PDA

צפייה בגרסה מלאה : חוויתי fly away עם ה-naza v2



enayim
20-07-2014, 22:02:32
השקעתי המון כסף בכדי להנות מהתחביב ובציוד הכי יקר שיש (יש שיגידו לא תמיד הכי יקר הכי טוב - יכול להיות) על מנת שיהיה כמה שיותר בטיחותי לי ולסובבים אותי בשטחי ההטסה.

הכנה לקראת טיסה ראשונה והטסה ראשונה-
ריקוד הנאזה.
ניתוק סוללה.
חיבור מחדש.
המתנה לקליטת לוויינים.
המתנה לצבע ירוק מהבהב מהר.
המתנה של כ10 שניות עם לד ירוק.
המראה לגובה 2 מטר.
טיסה קדימה כ20 מטר תוך כדי עליה ל-10 מטר.
בדיקת יציבות, סטיקים וטיסה למרחק של עד 400 מטר fpv כ -10 דקות טיסה הכל עבר חלק ונחיתה.

הטסה שניה-
המתנה לאיפוס (ירוק מהבהב מהיר, המתנה של כ-10 שניות ירוק מהבהב והטסה)
לאחר כחצי דקה של טיסה הרחפן החל לדהור קדימה כאשר לא מגיב לשלט במרחק של כ-100 מטר, הפעלתי rth, הרחפן עבר ל-rth ( לד מהבהב צהוב) הסתובב לכיוון נקודת ההמראה והחל לחזור במהירות.
אלא שלא עצר באיזור ההמראה והמשיך במהירות לכיוון הנגדי. הוצאתי את הרחפן מ-rth ואז החל לדהור קדימה במהירות עם נטיה לצד שמאל, מלחמה של כ-2 דקות שבסופה הרחפן התרסק על הקרקע.

מה כולל הסטאפ?
מנועים e300 חדשים של dji ובהתאם הבקרים החדשים ופרופים.
מצלמת fpv.
Naza v2 + gps
מקלט frsky d8r 2
Osd iosd mini Dji
שלט 9xr
סוללה 5000 אמפר מלאה.

חשוב לציין:
מרוצה מאוד מהשלט טווח קליטה באותו איזור הטסה הגעתי ל-1,200 מטר.
זו לא טיסה ראשונה של ההקסה, כל הטיסות עבדו חלק ואני מקפיד מאוד על סדר הפעולות לפני ההטסה.

בקיצור חוויה ממש לא נעימה בלשון המעטה.
למזלי אין נפגעים ו״שמחתי״ שהנזק היחיד הוא הכלי אותו הטסתי.
בשטח הייתי עם חבר נוסף שמצא לי את ההקסה ותודה רבה מגיעה לו על כך ועל עוד הרבה פעמים שאני נעזר בו והוא תמיד עם יד פתוחה ורחבה לעזרה, תודה רבה אביב.

שאלתי- האם גם אתם חוויתם fly away עם ה-naza?
אם כן, כיצד התמודדתם? האם הצלחתם להחזיר שליטה?

חשוב להבהיר-
הפרסום הנ״ל לא נועד להתווכח על שלט כזה או אחר או על בקר כזה או אחר אלא לעצם העניין - האם חוויתם? כיצד פעלתם? האם זה עזר?
כך נוכל לעזור לפחות לאחרים.
ולכל אלה שמטיסים באזור מגורים או מעל קהל וכו׳ תחשבו טוב טוב. ממליץ לא לעשות זאת האירוע שלי במקום אחר היה יכול להיגמר אחרת, ההובי שלנו כמה שננסה ונתאמץ לבטח אותו בציוד הכי יקר, הכי טוב, הכי הכי הוא עדיין מסוכן.


Sent from my iPhone using Tapatalk

nitbeat
20-07-2014, 22:48:45
חוויה לא נעימה בכלל!

האם עשית כיול IMU ?
(לאו דווקא רלוונטי לעניין)

תוכל לתאר באילו מצבי טיסה היית, והאם הייתה החלפה במצב הטיסה לפני הבריחה קדימה של הרחפן?

enayim
21-07-2014, 06:32:33
היי ניצן, ביצעתי כיול ל-imu לפני מספר טיסות, לא באותו היום.

