bendisar
27-08-2014, 12:27:46
מתוך הסקירה של הטירקס 450 דומינטור:
רמה גבוהה כרגיל
מחכים לסקירה של מסוק 700
מאחר ואין לך עדיין אני הייתי ממליץ לכל חברה לתת לך במתנה כדי לקבל סקירה כזו מקצועית :)
מתוך הסקירה של הטירקס 500ESP:
אחלה שירשור הרכבה, אם כבר אתה מחליף את בובי - אני מחכה לשירשור כזה בשביל ה 700E...;)
חידה קלה- מי מכם יודע מי זה בובי? שאלעד (WONDERED) מתייחס אליו? אם אתם יודעים מי זה אז אתם נמצאים בתחום של המסוקים כמה שנים טובות :p
ובכן, הקהל ביקש, ואחרי הרבה מאוד זמן, ושעברתי כמעט את כל גדלי המסוקים של אליין (חוץ מה-600). התחדשתי לי בטירקס 700 חשמלי.
הסקירה הזו תהיה על הטירקס 700E DFC PRO HV (ואוו כמה אותיות...).
לטירקס 700 DFC PRO יש כרגע 2 גרסאות, אחת שבאה עם סרוואים שעובדים במתח רגיל (6V), והגרסא שבאה עם סרוואים שעובדים במתח גבוה (HV).
מאז שקניתי את המסוק הזה, אליין כבר הספיקו להוציא עוד 2 (!!!) גרסאות של המסוק, ה-700L DOMINATOR שממשיך את המגמה של אליין לקרוא לסדרת המסוקים החדשה DOMINATOR (כנראה כי נגמרו להם האותיות-שמות תואר להוסיף למסוקים)
וה-700L DOMINATOR TOP (כן כן..). אז מה ההבדלים בין הגרסאות?
ההבדלים בין ה-700DFC PRO לבין ה700 DOMINATOR החדש הם:
בגרסא החדשה המסוק מגיע עם חיזוקי שילדה שמקשיחים את השילדה באזור תושבת המנוע ובתי המיסבים של הציר הראשי
בגרסא החדשה יש סנפיר זנב חדש, בעל צורה שונה
בגרסא החדשה המסוק מגיע עם מערכת הפלייברלס החדשה של אליין, ה-GPRO, ועם הסרוואים החדשים של אליין (שמיועדים למתח גבוה, והם בראשלס) BLH800 לראש, ו-BLH815 לזנב
עכשיו, מה הם ההבדלים בין ה-700L Dominator לבין ה- 700L Dominator TOP ?
פשוט מאוד, ב-TOP מקבלים מנוע חזק יותר, ובקר מתאים.
המנוע הוא ה-850MX, שעובד בסל"ד נמוך יותר מה-800MX שמגיע בקיטים האחרים, ויש לו מומנט גדול יותר, מנוע חזק בצורה שערוריתית שדורש המון מהבקר והסוללות,
וכדי לספק את המנוע הזללן, הבקר הוחלף ל-EDGE 160HV של CC, כאשר בקיטים הקודמים מקבלים את ה-EDGE 120.
המסוק גם מגיע עם גג"ש ופיניון שונים כדי לקבל יחס תמסורת מתאים למנוע הזה
בנוסף לכך אליין גם טוענים שיש במסוק הזה קארבון שחור בגימור מט, לא יודע למה זה טוב, אבל שיהיה.
אז אחרי ההקדמה הדי ארוכה הזו, בואו נתחיל בבנייה,
אבל לפני שנתחיל בבנייה להלן הרכיבים בהם אני אשתמש:
סט אפ:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112460&d=1409135106
במסוק אשתמש ברכיבים הבאים:
מערכת פלייברלס: IKON FBL- מה לעשות, ה-3GX היא לא משהו, ולכן אני מחליף אותה במערכת ראויה למסוק כזה
סרוואים לראש/סוואש: Align blh700 אלה הסרוואים המקוריים שמגיעים עם הקיט
סרוו לזנב: Align blh750 זה הסרוו שמגיע סטוק עם הקיט
בקר/ESC- בניגוד למה שמגיע סטוק, אני אשתמש ב- CC EDGE160HV, המסוק מגיע במקור עם בקר 120, שלדעתי לא מספיק.
