PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה תיקון טיסן מנזקי דלק .



ויזל ישי
15-10-2014, 23:20:59
ברשותי טיסן אוירובטי בסגנון f3a(בתמונה) .
114656

אתמול לאחר התחרות הטסתי אותו, ובאחת הנחיתות ניתק כן הנסע השמאלי ושבר את הקורה מעליו ואת קובית הדיקט שהיה מוברג אליו (התמונה למטה להמחשה בלבד, לא רואים).
114657

בהתחלה חשבתי שההברגות התרחבו ושאפשר להדביק בדבק מהיר ולהמשיך לטוס (הטיסן יחסית חדש בסך הכול טס כ30 טיסות).
אולם למזלי עודד(wind556) שהיה בשטח, המליץ לי לא למהר ולתקן בבית בצורה מקצועית .

כשהגעתי לבית התחלתי לבדוק איזה אפשרויות תיקון עומדות בפני.
התחלתי לבדוק את האזור והרגשתי שמשהו בעץ לא כשורה, הוא היה רך מדי .
החלטתי להוריד את הציפוי מכל האזור , וברגע שהוא ירד גיליתי שכל העץ נפוח משמן ודלק שדלפו והחלישו את האזור.
למרבה המזל רק חלק מהאיזור היה ספוג , החלטתי שאני הולך על תיקון מלא ושיפור הטיסן מעבר למה שהיה קודם.

שלב א: חיתוך נקי של קורות הצד והסרת כל חלקי העץ הספוגים ,והשארת פרופילי הדיקט שהיו מצופים בדופ ונשארו נקיים לגמרי.
114658
114659
114660

שלב ב: הפושרוד למנוע עבר דרך קדח בקיר האש שהיה מרוחק מהמנוע וחייב כיפוף בפושרוד , מה שגרם לתנועה לא לינראית של המצערת.
אז קדחתי חור חדש בדיוק בקו המצערת תוך כדי מחשבה שהפושרוד יעבור בהמשך בתוך צינורית קשיחה.
114661

שלב ג: אם כבר מפרקים אז... המיכל קטן מדי (190cc) ומספיק רק ל6 ד' , אז הסרתי את תושבת הסרוו ועוד חלקים כדי להכניס מיכל גדול יותר (340cc).

114664

114662
114663
114665

שלב ד: כדי לשמור על העץ מפני דליפות דיללתי אפוקסי מבני 30ד' באלכוהול נקי, וישמתי עם מכחול על כל המשטחים החשופים, ההספגה בעץ נעשית ע"י חימום בפן.
114669
114668
114667
114666

שלב ה : קיר האש היה מוגן מפני דלק בצבע פליאוריטן שחור שהחל להתקלף .
שייפתי אותו וישמתי אפוקסי באותה שיטה.
114670114671

במקביל שלב נוסף : הקאול התחילה להתקלף אז החלטתי שאני מחדש.
צביעה במכחול עם צבע אמייל לדגמים גימור בסוף יהיה עם ספריי לקה.
בינתיים הספקתי את הצבע האדום נשאר לצבוע לבן ולבצע גימור.
אני השתמשתי להפרדה בנייר דבק שלא יצא מוצלח במיוחד בקווים העגולים.
(אם למישהו יש רעיון איך ליצור קווי מתאר לצביעת הלבן בלי לקלף ולפגוע באדום אני ישמח)
114672
114675
114674
114673

עד לכאן היום, המשך יבוא .....
פרגון עצות הארות והערות יתקבלו בשמחה :)
ישי

flatspin
16-10-2014, 08:31:58
יפה שלקחת על עצמך לבצע את השיקום. למי שאינו יודע - זה לא ענין פשוט כלל וכלל.
שים לב להימנע מעודפי דבק, שלא לצורך, ובכלל שמור על מינימום תוספת משקל.
לענין הפרדת תחומי צבעים, קח סרט הדבקה של חשמלאים (איזולירבנד), חתוך לאורכו רצועה צרה, מעט יותר ארוכה מהדרוש. תוכל להניח אותה תוך כדי יצירת רדיוסים בהתאם לדרוש, אפילו קטנים מאד. את המשך ההסתרה תוכל לעשות עם מסקינג-טייפ רגיל כשהוא חופף ומשלים את הסרט הפלסטי.
בהצלחה

ויזל ישי
16-10-2014, 14:36:32
בעניין הדבק אכן אני שומר שלא יהיה עודפים ומשקל יתר, אולם במקרה הזה זה קצת זניח.
כי כשהורדתי את הקאול , גיליתי משקולות מודבקות במשקל 45 גרם שכבר שכחתי שהדבקתי אותם .
בעניין הצביעה אני באמת יישם את זה :)
תודה רבה על העזרה
ישי

Omer_Chovel
16-10-2014, 15:47:20
האמת שהזהירו אותי בקלוב,
מרחתי לאורך כך העץ חומר כזה שמונע מדלק להספג (כמו שכבת לקה) אך החומר הרבה יותר דליל מלקה....

כמובן ששכחתי לסגור את הבורג של המיכל דלק ונזל לי מלא, מזל שהחומר הזה מונע מהעץ לספוג עץ


OmeR Chovel
-----------------------------------------
HK Yak 55+plush 40
Excel 2000+os 46 axii+hitec hs311
Spektrum dx8+ar8000+6ch orange
Futaba 4yf 2.4ghz fhss+ r2004gf
RF7 interlink Futaba

ויזל ישי
17-10-2014, 20:22:49
המשך ...