ולא הייתה החלפה במצב טיסה, אני אוהב להטיס רגוע וכמה שיותר בטוח ולכן תמיד נמצא במצב gps.



Sent from my iPhone using Tapatalk

MDreamer
21-07-2014, 06:55:08
היי,

מצטער לשמוע על מה שקרה. אני לא מטיס םע NAZA כך שאין יל כל כך מה להוסיף מההיבט התחקירי אבל כל הכבוד על השיתוף.

מעיין

AmitB
21-07-2014, 09:18:25
לשמחתי לא קרה לי, אני מטיס נאזה מדי פעם.
אני חושב שהדבר הנכון לעשות (לפחות אם הרחפן חוזר לקרבתך ויש קשר בין השלט לנאזה) הוא לנסות עבור למצב ATT או MAN ולנסות להנחית או לפחות לייצב ידנית.

igalr
21-07-2014, 09:29:33
קרה לי מקרה קצת אחר.

הרגשתי שאבדתי שליטה והנאזה התחיל לברוח , העברתי למצב RTH והוא המשיך לברוח .
בדיעבד התברר שהתנתק כבל ה GPS כיוון שלא היה GPS הוא עבר כנראה למצב ATT עם בערך שליש מצערת מה שגרם לו להסחף ברוח ולרדת לקרקע.

enayim
21-07-2014, 13:01:03
קרה לי מקרה קצת אחר.

הרגשתי שאבדתי שליטה והנאזה התחיל לברוח , העברתי למצב RTH והוא המשיך לברוח .
בדיעבד התברר שהתנתק כבל ה GPS כיוון שלא היה GPS הוא עבר כנראה למצב ATT עם בערך שליש מצערת מה שגרם לו להסחף ברוח ולרדת לקרקע.

לאחר ההתרסקות כל הכבלים בהקסה היו מחוברים. אחד הבדיקות שביצעתי לאחר מציאתו כדי לשלול תקלה כזו או אחרת.


Sent from my iPhone using Tapatalk

roib2210
21-07-2014, 14:16:54
ערן,

כאחד שמבין את מה שעבר עליך, מנסיון X2.

ככל הנראה לעולם לא תדע מה הייתה הסיבה, אין לוגים לDJI.

אני ממליץ לך לשקם אותו ולבצע איזה 3-6 טיסות רגועות וקרובות ללא אנשים באזור, לוודא שאתה משתלט עליו במצב ידני ולקוות לטוב.

אחת הקונספירציות בריסוק שלי היא שיש הרבה מערכות אלקטרוניות באוויר בגלל המצב ואולי משהו מתנגש ומשגע את הנזה, שוב זו קונספירציה.

בהצלחה,

רועי

nitbeat
21-07-2014, 18:26:41
איך הבקר טיסה שלך היה מעוגן לפלטה ?

אריה.ח
21-07-2014, 18:53:53
קרה לי מקרה קצת אחר.

הרגשתי שאבדתי שליטה והנאזה התחיל לברוח , העברתי למצב RTH והוא המשיך לברוח .
בדיעבד התברר שהתנתק כבל ה GPS כיוון שלא היה GPS הוא עבר כנראה למצב ATT עם בערך שליש מצערת מה שגרם לו להסחף ברוח ולרדת לקרקע.

מקרה כמעט דומה לשלך.

צלחת ה GPS התנתקה ממקומה, הרחפן איבד יציבות והנחתתי אותו מידית (למזלי זה קרה בדיוק כשהחזרתי אותו לנחיתה).
אני לא יודע מה היה יכול לקרות אם הייתי מעביר ל RTH במקרה והיה רחוק ממני.

enayim
21-07-2014, 19:04:24
איך הבקר טיסה שלך היה מעוגן לפלטה ?

עם מדבקה של 3m.
נבדק הבקר עדיין ממוקם במקום ומהודק.
חיברתי גימבל ממש מתחת לבקר מתחת לפלטה התחתונה, יכול להיות שזה גרם להפרעות/ לבקר להשתגע?
יכול להיות שהחום מהבקר של הגימבל יחד עם חום מהבקר (אם בכלל מתחמם) גרמו לו להשתגע?


