PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה תקלה במנוע בנזין



haimbz
12-10-2014, 18:10:40
שלום לכולם!יש לי מנוע בנזין 58cc שיש לו חופש בציר הראשי של הפרופלור פנימה החוצה
האם מישהו נתקל בבעיה כזאת כבר ויכול לתנת לי פיתרון ?והאים מותר לי להטיס ככה אפילו שיש לי חופש במנוע? הו חדש
ועשיתי לו רק הרצה לפי יצרן-לא התחמם והיה שמן לפי ההוראות של היצרן
אני רואה שאף אחד לא עונה לי מה זה בכוונה.?

רן ענבר
12-10-2014, 18:33:32
אני אענה לך בכלליות כי אין לי ניסיון ספציפי עם מנועי בנזין:
א. קישור למנוע שלך יעזור.
אתר היצרן ושירטוט של המנוע יכול לעזור להבין את מבנהו.
ב. כמה זה "חופש"?
מילימטר? שני מילימטר? או סנטימטר?
פרטים יכולים לעזור.
ג. אנחנו נמצאים בפורום.
גולש שיודע... עונה
רובינו לא ישנים עם מסך הפורום מול העיניים ולכן צריך סבלנות..
מניסיון עם פורומים המשפט האחרון מבריח ממך לפחות חלק ממי שיודע לענות לך.

רן ענבר

edgarfov
12-10-2014, 19:00:51
לא בטוח שזה הציר, אם יש לך HUB על הציר שעליו הפרופלור מהודק, יתכן שנישבר החלק או נישבר חלקית שמקבע את הHUB למקום
החלק נקרא WOODROFF משהו כזה. פיסת מתכת. שבין הציר לHUB

mustang110
12-10-2014, 19:14:41
יש לי חבר גם עם בעיה דומה במנוע המדובר אבל לא יכול לתת תשובה אני מטיס ניטרו . אבל עם מישהו מכיר את המנוע הנל שירשום מה צריך לעשות . תודה

flatspin
12-10-2014, 19:25:00
ברוב מנועי הבנזין (וגם בחלק ממנועי מתנול) קיים חופש צירי, כפי שאתה מתאר. בדוק אם אין חופש רדיאלי. אתה עושה זאת ע"י החזקת הפרופלור בשתי ידיך, אחת בכל צד, כשהוא במצב אופקי. מנקודה זו הזז את ידיך בכיוונים הפוכים, לסירוגין, לפנים ולאחור. אם אתה מרגיש חופש במיסבים, עליך להחליף אותם. אם אין חופש רדיאלי, כמתואר, אין לך בעיה להמשיך ולהשתמש במנוע באופן חופשי.

haimbz
12-10-2014, 20:01:16
אין למנוע חופש רדיאלי.
יש לו חופש אקסיאלי ושבבים בקדמת המנוע בין המחזיק של הפרופ.
החופש הוא מילימטר לפחות כשאף פעם הוא לא היה קודם בהתחלה,ואין לחברים שלי במנועים שלהם חופש בכלל
אפילו שיש להם DLE,JC,DA,OS,MT.

Boaz Barnea
12-10-2014, 21:03:20
כשזה קורה במנועי MVVS סימן שצריך להחליף מיסבים
ומוטב למהר אחרת הציר נדפק

flatspin
12-10-2014, 21:11:38
אין למנוע חופש רדיאלי.
יש לו חופש אקסיאלי ושבבים בקדמת המנוע בין המחזיק של הפרופ.
החופש הוא מילימטר לפחות כשאף פעם הוא לא היה קודם בהתחלה,ואין לחברים שלי במנועים שלהם חופש בכלל
אפילו שיש להם DLE,JC,DA,OS,MT.

חבל שאת הנתון החשוב ביותר, והוא 'שבבים בקדמת המנוע', אתה מספר לנו רק עכשיו.
כלומר, את הגורם החשוב הזה מנעת מאיתנו ונתת לנו לחשוב שפרט לחופש הצירי כל השאר בסדר.
חבל. באופן כזה בלתי אפשרי להבין את התקלה וממילא לייעץ כיצד להתגבר עליה.

edgarfov
12-10-2014, 21:39:11
שבבים בין הHUB למיסב??

