PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה Tweagle DLG



eitan-ro
04-10-2014, 07:55:16
בשקט בשקט הזמנתי את הדאון החדש מהיצרן ההולנדי (http://europeantopplanes.nl/) שבונה גם את ה-Twister III (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?54530-Twister-3-DLG) שאני כל כך אוהב.
הדאון הזה בנוי מאד יפה, הוא קטן ובעל Aspect ratio (יחס בין רוחב המיתר לאורך הכנף) גבוה בדומה לXXLITE ולSNIPE מה שאומר שהוא מאד קל ונזרק מאד גבוה, הכנף בנויה מליבה מלאה של רוהסל עם סקין מבד Vladimir, הגאים גם כן מליבה מלאה של רוהסל וסקין Vladimir וגוף שמנמן שעשוי בחתיכה אחת.
הסיבה שהחלטתי לקחת סיכון וללכת על דאון שהוא פחות מוכר לעומת דאון מוכר כמו הסנייפ היא בגלל שהאנשים שמטיסים אותו אמרו שהוא מצוין ברוחות (משהו שהיה מאד חסר לי עד עכשיו), הניהוג שלו טוב.
את הדאון סיימתי כשבוע בלבד לפני התחרות שהתקיימה באוגוסט האחרון והיתי בטוח שאני לא אתחרה, אבל לאחר שהטסתי אותו מספר פעמים מיד שמתי לב שיש לו יכולות מצוינות ברוחות חזקות, למעשה מצאתי את עצמי מתחרה ומנצח עם הTWEAGLE ב-4 מתוך 5 סיבובים + 2 סיבובי Fly-off כאשר באחד מהם היתי היחיד שהצליח לחזור ממורד הרוח.
אני מצליח לזרוק אותו באופן עיקבי מאד לגבהים של ~60 מטר באוויר רגוע וקרוב ל-70 באויר מערבולי, באחת ההטסות הצלחתי אפילו לשבור את השיא האישי שלי כשזרקתי ל-70 מטר!!!!

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114038&d=1412399707

בקיצור, אני מאד מאד מרוצה מהדאון הזה והולך להזמין לי עוד אחד כזה לטובת האליפות העולם שתתקיים ביולי 2015.

ועכשיו לבניה...
הבניה היא מאד פשוטה, החלק שהכי קשה לעשות (הפושרודים וההורנים של הכנף) מגיע 90% מוכן מהיצרן וזה מאד מאד מקל על בניה!
באתר של היצרן יש הוראות הרכבה מאד מפורטות וטובות.
הכנף שלי שוקלת ~108 ג"ר
מייצב כיוון 5.8 ג"ר
מייצב גובה (מעט קטן מהמייצבים הסטנדרטיים) 4.8 ג"ר
גוף 42 ג"ר

אלה הם הפושרודים וההורנים של הכנף שבאים מוכנים

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114020&d=1412399016

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114021&d=1412399031

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114033&d=1412399227

הדבקת ההורנים לכנף

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114034&d=1412399252

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114035&d=1412399276

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114036&d=1412399304

בנוסף לזה הדבקתי גם את הלהב והכנף כבר מוכנה!

פתיחת הגוף לטובת מייצב הכיוון וההורן של המייצב גובה

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114016&d=1412398961

הדבקתי את ההורנים להגאים

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114017&d=1412398974

עשיתי חור לכבל של המייצב כיוון

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114022&d=1412399048

הדבקתי את המייצב כיוון לפי העיינומטר ועברתי לחרטום.
מכיוון שעוד לא עשיתי בניה כזאת מעולם, שיחקתי עם כל מיני אופציות וסרוואים, מכיוון שההגאים מאד קלים והגוף קצר, החלטתי להשתמש בסרוואים קלים של פוטאבה S3154 למאזנות, D47 להגאים וסוללת ליפו תא אחד (ניקל מטאל כבדה מידי לצערי).
החרטום עצמו הוא מאד מאד שמן! יש בו המון מקום לכל מה שרק רוצים, בסופו של דבר החלטתי על צורת התקנה סטנדרטית ולא כמו שהיצרן ממליץ

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114019&d=1412399003

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114018&d=1412398988

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114023&d=1412399064

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114030&d=1412399180

למערכת הבלאסט לא רציתי להשתמש בצינור שמגיע עם הטיסן בגלל שיש לו מקום רק לסטיק אחד, הבעיה היא שפחדתי שהסטיקים של הבאלסט יתנגשו בפושרודים ואז בעצתו של רועי נמצאנו רעיון - להשתמש במוט קרבון קטן שיפריד בין "קומת" הפושרודים ל"קומת" הבאלסט

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114037&d=1412399334

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114029&d=1412399168

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114032&d=1412399205

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114027&d=1412399143

הדאון גמור!
המשקל הסופי שיצא לי הוא 250 ג"ר.

איתן.

Tiran
04-10-2014, 19:53:51
איך הולך החיבור של הכנף בסט-אפ הזה ?
צריך כל פעם לחבר ולנתק את הפושרודים ? דרך החור בתחתית הגוף ?

eitan-ro
04-10-2014, 20:04:47
בדיוק...
זה לא הכי נוח, אבל אחרי שמתרגלים זה לוקח כמה שניות בלבד.


Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

eitan-ro
18-10-2014, 13:11:52
שיא אישי חדש... 72 מטר!! :D
רוח מאד חזקה ו30 גרם באלסט

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=114828&d=1413630617

eitan-ro
27-02-2015, 18:14:42
לקראת הגעתה של ההזמנה החדשה, סוף סוף מצאתי את הכוח לקחת מדידות מהטיסן...

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=122012&d=1425057212

eitan-ro
23-03-2015, 16:33:18
סיימתי את הTWEAGLE השני שלי (הטיסן החמישי שישמש אותי באליפות עולם), הבעיה זהה לחלוטין לטיסן הראשון פרט לזה שהשתמשתי הפעם בשני סרוואים JR DS285 (במקום בסרוואים Futaba S3154 בטיסן הקודם) והזרועות של הסרוו יותר ארוכות בשביל שאוכל להוריד יותר מדפים שקצת חסרים לי בטיסן הראשון.
בדומה לטיסן הראשון גם כאן השתמשתי בלהב שלי, גם כאן ניתן להכניס 3 סטיקים של משקולות (עד 150 ג"ר) שיכולות להביא את הטיסן למשקל טיסה של 395 ג"ר!!!!
משקל סופי 245 ג"ר.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=123157&d=1427124417

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=123158&d=1427124452

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=123159&d=1427124482

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=123160&d=1427124507

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=123161&d=1427124532

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=123162&d=1427124558

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=123163&d=1427124589

איתן.

omri boneh
24-03-2015, 21:29:14
יפה מאוד! צביעה ממש יפה.
השתמשת כאן באותה שיטה כמו בטיסן הקודם כדי לעשות הפרדה בין קומת הבלאסט לפושרודים?
עמרי

eitan-ro
24-03-2015, 21:39:44
כן, ההבדל היחיד הוא השימוש בסרוו אחר למאזנות