ויזל ישי
15-10-2014, 23:20:59
ברשותי טיסן אוירובטי בסגנון f3a(בתמונה) .
114656
אתמול לאחר התחרות הטסתי אותו, ובאחת הנחיתות ניתק כן הנסע השמאלי ושבר את הקורה מעליו ואת קובית הדיקט שהיה מוברג אליו (התמונה למטה להמחשה בלבד, לא רואים).
114657
בהתחלה חשבתי שההברגות התרחבו ושאפשר להדביק בדבק מהיר ולהמשיך לטוס (הטיסן יחסית חדש בסך הכול טס כ30 טיסות).
אולם למזלי עודד(wind556) שהיה בשטח, המליץ לי לא למהר ולתקן בבית בצורה מקצועית .
כשהגעתי לבית התחלתי לבדוק איזה אפשרויות תיקון עומדות בפני.
התחלתי לבדוק את האזור והרגשתי שמשהו בעץ לא כשורה, הוא היה רך מדי .
החלטתי להוריד את הציפוי מכל האזור , וברגע שהוא ירד גיליתי שכל העץ נפוח משמן ודלק שדלפו והחלישו את האזור.
למרבה המזל רק חלק מהאיזור היה ספוג , החלטתי שאני הולך על תיקון מלא ושיפור הטיסן מעבר למה שהיה קודם.
שלב א: חיתוך נקי של קורות הצד והסרת כל חלקי העץ הספוגים ,והשארת פרופילי הדיקט שהיו מצופים בדופ ונשארו נקיים לגמרי.
114658
114659
114660
שלב ב: הפושרוד למנוע עבר דרך קדח בקיר האש שהיה מרוחק מהמנוע וחייב כיפוף בפושרוד , מה שגרם לתנועה לא לינראית של המצערת.
אז קדחתי חור חדש בדיוק בקו המצערת תוך כדי מחשבה שהפושרוד יעבור בהמשך בתוך צינורית קשיחה.
114661
שלב ג: אם כבר מפרקים אז... המיכל קטן מדי (190cc) ומספיק רק ל6 ד' , אז הסרתי את תושבת הסרוו ועוד חלקים כדי להכניס מיכל גדול יותר (340cc).
114664
114662
114663
114665
שלב ד: כדי לשמור על העץ מפני דליפות דיללתי אפוקסי מבני 30ד' באלכוהול נקי, וישמתי עם מכחול על כל המשטחים החשופים, ההספגה בעץ נעשית ע"י חימום בפן.
114669
114668
114667
114666
שלב ה : קיר האש היה מוגן מפני דלק בצבע פליאוריטן שחור שהחל להתקלף .
שייפתי אותו וישמתי אפוקסי באותה שיטה.
114670114671
במקביל שלב נוסף : הקאול התחילה להתקלף אז החלטתי שאני מחדש.
צביעה במכחול עם צבע אמייל לדגמים גימור בסוף יהיה עם ספריי לקה.
בינתיים הספקתי את הצבע האדום נשאר לצבוע לבן ולבצע גימור.
אני השתמשתי להפרדה בנייר דבק שלא יצא מוצלח במיוחד בקווים העגולים.
(אם למישהו יש רעיון איך ליצור קווי מתאר לצביעת הלבן בלי לקלף ולפגוע באדום אני ישמח)
114672
114675
114674
114673
עד לכאן היום, המשך יבוא .....
פרגון עצות הארות והערות יתקבלו בשמחה :)
ישי
114656
אתמול לאחר התחרות הטסתי אותו, ובאחת הנחיתות ניתק כן הנסע השמאלי ושבר את הקורה מעליו ואת קובית הדיקט שהיה מוברג אליו (התמונה למטה להמחשה בלבד, לא רואים).
114657
בהתחלה חשבתי שההברגות התרחבו ושאפשר להדביק בדבק מהיר ולהמשיך לטוס (הטיסן יחסית חדש בסך הכול טס כ30 טיסות).
אולם למזלי עודד(wind556) שהיה בשטח, המליץ לי לא למהר ולתקן בבית בצורה מקצועית .
כשהגעתי לבית התחלתי לבדוק איזה אפשרויות תיקון עומדות בפני.
התחלתי לבדוק את האזור והרגשתי שמשהו בעץ לא כשורה, הוא היה רך מדי .
החלטתי להוריד את הציפוי מכל האזור , וברגע שהוא ירד גיליתי שכל העץ נפוח משמן ודלק שדלפו והחלישו את האזור.
למרבה המזל רק חלק מהאיזור היה ספוג , החלטתי שאני הולך על תיקון מלא ושיפור הטיסן מעבר למה שהיה קודם.
שלב א: חיתוך נקי של קורות הצד והסרת כל חלקי העץ הספוגים ,והשארת פרופילי הדיקט שהיו מצופים בדופ ונשארו נקיים לגמרי.
114658
114659
114660
שלב ב: הפושרוד למנוע עבר דרך קדח בקיר האש שהיה מרוחק מהמנוע וחייב כיפוף בפושרוד , מה שגרם לתנועה לא לינראית של המצערת.
אז קדחתי חור חדש בדיוק בקו המצערת תוך כדי מחשבה שהפושרוד יעבור בהמשך בתוך צינורית קשיחה.
114661
שלב ג: אם כבר מפרקים אז... המיכל קטן מדי (190cc) ומספיק רק ל6 ד' , אז הסרתי את תושבת הסרוו ועוד חלקים כדי להכניס מיכל גדול יותר (340cc).
114664
114662
114663
114665
שלב ד: כדי לשמור על העץ מפני דליפות דיללתי אפוקסי מבני 30ד' באלכוהול נקי, וישמתי עם מכחול על כל המשטחים החשופים, ההספגה בעץ נעשית ע"י חימום בפן.
114669
114668
114667
114666
שלב ה : קיר האש היה מוגן מפני דלק בצבע פליאוריטן שחור שהחל להתקלף .
שייפתי אותו וישמתי אפוקסי באותה שיטה.
114670114671
במקביל שלב נוסף : הקאול התחילה להתקלף אז החלטתי שאני מחדש.
צביעה במכחול עם צבע אמייל לדגמים גימור בסוף יהיה עם ספריי לקה.
בינתיים הספקתי את הצבע האדום נשאר לצבוע לבן ולבצע גימור.
אני השתמשתי להפרדה בנייר דבק שלא יצא מוצלח במיוחד בקווים העגולים.
(אם למישהו יש רעיון איך ליצור קווי מתאר לצביעת הלבן בלי לקלף ולפגוע באדום אני ישמח)
114672
114675
114674
114673
עד לכאן היום, המשך יבוא .....
פרגון עצות הארות והערות יתקבלו בשמחה :)
ישי