מנוע- Align BL850MX 520KV זה המנוע הסטוק, מנוע חזק מאוד שיוכל להזיז את המסוק בצורה מרשימה
סוללות טיסה- זוג של סוללות Zippy 6S 40C 5000Mah
סוללת מקלט/סרוואים- Hayin 2S 25C 2200Mah
אז לפני שמתחילים לבנות את המסוק:
מה יש בקופסא:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112461&d=1409135108
כמו בכל הקיטים האחרונים של אליין, המסוק ארוז מאוד יפה, ומגיע במספר קופסאות נפרדות, שמחולקות לפי המכלולים הראשיים של המסוק, למרות שעל האריזה של הלהבים היתה מכה קטנה, המסוק המגיע במצב מושלם.
כלים:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90800&d=1369070825
כלים איכותיים זה מה שמבדיל בין בנייה שהיא סיוט לבין בנייה היא תענוג.
בקיט של הטירקס 700, יש צורך בערכת מברגי אלן איכותית בגדלים 1.5, 2.0,2.5 ו- 3.0 ממ'
סווש לבלר (Swash Leveling Tool)- כלי הכרחי בבניית מסוקים, ובמסוקי פלייברלס בכלל (כאילו שמישהו בכלל יודע מה זה פלייבר :P)
מד פיטצ' דיגיאלי- כדי למדוד את המעלות בדיוק מוחלט.
דבק CA- להדבקת המיסבים לטורק טיוב. וכו'
ball link פלייאר איכותי- מגן על הציפורניים שלכם ועל הבריאות הנפשית שלכם במהלך בניית המסוק.
ובתאכלס זהו, לא צריך יותר מידי כלים כדי לבנות את המסוק הזה.
אז מסוק יש, כלים יש, יאללה לעבודה!
מערכת הראש:
גם במסוק הזה, אליין משתמשים במערכת ה- DFC לראש, המערכת מאוד פשוטה לבנייה ולכיוון, אבל יש להקפיד מאוד על הרכבה נכונה של הראש, כדי שלא יהיו חופשים במערכת, מכיוון שהמערכת ראש הזו היא קשיחה,
כל חופש תנועה מוגזם של הספינדל יגרום לכשל של הלינקים/תפוחים במערכת. לכן חשוב לבנות כמו שצריך:
מערכת הראש מגיעה מורכבת בצורה משוחררת, יש לפרק את הכל, לנקות את כל הברגים המיסבים וההברזות עם אלכוהול כדי להיפטר ממשקעי שמן שנותרו מתהליך הייצור טוב טוב:
להלן סדר ההרכבה של הספינדל:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112462&d=1409135110
שימו לב לכך שהספינדל במסוק הזה חלק לגמרי, וללא מגרעת כמו במסוקים קודמים, זה בגלל שהסדר בו המיסבים נכנסים שונה.
לפני ההרכבה הסופית , הרכבתי את הרכיבים "על יבש" ללא לוקטייט, כדי לראות שהכל נכנס למקומו ואין חופשים, לשמחתי החלקים היו מיוצרים באופן מושלם והכל זז חלק.
כמובן שלפני ההרכבה, לא לשכוח לגרז טוב טוב את מיסבי הלחץ כדי לשמור על עבודה תקינה של מכלול הראש:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112463&d=1409135111
ומכלול הראש מורכב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112464&d=1409135112
כאשר המכלול הנ"ל מורכב, הוא לא זז בצורה חלקה לגמרי, אלא ניתן להרגיש שהוא זז ב"צעדים" קטנים בגלל שמיסבי הלחץ תפוסים, זה בסדר לגמרי מכיוון שבזמן טיסה זה ישתחרר, ראש ה-DFC צריך לעבוד שיש עליו קצת עומד מוקדם כדי לעבוד תקין.
