צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מחפש המלצה למטען לטעינת 4 ליפו 6S בו זמנית
שלום רב
ישנם המון סוגים של מטענים בשוק שטוענים 4 סוללות במקביל אין לי ניסיון עם אף אחד מהם אשמח לחוו"ד
כמו כן צריך ספק שיעמוד בעומס טעינה של 4 סוללות ליפו 6 תאים כל אחת בקצב טעינה של 2 אמפר לסוללה
בברכה חזי
רן ענבר
20-08-2014, 23:32:03
מה התקציב שלך למטען+ספק כוח+משלוח?
הנתונים שכתבת? יש סיכוי שבעתיד הקרוב/רחוק תצטרך יותר מהם?
רן ענבר
כרגע מעונין במטען בלבד עם הנתונים שרשמתי מעלה
מבחינת מחיר מחפש מטען שיעשה את העבודה כמו שצריך במחיר הזול ביותר !!! ראיתי שהמחירים מתחילים ב70 דולר לערך
רן ענבר
21-08-2014, 20:44:14
ב 70 דולר אני לא יודע איך לעזור לך...
אם ראית מטען ש"נראה לך" טוב, קנה אותו.
סביר להניח שאני לא הייתי קונה מטען כזה...
לטעמי לבקש ממטען "הרבה" במחיר נמוך= להסתכן.
אתה מבקש לא מעט... 50 וואט ליציאה כפול 4...זה מטען של 200 וואט ואתה על הקשקש.
רן ענבר
offer
22-08-2014, 01:35:15
אני היום קיבלתי את זה
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10327__HobbyKing_8482_Quattro_4x6S_Lithium_Polym er_Multi_Charger.html
בנוי ממש טוב, ושקט ביותר (נדיר במטענים שאני מכיר)
לא מבין איך לא קניתי אחד כזה קודם...
סאונד בראש
22-08-2014, 07:15:04
אחד המטענים הגרועים , מהר מאוד נהרס
רן ענבר
22-08-2014, 07:54:44
אני קניתי מטען כזה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9005__iCharger_208B_350W_8s_Balance_Charger.html
לפני 5 שנים...
כבר שכחתי מזמן כמה הוא עלה לי.
אני טוען סוללות זהות בטור...בלי בעיה מיוחדת
אתה מוזמן לקרוא את המאמר הבא:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?74029-%E8%F2%E9%F0%FA-%F1%E5%EC%EC%E5%FA-%EC%E9%F4%E5-%E1%E8%E5%F8-%E1%EE%F7%E1%E9%EC-%E1%E8%E9%E7%E5%FA-%E5%F2%E5%E3
אפשרי לטעון בטור או במקביל...לטעמי מטען טוב ואיכותי עדיף אך הייתי מעדיף לטעון בטור או במקביל על קניית מטען זול מידי.
לדעתי מקור ההוזלה הוא שימוש ברכיבים זולים ופשוטים דבר שפוגע בדיוק...
רן ענבר
סאונד בראש
22-08-2014, 16:15:24
אני מסכים ש ICHARGER חברה מעולה
אני בעיקרון לא ממליץ להטעין במקביל , עדיף לפחות מטען כפול איכותי
רן ענבר
22-08-2014, 18:30:52
גם אני לא אוהב לטעון במקביל.
אבל עם 6 תאים זה טיפה בעיה לטעון אפילו "רק" 2סוללות בטור.
אין הרבה מטענים במחירים סבירים שמטעינים 12 תאים.
רן ענבר
סאונד בראש
22-08-2014, 19:26:18
בטח לא ב 70 דולר
אני לא מוגבל ל70 דולר !!!
אמרתי שראיתי שהמטענים מתחילים מ 70 דולר לערך .
אני עדיין רוצה המלצה למטען שעובד אצל אחד מכם והוא מרוצה מתיפקודו
שוב תודה
חזי
רן ענבר
23-08-2014, 05:15:03
בוא נתחיל מחדש:
כששאלתי "מה התקציב שלך?" התכוונתי לגבול העליון...
ברוב המקרים מטען יקר הינו איכותי יותר, מדוייק יותר וטוב יותר.
כך או כך אתה רוצה לטעון 4 סוללות של 50 וואט כל אחת.
זה אומר שהייתי לוקח מטען של 4 יציאות עם מעל 50 וואט ליציאה...
יש לזה שתי סיבות:
1. להתרחק ממגבלות הסף של המטען.
2. לאפשר טעינה עתידית של סוללות גדולות יותר.
מה אתה אומר?
ד"א לא התיחסת לספק מתח...
