PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה בנייה וסקירה של ה- Align Trex 700E DFC PRO HV



bendisar
27-08-2014, 12:27:46
מתוך הסקירה של הטירקס 450 דומינטור:

רמה גבוהה כרגיל
מחכים לסקירה של מסוק 700
מאחר ואין לך עדיין אני הייתי ממליץ לכל חברה לתת לך במתנה כדי לקבל סקירה כזו מקצועית :)

מתוך הסקירה של הטירקס 500ESP:

אחלה שירשור הרכבה, אם כבר אתה מחליף את בובי - אני מחכה לשירשור כזה בשביל ה 700E...;)
חידה קלה- מי מכם יודע מי זה בובי? שאלעד (WONDERED) מתייחס אליו? אם אתם יודעים מי זה אז אתם נמצאים בתחום של המסוקים כמה שנים טובות :p

ובכן, הקהל ביקש, ואחרי הרבה מאוד זמן, ושעברתי כמעט את כל גדלי המסוקים של אליין (חוץ מה-600). התחדשתי לי בטירקס 700 חשמלי.
הסקירה הזו תהיה על הטירקס 700E DFC PRO HV (ואוו כמה אותיות...).
לטירקס 700 DFC PRO יש כרגע 2 גרסאות, אחת שבאה עם סרוואים שעובדים במתח רגיל (6V), והגרסא שבאה עם סרוואים שעובדים במתח גבוה (HV).
מאז שקניתי את המסוק הזה, אליין כבר הספיקו להוציא עוד 2 (!!!) גרסאות של המסוק, ה-700L DOMINATOR שממשיך את המגמה של אליין לקרוא לסדרת המסוקים החדשה DOMINATOR (כנראה כי נגמרו להם האותיות-שמות תואר להוסיף למסוקים)
וה-700L DOMINATOR TOP (כן כן..). אז מה ההבדלים בין הגרסאות?

ההבדלים בין ה-700DFC PRO לבין ה700 DOMINATOR החדש הם:

בגרסא החדשה המסוק מגיע עם חיזוקי שילדה שמקשיחים את השילדה באזור תושבת המנוע ובתי המיסבים של הציר הראשי
בגרסא החדשה יש סנפיר זנב חדש, בעל צורה שונה
בגרסא החדשה המסוק מגיע עם מערכת הפלייברלס החדשה של אליין, ה-GPRO, ועם הסרוואים החדשים של אליין (שמיועדים למתח גבוה, והם בראשלס) BLH800 לראש, ו-BLH815 לזנב


עכשיו, מה הם ההבדלים בין ה-700L Dominator לבין ה- 700L Dominator TOP ?
פשוט מאוד, ב-TOP מקבלים מנוע חזק יותר, ובקר מתאים.
המנוע הוא ה-850MX, שעובד בסל"ד נמוך יותר מה-800MX שמגיע בקיטים האחרים, ויש לו מומנט גדול יותר, מנוע חזק בצורה שערוריתית שדורש המון מהבקר והסוללות,
וכדי לספק את המנוע הזללן, הבקר הוחלף ל-EDGE 160HV של CC, כאשר בקיטים הקודמים מקבלים את ה-EDGE 120.
המסוק גם מגיע עם גג"ש ופיניון שונים כדי לקבל יחס תמסורת מתאים למנוע הזה
בנוסף לכך אליין גם טוענים שיש במסוק הזה קארבון שחור בגימור מט, לא יודע למה זה טוב, אבל שיהיה.