אם אתם מרגישים בסיבוב הגריפים הרגשה של "חול", אז משהו לא תקין בהרכבה ויש לפרק ולבדוק מה לא תקין. אציין לטובה שאצלי הכל עבד מושלם, ואין שום חופשים במכלול הראש.
צעד הבא: חיבור זרועות ה-DFC לגריפים:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112465&d=1409135113
והכל מורכב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112466&d=1409135114
הרכבת לינק ה-DFC:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112467&d=1409135115
2 דברים לשים לב אליהם:
הבורג שמחבר את הלינק DFC לזרוע בגריפ עשוי מפלדת אל חלד, שהיא אמנם חזקה אבל לוקטייט לא נדבק אליה טוב, לכן חשוב מאוד לנקות את הבורג וההברגה טוב מאוד לפני ההרכבה כדי שהלוקטייט יתפוס
את החלק המשושה בעל 2 ההברגות שמחבר בין הלינק DFC לבין התפוח מפלסטיק יש להשתמש בלוקקטייט ירוק כדי לקבע! צריך להשתמש בהמון לוקטייט, ככה שיצא מהצדדים שמבריגים אותו.
ואת העודפים שיוצאים יש לנגב עם מפית נייר, צעד זה הכרחי כדי שהלינק יהיה מורכב כראוי
סוושפלייט: אין פה שום דבר מיוחד, פשוט מרכיבים :)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112468&d=1409135117
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112469&d=1409135119
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112470&d=1409135120
Oooohhh shiny!!
טוב, סיימנו עם מכלול הראש, כמובן שחשוב להזכיר שלא אמורים להיות שום חופשים בראש. אצלי הכל היה מושלם, והחלקים התאימו אחד לשני באופן מושלם
מכלול הזנב:
כמו בכל המסוקים החדשים של אליין, גם המסוק הזה מגיע עם המכלול החדש בעל 2 נקודות אחיזה על הסליידר.
קודם כל, נרכיב את תיבת הזנב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112471&d=1409135121
אין מה להרחיב, כל החלקים התאימו זה לזה כמו לגו, יש לוודא שהגג"שים יושבים כמו שצריך ושהמאשינג ביניהם בסדר
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112472&d=1409135123
הגריפים של הזנב, החלק הזה הגיע מורכב על לוקטייט מהמפעל, הלוקטייט שאליין משתמשים בו מאוד חזק ולכון השתמשתי במלחם על ראש הבורג כדי להוציא אותו בקלות.
יש לציין לטובה שהכל היה מורכב כראוי , ושאפילו מיסבי הלחץ היו מגורזים בצורה מספקת:
להלן המכלול מפורק:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112473&d=1409135124
ומורכב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112474&d=1409135126
לאחר ההרכבה אחד הגריפים זז קצת יותר קשה מהשני, אחרי 5 טיסות שניהם זזו חלק לגמרי :)
מכלול הסליידר:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?74444-%E1%F0%E9%E9%E4-%E5%F1%F7%E9%F8%E4-%F9%EC-%E4-Align-Trex-700E-DFC-PRO-HV&p=482677#post482677
מומלץ לפרק הכל, להוסיף בורג אחד כל פעם ואחרי כל בורג שנוסף לוודא שהמכלול אכן זז בצורה חלקה לחלוטין- ככה שיפול תחת המשקל של עצמו בחופשיות!
יש לציין שאיכות הייצור של המכלול היתה גבוהה מאוד, וגם אחרי הידוק הברגים הכל זז חלק לגמרי.
והכל מורכב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112476&d=1409135130
בזרוע של הסליידר יש 2 חורים שבהם ניתן לשים את התפוח שמתחבר לפושרוד של הזנב, אני הלכתי על החור החיצוני, מה שנותן לי פחות טווח תנועה ויותר רזולוציה, התוצאה היא שהסליידר לא מדיע לגבול בכיוון שעם מומנט התנועה, אבל זה בסדר מכיוון שגם ככה לא צריך המון טווח עם כיוון התנועה.