Sent from my iPhone using Tapatalk

nitbeat
22-07-2014, 00:25:19
זה הבעיה בדברים האלה - אי אפשר לדעת בוודאות.

יכול להיות שיונה שעברה במקום שחררה נפיחה ששינתה את הלחץ הברומטרי וגרמה לבקר להשתגע.

Hagay
22-07-2014, 14:34:46
יש שלוש בעיות מרכזיות בנאזה,
הראשונה היא אור שמש שמאיר את צד היחידה המרכזית משגע שם את הברומטר ופוגע באלגוריטם של הייצוב, הרחפן יורד בגובה ואינו ייציב כל פעם שהשמש פוגעת בצד.
את השניה גיליתי בדרך הקשה, רחפן בעל נטיה לא ברורה לFLYAWAY נרגע אחרי שהזזתי את הכבל של הGPS מהחשמלים שבתוך השלדה, היום תמיד אני מעביר את הכבל בדרך הקצרה לעמוד ומסובב סביב העמוד את הסרך. לא חזרה לי הבעיה בשום רחפן מאז!
הבעיה השלישית היא חוסר ההבנה של המקרה, הפתרון היחידי לבעיה באוויר הוא לעבור למצב ידני, בחנות סיפרו לכם שהכל בטוח אז אתם לא מתאמנים במצב ידני ויודעים להשתמש בו באת הצורך.

לסיכום, התקנה נכונה אצל בעל נסיון או הפרדה בין חשמל לנתונים תמנע את הבעיה, אימוני טיסה במצב ידני ושימוש בידע בזמן חירום מציל מהבעיה
והכי חשובה המודעות שבסוף הכל נופל!

enayim
22-07-2014, 16:50:34
יש שלוש בעיות מרכזיות בנאזה,
הראשונה היא אור שמש שמאיר את צד היחידה המרכזית משגע שם את הברומטר ופוגע באלגוריטם של הייצוב, הרחפן יורד בגובה ואינו ייציב כל פעם שהשמש פוגעת בצד.
את השניה גיליתי בדרך הקשה, רחפן בעל נטיה לא ברורה לFLYAWAY נרגע אחרי שהזזתי את הכבל של הGPS מהחשמלים שבתוך השלדה, היום תמיד אני מעביר את הכבל בדרך הקצרה לעמוד ומסובב סביב העמוד את הסרך. לא חזרה לי הבעיה בשום רחפן מאז!
הבעיה השלישית היא חוסר ההבנה של המקרה, הפתרון היחידי לבעיה באוויר הוא לעבור למצב ידני, בחנות סיפרו לכם שהכל בטוח אז אתם לא מתאמנים במצב ידני ויודעים להשתמש בו באת הצורך.

לסיכום, התקנה נכונה אצל בעל נסיון או הפרדה בין חשמל לנתונים תמנע את הבעיה, אימוני טיסה במצב ידני ושימוש בידע בזמן חירום מציל מהבעיה
והכי חשובה המודעות שבסוף הכל נופל!

היי חגי,

לגבי הבקר - נמצא במקום מוצל בין הפלטות. גם בצדדים לא חשוף לאור. נראה תקין.

לגבי ה-gps - עשיתי כמו שמלצת והחוט עובר אחרי ליפופים רבים ישירות לשקע.

מצב ידני - אתה צודק, אני מטיס הרבה זמן במצב gps הגיע הזמן לעבור לאלטיטיוד ומשם אמשיך לידני.

לגבי מצב ידני - האם אתה יודע בוודאות שמצב ידני היה פותר את בעית flyaway?

אין לי נסיון עם מצב ידני ולכן שאלה נוספת - האם במעבר למצב ידני יש סיכוי שהרחפן יקבל נטיה מהירה לכיוון מסויים (כלומר התהפכות) או שהוא פשוט יזוז לכיוון כזה או אחר מאוזן (כנראה בגלל הרוח)?

מה משמעות הגיינים בתוכנה? מה קורה כאשר אני משנה מ-100% ל-150%?(לדוגמא ב-pitch או roll)


Sent from my iPhone using Tapatalk