביותר. בסופו הזנב צריך לנוע חלק מאד. אם לא ינוע חלק מספיק המסוק יסבול מרעידות של הזנב. באתר של Helifreak יש הרבה דיונים על הנושא ושווה לחפש ולקרוא (את העיקריים הוספתי כאן). גם על שיטות להרכבת חלקים בזנב וגם על טיפים להביא את הזנב לתנועה חלקה.



מספר טיפים שאני מודע להם:

ה- C-Arm צריך להיות מאונך ל- Pitch Slider וזה תלוי באופן סגירת הברגים של קופסת הזנב. את הבורג של ה- Tail Pulley אין לסגור חזק אלא שיהיה חופשי למדי שכן הוא זה שמעוות את קופסת הזנב ומונע מה- C-Arm להיות בדיוק במקום.
לא לסגור את הציר של ה- C-Arm חזק מידי. הזרוע צריכה לנוע חלק לחלוטין.
יש להגדיל את החורים של כל הלינקים עד שהם נעים חלק לחלוטין.
בקיטים שלפני אפריל יש להבריז את ה- Pitch Slider בדיוק במאונך. זה לא קל ויש טכניקה לעשות זאת שמתוארת בפורום Helifreak. מרכיבים את שני חצאי הזנב חוץ מאשר שלב ההברזה ואז מבריזים על הציר כך שהציר + הזנב מאלצים שההברזה תהיה במאונך. עדיין, יש לעשות זאת בזהירות. בקיטים שיצאו באפריל החלק מגיע כבר מוברז ומחובר. ניתן גם לקנות שדרוג CNC צד שלישי שמגיע מוברז.
להחליק את החורים בזרועות עם פצירה עדינה (או עם קיסם שיניים) כך שהתנועה תהיה חלקה לגמרי
חלק מהאנשים שייפו עם נייר לטש עדין (600) את ציר הזנב
לשים לב שהמיסבים בגריפים יושבים עד הסוף ושהגריפים סימטרים (למשוך החוצה משני הצדדים)
שרשורים נוספים ששווה לקרוא לפני שבונים את הזנב:

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=118312&page=2 (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=118312&page=2)
ספציפית מהשרשור הזה שימו לב ל- http://www.helifreak.com/showpost.php?p=1113030&postcount=14 (http://www.helifreak.com/showpost.php?p=1113030&postcount=14)
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=125685
שימו לב - אם סוגרים את הברגים על קופסת הזנב חזק מידי, קיים הסיכוי שהיא תישבר.

מספר רב של חלקים באיזור זה שודרגו בקיטים החל מהקיטים הראשונים וכעת (אפריל) יש שדרוג נוסף של חלק גדול מהחלקים לחזק אותם ולפשט את תהליך ההרכבה (גלגל שיניים מורכב, נושא ההברזה שהוזכר קודם ועוד)

vinay
07-04-2009, 23:55:05
מומלץ להשתמש באפוקסי של 30 דקות ולא 5 דקות שכן האחרון עלול לא להיות חזק מספיק.


בתחילה שמתי את האפוקסי על המוט ובתוך החיבורים ואז כאשר עזבתי החלקים התנתקו. בכדי לטפל בכך חיברתי אותם חזק והדבקתי לשולחן העבודה עם מסקינג טייפ בזווית הרצויה עד שהדבק התייבש. הדבר חשוב שאם לא והאורכים לא יהיו זהים המסוק לא יהיה סימטרי.


גם כאן במוט הזנב יש לשים לב להגדיל את החורים של הלינקים על המוט של הזנב עד שתהיה תנועה חלקה לחלוטין.

vinay
07-04-2009, 23:57:05
בקיטים חדשים ציר המנוע מגיע כבר עם חריצה כך שאין צורך לעשות את שלב החריצה ש Finless עושה.


בקיט שלי היו שתי שייבות לפיניון. לא הצלחתי להרכיב את ה- C-Clip עם שתיהן והשתמשתי רק באחת.

vinay
07-04-2009, 23:59:41
שלב זה חשוב מאד וויתור עליו יכול להביא לריסוק המסוק (וכל מסוק) די מהר. Finless מסביר במפורט איך לעשות ולמה במסוק זה – וזה לפי הנחיותיו של מתכנן המסוק.