התוצאה שהתקבלה היתה התנהגות זנב מושלמת, הזנב מתנהג מאוד יפה ומספק עצירות נקיות וחדות, ללא שום BOUNCE BACK וכו'
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112477&d=1409135133
בכך סיימנו את מכלול הזנב, ואפשר להמשיך לבום ולטורקטיוב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112478&d=1409135135
לטורקטיוב יש להדביק 2 מיסבים/ ועליהם להלביש 2 גומיות, המיסבים נועדו לתמוך בטורקטיוב בתוך הבום. לפי החוברת של המסוק אליין מציינים שיש לרווח את 2 המיסבים במרווחים שווים, אני לא רואה את ההגיון בצעד הזה,
והדבקתי אותם בסטייה של 2 ס"מ מהמרווחים השווים כדי שהמיסבים יחלקו את הטורקטיוב ל-3 מקטעים לא שווים באורכם, צעד זה אמור למנוע יצירה של גל הרמוני בטורקטיוב בזמן סיבוב, ואכן המסוק עובד בלי שום וויבראציות :)
לפני הדבקת המיסבים עם CA- לא לשכוח לנקות גם את הטורקטיוב, וגם את הטבעת הפנימית של המיסב עם אלכוהול כדי להעלים שמנים שנותרו מזמן הייצור, אם לא תעשו את זה יש סיכוי טוב שההדבקה לא תהיה חזקה מספיק, ותשתחרר בזמן
החדרת הטורקטיוב לבום עצמו.
מבט זריז ל-BOOM BLOCK כדי לוודא שהכל יושב במקומו:
אליין השתמשו בגג"שים בעלי חתך מוטה גם בהנעה לזנב, מה שיוצר מסוק מאוד שקט
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112479&d=1409135137
לא לשכוח לוודא ששני החצאים נסגרים לגמרי לפני ההרכבה, אם הם לא נסגרים לגמרי והכל בפנים ישוב במקום, כמה מכות עדינות עם פטיש גומי בד"כ יסגרו את המרווח
מכלול הזנב מורכב על הבום:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112480&d=1409135139
רמה גבוהה כרגיל
מחכים לסקירה של מסוק 700
מאחר ואין לך עדיין אני הייתי ממליץ לכל חברה לתת לך במתנה כדי לקבל סקירה כזו מקצועית :)
מתוך הסקירה של הטירקס 500ESP:
אחלה שירשור הרכבה, אם כבר אתה מחליף את בובי - אני מחכה לשירשור כזה בשביל ה 700E...;)
חידה קלה- מי מכם יודע מי זה בובי? שאלעד (WONDERED) מתייחס אליו? אם אתם יודעים מי זה אז אתם נמצאים בתחום של המסוקים כמה שנים טובות :p
ובכן, הקהל ביקש, ואחרי הרבה מאוד זמן, ושעברתי כמעט את כל גדלי המסוקים של אליין (חוץ מה-600). התחדשתי לי בטירקס 700 חשמלי.
הסקירה הזו תהיה על הטירקס 700E DFC PRO HV (ואוו כמה אותיות...).
לטירקס 700 DFC PRO יש כרגע 2 גרסאות, אחת שבאה עם סרוואים שעובדים במתח רגיל (6V), והגרסא שבאה עם סרוואים שעובדים במתח גבוה (HV).
מאז שקניתי את המסוק הזה, אליין כבר הספיקו להוציא עוד 2 (!!!) גרסאות של המסוק, ה-700L DOMINATOR שממשיך את המגמה של אליין לקרוא לסדרת המסוקים החדשה DOMINATOR (כנראה כי נגמרו להם האותיות-שמות תואר להוסיף למסוקים)
וה-700L DOMINATOR TOP (כן כן..). אז מה ההבדלים בין הגרסאות?