יש לך ספק מתח?
של כמה וואט?
רן ענבר
saarordan
23-08-2014, 07:49:57
קח את המטען הזה, קצת יותר יקר אבל מעולה...
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCAKG&P=ML
רן ענבר
23-08-2014, 08:48:12
המטען שבקישור של סער מצויין ... ואפילו פחות יקר ממה שחשבתי.
רן ענבר
saarordan
23-08-2014, 08:56:09
הבעיה זה שצריך ספק טוב בשבילו.
רן ענבר
23-08-2014, 10:24:37
ספק מתח של 350 וואט זה לא נורא...
לא נורא יקר
ופותח האשכול לא התיחס אליו אז אני מניח שיש לו משהו
רן ענבר
saarordan
23-08-2014, 11:30:11
אני עובד עם ספק מחשב, אחלה דבר.
שבוע טוה לכולם ותודה על הנכונות לעזרה מצדכם .
מישהו פה בפורום הציע לי מטען כזה של הייטק בחצי מחיר כי אחת היציאות שלו תקולה אז המטען הזה כנראה לא כלכך מוצלח .
saarordan
23-08-2014, 22:44:05
אם מטען אחד דפוק אז כל הדגם דפוק?
יש לי ולחברים שלי מטען כזה כבר מעל שנתיים וטפו טפו שום בעיה.
רן ענבר
23-08-2014, 23:20:42
שבוע טוה לכולם ותודה על הנכונות לעזרה מצדכם .
מישהו פה בפורום הציע לי מטען כזה של הייטק בחצי מחיר כי אחת היציאות שלו תקולה אז המטען הזה כנראה לא כלכך מוצלח .
אני מטעין עם ICHARGER ואני לא מכיר אף גולש עם בעיות במטען הזה.
יום אחד נפתח פה אשכול על תקלה ביציאה של 4 תאים...
ניסינו לפענח את מקור הבעיה. ורק אחרי שבוע בשיחת אגב בפרטי או בטלפון נודע לי שמקור הבעיה אותר...
מקור הבעיה היה רשלנות של צד ג' בחיבור סוללה
לקנות מטען תקול זו טעות לדעתי.
גם בטעינה פשוטה עם מטען פשוט אין חסינות מחאה כנגד טעויות אנוש.
מטען של 4יציאות אינו פשוט ולכן צריך להקפיד שבעתיים.
תקלה אחת אצל גולש אחד אינה מספיקה לטעמי כדי להעיד על הכלל.
מה גם שאי אפשר לפסול הכול ולהשאר עם תקציב נמוך...
כל שאר המטענים האחרים הם שאני רואה כראויים עולים 200 דולר ומעלה.
רן ענבר
Shay Kapah
23-08-2014, 23:42:23
המטען הכי קרוב לעלות מול תועלת שאני יכול להמליץ עליו הוא טרוניג׳י ריאקטור 300w עלות של 62 דולר
12-28v 20A
בגדול זה חיקוי מלא של איצ׳ארג׳ר 206
אותה תוכנה ואותם אלמנטים.
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=44112
yuvalko
24-08-2014, 06:03:13
המטען הכי קרוב לעלות מול תועלת שאני יכול להמליץ עליו הוא טרוניג׳י ריאקטור 300w עלות של 62 דולר
12-28v 20A
בגדול זה חיקוי מלא של איצ׳ארג׳ר 206
אותה תוכנה ואותם אלמנטים.
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=44112
מסכים בהחלט ומצטרף להמלצה. סוס עבודה במחיר מצחיק
2 תיקונים.
1. זה לא חיקוי. זה אותו מוצר בקייס אחר. אפילו החוברת הפעלה זהה. מדובר על זה בפורומים רבים. לדעתי חיצונית הקייס יפה יותר.
2. המחיר 57$ עם באדי קוד
רן ענבר
24-08-2014, 07:29:24
קצת קשה לי להתווכח עם הטענה הזו...
באופן עקרוני אני נגד החיקויים/הגרסא של הוביקנג לכל מוצר מוצלח.
לגבי דקויות:
המטען הזה:
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=44112
הוא בעל תכונונת של 300 וואט
אבל דומה יותר במבנה החיצוני של מטען של ה 250 וואט:
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6792__iCharger_106B_plus_250W_6s_Balance_Charger .html
למטען של 300 וואט ומעלה ב ICHARGER יש יציאות ללוח באלנס חיצוני.
אני מסכים שאין בכך כדי לשלול את הטענה על מטענים זהים אך יש בכך כדי להחליש אותה
אין בעיה במיוחד לסינים לעשות הנדסה הפוכה לכל מוצר.