אז אחרי ההקדמה הדי ארוכה הזו, בואו נתחיל בבנייה,
אבל לפני שנתחיל בבנייה להלן הרכיבים בהם אני אשתמש:

סט אפ:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112460&d=1409135106

במסוק אשתמש ברכיבים הבאים:

מערכת פלייברלס: IKON FBL- מה לעשות, ה-3GX היא לא משהו, ולכן אני מחליף אותה במערכת ראויה למסוק כזה
סרוואים לראש/סוואש: Align blh700 אלה הסרוואים המקוריים שמגיעים עם הקיט
סרוו לזנב: Align blh750 זה הסרוו שמגיע סטוק עם הקיט
בקר/ESC- בניגוד למה שמגיע סטוק, אני אשתמש ב- CC EDGE160HV, המסוק מגיע במקור עם בקר 120, שלדעתי לא מספיק.
מנוע- Align BL850MX 520KV זה המנוע הסטוק, מנוע חזק מאוד שיוכל להזיז את המסוק בצורה מרשימה
סוללות טיסה- זוג של סוללות Zippy 6S 40C 5000Mah
סוללת מקלט/סרוואים- Hayin 2S 25C 2200Mah

אז לפני שמתחילים לבנות את המסוק:
מה יש בקופסא:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112461&d=1409135108

כמו בכל הקיטים האחרונים של אליין, המסוק ארוז מאוד יפה, ומגיע במספר קופסאות נפרדות, שמחולקות לפי המכלולים הראשיים של המסוק, למרות שעל האריזה של הלהבים היתה מכה קטנה, המסוק המגיע במצב מושלם.

כלים:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=90800&d=1369070825

כלים איכותיים זה מה שמבדיל בין בנייה שהיא סיוט לבין בנייה היא תענוג.
בקיט של הטירקס 700, יש צורך בערכת מברגי אלן איכותית בגדלים 1.5, 2.0,2.5 ו- 3.0 ממ'
סווש לבלר (Swash Leveling Tool)- כלי הכרחי בבניית מסוקים, ובמסוקי פלייברלס בכלל (כאילו שמישהו בכלל יודע מה זה פלייבר :P)
מד פיטצ' דיגיאלי- כדי למדוד את המעלות בדיוק מוחלט.
דבק CA- להדבקת המיסבים לטורק טיוב. וכו'
ball link פלייאר איכותי- מגן על הציפורניים שלכם ועל הבריאות הנפשית שלכם במהלך בניית המסוק.
ובתאכלס זהו, לא צריך יותר מידי כלים כדי לבנות את המסוק הזה.

אז מסוק יש, כלים יש, יאללה לעבודה!

מערכת הראש:

גם במסוק הזה, אליין משתמשים במערכת ה- DFC לראש, המערכת מאוד פשוטה לבנייה ולכיוון, אבל יש להקפיד מאוד על הרכבה נכונה של הראש, כדי שלא יהיו חופשים במערכת, מכיוון שהמערכת ראש הזו היא קשיחה,
כל חופש תנועה מוגזם של הספינדל יגרום לכשל של הלינקים/תפוחים במערכת. לכן חשוב לבנות כמו שצריך:

מערכת הראש מגיעה מורכבת בצורה משוחררת, יש לפרק את הכל, לנקות את כל הברגים המיסבים וההברזות עם אלכוהול כדי להיפטר ממשקעי שמן שנותרו מתהליך הייצור טוב טוב:
להלן סדר ההרכבה של הספינדל:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112462&d=1409135110

שימו לב לכך שהספינדל במסוק הזה חלק לגמרי, וללא מגרעת כמו במסוקים קודמים, זה בגלל שהסדר בו המיסבים נכנסים שונה.
לפני ההרכבה הסופית , הרכבתי את הרכיבים "על יבש" ללא לוקטייט, כדי לראות שהכל נכנס למקומו ואין חופשים, לשמחתי החלקים היו מיוצרים באופן מושלם והכל זז חלק.
כמובן שלפני ההרכבה, לא לשכוח לגרז טוב טוב את מיסבי הלחץ כדי לשמור על עבודה תקינה של מכלול הראש:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112463&d=1409135111

ומכלול הראש מורכב:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112464&d=1409135112

כאשר המכלול הנ"ל מורכב, הוא לא זז בצורה חלקה לגמרי, אלא ניתן להרגיש שהוא זז ב"צעדים" קטנים בגלל שמיסבי הלחץ תפוסים, זה בסדר לגמרי מכיוון שבזמן טיסה זה ישתחרר, ראש ה-DFC צריך לעבוד שיש עליו קצת עומד מוקדם כדי לעבוד תקין.
אם אתם מרגישים בסיבוב הגריפים הרגשה של "חול", אז משהו לא תקין בהרכבה ויש לפרק ולבדוק מה לא תקין. אציין לטובה שאצלי הכל עבד מושלם, ואין שום חופשים במכלול הראש.