ההבדלים בין ה-700DFC PRO לבין ה700 DOMINATOR החדש הם:
בגרסא החדשה המסוק מגיע עם חיזוקי שילדה שמקשיחים את השילדה באזור תושבת המנוע ובתי המיסבים של הציר הראשי
בגרסא החדשה יש סנפיר זנב חדש, בעל צורה שונה
בגרסא החדשה המסוק מגיע עם מערכת הפלייברלס החדשה של אליין, ה-GPRO, ועם הסרוואים החדשים של אליין (שמיועדים למתח גבוה, והם בראשלס) BLH800 לראש, ו-BLH815 לזנב
עכשיו, מה הם ההבדלים בין ה-700L Dominator לבין ה- 700L Dominator TOP ?
פשוט מאוד, ב-TOP מקבלים מנוע חזק יותר, ובקר מתאים.
המנוע הוא ה-850MX, שעובד בסל"ד נמוך יותר מה-800MX שמגיע בקיטים האחרים, ויש לו מומנט גדול יותר, מנוע חזק בצורה שערוריתית שדורש המון מהבקר והסוללות,
וכדי לספק את המנוע הזללן, הבקר הוחלף ל-EDGE 160HV של CC, כאשר בקיטים הקודמים מקבלים את ה-EDGE 120.
המסוק גם מגיע עם גג"ש ופיניון שונים כדי לקבל יחס תמסורת מתאים למנוע הזה
בנוסף לכך אליין גם טוענים שיש במסוק הזה קארבון שחור בגימור מט, לא יודע למה זה טוב, אבל שיהיה.
אז אחרי ההקדמה הדי ארוכה הזו, בואו נתחיל בבנייה,
אבל לפני שנתחיל בבנייה להלן הרכיבים בהם אני אשתמש:
סט אפ:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112460&d=1409135106
במסוק אשתמש ברכיבים הבאים:
מערכת פלייברלס: IKON FBL- מה לעשות, ה-3GX היא לא משהו, ולכן אני מחליף אותה במערכת ראויה למסוק כזה
סרוואים לראש/סוואש: Align blh700 אלה הסרוואים המקוריים שמגיעים עם הקיט
סרוו לזנב: Align blh750 זה הסרוו שמגיע סטוק עם הקיט
בקר/ESC- בניגוד למה שמגיע סטוק, אני אשתמש ב- CC EDGE160HV, המסוק מגיע במקור עם בקר 120, שלדעתי לא מספיק.
מנוע- Align BL850MX 520KV זה המנוע הסטוק, מנוע חזק מאוד שיוכל להזיז את המסוק בצורה מרשימה
סוללות טיסה- זוג של סוללות Zippy 6S 40C 5000Mah
סוללת מקלט/סרוואים- Hayin 2S 25C 2200Mah
אז לפני שמתחילים לבנות את המסוק:
מה יש בקופסא:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112461&d=1409135108
כמו בכל הקיטים האחרונים של אליין, המסוק ארוז מאוד יפה, ומגיע במספר קופסאות נפרדות, שמחולקות לפי המכלולים הראשיים של המסוק, למרות שעל האריזה של הלהבים היתה מכה קטנה, המסוק המגיע במצב מושלם.
כלים:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90800&d=1369070825
כלים איכותיים זה מה שמבדיל בין בנייה שהיא סיוט לבין בנייה היא תענוג.
בקיט של הטירקס 700, יש צורך בערכת מברגי אלן איכותית בגדלים 1.5, 2.0,2.5 ו- 3.0 ממ'
סווש לבלר (Swash Leveling Tool)- כלי הכרחי בבניית מסוקים, ובמסוקי פלייברלס בכלל (כאילו שמישהו בכלל יודע מה זה פלייבר :P)
מד פיטצ' דיגיאלי- כדי למדוד את המעלות בדיוק מוחלט.
דבק CA- להדבקת המיסבים לטורק טיוב. וכו'
ball link פלייאר איכותי- מגן על הציפורניים שלכם ועל הבריאות הנפשית שלכם במהלך בניית המסוק.
ובתאכלס זהו, לא צריך יותר מידי כלים כדי לבנות את המסוק הזה.
אז מסוק יש, כלים יש, יאללה לעבודה!