יש לי חבר תעשיין שמיצר אלקטרוניקה יחודית.
את רוב היצור הוא עושה בארץ מטעמים אידיאולוגיים פטריוטים
הזמנות גדולות הוא עושה בסין... שאלתי אותו פעם על העתקות וכדומה.
הוא ענה בפשטות שהוא מבקש להדפיס מעגל עם טעויות+באגים בתוכנה.
כשהמעגלים מגיעים ארצה הם מתוקנים ונצרבת להם תוכנה תקינה...
פתרון ישראלי לבעיה הסינית.
רן ענבר
noam_h
24-08-2014, 16:11:31
גם אני לא אוהב לטעון במקביל.
אבל עם 6 תאים זה טיפה בעיה לטעון אפילו "רק" 2סוללות בטור.
אין הרבה מטענים במחירים סבירים שמטעינים 12 תאים.
רן ענבר
זה גם נחשב פחות בטוח לטעון בטור.
הטיסן שלי טס עם setup של 8S 5000 mAh, שזה 2 סוללות של 4S שאני מחבר בטור.
כשהתלבטתי איזה מטען לקנות ואיך לטעון התייעצתי בפורום בחו"ל, וכולם אמרו שעדיף לטעון במקביל - עם לוח לטעינה במקביל שמכיל פיוזים להגנה מפני טעויות.
לא סתם לוחות כאלו נמכרים ע"י חברות שונות, אבל לא תמצא כבל לטעינה בטור של 2 סוללות של 4S.
רן ענבר
24-08-2014, 17:03:42
איך אני "אוהב" פורומים בחו"ל...
הרי בטוח שמה שכתוב בחו"ל הוא יותר נכון ממה שיכתבו לך בארץ [בציניות כמובן]
ניסחתי את כל מה שאני יודע בנושא טעינה בטור ובמקביל במדריך הבא:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?74029-%E8%F2%E9%F0%FA-%F1%E5%EC%EC%E5%FA-%EC%E9%F4%E5-%E1%E8%E5%F8-%E1%EE%F7%E1%E9%EC-%E1%E8%E9%E7%E5%FA-%E5%F2%E5%E3
שים לב לסייגים ולהוראות בטיחות
אני לא טוען סוללות במקביל מהסיבה שזה נוגד את עיקרון הבאלנס של סוללות ליפו.
ובכלל לטעינת כמה סוללות יחד אני נוקט בשלל הוראות בטיחות...
הכול כתוב במאמר שבקישור
שיהיה בהצלחה.
רן ענבר
ShlomiB
24-08-2014, 22:19:36
אני לא רואה בעית באלאנס בטעינה במקביל אם מחברים גם את חוטי הבאלאנס במקביל. ההפך. במקביל ההתנגדות הפנימית יורדת, והזרם מתחלק בין שני התאים המחוברים בדיוק, דבר שמאפשר להתייחס לשני התאים כתא אחד גדול, שהם בינם ובין עצמם עם מטח שווה. כמובן אם שתי הסוללות תקינות.
רן ענבר
24-08-2014, 22:42:50
אתה יודע מה ההבדל בין תאורטי למעשי או שצריך לספר את הבדיחה הישנה.
תאורטית מה שכתבת נכון.
מעשית המטען "עושה ממוצע" בין שני תאים ומקבל החלטות על סמך ממוצע ולא על סמך תוצאה מוחלטת.
בכל מקרה הויכוח הזה די חורג מהדיון המרכזי של מציאת מטען לפותח האשכול.
רן ענבר
noam_h
24-08-2014, 22:58:07
מהו אותו עיקרון הבאלנס המקודש שלא מאפשר לטעון במקביל?
הרי התאים מאזנים אחד את השני.
רן ענבר
24-08-2014, 23:25:25
א. עיקרון הבאלנס אינו מקודש ולא נעליים
יש לי חברים רבים שמטעינים כבר שנים סוללות ללא באלנס...ואתה יודע מה? לא קרה להם כלום.
ב. בתחביב הזה יש יותר מאסכולה אחת לכל דבר.
אני הולך עם היצרן.
יצרן מכיר את המוצר שלו הכי טוב
כשהיצרן מייצר סוללה עם קבל באלנס יש לזה סיבה ואני משתמש בטעינת באלס ככתבה וכלשונה
ג. איזון התאים המקבילים לוקח יותר זמן מטעינה וקורה במצב מנוחה.
הבעיה היא שבמצב מנוחה המטען סיים לטעון ולמעשה הסוללות כבר לא ממש מחוברות במקביל.