צעד הבא: חיבור זרועות ה-DFC לגריפים:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112465&d=1409135113

והכל מורכב:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112466&d=1409135114

הרכבת לינק ה-DFC:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112467&d=1409135115

2 דברים לשים לב אליהם:

הבורג שמחבר את הלינק DFC לזרוע בגריפ עשוי מפלדת אל חלד, שהיא אמנם חזקה אבל לוקטייט לא נדבק אליה טוב, לכן חשוב מאוד לנקות את הבורג וההברגה טוב מאוד לפני ההרכבה כדי שהלוקטייט יתפוס
את החלק המשושה בעל 2 ההברגות שמחבר בין הלינק DFC לבין התפוח מפלסטיק יש להשתמש בלוקקטייט ירוק כדי לקבע! צריך להשתמש בהמון לוקטייט, ככה שיצא מהצדדים שמבריגים אותו.
ואת העודפים שיוצאים יש לנגב עם מפית נייר, צעד זה הכרחי כדי שהלינק יהיה מורכב כראוי

סוושפלייט: אין פה שום דבר מיוחד, פשוט מרכיבים :)

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112468&d=1409135117

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112469&d=1409135119
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112470&d=1409135120

Oooohhh shiny!!

טוב, סיימנו עם מכלול הראש, כמובן שחשוב להזכיר שלא אמורים להיות שום חופשים בראש. אצלי הכל היה מושלם, והחלקים התאימו אחד לשני באופן מושלם

מכלול הזנב:

כמו בכל המסוקים החדשים של אליין, גם המסוק הזה מגיע עם המכלול החדש בעל 2 נקודות אחיזה על הסליידר.

קודם כל, נרכיב את תיבת הזנב:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112471&d=1409135121

אין מה להרחיב, כל החלקים התאימו זה לזה כמו לגו, יש לוודא שהגג"שים יושבים כמו שצריך ושהמאשינג ביניהם בסדר

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112472&d=1409135123

הגריפים של הזנב, החלק הזה הגיע מורכב על לוקטייט מהמפעל, הלוקטייט שאליין משתמשים בו מאוד חזק ולכון השתמשתי במלחם על ראש הבורג כדי להוציא אותו בקלות.
יש לציין לטובה שהכל היה מורכב כראוי , ושאפילו מיסבי הלחץ היו מגורזים בצורה מספקת:

להלן המכלול מפורק:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112473&d=1409135124

ומורכב:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112474&d=1409135126

לאחר ההרכבה אחד הגריפים זז קצת יותר קשה מהשני, אחרי 5 טיסות שניהם זזו חלק לגמרי :)

מכלול הסליידר:

http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?74444-%E1%F0%E9%E9%E4-%E5%F1%F7%E9%F8%E4-%F9%EC-%E4-Align-Trex-700E-DFC-PRO-HV&p=482677#post482677

מומלץ לפרק הכל, להוסיף בורג אחד כל פעם ואחרי כל בורג שנוסף לוודא שהמכלול אכן זז בצורה חלקה לחלוטין- ככה שיפול תחת המשקל של עצמו בחופשיות!
יש לציין שאיכות הייצור של המכלול היתה גבוהה מאוד, וגם אחרי הידוק הברגים הכל זז חלק לגמרי.