Boaz Barnea
12-10-2014, 22:10:23
יש שם שייבה שטוחנת בגלל חופש במיסבים

Boaz Barnea
12-10-2014, 22:11:18
בדרך כלל גם השגם מתרופף

haimbz
12-10-2014, 22:40:40
כשזה קורה במנועי MVVS סימן שצריך להחליף מיסבים
ומוטב למהר אחרת הציר נדפק

פתחתי את המנוע ואין בכלל חופש במיסבים.
אתה החלפת מיסבים והבעיה נפתרה?
אני חושב שאני יורד מהמנוע הזה יש לי תחושה שהוא לא אמין
הוא אומנם מפלצת אבל לא בא לי כל 20 טיסות להחליף חלקים

lior.metargem
13-10-2014, 08:07:12
שלום לכולם!יש לי מנוע בנזין 58cc שיש לו חופש בציר הראשי של הפרופלור פנימה החוצה
האם מישהו נתקל בבעיה כזאת כבר ויכול לתנת לי פיתרון ?והאים מותר לי להטיס ככה אפילו שיש לי חופש במנוע? הו חדש
ועשיתי לו רק הרצה לפי יצרן-לא התחמם והיה שמן לפי ההוראות של היצרן
אני רואה שאף אחד לא עונה לי מה זה בכוונה.?כמו שזה נישמע ממך גם לפי השבבים מקדימה משהוא ניטחן שם
mvvs זה מנוע אמין מאוד ויש לך כאן בארץ יבואן ושמו אושר בן שחר תפנה אליו תתיעץ איתו
072-280-6806

ofir181
14-10-2014, 09:52:08
כנראה יש חש במייסבים היתה לי את אותה בעיה במנוע אחר

haimbz
15-10-2014, 06:46:15
החלפתי מיסבים בכל מקרה כי אמרתם לי שזה יפתור את הבעיה אבל החופש נישאר.
שאלתי חבר שמבין באופנועים והוא הפנה אותי לבחור שיש לו מנוע בדיוק כזה והיתה לו אותה תקלה במנוע מקביל לשלי רק קצת יותר חזק
הוא שלח את המנוע ליצרן לתיקון באחריות אבל חוץ מלהחליף את החלק הזה שהוציא שבבים הם לא עשו כלום
הוא טוען שלדעתו התופעה תחזור שוב כי יש שם כשל בתיכנון.בשבילי הכי פשוט זה למכור
אם היתי היחיד שיש לו תקלה ניחא אבל אני שם לב שיש פה מספר אנשים עם אותו מנוע שיש להם את אותה בעיה אז למה לי להסתבך
ולהחליף חלקים לא כידאי יותר לקנות מנוע אחר וזהו?

Boaz Barnea
15-10-2014, 07:30:18
מחליפים חלקים והכל כמו חדש


רק בשמחות

PlanesAndModels
15-10-2014, 08:22:50
החופש הצירי, זהו דבר ידוע במנועים הללו וזה לא מראה על בעיה כלשהיא.
השבבים זה כבר משהו אחר וזה לרוב המיסב או ההאב של הפרופ
מספיק שהטסת עם פרופ או ספינר לא מאוזן וזה ישר משפיע כמו כן אם באיזה שהוא שלב בחיי המנוע נגע הפרופ בריצפה בזמן שהוא עבד.
הבעיה היא פתירה ופשוטה פשוט לשלוח את המנוע לחברה והם יטפלו בזה.
הם לא כמו חברות אחרות שעל שליחת מנוע לטיפול מחליפים חצי מנוע, הם יתקנו את הבעיה בלבד.
כמו כן ישנו יבואן סדיר של החברה אנין והוגן בעל ידע רב במנועים אלו ובכלל. טיסן הצפון כמו שליאור הזכיר.