לסיכומו של עיניין. אם אני הייתי צריך לדרג את שיטות הטעינה של יותר מסוללה אחת הייתי מדרג בדרך הבאה:
1. מטען בעל 2-4 יציאות.
2. טעינת סוללות בטור [עם כל המגבלות בטיחות]
3. טעינת סוללות במקביל.
רן ענבר
moror
25-08-2014, 13:32:22
יש לי מטען שיש לו Smart Cooling Fan.
מישהו יודע מה זה אומר? מתי זה אמור לעבוד?
כאשר אני מטעין אני לא רואה שהמאוורר באמת עובד...
רן ענבר
25-08-2014, 13:33:53
המאוורר עובד רק כשעולה הטמפרטורה לא כל הזמן.
רן ענבר
ShlomiB
26-08-2014, 00:33:01
לגבי הבאלאנס במקביל, זה לא תאורטי, חיבור מקביל כשלעצמו בעצם מאזן את המטח בין התאים של הסוללות, כלומר בתא מס1 בכל הסוללות יהיה אותו מטח. בתא מס2 בכל הסוללות יהיה אותו מטח וכן הלאה. המטען לא יודע שחיברת שתי סוללות. בסיום הטינה אכן יש לנתק תוך זמן קצר את הסוללות כיוון שהן יפרקו אחת את השניה(חיבור מקביל), אבל אם אתה עומד על המשמר( זה ליפו, וצריך להשגיח) הבאלאנס מבוצע בצורה מושלמת ויותר טובה מאשר לחבר רק סוללה אחת, וזאת בגלל ההתנגדות הפנימית שציינתי קודם. ושוב בהנחה שהסוללות המחוברות תקינות.
גם לי זה לא הסתדר בהתחלה אבל לאחר מחקר קצר גיליתי שזו דרך אופטימלית להטעין מספר סוללות במכה ללא מטען 24s או אפילו 12s.
yuvalko
26-08-2014, 05:48:53
לגבי הבאלאנס במקביל, זה לא תאורטי, חיבור מקביל כשלעצמו בעצם מאזן את המטח בין התאים של הסוללות, כלומר בתא מס1 בכל הסוללות יהיה אותו מטח. בתא מס2 בכל הסוללות יהיה אותו מטח וכן הלאה. המטען לא יודע שחיברת שתי סוללות. בסיום הטינה אכן יש לנתק תוך זמן קצר את הסוללות כיוון שהן יפרקו אחת את השניה(חיבור מקביל), אבל אם אתה עומד על המשמר( זה ליפו, וצריך להשגיח) הבאלאנס מבוצע בצורה מושלמת ויותר טובה מאשר לחבר רק סוללה אחת, וזאת בגלל ההתנגדות הפנימית שציינתי קודם. ושוב בהנחה שהסוללות המחוברות תקינות.
גם לי זה לא הסתדר בהתחלה אבל לאחר מחקר קצר גיליתי שזו דרך אופטימלית להטעין מספר סוללות במכה ללא מטען 24s או אפילו 12s.
בטעינה במקביל התאים מאזנים אחד את השני עוד לפני התחלת הטעינה וזו הסיבה מהמטען רואה מתח ממוצע. זה עובד ועובד טוב. צריך רק להקפיד שהסוללות מאותו מתח סדר גודל כי אם לא, בחיבור הראשוני הן עלולות לשרוף את חיבורי הבאלאנס כתוצאה מזרם גבוה מידי שעובר דרכם באיזון בעצמי. החוק היבש עד הבדל של 0.1 וולט לתא.
בלי קשר טעינה בטור, אם אתה יודע מה שאתה עושה, נחשבת אמיתית או מדוייקת יותר. אבל היא מאפשרת ברוב המקרים לטעון מספר מועט של סוללות בעיקר אם אתה משתמש ב 4 תאים ומעלה... בעוד טעינה מקבילית אפילו עם המטען סגנון הריאקטור, אני מטעין 6 סוללות של 4 תאים בתכולות של 3000 ו 4000 במקביל ב 0.7c.
דרך אגב ניתן לחבר סוללות בתכולות שונות בטעינה במקביל. עדיף לנסות שההבדל לא יהיה גדול מידי אבל תאורטית זה אפשרי. אני כבר שנה פלוס מטעין ככה והכל מתקתק והבטריות בריאות.
noam_h
26-08-2014, 08:24:03
בטעינה במקביל התאים מאזנים אחד את השני עוד לפני התחלת הטעינה וזו הסיבה מהמטען רואה מתח ממוצע. זה עובד ועובד טוב. צריך רק להקפיד שהסוללות מאותו מתח סדר גודל כי אם לא, בחיבור הראשוני הן עלולות לשרוף את חיבורי הבאלאנס כתוצאה מזרם גבוה מידי שעובר דרכם באיזון בעצמי. החוק היבש עד הבדל של 0.1 וולט לתא.