והכל מורכב:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112476&d=1409135130

בזרוע של הסליידר יש 2 חורים שבהם ניתן לשים את התפוח שמתחבר לפושרוד של הזנב, אני הלכתי על החור החיצוני, מה שנותן לי פחות טווח תנועה ויותר רזולוציה, התוצאה היא שהסליידר לא מדיע לגבול בכיוון שעם מומנט התנועה, אבל זה בסדר מכיוון שגם ככה לא צריך המון טווח עם כיוון התנועה.
התוצאה שהתקבלה היתה התנהגות זנב מושלמת, הזנב מתנהג מאוד יפה ומספק עצירות נקיות וחדות, ללא שום BOUNCE BACK וכו'

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112477&d=1409135133

בכך סיימנו את מכלול הזנב, ואפשר להמשיך לבום ולטורקטיוב:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112478&d=1409135135

לטורקטיוב יש להדביק 2 מיסבים/ ועליהם להלביש 2 גומיות, המיסבים נועדו לתמוך בטורקטיוב בתוך הבום. לפי החוברת של המסוק אליין מציינים שיש לרווח את 2 המיסבים במרווחים שווים, אני לא רואה את ההגיון בצעד הזה,
והדבקתי אותם בסטייה של 2 ס"מ מהמרווחים השווים כדי שהמיסבים יחלקו את הטורקטיוב ל-3 מקטעים לא שווים באורכם, צעד זה אמור למנוע יצירה של גל הרמוני בטורקטיוב בזמן סיבוב, ואכן המסוק עובד בלי שום וויבראציות :)

לפני הדבקת המיסבים עם CA- לא לשכוח לנקות גם את הטורקטיוב, וגם את הטבעת הפנימית של המיסב עם אלכוהול כדי להעלים שמנים שנותרו מזמן הייצור, אם לא תעשו את זה יש סיכוי טוב שההדבקה לא תהיה חזקה מספיק, ותשתחרר בזמן
החדרת הטורקטיוב לבום עצמו.

מבט זריז ל-BOOM BLOCK כדי לוודא שהכל יושב במקומו:
אליין השתמשו בגג"שים בעלי חתך מוטה גם בהנעה לזנב, מה שיוצר מסוק מאוד שקט
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112479&d=1409135137

לא לשכוח לוודא ששני החצאים נסגרים לגמרי לפני ההרכבה, אם הם לא נסגרים לגמרי והכל בפנים ישוב במקום, כמה מכות עדינות עם פטיש גומי בד"כ יסגרו את המרווח

מכלול הזנב מורכב על הבום:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112480&d=1409135139

bendisar
27-08-2014, 12:28:18
אוקיי, יש לנו מכלול זנב, ויש לנו ראש, הגיע הזמן להרכיב את השילדה:

שילדה

לפני הרכבת השילדה, מומלץ לקחת נייר מיים בגודל #600 כדי לשייף קצת את כל הקצוות של השילדה, זה לוקח רק 20 דקות, וככה גם האצבעות שלכם לא יחתכו בזמן העברת החוטים, וזה גם ישמור על החוטים עצמם.
זה לוקח רק 20 דקות לעשות את זה, וזה מאוד מומלץ. אחרי שסיימתם אפשר לשטוף את השילדה ולנקות אותה מאבק הקארבון שנוצר.

חצי אחד של השילדה:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112481&d=1409135142

הייתי צריך להרחיב קצת את החריצים שפלטת הקארבון האחורית נכנסת אליהם, אבל עדיף שזה יהיה קטן מידי מאשר יהיה גדול מידי

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112482&d=1409135144

עוד דגש חשוב בבנייה, את הברגים של 3 בתי המיסבים של הציר הראשי+ בית המיסב שתומך בפיניון אסור עדיין להדק!, יש להדק אותם בהמשך כדי שנוכל לוודא הם מיושרים בדיוק אחד עם השני,
כדי שלא יווצרו מאמצים מיותרים על הציר הראשי/מיסבים

השילדה מורכבת:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112483&d=1409135146

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112484&d=1409135148

תזכורת!!- הברגים של שלושת בתי המיסבים של הציר הראשי+ בית המיסב שתומך בפיניון עדיין לא נעולים עם לוקטייט!