מערכת הראש:
גם במסוק הזה, אליין משתמשים במערכת ה- DFC לראש, המערכת מאוד פשוטה לבנייה ולכיוון, אבל יש להקפיד מאוד על הרכבה נכונה של הראש, כדי שלא יהיו חופשים במערכת, מכיוון שהמערכת ראש הזו היא קשיחה,
כל חופש תנועה מוגזם של הספינדל יגרום לכשל של הלינקים/תפוחים במערכת. לכן חשוב לבנות כמו שצריך:
מערכת הראש מגיעה מורכבת בצורה משוחררת, יש לפרק את הכל, לנקות את כל הברגים המיסבים וההברזות עם אלכוהול כדי להיפטר ממשקעי שמן שנותרו מתהליך הייצור טוב טוב:
להלן סדר ההרכבה של הספינדל:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112462&d=1409135110
שימו לב לכך שהספינדל במסוק הזה חלק לגמרי, וללא מגרעת כמו במסוקים קודמים, זה בגלל שהסדר בו המיסבים נכנסים שונה.
לפני ההרכבה הסופית , הרכבתי את הרכיבים "על יבש" ללא לוקטייט, כדי לראות שהכל נכנס למקומו ואין חופשים, לשמחתי החלקים היו מיוצרים באופן מושלם והכל זז חלק.
כמובן שלפני ההרכבה, לא לשכוח לגרז טוב טוב את מיסבי הלחץ כדי לשמור על עבודה תקינה של מכלול הראש:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112463&d=1409135111
ומכלול הראש מורכב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112464&d=1409135112
כאשר המכלול הנ"ל מורכב, הוא לא זז בצורה חלקה לגמרי, אלא ניתן להרגיש שהוא זז ב"צעדים" קטנים בגלל שמיסבי הלחץ תפוסים, זה בסדר לגמרי מכיוון שבזמן טיסה זה ישתחרר, ראש ה-DFC צריך לעבוד שיש עליו קצת עומד מוקדם כדי לעבוד תקין.
אם אתם מרגישים בסיבוב הגריפים הרגשה של "חול", אז משהו לא תקין בהרכבה ויש לפרק ולבדוק מה לא תקין. אציין לטובה שאצלי הכל עבד מושלם, ואין שום חופשים במכלול הראש.
צעד הבא: חיבור זרועות ה-DFC לגריפים:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112465&d=1409135113
והכל מורכב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112466&d=1409135114
הרכבת לינק ה-DFC:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112467&d=1409135115
2 דברים לשים לב אליהם:
הבורג שמחבר את הלינק DFC לזרוע בגריפ עשוי מפלדת אל חלד, שהיא אמנם חזקה אבל לוקטייט לא נדבק אליה טוב, לכן חשוב מאוד לנקות את הבורג וההברגה טוב מאוד לפני ההרכבה כדי שהלוקטייט יתפוס
את החלק המשושה בעל 2 ההברגות שמחבר בין הלינק DFC לבין התפוח מפלסטיק יש להשתמש בלוקקטייט ירוק כדי לקבע! צריך להשתמש בהמון לוקטייט, ככה שיצא מהצדדים שמבריגים אותו.
ואת העודפים שיוצאים יש לנגב עם מפית נייר, צעד זה הכרחי כדי שהלינק יהיה מורכב כראוי
סוושפלייט: אין פה שום דבר מיוחד, פשוט מרכיבים :)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112468&d=1409135117
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112469&d=1409135119
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112470&d=1409135120
Oooohhh shiny!!
טוב, סיימנו עם מכלול הראש, כמובן שחשוב להזכיר שלא אמורים להיות שום חופשים בראש. אצלי הכל היה מושלם, והחלקים התאימו אחד לשני באופן מושלם
מכלול הזנב:
כמו בכל המסוקים החדשים של אליין, גם המסוק הזה מגיע עם המכלול החדש בעל 2 נקודות אחיזה על הסליידר.