בנוסף לכך ניתן למרוח את הרצועה בספריי סיליקון או עדיף Grafit 33.


ובכל מקרה רצוי לא להשתמש במסוקים בגודל זה במקלט AR6200 שמשום מה רגיש ביותר לחשמל סטאטי. מומלץ AR7000 למשתמשי JR/Spektrum.

vinay
08-04-2009, 00:02:58
אחת מהנקודות היפות ב- PROTOS הוא אלגנטיות החיווט.

יש תעלות להעברת חוטים לאורך המסוק
חורים לאזיקונים
מקומות מסודרים לצבירת החיווט המיותר
ניתן להכניס מהזנב לגוף חוט ישירות בלי לעבור מחוץ למסגרת
ניתן להעביר את החוט מהבקר למקלט בלי לעבור מחוץ למסגרת
ועוד...
בפורומים אנשים שלחו תמונות של המסוק בהם לא נראים כלל חוטים. אני לא מיציתי את האפשרויות אך הגעתי לחיווט שלדעתי הוא די מכובד.

vinay
08-04-2009, 00:06:53
את הסוללה הרכבתי במבנה שמתאים כך שתיכנס תחת החופה של המסוק. 2 תאים על 5 תאים כאשר שני התאים מסובבים יחסית ל 5 התאים. חיבור האיזון מורכב משני קונקטורים של 4S JST-XH.
סה"כ לא מעט עבודה להרכיב סוללה כזו.

יתרונות הסוללה הם:

יכולת להטענה מהירה בשטח (15 דקות)
עמידות ואפשרות תיקון (ודרך כך מחיר עקיף זול יותר)
בטיחות (אין סכנת שריפות, ניתן להטעין על המסוק)
יכולת לעבודה בזרמים גבוהים מאד

החיסרון הוא שהיא כבדה יותר. במקרה של הפרוטוס, למי שאינו מטיס 3D כבד ביותר שרוצה למצות את המסוק עד טיפתו האחרונה זו לא בעיה שכן המסוק חזק מאד וקל. חיסרון נוסף, אם כי לא בארצנו, הוא שהסוללה בשיאה בטמפרטורות חמות ופחות חזקה בטמפרטורות קרות.

מי שמעוניין להתעסק עם סוללות A123 יכול למצוא הרבה חומר בפורום A123 ב HELIFREAK.

לאחרונה הוכרזו סוללות ה LiPo של Hyperion שניתן להטעין אותן בזמנים קצרים - אולי אבחן אותן בהמשך הדרך כאופציה נוספת.

vinay
08-04-2009, 00:09:21
זהו זה, סיימתי את ההרכבה !

כך נראה המסוק הגמור כולל הכל. הרכבת מסוק הייתה חוויה כיפית ואני ממליץ לקחת את הזמן, לעבוד ביסודיות ולהנות מכל רגע בשלב ההרכבה.

אני מקווה שהשרשור מעניין ומועיל.

עכשיו נותר לי רק לכוון הכל, וללמוד להטיס ברמה שתצדיק את המסוק הזה והציוד שעליו :)

vinay
08-04-2009, 00:11:03
עד כה הספקתי להטיס בסביבות 2 דקות ליד הבית. מה לעשות עסוק ... ויש גם איזיסטאר חדש שצריך ללמוד להטיס.

אבל אני שומר לעצמי כאן מקום לעדכן איך ההטסות הראשונות ובכלל רשמים מהמסוק כאשר יהיה לי מה לעדכן.

RonEfrat
08-04-2009, 00:15:55
כל הכבוד על ההשקעה בשירשור הזה!
אני פשוט ישבתי מול המסך קראתי הודעה ועשיתי רענן עד ההודעה הבאה:D
בהצלחה עם המסוק! ושוב כל הכבוד על ההשקעה בשרשור!

רק טיפ קטן בקשר לחיווט, את הנעילה של האזיקונים תעשה שהיא בתוך הגוף סתם בישביל היופי לפי דעתי זה נראה יותר טוב:)

עומר בנימיני
08-04-2009, 00:19:47
יפה מאוד, כל הכבוד על ההשקעה!