עכשיו אפשר לעבור למתקון וחיווט הסרוואים:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112495&d=1409135170

הסרוואים בראש הם ה-BLH700 של אליין, אלה הם סרוואים בעלי מנוע בראשלס, שמיועדים למתח גבוהה, ויכולים לעבוד כשהם מוזנים מסוללת ליפו של 2 תאים

גם בשביל האסתטיקה, וגם בשביל ההגנה, כיסיתי את כל חוטי הסרוואים בשרוול מגן:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112494&d=1409135168

מתקון הסרוואים בשילדת המסוק:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112496&d=1409135173

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112497&d=1409135176

יש לציין שהמנוע מותקן כרגע בגוף המסוק באופן זמני, רק כדי לסמן מיקום בשביל החיווט

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112498&d=1409135178

גם סרוו הזנב מותקן במקום:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112500&d=1409135181

וזה כבר מתחיל להיראות כמו מסוק:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112499&d=1409135180

החיווט במסוק הזה הוא בהחלט הקל ביותר שהיה לי, כל החוטים של הסרוואים של הראש ממש בדיוק באורך המתאים, אין צורך לקצר אותם, לסרוו זנב יש צורך במאריך, ואליין מספקים מאריך באורך המתאים בערכה, והדבר אפילו
מצויין בחוברת ההרכבה- כל הכבוד לאליין!

לפני התקנת גלגל השיניים הראשי, יש קודם כל לקחת את הציר הראשי ולהעביר אותו דרך שלושת בתי המיסבים, אם הציר עולה ויורד בחופשיות, ומסתובב בלי בעיות- עכשיו אפשר לנעול את שלושת בתי המיסבים של הציר הראשי עם לוקטייט,
אם לא תנסו לשחק עם בתי המיסבים עד שתראו מי מהם גורם לחוסר היישור.

בתוך גלגל השיניים הראשי יושב המיסב החד כיווני- שעומד תחת המון עומס בהטסה, ולכן לפני התקנה מומלץ לנקות אותו טוב טוב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112501&d=1409135184

ואז לגרז אותו מכל הלב- שימו לב, יש להשתמש פה בגריז ולא בשמן!
להלן המיסב החד כיווני- מגורז כהלכה

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112502&d=1409135185

עכשיו בואו נדבר קצת על המנוע:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112489&d=1409135158

המנוע מגיע עם קונקטורים בקוטר 4 ממ', והחוטים של הבקר שמגיע עם המסוק הרבה יותר עבים מזה, לכן הורדתי את הקונקטורים המצחיקים, והשתמשתי בקונקטור 5 ממ' (בעצם השתמשתי בבולטים של קונקטור EC5)

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112490&d=1409135160

אחרי השינוי הקטן הזה אפשר למתקן את הפיניון למנוע, ולהרכיב את הגג"ש הראשי

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112503&d=1409135187

שימו לב להתקין את הפיניון בגובה הנכון- ככה שהוא יישב בדיוק באותו קו עם הגלגל שיניים הראשי:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112504&d=1409135189

עכשיו אחרי שהמנוע מותקן, אפשר גם לסגור ולנעול עם לוקטייט את הברגים שמחזיקים את בית המיסב שתומך בפיניון.

האלקטרוניקה בטירקס 700 יושבת על מגש פלסטיק מקדימה, עכשיו אני הולך להשתמש בבקר 160A של CC, הבעיה איתו היא שהוא גדול:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112485&d=1409135151,
ולא רק שהוא גדול, הוא גם ארוך, הוא ארוך יותר ממגש הפלסטיק:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112486&d=1409135153,
הקבלים של הבקר לא נותנים לא להיכנס למקום המיועד, ולכן הבקר לא יכול להיכנס כמו שצריך למגש האלקטרוניקה:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112487&d=1409135156

לקחתי דרמל, ואחרי קצת שכנוע והסרת פלטטיק הבקר נכנס :)

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112488&d=1409135157

הביעה השנייה שנתקלתי בה בהרכבת מגש הפלסטיק, היא המקום בו מערכת הפלייברלס אמורה להיות מותקנת- בגלל סטיות ביציקה של הפלסטיק הוא לא ישר, ויש מין גבעה באמצע, מה שיפריע למתקון טוב של המערכת,
שמתי סרגל על הגבעה כדי להדגים את הבעיה:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112491&d=1409135162
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112492&d=1409135164