קודם כל, נרכיב את תיבת הזנב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112471&d=1409135121
אין מה להרחיב, כל החלקים התאימו זה לזה כמו לגו, יש לוודא שהגג"שים יושבים כמו שצריך ושהמאשינג ביניהם בסדר
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112472&d=1409135123
הגריפים של הזנב, החלק הזה הגיע מורכב על לוקטייט מהמפעל, הלוקטייט שאליין משתמשים בו מאוד חזק ולכון השתמשתי במלחם על ראש הבורג כדי להוציא אותו בקלות.
יש לציין לטובה שהכל היה מורכב כראוי , ושאפילו מיסבי הלחץ היו מגורזים בצורה מספקת:
להלן המכלול מפורק:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112473&d=1409135124
ומורכב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112474&d=1409135126
לאחר ההרכבה אחד הגריפים זז קצת יותר קשה מהשני, אחרי 5 טיסות שניהם זזו חלק לגמרי :)
מכלול הסליידר:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?74444-%E1%F0%E9%E9%E4-%E5%F1%F7%E9%F8%E4-%F9%EC-%E4-Align-Trex-700E-DFC-PRO-HV&p=482677#post482677
מומלץ לפרק הכל, להוסיף בורג אחד כל פעם ואחרי כל בורג שנוסף לוודא שהמכלול אכן זז בצורה חלקה לחלוטין- ככה שיפול תחת המשקל של עצמו בחופשיות!
יש לציין שאיכות הייצור של המכלול היתה גבוהה מאוד, וגם אחרי הידוק הברגים הכל זז חלק לגמרי.
והכל מורכב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112476&d=1409135130
בזרוע של הסליידר יש 2 חורים שבהם ניתן לשים את התפוח שמתחבר לפושרוד של הזנב, אני הלכתי על החור החיצוני, מה שנותן לי פחות טווח תנועה ויותר רזולוציה, התוצאה היא שהסליידר לא מדיע לגבול בכיוון שעם מומנט התנועה, אבל זה בסדר מכיוון שגם ככה לא צריך המון טווח עם כיוון התנועה.
התוצאה שהתקבלה היתה התנהגות זנב מושלמת, הזנב מתנהג מאוד יפה ומספק עצירות נקיות וחדות, ללא שום BOUNCE BACK וכו'
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112477&d=1409135133
בכך סיימנו את מכלול הזנב, ואפשר להמשיך לבום ולטורקטיוב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112478&d=1409135135
לטורקטיוב יש להדביק 2 מיסבים/ ועליהם להלביש 2 גומיות, המיסבים נועדו לתמוך בטורקטיוב בתוך הבום. לפי החוברת של המסוק אליין מציינים שיש לרווח את 2 המיסבים במרווחים שווים, אני לא רואה את ההגיון בצעד הזה,
והדבקתי אותם בסטייה של 2 ס"מ מהמרווחים השווים כדי שהמיסבים יחלקו את הטורקטיוב ל-3 מקטעים לא שווים באורכם, צעד זה אמור למנוע יצירה של גל הרמוני בטורקטיוב בזמן סיבוב, ואכן המסוק עובד בלי שום וויבראציות :)
לפני הדבקת המיסבים עם CA- לא לשכוח לנקות גם את הטורקטיוב, וגם את הטבעת הפנימית של המיסב עם אלכוהול כדי להעלים שמנים שנותרו מזמן הייצור, אם לא תעשו את זה יש סיכוי טוב שההדבקה לא תהיה חזקה מספיק, ותשתחרר בזמן
החדרת הטורקטיוב לבום עצמו.
מבט זריז ל-BOOM BLOCK כדי לוודא שהכל יושב במקומו:
אליין השתמשו בגג"שים בעלי חתך מוטה גם בהנעה לזנב, מה שיוצר מסוק מאוד שקט
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112479&d=1409135137
לא לשכוח לוודא ששני החצאים נסגרים לגמרי לפני ההרכבה, אם הם לא נסגרים לגמרי והכל בפנים ישוב במקום, כמה מכות עדינות עם פטיש גומי בד"כ יסגרו את המרווח
מכלול הזנב מורכב על הבום:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112480&d=1409135139