צפייה בגרסה מלאה : עזרה! הטענת מספר סוללות בו זמנית\בשטח
itay876
22-10-2014, 18:53:11
ברשותי 4 סוללות מהסוג הזה(3 תאים, 2200 ):http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8934__Turnigy_2200mAh_3S_25C_Lipo_Pack.html
והמטען הזה:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028
*הערה ושאלה לא קשורה- יש לי את הבודק מתח הזה-http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18588__Hobbyking_2_8S_Cell_Checker_with_Low_Volt age_Alarm.html
הגדרתי שיצפצף ב3.8(הוא מראה 3.8 אבל זה 3.7 קשור איכשהו להתנגדות, לא ממש הבנתי) -זה בסדר? או שכדי להגדיר אחרת
ולנושא:
לפעמים בשטח ה20 דקות הטסה לא מספיקות לי.
אפשרי להטעין בשטח - כמה זמן הטענה צריך לקחת לסוללה?
והאם אפשר להטעין 2 בו זמנית בעזרת המפצל הזה:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10993 ?
רן ענבר
22-10-2014, 19:06:57
תקרא את המאמר הבא ותראה אם יש לך שאלות נוספות:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?74029-%E8%F2%E9%F0%FA-%F1%E5%EC%EC%E5%FA-%EC%E9%F4%E5-%E1%E8%E5%F8-%E1%EE%F7%E1%E9%EC-%E1%E8%E9%E7%E5%FA-%E5%F2%E5%E3
רן ענבר
itay876
22-10-2014, 19:33:42
תקרא את המאמר הבא ותראה אם יש לך שאלות נוספות:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?74029-%E8%F2%E9%F0%FA-%F1%E5%EC%EC%E5%FA-%EC%E9%F4%E5-%E1%E8%E5%F8-%E1%EE%F7%E1%E9%EC-%E1%E8%E9%E7%E5%FA-%E5%F2%E5%E3
רן ענבר
קראתי בקפידה את המאמר, תודה רבה על ההשקעה הרבה שרואים שנעשתה בהכנות- אבל אני מתנצל מראש על השאלות שאולי ינבעו מהבורות שלי בנושא או העייפות עכשיו..
1.מדוע אנשים טוענים במקביל אם אי אפשר לעשות באלנס? מה היתרונות על טעינה בטור?
2.איך אני יודע אם הספק המטען שלי יספיק לטעינה? או שבמקביל חשוב רק הזרם, ואז אם יש לי 6 תאים זה יתאים לשתי סוללות של שלושה תאים?
3.מעבר למפצל באלנס(פירסמתי קישור של אחד שמצאתי) ,צריך גם מפצל לחיבור השני לא?
4.אפשר לטעון ככה בשטח? ובטעינות רגילות בשטח-fast charge\charge רגיל מתאימים?
ד.א במידה והסוללות לא יורדות מ 3.6 לתא, כמה הטסות הן אמורות "לשרוד"?
רן ענבר
22-10-2014, 20:01:42
1. אנשים טוענים במקביל בגלל שהטעינה פשוטה יותר בטוחה יותר
ומסתבר אם פעם בכמה טעינות עושים טעינת באלנס מסודרת זה גם בסדר.
אני לא ממליץ על זה אבל זה עדיין בסדר.
2. המטען שלך הוא 50 וואט בעל מוצא של עד 6 אמפר שעה
טעינת כל סוללה ב 1C צורכת כ 27.7 וואט.
כך שתוכל לטעון רק 2 סוללות באותו זמן במשך שעה
שים לב שעל פי נתוני הסוללה ניתן להטעין אותה בזרם של 4C
זה אומר שתאורטית תוכל להטעין אותה בזרם של 8.8 אמפר והטעינה תמשך כ 15-20 דקות.
במטען שלך תוכל להטעין את הסוללה רק ב 4.4 אמפר במשך כחצי שעה.