איו בעייה, מוציאים החוצה את הדרמל, ואחרי עוד קצת שכנוע נעלמה הבליטה, ונוצר משטח שטוח וטוב למערכת הפלייברלס:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112493&d=1409135166

אוקיי, אז אחרי הרבה עבודה זה כבר ממש נראה כמו מסוק:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112505&d=1409135191

שלב הבא- הכנת הלינקים לסוואש פלייט,
כשראיתי את הבליטות המשושות- חשבתי ישר שאליין השכילו לעשות turnbuckles כלומר שהלינק יהיה בעל הברגות הפוכות בכל צד, ככה שניתן יהיה לכוון את אורך הלינק בלי להוציא אותו מהסווש, אבל אליין לא עשו את זה,
אז הבליטות הן רק דרך נוחה להחזיק את הלינק..

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112506&d=1409135193

אנחנו כבר ממש לקראת הסוף, והנה הסווש כבר מפולסת כמו שצריך:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112507&d=1409135196

והנה הלהבים ב-0 מעלות באמצע סטיק:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112508&d=1409135198

קצת לגבי כיוון הראש:

המידות שאליין נתנו בספר לאורך של הלינקים הם קצרות מידי, והייתי צריך לפתוח את הלינקים כדי להאריך אותם- ככה הלינקים של ה-DFC יהיו סגורים כמו שצריך.
בבניית ראש ה-DFC, מומלץ לראות את הסרטון הבא מאחד ממטיסי הבית של אליין לגבי דגשים בבניית וכיוון הראש:


https://www.youtube.com/watch?v=vHixwGNb8Lo

הטירקס 700 זה המסוק הראשון של אליין שהוא בעל מרכז כובד קדמי, כל מסוק אחר שהיה לי שלהם תמיד נטה להיות אחורי.
כדי לקבל מרכז כובד תקין, צריך למתקן את הסוללות אחורה על המגש:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112509&d=1409135200

אחרי שהכל מוכן ומכוון- כמובן לא לשכוח לשים לוקטייט על הברגים שסוגרים את ההורנים של הסרוואים, כי זה מאוד לא נעים אם זרוע של סרוו תשתחרר לכם באוויר.
ועכשיו אפשר לצאת לשטח ולהנות:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112510&d=1409135203

תמונות של החיווט:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112511&d=1409135206
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112512&d=1409135210

ה-700 מוכן- ביחד עם שאר המשפחה:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112519&d=1409135234

וקצת תמונות אחרי טיסת המבחן הראשונה:

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112513&d=1409135216
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112516&d=1409135224

זה שאני פרנואיד לא אומר שלא רודפים אחרי!
משום מה הדבר הארור הזה זמזם ליידי בזמן שצילמתי את המסוק- אני אומר לכם רק צרות מביאים הרחפנים האלה :cool::p
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=112518&d=1409135230

וזהו לשרשור הבנייה.

אז לסיכום

הטירקס 700E PRO DFC HV (איזה שם קליט אה?) הוא אחלה מסוק.
היה תענוג לבנות אותו, הבנייה עברה חלק מאוד, וחוץ מכמה קיזוזים עם דרמל על הפלסטיק הכל היה מושלם.
כל חלקי ה-CNC הגיעו חרוטים באופן מושלם, עם רמת גימור גבוהה מאוד.
המסוק בנוי טוב, ורואים שאליין חשבו על התכנון שלו, החיווט קל מאוד, ובגלל השילדה הרחבה והגדולה יש הרבה מקום לעבוד עליו.