בדיוק בגלל זה יש לוחות טעינה עם פיוזים, שמונעים מעבר זרם גבוה מידי. לטעינה בטור אין הגנות כאלו, וברגע אחד של תשומת לב אפשר ליפול.
yuvalko
26-08-2014, 08:26:20
בדיוק בגלל זה יש לוחות טעינה עם פיוזים, שמונעים מעבר זרם גבוה מידי. לטעינה בטור אין הגנות כאלו, וברגע אחד של תשומת לב אפשר ליפול.
הפיוז לא מונע. הפיוז נשרף במקרה כזה במקום ההלחמות של הבאלאנס לסוללה. בכל מקרה בטעינה מקבילית הבטריות חייבות להיות במצב דומה מבחינת פריקה.
noam_h
26-08-2014, 09:15:56
אז זהו שלא. יש פיוז ראשי לסוללה, והוא נשרף במקרה הצורך. יש פיוזים קטנים לבאלנס, שנקראים polyfuse, שמתחממים ואז מנתקים את המעגל. כשהם מתקררים המעגל מתחבר שוב.
תראה את זה:
http://www.buddyrc.com/paraboard-v3-xh-ec5.html
והנה דגם אחר:
http://www.revolectrix.com/MPA_XH.htm
רן ענבר
26-08-2014, 09:56:10
המרדף הבילתי נגמר אחר קיצורי דרך בתחום טעינת הסוללות יעלה למישהו ביוקר יום אחד.
אנחנו רוצים להטיס/להסיע ולהנות בלי לשבת כמה שעות ליד המטען לטעון סוללות...
יש הרבה דרכים בטוחות יותר לטעון הרבה סוללות באותו זמן:
לדוגמא:לקנות כמה מטענים קטנים וזולים
לקנות מטען עם כמה יציאות
הבעיה היא שאף אחת מהאפשרויות אינה זולה
על שלב ה"זול" קשה מאוד לדלג
רן ענבר
noam_h
26-08-2014, 10:28:43
אין קשר לזול. אם FMA, שמייצרת את אחד המטענים המובילים בעולם כרגע (ה- PL8 הרגיל או ה- Dual), מוכרת גם לוח טעינה ייעודי לטעינה מקבילית- שעולה יותר ממטען סיני זול, כנראה שיש סיבה.
רן ענבר
26-08-2014, 10:57:18
זול זה יחסי.
במילה זול התכוונתי לכך שלוח טעינה במקביל הוא פיתרון יותר זול ממטען כפול.
רן ענבר
yuvalko
26-08-2014, 15:58:23
רן חשוב שתבין. אנשים עושים התפשרויות בחיים. גם בקניית בית, גם בקניית אוטו ואפילו בקניית כסא בטיחות לתינוק. גם אתה לא קנית כסא בטיחות ב 4000 שקל נכון? אז למה שלא נעשה התפשרויות בנושא התחביב הזה שגם ככה הוא תובעני ויקר?
אני לא מבין את ההתעקשות לקנות הכל הכי יקר הכי טוב. אף אחד לא רוצה לשבת ולטעון במשך שעות. זה מוציא את הרוח מהמפרשים. מצד שני מטען של 4 ערוצים שכל ערוץ הוא מינימום 80 וואט זה קריעת כיס. במקרה כזה מטען חזק שמאפשר הטענה מקבילית זה התפשרות לא רעה בכלל. לא הייתי ממהר לפסול אותה על הסף רק בגלל שלדעתך היא פחות בטוחה או פחות טובה. כל עוד מקפידים על הכללים לא ישרף לאף אחד הבית.
רן ענבר
26-08-2014, 16:18:28
על איזה "הכי טוב והכי יקר" אתה מדבר?
הוצגו באשכול הזה ים פשרות יותר זולות מהכי טוב והכי יקר.
החל מהייתרונות והחסרונות של טעינה בטור ובמקביל
וכלה במספר מטענים פשוטים וזולים שמאפשרים להשיג את אותה מטרה
כל הדברים האלו הן פשרות למטען גדול יקר ובעל מספר יציאות חזקות.
הכול מוגש ומוסבר על ידי כולם ונשאר רק לבחור בדרך הרצויה
רן ענבר
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.