כך שיש למעשה עוד דרך לקצר את זמן הטעינה פרט לטעינה בטור או במקביל.
אני אמנם לא מת על טעינה מעל 1C אבל לאור נתוני הסוללה אפשר להתגמש טיפה בנתון הזה.
3. צריך מפצל/מחבר גם למוליך פריקה וגם למחבר באלנס בהתאם לסוג הטעינה שבחרת.
איזה סוג טעינה אתה בוחר?
4. כעיקרון צעינת באלנס הכי בריאה.
ניתן לטעון בשטח בטעינה רגילה ובבית בטעינות האיטיות והאיכותיות יותר.
4א. קשה מאוד להעריך את אורך חיי הסוללה.
סוללות ליפו אמורות להחזיק 350-500 מחזורי טעינה...אבל זה תלוי במיליון פרמטרים.
שיחזיקו 100 מחזורים קודם כול...
רן ענבר
itay876
22-10-2014, 20:32:47
אני מאמין שהבנתי הל, תודה רבה.
רק אוודא שהבנתי הכל, בסוללות ליפו אני לא מסתפק בפחות מבטוח.
1.בינתיים, יש אופצייה לחבר את המטען למצבר ולהטעין בטעינה מהירה בזרם של 1.5C, או 2C?
גם בטעינה של 1C באלאנס המטען מסיים בפחות משעה, זה הגיוני?
2.במידה ואני רוצה להטעין בטור, מה בדיוק אני צריך להזמין?
רן ענבר
22-10-2014, 20:59:07
1. אם הסוללה לא ריקה אז משך הטעינה יותר מהיר משעה גם ב 1C
2. טעינה מהירה ניתן להשיג בשני אופנים
א. טעינה בתוכנית כגון fast או טעינה רגילה.
בטעינות אלו לעיתים אין שימוש בבלאנס כלל ולעיתים הבאלנס פשוט גס יותר ולכן מהיר יותר.
ב. טעינה ב C גבוה מ 1C אבל עדיין עם באלנס.
לטעמי. עדיפה טעינה מהירה על פני טעינה בטור או במקביל, במיוחד כשלפעמים אתה טוען בצורה מסודרת...
3. אחד החסרונות של טעינה בטור זה שקשה יותר למצוא מחברי באלנס טוריים מוכנים וצריך לבנות אותם.
מחברים לטעינה במקביל יש בשפע.
הנה מספר סוגים של לחות טעינה מקביליים:http://www.progressiverc.com/adapter-cables-and-boards/parallel-boards/all-in-one-boards#page=1&top=456&
רן ענבר
moshet
22-10-2014, 23:51:12
רן היקר,
לאור המאמר שפירסמת, החיסרון שאתה מציין לגבי "שקשה למצוא מחברי באלנס מוכנים וצריך לבנות אותם" - מתגמד עד כדי נעלם !
בזכות מאמרך הנפלא והבהיר בניתי מחבר טורי כזה לסוללות 3 תאים והעסק פשוט מצוין.
אני חושב שלחיסרון זה ניתן לתת משקל יותר נמוך בשיקולי עלות-תועלת.
מה גם שהרעיון היצירתי להשתמש בפרופוקסי נותן חשק לבנות עוד מחבר טורי "סתם בשביל הכיף" [emoji6]
אגב, בהזדמנות זו אציין שוב למי שמעוניין לבנות מחבר בלאנס טורי ל-3 תאים - יש לי מחבר באלנס ל-6 תאים שאשמח למסור (ה"פ)
בהצלחה !
רן ענבר
23-10-2014, 07:21:18
תודה משה.
אני לא יודע לומר למה אבל כשבניתי את המחבר הזה לעצמי היה בי חשש מסויים
זה היה לפני כמה שנים ובהתחלה חששתי שלא עשיתי משהו כמו שצריך
בדקתי את עצמי המון פעמים עד שהגעתי למסקנה שהכול בסדר ויש צורך בסדר פעולות נכון ומדוייק בכל טעינה
איפה שהוא זה הרבה יותר נוח לקבל את הכול מוכן ומסודר מהחנות.