רשמים מהטיסה:
זה המסוק 700 הראשון שלי, אז כמובן שהתחושה שונה מאוד מה-550 שהיה לי לפניו.
למרות שהמסוק הזה גדול וכבד, הוא בעל עומס דיסק די נמוך, מה שנותן לו תחושה מאוד קלילה באוויר.
אחד הדברים שהכי הפתיע אותי במסוק היה הרעש- הוא שקט!
הוא עושה פחות רעש מה-550.
כנראה בגלל שרוב הגג"שים במסוק הם בעלי חתך אלכסוני (slant gear) אז זה מאוד משתיק את המסוק, והרבה מהרעש שמגיע מהמסוק הוא רעש של אוויר מהלהבים, רעש מאוד נעים לאוזן (שלי בכל מקרה :cool:)
המנוע 800MX מספק למסוק המוווון כוח, והוא לא דועך בשום תמרון, הסל"ד נישאר אחיד, ורואים שיש למנוע המון מומנט כדי לשמור על הסל"ד, המנוע ביחד עם הגוברנר של הבקר עושים עבודה די טובה בלשמור על הסל"ד אחיד בזמן התמרונים.

אני מטיס את המסוק ב-2 סל"דים:
2050 RPM, ו- 2150RPM, אמנם 100RPM הבדל לא נשמע הרבה, אבל המסוק מתנהג מאוד שונה, ב-2150RPM כמות הכוח של המסוק מזכירה לי קצת את ה-450 שלי, פשוט כוח גולמי שיכול לירות את המסוק לשמיים במהירות, מאוד מתאים להטסת SMACK.
ב-2050RPM, המסוק עדיין חייה רעה, פשוט עם כח קצת יותר מעודן.
למסוק יש גם סמכות זנב מצויינת, ולא משנה כמה עומס הפעלתי על הזנב (פאנלים עם הזנב למטה, הוריקאנים בטיסה אחורה במלוא המהירות וכו' וכו') הזנב נשאר תמיד נעול ב-100%, ללא שום סימן לבריחה, או תזוזה מצד הזנב
אוטורוטאציות הן קלי קלות עם המסוק הזה, קל מאוד לצבור סל"ד בזמן הנפילה, ותמיד יש מספיק סל"ד כדי לבצע נחיתה יפה ורכה.

בקיצור- אני מאוד נהנה מהמסוק הזה, הוא אמנם גדול וכבד, אבל מאוד מהיר וזריז. תענוג להטסה.

פה נגמרת הסקירה שלי לטירקס 700E DFC PRO, אני מקווה שהסקירה תועיל להרבה אנשים.

הסוף!

bendisar
27-08-2014, 16:42:28
אוקיי, סיימתי לכתוב את הסקירה, מקווה שתהנו :) :D

avishmuel
27-08-2014, 17:12:25
כל הכבוד ! אלעד נכס לציבור המטיסים בארץ !

דודו קרני
27-08-2014, 17:36:14
יפה מאוד.

naor14
27-08-2014, 17:45:21
תתחדש ושתתדע רק נחיתות רכות, סקירה מעולה כמו תמיד :-)
ציינת שה700 של אליין הוא מסוק כבד, לדעתי אתה טועה, הוא
נחשב יחסית למסוק קל בין מסוקי ה700, על איזה מידע הסתמכת ?

Shay Kapah
27-08-2014, 19:00:31
כל הכבוד סקירה מפורטת ובניה מקצועית ביותר וכיף לקרוא
כל הכבוד על ההשקעה והסבלנות הייתי רוצה לראות גם סרטון הטסה.
זה גם יוסיף לסקירה [emoji106][emoji2]

bartovmoti
28-08-2014, 06:47:28
כל הכבוד על הסקירה המושקעת!
תהנה מהמסוק!

אטקין ש
28-08-2014, 07:49:24
תודה רבה!!!!

s.mario
28-08-2014, 08:51:30
יפה מאד אלעד!!
כיף לקרוא גם למי שכבר לא כל כך בעולם המסוקים...

Noam_ma
28-08-2014, 11:55:44
תודה רבה !!!
מדהים,ישר כוח:)

hezib
02-09-2014, 23:13:21
כול הכבוד איזה סבלנות.

אננס
15-09-2014, 11:06:53
שירשור זה נמצא ראוי להיכלל ברשימת המועמדים לקופון יולי/אוגוסט 2014 (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?73641-קופוני-efly-חודש-יולי-2014)

שיהיה בהצלחה