התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון גלשונים - פיצול המחלקה? או העלאת זמן המקסימום?



Liav
01-09-2014, 08:10:04
לאחרונה ראיתי מטיסים שבנו גלשוני דיסקוס שעולים בקלות לגבהים מטורפים, ו-60 שניות זה ממש קטן עליהם.

היום ג'ניפר מוריס פרסמה בפייסבוק את התמונות למטה.

הטיסנים האלו כבר מגיעים אם אני לא טועה ל-2/3 מגודל של F3K (דיסקוס נשלט עם רדיו).
אלו בטוח יעשו אפילו 2 דקות בלי למצמץ...
מה אתם הייתם משנים בחוקה כדי לעשות את התחרות מאתגרת יותר?

112738

112736

112735

112737

112739

roydor
01-09-2014, 10:03:17
הטיסנים הם של אבא שלה, ג'ורג' מוריס.

הטיסנים הם גרסה מוגדלת של תכנון של סטן בודלבוים שנקרא "ספין" עם זנב שונה (פלוס) במקום Y, גרסה סופר קלה של הטיסן המקורי (זנב Y) קבעה שיא עולם באולם של דקה ארבעים ומשהו (הוטס ע"י סטן).

הטיסן של סטן שקל מעט מאד, כנראה סביב 50 גרם וללא טיימר וצינוח (כבד מדי לטיסני אולם) והיה במוטה של 91 ס"מ (פרוס), הגודל המרבי המותר על פי החוקה האמריקאית (36 אינץ) ואורך של לוח סטנדרטי.

בבנייה "סטנדרטית" שכוללת טיימר קשה לרדת מתחת ל-80 גרם ולכן זמן הגלישה יורד.

הטיסנים שאני מטיס דומים לטיסנים של סטן ושוקלים בין 85 ל-105 גרם וטסים סביב דקה ועשרים עד דקה וחצי באוויר שקט.

יש לי גם טיסן "קצר" של 60 ס"מ שעובר את הדקה במספר שניות באופן עקבי באוויר שקט.

מעל דקה וחצי זה אפשרי אבל דורש אוויר שקט (ללא טורבולנציה שמורידה זמן) וזריקה מאד חזקה.

מעל שתי דקות באוויר שקט זה ממש לא פשוט וגם לא בטוח שאפשרי (שלא באולם), הטיסנים הללו "שורפים" המון מהפוטנציאל שלהם בגלל הדרישה ליציבות ויציאה בטוחה (טיסן חופשי) ולכן לא עולים מספיק גבוה.

אני מניח שניתן לעבור את שתי הדקות אבל לא בטוח שבעקביות.



לפני מספר חודשים הצענו הצעה להעלות את זמן המקסימום או לחילופין להעלות את כמות הטיסות. ההצעה קוסמת לכל מי שאוהב את המחלקה אבל היא בעייתית בראייה הכוללת.

הבעיה בהצעה הזו היא שרמת התחרות וההשקעה הנדרשת מהמטיסים המנוסים, שהם גם לרב המדריכים, תמנע מהם להשקיע את אותה כמות של זמן בחניכים ועל כן עשויה לפגוע בעקיפין בתחרות.

אגב, בחו"ל עושים טיסות בהם המקס' הוא שתי דקות, יש מספר שעות לקיים בהן חמש טיסות, לאחר מכן, מי שמלא ממשיך לעשות טיסות עד שהוא מפספס מקס. תחרות כזו יכולה לקחת גם את כל היום ולהיגמר ביותר מ-10 טיסות.

אני אשמח לראות את המחלקה הופכת למחלקה "רצינית". גם בקלע, שם טיסנים טובים עושם בבוקר 1:10 עד 1:20, אבל אני לא חושב שיתרום בתמונה הכוללת שהיא תחרות כיפית לחניכים וחובבנים ושי רצון של הקלוב לסיים אותה ב-"SHOW" יפה עם פליאוף של שלוש דקות שהוא לצערי רולטה רוסית בה לרב מאבדים את הטיסנים, "עונש" לכל מי שנכנס לפלייאוף...

רועי

roydor
01-09-2014, 11:57:21
תמונות שמצאתי, אחת עם תיאור של הטיסנים

orshabat
03-09-2014, 13:36:48
אני חושב שצריך להחזיר את מחלקת הגלשונים למחלקה הישנה שזורקים רגיל מהיד ולא דיסקוס כמו היום, וכן אני מדבר מתוך קנאה נטו, כי לראות את רועי דור או הולצמן(וכל שאר התותחים) זורקים את הדיסקוס שלהם זה מדהים!!!

roydor
03-09-2014, 14:17:04
בקרוב אצלך!

Snir Aizen
03-09-2014, 20:57:07
אני אצטרף לרועי ואומר שתחרויות הגלשונים נועדו לפחות בעיקרון בעיקר לחניכים.

לכן, אני חושב שהעלאת זמן המקסימום יהיה פגיעה קשה במחלקה, לא רק מפני שמדריכים יקדישו עוד יותר זמן לעצמם מאשר המקדישים קיום, גם כמות המואטת של חניכים שגם ככה מגיעים למקסימום תרד. ואני אומר את זה בתור מדריך ותיק, אי אפשר להסביר את האושר של חניך שעושה מקס בגלשונים!!!

לעומת זאת אני חושב שאפשר לשקול הגבלת מוטת כנף (למשל 45 ס"מ) לתחרות גלשונים ולייצר שתי מחלקות השלכה ביד, אחת עם הגבלה ואחת בלי. אבל זה יסבך את התחרות עוד יותר כיבן שעכשיו יש לך שלוש מחלקות וצריך עוד גביעים מצד שני זה ייתן אפשרות לכל מי שרוצה להמשיך להתחרות בגלשוני השלכה רגילים, ובעצם לפתוח דירוג לא רשמי לדיסקוסים...
אני לא בטוח שזה כדאי אבל זה מעשי.

אישית אשמח לראות בלוח התחרויות תחרות פתוחה בינלאומית עם חוקה שנובעת מהתובנות בארץ ובעולם בהתאם לרמה המתפתחת :)