תודה רבה, זה יעזור לי מאוד בהרכבה של הפרוטוס שלי!

sharonx
08-04-2009, 00:39:48
by far, שירשור הבנייה המושקע ביותר שראיתי בפורום.
ש א פ ו

vinay
08-04-2009, 00:43:29
רק טיפ קטן בקשר לחיווט, את הנעילה של האזיקונים תעשה שהיא בתוך הגוף סתם בישביל היופי לפי דעתי זה נראה יותר טוב:)

מסכים. זו אחת הסיבות שבגללן כתבתי ש "אני לא מיציתי את האפשרויות" :) אולי בהמשך אשדרג את זה.

אפשר גם להוסיף צמות לכיסוי חוטי הסרוואים, להכניס את חוט הסרוו היחיד שהולך מחוץ למסגרת אל תוך המסגרת כך שלא יראו אותו (ראיתי מישהו שעשה את זה) ועוד.

ori_lavee
08-04-2009, 05:17:30
איזה יופי של סקירה !
כ-ל ה-כ-ב-ו-ד.

עשית לי חשק לקנות פרוטוס :)

תתחדש
אורי

asafh1
08-04-2009, 05:20:05
איזה שירשור
כל הכבוד !!!!!!!

wind556
08-04-2009, 07:38:36
יניב,כהרגלך רצינות ומקצוענות
כל הכבוד על ההשקעה העצומה, וכמו שאמר שרון, ללא ספק השירשור הכי מושקע עד כה
תהנה מפרי עמלך

s.mario
08-04-2009, 09:09:56
בהחלט שרשור מעניין ומרתק -
גם למי שלא כל כך בעניין מסוקי ה500....
תודה על ההשקעה! - נהנתי לקרוא.

lior_bar_ami
08-04-2009, 09:51:53
כל הכבוד על ההשקעה!
שירשור בנייה ממש יפה!!
עכשיו כבר יש על שני מסוקי 500 בפורום ;)
מישהו מזהה מגמתיות מסויימת?

Nlackrif
08-04-2009, 10:15:45
כל הכבוד על ההשקעה!!!

אין לי מסוק 500 ואני לא מתכנן לקנות מסוק 500...

אבל בכל זאת קראתי מילה במילה, מדהים!

שיט! עכשיו מדגד לי לקנות 500:o

MDreamer
08-04-2009, 10:36:24
טוואואואוב!

צחי ניצני
08-04-2009, 11:37:37
כל הכבוד על המאמר המושקע.
למרות שלא נראה לי שאיי פעם בחיים אהייה ברמת הטסה מספיק טובה למסוק הזה
ישבתי וקראתי כל מילה.
יישר כח !!

עודד מזור
08-04-2009, 13:20:05
תענוג של שרשור.

גם אני משתמש בקונקטורים של אנדרסון (כבר הרבה שנים) ומאוד מבסוט. יש לי CRIMPER כך שאני לא מלחים אותם.

שיהיה הרבה בהצלחה, עודד.

drgabbay
08-04-2009, 14:12:36
כל הכבוד בהחלט מושקע
לי לא יתאים הוא קרבי מידי

daniel30
08-04-2009, 16:03:27
כל הכבוד על ההשקעה

תתחדש ובהצלחה

sharonx
10-04-2009, 01:36:40
יניב - אפשר לבוא לראות את המסוק טס ? עשית לי חשק לאחד כזה.

vinay
10-04-2009, 08:24:02
יניב - אפשר לבוא לראות את המסוק טס ? עשית לי חשק לאחד כזה.
בשמחה. עם זאת אצלי לא תראה את מה שאפשר להוציא ממסוק כזה. בשלב זה אני יודע לבנות ולתעד הרבה יותר טוב מאשר לכוון ולהטיס :o

כרגע אני קצת חולה ומקווה להבריא עד מחר ואז אולי אוכל להטיס מוקדם בבוקר, חשבתי על ברנר, (אחרי זה עוד צריך לטייל עם המשפחה). אם תרצה אני אוכל לשלוח לך הודעה ברגע שאני יודע אם/מתי אני מטיס.