haimbz
20-10-2014, 19:26:36
אני בסהכ רוצה להטיס לא להיות מכונאיי מנוען אני רק שאלתי שאלה ואתם כולכם תקפתם אותי כאילו אני מבין במנועים.
ובעיניין הפרופים קודם כל לא ראיתי מישו אצלינו שמאזן פרופים ולאף אחד אין בעיה כזאת אפילו לא בDLEֱֱֱ!!!
שנית יש לי חברים עם מנועי JC MT ו OS שמעולם לא היה להם תקלה מגעילה כזאת!
דבר שלישי ואחרון זה כשאתה קונה מנוע כ"כ יקר אתה חושב שהו אמין אבל אים הוא נשבר באמצה אחרי 20 טיסות הרצה זה אומר דרשני!
בפרט אם עוד אנשים אומרים שיש להם את אותה הבעיה שתוחנת שם חלקים זה נשמע לי הזוי והיצרן במקום להחליף רק תבעיה היה צריך למצוא תפיתרון
ולשלוך מנוע חדש מחו"ל אם הוא רוצה שיהיה חשק ליקנות ממנו עוד רק שיתבייש אל המוצר שלו אני לא קונה יותר זבל יקר

flatspin
20-10-2014, 19:45:27
הוא טוען שלדעתו התופעה תחזור שוב כי יש שם כשל בתיכנון.בשבילי הכי פשוט זה למכור


כלומר, תעביר את הבעיה למי שירכוש את המנוע ממך :p.
לדעתי, וזה מבלי שראיתי את המנוע, אני מניח שחדרו גרגרי עפר/כורכר/אדמה למרווח שבין דיסקת תושבת הפרופלור (HUB) ובין חלקו הקדמי של גוף המנוע.
בין אם זה כך, או לא, אתה יכול להמשיך להשתמש במנוע והוא ישרת אותך בנאמנות. כמו שרשמתי לך (#5) כבר קודם, חופש צירי אינו מהווה בעיה ואין לו השפעה על ביצועי המנוע, כל עוד המסבים תקינים.

PlanesAndModels
20-10-2014, 21:17:01
אתה מגיב בצורה מאוד מתלהמת ולא נכונה. נתנו לך כאן פתרונות שיכולים לעזור לך עם הבעיה.
הרבה מטיסים עם המנועים הללו אין בארץ אבל שמועות לא חסר והן בעיקר נובעות מחוסר ידע וסתם כי אנחנו ״יודעים הכל״.
מרוח הדברים שלך וההתבטאות שלך אני יכול להבין רק דבר אחד שאתה לא מכונאי ובטח לא טיסנאי.
המלצתי האחרונה לך היא לקנות מנוע סיני ושהוא יפסיק לעבוד או סתם פתאום יפסיק להניע תוכל תמיד לומר easy come easy go
בהצלחה בהמשך הדרך.

haimbz
21-10-2014, 19:50:45
הבחור ששלח תמנוע ליצרן ולא עשה כלום רק החליף את החלק שטוחן מדד שיבה שנכנסת בלי לחץ
הזמנתי אתמים למנוע ולקרבורטור הו אמר שאסור שיהיה חופש כי הקרנק ינגע במנוע מאחורה ויהרס המנוע
גם הו מצתער שקנה זה מנוע עם בעיה בתכנון שלו
ושצריך להקשיב למנוסים בתחום הזה של מנוע שעובד שנים תרידי הו בודק מנוע OS60GT אם יצליח גם אני קונה
ותודה לכולם שעזרו לי וגם לאלה שחושבים שזה היתחרות אני רק בטיסנים שנה לא בא לי לעבוד בזה זה לנהנאה
לא יפה ככה לדבר עלי אני יהודי ישראלי למה לזלזל ולפגוע בי שאני לא כמוך זה לא יפה תתבייש לך

PlanesAndModels
21-10-2014, 19:55:30
אם אתה רוצה ומעוניין אני מוכן להפגש איתך ולראות את מצבו של המנוע ולעזור לך עם הבעיה שלו.