אני באמת שמח שאתה מסתדר והמאמר עזר לך
אבל זה מעודד מאוד לשמוע שהצלחתי לעזור ולו לגולש אחד [למרות שאני בטוח שזה עזר ליותר]
רן עבר
moshet
23-10-2014, 07:31:02
אין ספק שבניית המחבר מצריכה המון בדיקות בכל שלב. גם אני שבניתי לפני כל חיבור בדקתי שהחיבור למקום הנכון ובדקתי שוב את כל החיבורים שעד לאותו רגע עשיתי.
כמובן שבסיום בדקתי שוב, הנחתי בצד וחזרתי לבדיקה אחרונה אחרי זמן
מה שאני מסה לאמר - בניית מחבר כזה לא מסובכת, הבדיקות צריכות להיות ב-7 עיניים והדבר אפשרי בהחלט
אגב, זה לא הדבר היחיד שעזרת לי/לנו בפורום... יישר כוח על ההשקעה הרבה !
yuvalko
23-10-2014, 07:38:40
באמת לא מבין מה ההסתבכות.. תקנו לוח הטענה מקבילית ב 8 דולר ותטעינו 6 בטריות במקביל ושלום על ישראל. חשוב להקפיד שיהיו במתח דומה וזהו. לא צריך להפריד תכולה, סוג, דגם... 4 תאים עם 4 תאים ו 3 תאים עם 3 תאים... אני מטעין ככה כבר קרוב לשנתיים כל פעם שש סוללות ועד היום הן מחזיקות לי מעמד יופי.
ואם אי אפשר ב 1c אז גם פחות זה בסדר ואפילו עדיף. ההפרש זמנים זניח משום שחלק לא מבוטל מהזמן, המטען עסוק באיזון בחלק האחרון
moshet
23-10-2014, 07:42:01
יובל, אתה צודק לגבי הטענה במקביל. לגבי טור זה קצת יותר קשה כמו שרן ציין
itay876
23-10-2014, 11:26:40
יש לי סהכ 4 סוללות,לכן אני מאמין שאין טעפ לחכות שאגמור 2 ורק אז להטעין במקביל,פשוט אעשה הטענה רגילה בשטח,ב2c שתסתיים תוך 20 דקות אם לא פחות(לוקח לי 40 ברגילה,בגלל שאני מסיים סוללות עד 3.8)
טולי בהמשך אחשןב על זה ביותר רצינות,תודה רבה לכולכם על העזרההעזרה!
רן ענבר
23-10-2014, 11:42:52
המטען לא מסוגל להטעין יותר מ:
סוללה אחת ב 2C
2 סוללות בטור או במקביל ב 1C.
4 סוללות במקביל ב 1/2C
זה מטען של רק 50 וואט
אם אתה רוצה להטעין יותר מזה צריך מטען יותר חזק
רן ענבר
yuvalko
23-10-2014, 12:10:02
עדיף גם להטעין במקביל או בטור מאשר ב c גבוה. גם הסוללות יחזיקו לך מעמד יותר טוב וגם פחות התעסקות.
itay876
23-10-2014, 14:00:01
כן, אני מקווה שהבנתי את זה- אז אוכל להטעין ב2C סוללה כל פעם? או 1.5C כדי להיות על "הצד הבטוח".
גם לא קבוע, אם אני באיזה דודא מטורפת להטסה, ויש מזג אוויר טוב-אחבר לטעינה רגילה ב2C.
אשמח אם תאשרו שזה אפשרי
רן ענבר
23-10-2014, 14:36:39
גם 2C זה בסדר.
היצרן אומר שהסוללה יכולה להיטען ב 4C
רן ענבר
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.