PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי מנוע ניטרו



wing tiger
10-10-2014, 18:32:31
אני בונה טיסן כבלים ורציתי לדעת אם מנוע ניטרו יכול לפעול בלי בקר ושלט

Omer_Chovel
10-10-2014, 18:56:15
בטיסן כבלים יש מנוע ניטרו שעובד על מצערת מלאה תמיד.
(צורח בלי סוף). זה מנוע cox בדרך כלל בנפח של 0.8 סמק ואי אפשר לשנות את כוחו, רק באמצעות סיכה על ידי העשרת המנוע (נעשה רק לפני תחילת טיסה).
לבסוף אתה לא יכול להגביל את כוחו של המנוע.

זה כמו לקחת מנוע ניטרו על טיסן רדיו ו״לדפוק״ לו את הסרוו מצערת על מקסימום פתוח בקרבוטור




OmeR Chovel
-----------------------------------------
HK Yak 55+plush 40
Excel 2000+os 46 axii+hitec hs311
Spektrum dx8+ar8000+6ch orange
Futaba 4yf 2.4ghz fhss+ r2004gf
RF7 interlink Futaba

idan69
10-10-2014, 20:20:01
אפשר לשים מנוע ניטרו ולכוון מצערת על מצב מסויים שלא "יצרח"

אין בעיה לא צריך שום בקר ושום שלט
צריך רק דלק

רן ענבר
10-10-2014, 20:35:12
למה אתם מסתבכים... יש מנועי ניטרו ללא מצערת.
פעם הם היו יותר נפוצים אבל גם היום ניתן למצוא אותם פה ושם.
ולא. לא רק של cox...
הנה דוגמה קטנה:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUHU7&P=0

רן ענבר

JOE
11-10-2014, 09:32:13
אין בכלל מנועי ניטרו.
המנועים עובדים על מתאנול.
ניטרו זה תוסף בלבד ולא תמיד נדרש, תלוי ביחס הדחיסה של המנוע.
בטיסני כבלים מכוונים את סלד המנוע עם התערובת ולא עם המצערת.
המצערת תמיד פתוחה לגמרי, מכוונים לתערובת עשירה ואז כאשר הטיסן נוסק היא נהית מעט ענייה יותר והסלד עולה, וכאשר הטיסן צולל היא נהית עשירה יותר והמנוע מאט קצת.
בכל מקרה המנוע ממש לא צורח כל הטיסה אם כוון נכון.

רן ענבר
11-10-2014, 10:14:15
ג'ו.
אתה מתפרץ לדלת פתוחה.
כולם יודעים שהמנועים לא עובדים על "ניטרו" אך עדיין מכנים את המנועים האלו כך.
כמו כן... בתקופה שבה רוב התחביב הזה מתבסס על ציוד סיני זול הנשמה של התחביב הזה הולכת לאיבוד.
מה לעשות... קם דור שאינו מכיר מנועי "ניטרו" ללא מצערת.
טיסני כבלים הם כמעט עולם הולך ונעלם...
אצל אבא שלי בבית יש שני מנועי דיזל ללא פלאג... אלו בכלל דינוזאורים משנות ה 40-50 של המאה הקודמת...

חבל. אבל זה המצב.

רן ענבר

videoman4
11-10-2014, 12:11:54
שלום לך כנף נמר, לפני 30 שנה הטסתי טיסני כבלים ואף התחרתי בתחום, תרגיש חופשי לשאול כל שאלה שתרצה בתחום,
מה שרשם לך עומר ממש לא נכון, המנוע בכבלים לא צורח בלי סוף אלא רק כשהטיסן/ מיכל הדלק נמצא ב 90 מעלות לקרקע וזאת בעת ביצוע תרגילים כמו חיצוי / חיצוי כפול וכו' וזה נגרם עקב מבנה מיכל הדלק. בטיסני כבלים המיכל בנוי אחרת לחלוטין אין שם צינוריות סיליקון וקו ההזנה של המנוע בדלק מולחם אל כל אורכו של המיכל ובכך נגרמת תופעה שלמנוע "חסרה הספקה סדירה של דלק" אזי הוא מעלה סל"ד לפצות על החוסר.(קשה להסביר זאת בכתב) את המיכלים בנינו לבד מפחים והלחמות בדיל, יכול להיות שהיום ניתן לרכוש מיכלים מוכנים לטיסן כבלים אבל הרעיון בתוך המיכל שונה בתכלית מטיסני רדיו, בגדול המיכלים בנויים אחרת כי בכבלים הדלק נזרק רק ותמיד לכיוון אחד (החוצה מהמטיס העומד במרכז). בעניין הקרבורטור: בכבלים אין מצב של סל"ד נמוך מאוד כפי שקיים ברדיו ולכן קיימת רק סיכה אחת לכיוון המנוע בסל"ד הנדרש וכמובן שגם לא קיימת מגופה לפתיחת וסגירת קרבורטור, אם תרצה אסביר לך בפרטי איך מכוונים מנוע לטיסן כבלים, בנוסף קיימים גדלי מנועים רבים לטיסני כבלים, מנוע ה 0.8 שכתב עליו עומר מתייחס רק לטיסן הראשון והקטן ביותר בקטגוריה של כבלים בד"כ צרצר, מה עוד שלמנוע זה אין מיכל חיצוני והמנוע מגיע עם מיכל פנימי קטנטן שמספיק לטיסה של אולי דקה