הקאול יצא זוועה אם למישהו יש רעיון איך אני מוריד את הלקה ואת הצבעים זה יעזור :)

שלב ו' : חיתוך תושבת כן נסע מדיקט 5 שכבות והדבקה שלו עם אפוקסי בלחץ לדיקט צפצפה 3 שכבות לתוספת חוזק וגמישות ושיוף למידות הטיסן.
114765
114766
114772
114770


שלב ז' : הצמדה של כן הנסע לתושבת עם ברגי עץ, סימון והברזת חורים חדשים ,הכנסת אומי נעץ לתושבת,הידוק עם ברגים .

114774
114775
114776
114777
114778

שלב ח' : חיתוך דפנות מלוח בלזה 4 מ"מ והדבקה ללוח 0.5 מ"מ לצורך קלות בשיוף וגימור אחרי ההדבקה לטיסן.
114779
114780

שלב ט' : סימון וחיתוך חוצץ קדמי לקופסת תושבת כן הנסע.
114781
114782
114783

שלב י' : בדיקת תאימות של הדפנות ושיוף להתאמה ראשונית .
114784
114785

שלב י"א : הגדלת מקום למיכל דלק ע"י שיוף החוצץ עם דרמל ,והכנסת מיכל 12oz.
114801

שלב י"ב :הדבקת תמיכה אחורית לתושבת כן הנסע ע"י קורות משולש וקורה מקבילה (אפקוסי מבני).
114802
114803

שלב י"ג : הדבקת דפנות והצמדה שלהם בלחץ
(אפוקסי מבני).
114804

(ההמשך מתוכנן ל : הכנסת תמיכת תושבת קדמית והדבקה של התושבת,שיוף דפנות להתאמה מלאה ומעבר עם דופ על הכול.
חירוץ הדפנות להכנסת כן הנסע ,הכנסת חוצץ תושבת קדמי ,הדבקת קורות משולש, סגירה עליונה בין החוצץ לקיר האש,וציפוי . )


עד לכאן היום, המשך יבוא .....
פרגון עצות הארות והערות יתקבלו בשמחה
:)

ישי

haimgil
18-10-2014, 09:13:42
יפה מאוד.כנראה שאתה ממש אוהב את הטיסן.:)

Omer_Chovel
19-10-2014, 16:59:26
בדיוק קרה לי אתמול.
עשיתי touch and go בקטע מצויין נגיעה יפה, אך הכןנסע התפרק ונשאר תלוי על הטיסן כמו נקניק.
עשיתי פינאל להראות לחברים ונחתתי בלי גלגלים.

כמובן שהכל היה מוצף בדלק בגלל בעיה בצנרת (סה״כ חצי שנה).

הטיסן פורק והציוד נשמר


OmeR Chovel
-----------------------------------------
HK Yak 55+plush 40
Excel 2000+os 46 axii+hitec hs311
Spektrum dx8+ar8000+6ch orange
Futaba 4yf 2.4ghz fhss+ r2004gf
RF7 interlink Futaba

wind556
20-10-2014, 12:07:44
עבודה יפה ישי
ועדיין אוסיף את מה שאמרתי לך בשטח לגבי בניית כן נסע
קפיץ פיתול זו הדרך הכי טובה, הכי חזקה, הכי גמישה ובסוף גם הכי קלה לבנייה והכי קלה במשקל
כן נסע מהסוג שאתה בנית עדיין משאיר את העומס על הברגים ולא על המבנה להבדיל מקפיץ פיתול

ויזל ישי
18-12-2014, 23:45:25
אחרי הפסקה קטנה :) הנה ההמשך :

יד' :
אז אחרי שהדבקתי את הדפנות , אפשר להתחיל את תמיכת התושבת של כן הנסע חתכתי מספר קורות קשות והדבקתי עם דבק מבני לדפנות במיקומים שהתושבת צריכה להיות.
117903
117904

טו' :
הדבקת התושבת למקומה והידוקה לפרופיל האחורי.
117906

טז' :
הדבקת פרופיל קדמי לתושבת וקורות משולש שמחברות בין הפרופילים ויוצרות תמיכה.
117907
117910
117911

יז' :
סגירת הגוף , הדבקה של 2 לוחות 2mm עם בד פיבר בינהם לתוספת חוזק.
117912
117913
117914

יח' :
שיוף לצורה מעוגלת והתאמת הקצוות לקו של הגוף,לאחר מכן מריחה בדופ' נגד נזקי דלק.
117916
117917
117918
117919

יט':
ציפוי הטיסן באורקובר חיבור כן נסע ותושבת מנוע.
117920
117921
117922
117923
117924

yaniv naor
07-01-2015, 21:34:42
היי
לגבי הצביעה של הcowl
אני משתמש בסילוטייפ מיוחד של revel (בדיוק כמו של הדגמים מפלסטיק) מה שמיוחד בו זה שהוא נדבק ולא עובר דרכו צבע ובעיקר לא נכנס מתחת ,
כאשר תקלף את הדבק תוכל לראות פס ישר ואחיד .
העלות שלו מיזערית והתוצאות מקצועיות .
בהצלחה
119452