flatspin
21-10-2014, 20:30:44
חבל שאנשים מתחזים ל'מביני דבר' מספרים לך דברים מהרהורי ליבם, שאין קשר בינם לבין המציאות.
בזמן שהמנוע פועל, הפרופלור מושך את גל הארכובה (קרנק, בלשונך) לפנים והחופש מתרכז בין גל הארכובה והכיסוי האחורי. לא יכול להיגרם נזק למנוע במקום שאין שחיקה.
ברור שאתה עקבי ברצונך להיפטר מהמנוע המסויים הזה. אינני מתכוון להשפיע עליך לשנות את דעתך, אלא רק לשלול מידע שגוי ששמעת.
כמובן שאני מאחל לך הצלחה עם כל מנוע אחר שתבחר.

haimbz
22-10-2014, 18:21:38
הבחור שמתקן לי תמנוע הוא אחד החזקים בארץ במנועים אם לו הכי חזק מצאתי אותו הוא מתקן לי אותו ועוזר לי בהכל
ואם כבר אז מהצד המיקצועי אז הוא אמר לי שסוגרים את המנוע מפול לסרק המנוע עוצר את הטיסן והפרופ חוזר בחזרה אחורה
גם אם יורדים מלמעלה למטה עם מנוע סגור לניוטרל אז הו גם עוצר תטיסן
הכי חשוב בשביל מי שלו מבין שלו יתאכזב וישאל אנשים שמבינים
אכשיו מה שנישאר לי זה לנסות להטיס ככה עד שימות המנוע ונקנה חדש.זה ברור שאני לו יקנה את אותו מנוע כזה בדיוק אני רציתי לישאול אים יש למישהו
ניסיון ב OS60GT?כי הבחור המליץ לי ליקנות ואחרי שהלך לי הרבה כסף על המנוע הקודם אני מעדיף לישאול עם מישהו יש לו ניסיון של שנים עם אואס

TazmanianDevil
22-10-2014, 19:39:49
הודעה אחרונה שלי לגבי השרשור הזה.
אני מכיר רק אדם אחד שיכול לקבל את התואר ״הכי חזק ״ במנועי MVVS והוא אושר מטיסן הצפון.
אני מאוד ממליץ לך להפגש איתו או לשלוח אליו את המנוע. הוא, הוא היחיד כאן בארץ שיש לו המון נסיון עם מנועים אלו שיכול לתת לך פתרון או לומר לך בצורה חדה אם שווה להשקיע בתיקון או לא. הוא ישיר והוגן ולא משחק משחקי מילים גבוהות של ״מוהנדסים״
לעניין הבעיה בתכנון ההנדסי של המנוע, אני ממש לא מזלזל בדעותיהם של אחרים אבל, כל מה שהם אומרים לך זה בגדר השערה, אף אחד לא מהנדס מנועי בנזין ואין לו את הנסיון בכך.

מנועי OS הם מנועים טובים ויש איתם נסיון טוב בעולם.

flatspin
22-10-2014, 19:48:15
תודה על ההסבר הממצה.
היות ואתה כותב שתמשיך להטיס עם המנוע הנוכחי עד שיסיים את חייו, אני מניח שזה ייקח זמן רב עד שיגיע לקץ חייו.
בענין תנועת ציר המנוע לפנים ולאחור, בפעולת המנוע כל הספק המנוע (כ-5 כ"ס), במצב מצערת פתוחה לרווחה, מושך את הציר לפנים. בבלימה, בשלב הורדת המצערת לסרק, הכוח הדוחף את הציר לאחור הוא ממש שולי.
נא תקן אותי אם לדעתך אני טועה.

haimbz
23-10-2014, 20:09:23
אני העתקתי הסבר של הבחור שמסדר לי את המנוע
-הציר נע בתחום החופש בכל פעולת המנוע בגלל כח ה-G שמופעל על הציר. רואים כשמסתכלים מהצד בהחשות ובבלימה.זה מה שהוא רשם
חוץ מזה שהיצרן מפרסם שלמנוע יש 7 כוח למרות שלפי הסלד זה רק 6.5 כוח
אבל זה לו משנה כי הכי חשוב זה האמינות ובקטע שאין אמינות זה לא שווה את הכסף

flatspin
23-10-2014, 20:41:26
הנה, למדתי משהו חדש נוסף
תודה