אופיר נחום
10-04-2009, 11:58:43
ואחרי כל המחמאות למסוק, קצת מבט שני:

למסוק יש גריפים בעלי מידה מיוחדת: שורש להב 9 מילימטר- זו מידה לא סטנדרטית ולכן קשה למצוא למסוק הזה להבים (בניגוד לטירקס שאפשר להרכיב לו ראדיקס מצויינות): היחידות שמתאימות הן הלהבים המקוריות שגם יקרות ללא הצדקה. אני ביצעתי שינויים בלהבים כדי להתאימם.

למסוק חופשים רבים: זנב מאוד חופשי וחופשים בסוושפלייט. הוא מאוד חזק ומשתולל, אבל מאוד לא מדוייק.

רגישות: למנוע המקורי יש מאוורר עדין מאוד שמתפרק כמעט בכל נגיעה, השלדה בעייתית בנקודת החיבור עם המנוע ונשברת שם. חלקי פלסטיק חלשים ושבירים כמו החלק שמחבר את סרוו הזנב לבום, שנשבר לי ביד.

זמינות חלפים: באתרים הגדולים יש לעיתים קרובות חוסרים בחלקים שנשברים בריסוק, לפחות המחירים של החלפים זולים.

guyro
10-04-2009, 13:41:05
אופיר,
אני נוטה שלא להסכים איתך , יתרון חלקי הפלטיק האלו הוא אדיר, יש להם עמידות רבה, ראיתי את המסוק של שיסל נופל אין ספור פעמים מגובה של כמה מטרים בעקבות תרגולי אוטורוטציה הפוכים וממשיך לטוס כאילו לא קרה כלום, זה מדהים אותי מחדש כל פעם שאני רואה את זה ולכן קניתי לי אחד שכזה

לגבי שורשי הלהבים , ניתן כבר להשיג 10 מ"מ , אפילו פה אצל היבואן ובעלות סבירה לחלוטין

זה הוא לא מסוק סטנדרטי, צריך לדעת לכוון אותו ול"מתן" אותו...

לגבי זמינות חלקים, מניסיון ליבואן בארץ יש הכל רוב הזמן, וגם בחנויות הגדולות בחו"ל , בעיקר READYHELI ו- INFINITY HOBBY

כמוכן ב- INFINITY HOBBY יש לא מעט שידרוגי מתכת למעונינים

ממליץ לך לעבור עם שיסל על המסוק שלך ול"סדרו"

גיא :)

vinay
10-04-2009, 14:58:12
אני לא יודע לשפוט/להשוות מנסיוני עם מסוקים אחרים מעבר למה שקראתי בחו"ל מכאלו שכן הטיסו מגוון מסוקים שדווקא מעידים על כך שהוא יותר מדוייק ממסוקי 500 אחרים.

נקודה חשובה לשים לב היא שכפי שציינו לגבי הגריפים, גם לגבי חלקים אחרים - הם משתדרגים כל הזמן. רוב מכלול הזנב כבר השתדרג פעם אחת והחודש יוצא שדרוג שני של רוב חלקי הזנב שיהיו חזקים יותר (תרכובת חדשה, לא רק מבנה) וקלים יותר להתקנה.

לגבי השלדה - היא תהיה זמינה גם בקרבון החל מהחודש למי שמרגיש שהפלסטיק אינה מספיק חזקה. אם אני לא טועה שדרוג מלא לקרבון עולה משהו כמו 70$-80$.

lior_bar_ami
10-04-2009, 20:56:27
בשמחה. עם זאת אצלי לא תראה את מה שאפשר להוציא ממסוק כזה. בשלב זה אני יודע לבנות ולתעד הרבה יותר טוב מאשר לכוון ולהטיס :o

כרגע אני קצת חולה ומקווה להבריא עד מחר ואז אולי אוכל להטיס מוקדם בבוקר, חשבתי על ברנר, (אחרי זה עוד צריך לטייל עם המשפחה). אם תרצה אני אוכל לשלוח לך הודעה ברגע שאני יודע אם/מתי אני מטיס.

אם תרצה עזרה בכיוון והטסה של המסוק צור קשר ואוכל לעזור לך.
ליאור
0546686485

אופיר נחום
11-04-2009, 14:31:45
אופיר,
אני נוטה שלא להסכים איתך , יתרון חלקי הפלטיק האלו הוא אדיר, יש להם עמידות רבה, ראיתי את המסוק של שיסל נופל אין ספור פעמים מגובה של כמה מטרים בעקבות תרגולי אוטורוטציה הפוכים וממשיך לטוס כאילו לא קרה כלום, זה מדהים אותי מחדש כל פעם שאני רואה את זה ולכן קניתי לי אחד שכזה
יפה אמרת, אז למה אתה מוכר? :D

guyro
11-04-2009, 16:54:44
כי יש לי שניים:)

vinay
11-04-2009, 21:53:36
וחוץ מזה, הוא מוכר גם SPARTAN - מה זה אומר? :)

אופיר נחום
11-04-2009, 22:53:40
כי יש לי שניים:)

טוב, זבל לאחד אוצר לאחר.

vinay
24-04-2009, 23:22:44
עדכונים:

פרוטוס גרסת קרבון הגיע לחנויות. בשרשור זה (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=132807) ניתן לראות את תוכן הקופסה ואת המסוק מורכב. גם החופה שונתה בהזדמנות זו. ניתן להשיג גם קיט שדרוג לקרבון (http://www.msheli.com/Item.aspx?IDItem=120) למי שכבר יש לו את המסוק מפלסטיק (ייתכן שאף זול יותר לקנות מסוק גרסת פלסטיק +חבילת שדרוג לקרבון)
בנוסף שוחררו גם הפיניונים של 13T (http://www.msheli.com/Item.aspx?IDItem=119) ו 14T (http://www.msheli.com/Item.aspx?IDItem=118) (שימו לב - דורשים גם מתאם מנוע חדש (http://www.msheli.com/Item.aspx?IDItem=120)) שמאפשרים למי שמעוניין להטיס במהירות ראש נמוכה יותר. טוב בעיקר למתחילים או כאלו שרוצים להטיס עם מנועים בעלי KV גבוה יותר.
כמו כן ניתן כבר למצוא בחנויות את החלקים ששודרגו לאחרונה, בעיקר האיזור הזנב, עליהם ניתן לקרוא כאן (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=130108) מאת היצרן.

vinay
21-05-2009, 17:17:15
יצאו חלקים צהובים לפרוטוס למי מעוניין (מהיצרן המקורי, חוץ מחלקים צד שלישי שכבר קיימים)

vinay
21-05-2009, 17:29:17
WOW - זה באמת BUILD LOG שווה -
http://heligeek.com/wordpress/?page_id=777

בילי
04-07-2011, 01:10:01
שאלה למיתמכים בפרוטוס
לאחר בילבול הפרוטוס שלי פגש את הקרקע והגוף פלסטיק נישבר לחלקים
למזלי היו לי את כל חלקי החילוף ולמעשה נאלצתי ליבנות את המסוק מחדש
ויותר מיזה החלפתי כל חלק אפשרי לחדש גם אים לא היתי חיב
העתקתי את כל החלקים אחד לאחד ונעזרתי מעת בשירשור הזה למרות שהתקשתי להבין
הרבה מושגים ולמרות הכל ניתקלתי בבעית הזנב המדוברת בפרוטוס
לאחר הכיוון על פנו המסוק ניראה מכוון רק שהזנב מטיל ימינה שמאלה
ובכל הרמה של הגז הזנב מפמפם לצדדים הגירו 401 והגין נימצא על 98 אחוז
בכל המישחקים בגירו לא הגעתי לשום השפעה נורמלית
השאלה אים יש מישהוא שיוכל להסביר לי במילים פשוטות יותר מה אני צריך
ליבדוק כדי שהזנב יתפקד נורמלי
ואני חיב לצין שיש לי גם ספרטן והוא מישתגע יותר מה401 על הפרוטוס
אשמח לעזרה .
תדה

michaelgl
04-07-2011, 07:36:44
תודה
פשוט כיף לקרוא!

wind556
04-07-2011, 10:32:14
ראיתם את התאריך???
אפילו תגובה של חברינו היקר ניר לקריף ז"ל יש כאן....
וליאור כותב שיש כבר 2 מסוקי 500 בפורום...